Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen middagdutje meer

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 14 Mrt 2015 19:47

Geen middagdutje meer

Wij hebben vandaag voor het eerst het middagdutje van mijn zoon overgeslagen en het was best wel een drama. Maar ja, hij ging steeds lastiger in bed en sliep ook steeds korter. Ik denk dat ik het even tijd moet geven, hopelijk slaapt hij zonder middagdutje 's nachts ook beter en wordt het dan toch weer wat gezelliger overdag. Maar ben wel even benieuwd naar jullie ervaringen.

- Wat was voor jou de reden om van het middagdutje van je kind af te stappen?
- Wat ging hij/zij in plaats daarvan doen?
- Hoe lang duurde het voordat hij/zij eraan was gewend en het goed ging?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Mrt 2015 20:32

Re: Geen middagdutje meer

L is 2.5 jaar en slaapt soms wel en soms niet 's middags, is maar net hoe het uitkomt, hoe laat ze wakker is 's ochtends.
Maar als ze een paar middagen achter elkaar niet heeft geslapen haalt ze het de volgende dag wel weer in tussen de middag en slaapt ze wel 3 uur!
Als ze niet slaapt 's middags dan is ze aan het eind van de dag wel moe...vaak kijkt ze dan rond half 5 even tv op de bank en gaat ze meteen na het eten naar bed.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem255

Bericht 14 Mrt 2015 20:46

Re: Geen middagdutje meer

Mijn dochter was 11 maanden toen ze geen middagslaapje meer deed. Ze had het geeoon niet meer nodig maar goed, zij sliep ook wel tot 10u/10.30u uit.
Ze werd er ook niet lastig van. Net zo vrolijk als altijd.

Mijn zoon begon rond 2 1/2 zijn slaapjes over te slaan. Een week zonder, twee weken met. 3 weken zonder, een week met. Na 3/4 maanden hield hij er helemaal mee op maar nu (3 jaar en 4 maanden) heeft hij af en toe een terugval. Denk ook omdat hij nauwelijks meer in de buggy zit, weer veel buiten speelt en dus sneller moe is. Dan slaapt hij een uurtje op de bank.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Mrt 2015 20:51

Re: Geen middagdutje meer

2 maanden geleden toen zoon 27 maanden was werd hij in de ochtend steeds vaker tussen 5 en 6 wakker. Sliep s middags dan 2 uur en ging in de avond om half 8 naar bed om vervolgens nog een half uur te gaan kletsen.
Toen geprobeerd het middagslaapje eraf te doen. Het Is een tijdje goed gegaan, 19u naar bed, sliep meteen tot half 7, 7 uur.

Maar nu is het drama. Hij is in de ochtend weer tussen 5 en 6 wakker. We leggen hem in de middag niet meer in bed maar hij valt meestal wel ergens in slaap rond uur of 4 (auto, bank, wagen) hij slaapt dan heel kort, omdat er toch hopen dat hij de nachten wat langer gaat maken en hij om 19u naar bed gaat.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 14 Mrt 2015 20:59

Re: Geen middagdutje meer

L was ruim 2 toen we het middagslaapje gingen overslaan. Het duurde ruim n half uur voor ze 's middags door en het werd meer en meer een strijd. Daarbij sliep ze 's avonds niet voor 22 uur omdat ze teveel energie had. Ik heb overdag twee rustmomenten ingelast. Op de bank met de iPad of de tv aan. Het heeft n maand of 4 geduurd voor ze echt overdag geen slaapje meer nodig had. In die 4 maanden zaten we in een soort tussenfase waarbij ze 's middags te moe was om gezellig te zijn maar echt niet naar bed wilde.
Inmiddels is ze ruim 2,5 en gaat het heel goed. Ze is overdag niet meer moe en slaap van 19.30-6.30 uur ongeveer.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Mrt 2015 21:02

Re: Geen middagdutje meer

Mijn zoontje is bijna 3 en slaapt sinds een paar maanden niet meer smiddags. Hij kwam gewoon z'n bed weer uit. Héél sporadisch leg ik hem nog wel eens een uurtje in z'n bed hoor, als hij op is vanaf 5h bijvoorbeeld (komt heel soms voor).
Verder is hij niet echt méér gaan slapen (helaas). Hij slaapt nu van 19.45 tot 6.15 ongeveer.
#teammaple🍁
<<

Anoniem166

Bericht 14 Mrt 2015 21:42

Re: Geen middagdutje meer

Mijn dochter is bijna 3 en slaapt niet zo vaak meer tussen de middag. Op het kinderdagverblijf slaapt ze nog wel, maar dat is vooral omdat ze anders onderweg naar huis in de auto in slaap valt en rond 18:00 uur een half uur slapen is wel erg onpraktisch. Dochter sliep de laatste weken steeds moeilijker in overdag en af en toe sloegen we het daarom over. Inmiddels gaat het vrij goed en gaat ze 's avonds ook iets eerder naar bed. En slaapt ze eindelijk (!) regelmatig de nacht door. Af en toe slaapt ze nog wel 's middags. Gisteren vroeg ze er zelf om en kroop ze bij mij en zoon in bed en hebben we heerlijk gedut met z'n drieën.
<<

Anoniem136

Bericht 14 Mrt 2015 21:59

Re: Geen middagdutje meer

Mijn oudste sliep met 18 mnd niet meer, maar die bleef wel elke dag doodstil op de bank liggen met een dvd nog een jaar of iets. Dat scheelde wel, ook voor mij. De jongste begint het nu steeds vaker over te slaan. Soms gaat hij spelen in bed en soms wordt hij boos of gaat huilen. Hij heeft nog een ledikant trouwens. Hij is bijna 3.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 14 Mrt 2015 22:04

Re: Geen middagdutje meer

Elena is nu denk ik een jaar van het middagslaapje af, dus met 2,5/3 ongeveer. En ik kan pas een maand of 3 zeggen dat ze het ook echt niet meer nodig heeft, dat ze ook om 5 uur nog gezellig is ipv chagrijnig en doodmoe.

Wat je zou kunnen doen is indd 1 of 2 rustmomenten inlassen, peuters hebben ook gewoon momenten zonder prikkels nodig (dus echt rustig op de bank een boekje lezen ofzo) om de overige indrukken van de dag te verwerken.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Mrt 2015 23:54

Re: Geen middagdutje meer

Dat ging hier dus echt simpel, hij was net 2 en toen wilde hij niet meer. Na 2 weken geen middagdut vroeg hij er nog een keer om en ging met zijn slaapknuffel naar boven, Dat was de laatste keer. Sindsdien slaapt hij soms nog in de auto, verder niet.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem127

Bericht 15 Mrt 2015 00:07

Re: Geen middagdutje meer

Heb niet echt een punt van afschaffen gehad, meer een overgang van soms wel en soms niet. De oudste van vijf doet zelfs nog wel eens een middagdutje in het weekend. De middelste meestal niet meer, soms vraagt ze er zelf nog om als ze moe is en soms als ik haar heel chagrijnig vindt, gaat ze op mijn initiatief naar bed.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Mrt 2015 20:32

Re: Geen middagdutje meer

Hier kunnen ze eigenlijk niet zonder middagdutje :eyes: het gebeurd soms wel eens, bij een dagje uit of zo als laatst op zondag toen het zulk lekker weer was, of gewoon als het mij goed uit komt. Maar dan liggen ze wel echt om 6 uur in bed en moet ik ze de volgende ochtend vaak wakker maken.

Twee dagen achter elkaar zonder middagdutje dat is echt wel heel lastig voor ze.Ik merk wel verschil met hoe snel ze in slaap gevallen zijn met of zonder dutje maar dat vind ik wel logisch.
:heart: :heart: 2011
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Mrt 2015 19:30

Re: Geen middagdutje meer

Inmiddels gaat het best redelijk zo zonder dutje. Hij slaapt 's avonds ook sneller in, maar wordt nog steeds meerdere keren per nacht wakker. Nou ja, ik hou hoop. :)
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Mrt 2015 19:58

Re: Geen middagdutje meer

Mijn jongste dochter van 1,5 jaar wil soms met moeite een slaapje doen. Ze slaapt dan nu ook maar maximaal 1 uurtje tussen de middag. Ze heeft nooit veel slaap nodig gehad. Ik ben bang dat ze binnen nu en een paar maanden ook van haar slaapje af is...

Daarentegen wil mijn oudste dochter ( 4,5 jaar ) soms nog wel even een uurtje op bed liggen. Ze is soms zo moe van school dat ze dan ook echt even lekker gaat liggen. Dan zegt ze: 'Mamaaa, ik ga even lekker een tukkie doen hoor. Ik ben zo moe'
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 18 Mrt 2015 20:53

Re: Geen middagdutje meer

sinds van de week de spenen de deur uit zijn zijn ook de middagdutjes over vrees ik,ze is bijna 2,5. Maar ze wordt er niet echt leuker op....

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers