Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maakt het moederschap je oud?

<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 16:22

Maakt het moederschap je oud?

OMG!! :omg: :omg:
Ik zat net foto's te kijken van de periode voordat ik zwanger werd van m'n dochter. Jeetje zeg... In die 5 jaar tijd ben ik echt vreselijk oud geworden. Het verschil is mega groot. M'n haar, m'n huid, m'n lijf, alles is anders geworden, in negatieve zin. Wat een confrontatie zeg.... Ik ben me rot geschrokken!! :palm: :thumbdown:
Is dat bij jullie ook zo erg??
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mrt 2015 16:26

Re: Maakt het moederschap je oud?

Mwoah denk dat het wel mee valt. Als ik kijk 21 of nu is het ook gigantisch
2015 💙
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 16:28

Re: Maakt het moederschap je oud?

Minx schreef:Mwoah denk dat het wel mee valt. Als ik kijk 21 of nu is het ook gigantisch


Heb je al kinderen? Ik dacht dat dit je eerste was.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 14 Mrt 2015 16:30

Re: Maakt het moederschap je oud?

Als ik naar foto's kijk, ja, dan word ik oud.

Maar tegelijkertijd houden ze me ook jong. Eindelijk een excuus om ongegeneerd in Ballorig in de ballenbak te duiken of achter mijn kinderen aan te vangen in de klimtoestellen :P
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem151

Bericht 14 Mrt 2015 16:41

Re: Maakt het moederschap je oud?

Jans schreef:
Minx schreef:Mwoah denk dat het wel mee valt. Als ik kijk 21 of nu is het ook gigantisch


Heb je al kinderen? Ik dacht dat dit je eerste was.


Volgens mij bedoelt Minx dat je in 5 jaar sowieso onwijs verandert, ook als je geen kind(eren) hebt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mrt 2015 16:42

Re: Maakt het moederschap je oud?

Jans schreef:
Minx schreef:Mwoah denk dat het wel mee valt. Als ik kijk 21 of nu is het ook gigantisch


Heb je al kinderen? Ik dacht dat dit je eerste was.


Haha idd daarom ook dat ik denk dat het wel mee valt. 5 jaar terug leek ik ook een stuk jonger dan nu.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2015 16:45

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik denk dat het gewoon je leeftijd is en niet zozeer een zwangerschap.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 16:45

Re: Maakt het moederschap je oud?

Blue Phone schreef:
Jans schreef:
Minx schreef:Mwoah denk dat het wel mee valt. Als ik kijk 21 of nu is het ook gigantisch


Heb je al kinderen? Ik dacht dat dit je eerste was.


Volgens mij bedoelt Minx dat je in 5 jaar sowieso onwijs verandert, ook als je geen kind(eren) hebt.


Haha ja dat snap ik wel. Maar ik geloof wel echt dat het moederschap daar extra aan mee heeft geholpen.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 16:47

Re: Maakt het moederschap je oud?

Exogenesis schreef:Ik denk dat het gewoon je leeftijd is en niet zozeer een zwangerschap.


Nou, ik weet dat zo net nog niet hoor. Als ik kijk naar m'n eigen situatie. Ik heb ruim 4 jaar vreselijk geslapen, door al die gebroken nachten. Ik denk echt dat dat het verouderingsproces een ernstige duw heeft gegeven.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Mrt 2015 16:56

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik denk dat het moederschap het verouderingsproces wel kan versnellen, helemaal met gebroken nachten. Maar ook geen tijd meer (maken) om smeerseltjes te doen en dat soort beauty-rituelen.

Ik merk nu vooral dat ik geestelijk ouder ben geworden, mijn verantwoordingsgevoel, het vooruit denken. Ik kan het lastig omschrijven, maar soms was ik echt nog een naïeve, jonge hond. soms nog een beetje puberaal. Dat is nu over, merk ik.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Mrt 2015 17:01

Re: Maakt het moederschap je oud?

De oudste is 4. Ik ben er niet echt ouder op geworden.
Heb het zelfde figuur, m'n haar is mog het zelfde en ik kleed me ook niet anders.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Mrt 2015 17:05

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik vind mn lichaam oud geworden. En lelijk. Al doe ik er niets aan om dat te veranderen. Voor de rest ga ik nog rimpelvrij door het leven en heb ik nog geen grijze haren, maar wel theezakjes en een hangbuik. Dat komt echt door de zwangerschap en door borstvoeding geven. Toen ik daarmee stopte hingen ze ineens. Zonde.
Na de tweede wil ik het sporten en afvallen weer oppakken maar nu boeit het me voor geen meter, als het kindje nog maar gezond is.
04-2014
10-2015
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Mrt 2015 17:12

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik zie het bij mezelf niet. Misschien een blinde vlek :) Ik ben slanker dan voor ik een kind had, en verder vind ik mezelf er beter uit zien dan 5 jaar geleden.
#teammaple🍁
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 14 Mrt 2015 17:14

Re: Maakt het moederschap je oud?

Mijn lichaam is er wel degelijk ouder op geworden, met mn lege hangborsten en slappe buikvel. Ik heb ook nog maar 3 haren op mijn hoofd en verlies nog steeds, maar ik heb nog de hoop dat dat ooit weer goed komt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 17:27

Re: Maakt het moederschap je oud?

Gijs. schreef:Mijn lichaam is er wel degelijk ouder op geworden, met mn lege hangborsten en slappe buikvel. Ik heb ook nog maar 3 haren op mijn hoofd en verlies nog steeds, maar ik heb nog de hoop dat dat ooit weer goed komt.


Dat zei een (oudere) vriendin van me net ook. Dat het echt wel weer beter gaat worden. Ik hoop het!
Het zijn natuurlijk ook wel echt tropenjaren nu.

Milou, oja... De rimpels, die was ik vergeten. Die zijn idd ook drastisch toegenomen.

Kwak en UN, dat lijkt me heerlijk!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Mrt 2015 17:30

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik denk wel dat gebroken nachten je sneller doen verouderen. En die heb ik nooit gehad. Mijn zoontje wordt vokgende maand 3 en slaapt eigenlijk al sinds dat hij baby is door. De keren dat ik na 20.00 naar hem toe moest zijn op 1 hand te tellen. Dus dat scheelt vast een hoop!
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 17:35

Re: Maakt het moederschap je oud?

Oh dat klinkt geweldig, UN! Poeh, ik zou willen dat mijn kinderen zo goed sliepen. Mijn dochter ging met 2 jaar pas doorslapen en 4 maanden later werd m'n zoon geboren. M'n zoon werd het eerste jaar sowieso iedere 2 uur wakker. Echt killing. Het voelt ook echt vaak alsof m'n lijf op is door al die nachten, door de vermoeidheid.
<<

Anoniem166

Bericht 14 Mrt 2015 17:48

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik zie het bij mezelf niet. Mijn huid ziet er nog steeds mooi uit, mijn lichaam ziet er hetzelfde uit, hooguit iets vollere borsten nu door de borstvoeding. Buik is nog streeploos en plat. Alleen mijn kledingkeuze vind ik wat slechter, omdat ik niet echt de tijd meer heb om te shoppen en ik ook gewoon niet zo goed weet wat ik moet kopen. Je kunt vast zien dat ik geen 25 meer ben, maar 28, maar echt verouderd vind ik mezelf niet.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 14 Mrt 2015 17:50

Re: Maakt het moederschap je oud?

Daarom gewoon niet aan kinderen beginnen :-) Weer een rede voor mij! :smile:
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 14 Mrt 2015 17:51

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ohja mijn kleding... Ik vind het zo moeilijk wat ik nu aan moet trekken. Sowieso was ik al nooit een modewonder, maar verder dan basic kom ik nu echt niet. Als ik kijk wat er in de winkels hangt met crop tops en drukke prints dan past dat voor mijn gevoel niet bij mij als moeder (en de crop tops ook niet zo bij mijn figuur haha). Kettingen kunnen ook al niet want die trekt mijn jongste van mijn nek.
ZOu zo graag een hippe gestijlde moeder zijn, ben verdorie ook pas 25.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 14 Mrt 2015 17:52

Re: Maakt het moederschap je oud?

Jilke schreef:Daarom gewoon niet aan kinderen beginnen :-) Weer een rede voor mij! :smile:


Nouja, mijn kinderen brengen me gelukkig wel meer geluk dan het ongeluksgevoel over mijn hangborsten en kale kop ;)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Mrt 2015 17:53

Re: Maakt het moederschap je oud?

Gijs. op foto's heb jij anders een behoorlijke kop met mooie krullen hoor.
Mijn haar is juist nog dikker geworden. Ik kan een elastiek nog maar 2x omdoen.
En ja, de gebroken nachten van afgelopen dagen maken wel dat ik me erg oud voel. Moe lamlendig en lui.
Respect voor de moeders die elke nacht een gebroken nacht hebben. Voor ons is dit echt nieuw (en heel kut, waarom worden baby's niet met een gebit geboren).
04-2014
10-2015
<<

ChiQ

Bericht 14 Mrt 2015 19:35

Re: Maakt het moederschap je oud?

Pff, nou weet je ik vind mezelf er hetzelfde uitzien maar ik voel me wel ouder. Ik ben iemands moeder. Maar ik zag mezelf laatst lopen in een etalageruit en toen dacht ik: he, ik zie er niet uit als een moeder. Maar over het algemeen vind ik mezelf nu mooier dan 3 jaar terug. Weet niet waarom.
<<

ChiQ

Bericht 14 Mrt 2015 19:39

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik was trouwens wel verzorgder vroeger. Zonnebankje, nagellak elke 3 dagen opnieuw en flawless wenkbrauwen nooit haar op mijn bovenlip en mijn haar zat goed. Nu heb ik soms wildgroei wenkbrauwen, een snor waar een zeeman nog trots op kan zijn, een uitgevaagde eyeliner, haar allekanten op behalve de juiste kant en ik ben zo wit als een lijk met extra donkere kringen omdat Julian niet meer moe is, nooit.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 14 Mrt 2015 19:51

Re: Maakt het moederschap je oud?

Mijn buik ziet eruit als die van een 90-jarige en mijn energielevel heeft de afgelopen jaren ook rond die leeftijd gehangen maar ik voel mij sinds de geboorte van Amani weer een stuk fitter. Vandaag even niet want ik heb nu 5 gebroken nachten gehad met haar en echt, ik snap echt niet hoe ik de jaren met de vreselijke nachten met Isam en Nora ben doorgekomen, echt niet gewoon.
Ik de k niet dat ik er verder ouder door ben geworden dan wanneer ik geen kinderen zou hebben gehad.
Afbeelding

I & N juni 2010
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers