Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuis werken.. Maar wat?

<<

Anoniem91

Bericht 14 Mrt 2015 22:16

Thuis werken.. Maar wat?

Aangezien alles zo snel gaat op dit moment ben ik aan het zoeken naar (tijdelijk) thuiswerk omdat dit te combineren is met de kids en er toch extra geld binnen moet komen, al flink aan het zoeken geweest aangezien ik in de buurt echt alles al wel heb gehad. Iemand een suggestie? Ik woon in NH btw.

Ik heb mijn huidige werk nog niet opgezegd, dat ga ik volgende week met pijn in mijn maag doen en heb het er ook echt zwaar mee. Het was toch een beetje "mijn" toko en ik ga het ook vreselijk missen.
<<

Anoniem121

Bericht 15 Mrt 2015 11:06

Re: Thuis werken.. Maar wat?

<<

Anoniem131

Bericht 15 Mrt 2015 11:09

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Kun je geen administratie doen vanuit huis voor je huidigevwerk? Roosters maken, inkopen doen etc?
<<

Anoniem125

Bericht 15 Mrt 2015 11:10

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Ga je het echt doen? Je baan opgeven waar je het juist zo naar je zin had? Dat is toch eeuwig zonde! Is er toch geen mogelijkheid om daar te blijven werken? Kijk, je vriend heeft nu (tijdelijk?) werk gevonden, maar ik begrijp echt niet waarom zijn werk voorgaat op dat van jou en jij dan maar alles moet opgeven wat je net hebt opgebouwd?

Hebben jullie wel overlegd op wat voor banen hij solliciteerde en wat dat voor jou zou inhouden? Ik vind het wel erg drastisch allemaal. Denk je dat jouw vriend zo makkelijk zijn baan zou opgeven, als jij een kans kreeg?
<<

Anoniem107

Bericht 15 Mrt 2015 11:14

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Nougat schreef:Ga je het echt doen? Je baan opgeven waar je het juist zo naar je zin had? Dat is toch eeuwig zonde! Is er toch geen mogelijkheid om daar te blijven werken? Kijk, je vriend heeft nu (tijdelijk?) werk gevonden, maar ik begrijp echt niet waarom zijn werk voorgaat op dat van jou en jij dan maar alles moet opgeven wat je net hebt opgebouwd?

Hebben jullie wel overlegd op wat voor banen hij solliciteerde en wat dat voor jou zou inhouden? Ik vind het wel erg drastisch allemaal. Denk je dat jouw vriend zo makkelijk zijn baan zou opgeven, als jij een kans kreeg?

Wat dacht jij, voor het geval ze het in het andere topic niet leest, zeg ik het hier ook nog even? Ze heeft ook niet op mij gereageerd dus ik denk dat ze gewoon geen zin heeft zich hierover te verantwoorden. Prima, gelijk heeft ze.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Mrt 2015 11:18

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Ze hoeft ook niet te reageren, maar ik ben het wel helemaal eens met Nougat. Het komt in ieder geval erg scheef over, dat jij maar gewoon moet stoppen met je werk terwijl je het heel erg naar je zin hebt. Waarom zou zijn werk voorgaan op zo'n drastische manier?
<<

Anoniem107

Bericht 15 Mrt 2015 11:20

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Mizz_S schreef:Ze hoeft ook niet te reageren, maar ik ben het wel helemaal eens met Nougat. Het komt in ieder geval erg scheef over, dat jij maar gewoon moet stoppen met je werk terwijl je het heel erg naar je zin hebt. Waarom zou zijn werk voorgaan op zo'n drastische manier?

Oh, ik vind hetzelfde als jullie hoor, maar ik vind het niet nodig om haar dat in twee topics duidelijk te maken en me daarin vast te bijten.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Mrt 2015 11:21

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Het gaat niet om verantwoorden. Ze heeft niks te verantwoorden, al helemaal niet naar mij toe of naar iemand van dit forum. Ik hoop alleen oprecht dat ze er voor zichzelf nog even heel goed over nadenkt.
<<

Anoniem131

Bericht 15 Mrt 2015 11:23

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Ik vind het ook onbegrijpelijk en ook niet zo slim omdat het seizoenswerk betreft maar ze vraagt toch echt alleen om tips.
<<

Anoniem107

Bericht 15 Mrt 2015 11:24

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Francaise schreef:Kun je geen administratie doen vanuit huis voor je huidigevwerk? Roosters maken, inkopen doen etc?

Ik vind dit of wel een idee om te opperen bij je huidige werkgever. Onder schooltijden zou je dan zelfs nog buiten de deur kunnen werken. Ik weet verder alleen niet of dat mogelijk is, maar dit zou natuurlijk wel het meest ideale zijn.
<<

Anoniem91

Bericht 15 Mrt 2015 11:29

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Mijn werk is slechts een kleine aanvulling (ik hou er niet veel aan over door mijn wajong). Dus vandaar dat deze keuze gemaakt moet worden. We hebben het hier over gehad toen hij solliciteerde dat ik dan daar zou stoppen omdat het niet haalbaar is met de kids en werktijden omdat hij flexibel moet zijn, ik heb geen oppas meer, geen vervoer. En hij is sowieso 50 uur in de week daar aanwezig (40 uur contract elke dag 2 uur pauze) alleen valt zijn loon zo vies tegen dat ik er wel iets bij moet gaan doen. Even alles na zitten rekenen en we zouden nog geen 400 euro per maand overhouden voor alles. Dus dat is niet gewoon niet te doen, dus moet ik er wel iets bij gaan doen wat haalbaar is ook met de kids. Ik had gehoopt dat zijn loon een stuk hoger zou zijn en ik dus op mijn gemak wat kon gaan zoeken wat te doen is met de kinderen. Maar helaas moet het allemaal even sneller.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Mrt 2015 11:37

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Och ja, de Wajong. Ik ken zoveel jonge mensen met een Wajong, die om die reden niet werken, want 'je houdt er toch bijna niets aan over.' Ze zijn zo gewend geraakt aan het geld dat ze toch wel krijgen van de overheid, dat werken van ondergeschikt belang is geworden. Maar werken is toch veel meer dan geld verdienen? Ik had echt het idee dat jij een hoop uit dat werk haalde voor jezelf. Jammer dat zoveel keuzes in het leven alleen worden gemaakt op basis van het financiele plaatje.

Denk ook eens aan jezelf, je cv, je ontwikkeling, je zelfstandigheid...
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Mrt 2015 11:39

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Kan je vriend dan niet gewoon bij zijn huidige werk blijven als het nieuwe loon zo tegenvalt? Of had hij geen werk?
<<

Anoniem107

Bericht 15 Mrt 2015 11:40

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Nougat schreef:Och ja, de Wajong. Ik ken zoveel jonge mensen met een Wajong, die om die reden niet werken, want 'je houdt er toch bijna niets aan over.' Ze zijn zo gewend geraakt aan het geld dat ze toch wel krijgen van de overheid, dat werken van ondergeschikt belang is geworden. Maar werken is toch veel meer dan geld verdienen? Ik had echt het idee dat jij een hoop uit dat werk haalde voor jezelf. Jammer dat zoveel keuzes in het leven alleen worden gemaakt op basis van het financiele plaatje.

Denk ook eens aan jezelf, je cv, je ontwikkeling, je zelfstandigheid...

Ik heb niet zoveel verstand van de Wajong, maar genoeg om te begrijpen dat jij dat ook niet bepaald hebt. Daarbij, niemand zegt dat ze níét wil werken. Ze wil júíst werken. Kwestie van lezen.
<<

Anoniem131

Bericht 15 Mrt 2015 11:42

Re: Thuis werken.. Maar wat?

En s'avonds en/of snachts werken? Je komt uit de horeca toch?
<<

Anoniem91

Bericht 15 Mrt 2015 11:57

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Tja, er is ook nog een huis wat betaald moet worden he, kinderen die willen eten.... Ik werk omdat ik het leuk vindt, omdat ik er energie van krijg en om onder de mensen te zijn... Ik heb alleen de "mazzel" dat als het met mij slecht gaat ik terug kan vallen op. Ik werkte normaal ook late diensten, maar ik moet ook op mezelf denken daarin want mijn wekker gaat wel elke ochtend weer om kwart voor 7 om de kinderen naar school te brengen.
<<

Anoniem142

Bericht 15 Mrt 2015 12:02

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Is het niet mogelijk dat je vriend de kinderen in de ochtend naar een gastouder oid brengt? Dan kun jij een paar uurtjes slapen en daarna weer de hele dag voor ze zorgen. Er is vast wel een oplossing te verzinnen, ik vind het ook nogal drastisch om zomaar een baan op te geven waar je zoveel plezier uit kunt halen.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Mrt 2015 12:02

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Juist door te werken draag je bij aan de betaling van dat huis, het eten voor de kinderen, etc. Kijk, als je man nou een topbaan had kunnen regelen, riante inkomsten, goede arbeidsvoorwaarden, vast contract, etc. dan had ik je best begrepen, maar in deze situatie en in deze tijd je baan opgeven, terwijl je man tijdelijks seizoenswerk heeft met een salaris waarvan jullie niet kunnen rondkomen? Nee, dat vind ik echt een enorm risico. Je hebt wel de verantwoordelijkheid over je kinderen en je bent er zelf ook nog!
<<

Anoniem131

Bericht 15 Mrt 2015 12:05

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Weetjewel schreef:Tja, er is ook nog een huis wat betaald moet worden he, kinderen die willen eten.... Ik werk omdat ik het leuk vindt, omdat ik er energie van krijg en om onder de mensen te zijn... Ik heb alleen de "mazzel" dat als het met mij slecht gaat ik terug kan vallen op. Ik werkte normaal ook late diensten, maar ik moet ook op mezelf denken daarin want mijn wekker gaat wel elke ochtend weer om kwart voor 7 om de kinderen naar school te brengen.

Dan ga je weer in bed als de kinderen op school zitten.
<<

Anoniem91

Bericht 15 Mrt 2015 12:07

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Volgens mij lees je niet, begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen....

Mijn vriend gaat 's morgens om kwart over 6 de deur uit. We hebben al zitten rekenen met gastouder, maar dat zou alleen maar extra kosten, dus dan is mijn inkomen nog geen functie hebben als we puur financieel kijken.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Mrt 2015 12:09

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Heeft je vriend het eigenlijk met jou overlegd dat hij op deze baan ging solliciteren/dat hij de baan aan ging nemen en wat dit voor jou zou inhouden?
<<

Anoniem131

Bericht 15 Mrt 2015 12:13

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Ik reageer met allerlei eventuele opties en jij geeft alleen een reactie op mensen die willen dat je je baan houdt. Als je alleen daar op wilt reageren moet je je titel even aanpassen.
<<

Anoniem91

Bericht 15 Mrt 2015 12:17

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Baan houden is geen optie want ik heb geen auto meer om er te komen (25 km enkele reis en OV is niet te doen want ik kom daar niet) en rooster en bestellingen doet de nieuwe bedrijfsleider al en gaat ook veel uit de keuken vandaan.
<<

Anoniem148

Bericht 15 Mrt 2015 16:37

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Heb ook lang gezocht naar thuis werk maar helaas. Je krijgt alleen van die rare bedrijven waarbij je eerst een hoop moet inleggen. Dat vind ik niet het idee achter werken.
Bedoel je dat je 400 euro over houdt na alle vaste lasten en boodschappen enzo? Of moeten daar nog de boodschappen vanaf? Hoeveel kan er daadwerkelijk naar de spaarrekening hiervan.

Kranten of post bezorgen, is dat geen optie?
Gastouder of oppassen, iets in die richting?
Inpak werk, weet niet of je daar al op gezocht hebt bij Google?
En anders misschien even langs een uitzendbureau of UWV?

Succes!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 15 Mrt 2015 17:26

Re: Thuis werken.. Maar wat?

Postbezorgen vind ik een goede tip! Dat is over het algemeen goed te combineren met kinderen. En kijk dan niet alleen bij postnl, maar er zijn ook andere soortgelijke bedrijven.
En een leuke winkel in de buurt? Gaan pas om 9:00 uur open en misschien zoeken ze iemand voor een korte dienst waardoor je rond 15:00 uur klaar kan zijn?
Bibliotheken werken ook met verschillende diensten, misschien is dat wat?
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers