Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Papa met een pacemaker

<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 23 Sep 2013 12:31

Papa met een pacemaker

Mijn vriend heeft sinds een tijdje een pacemaker. Ondanks dat dit altijd spannend zou blijven raak je er ook wel aan gewend. Door een opmerking van een vriendin ben ik gaan nadenken of en hoe wij tegen de kinderen gaan zeggen dat papa een pacemaker heeft. Aan de buitenkant zie je niks maar hij heeft wel meerdere grote littekens op zijn borst en daar gaan ze een keer naar vragen. Aan de ene kant ben ik meer van het gewoon vertellen, maar aan de andere kant wil ik ze hiervoor behoeden.
(Misschien is het belangrijk om er bij te zetten dat ze niet precies weten wat mijn vriend heeft dit maakt de toekomst onzeker.)

Ze zijn nu nog jong dus het is nog niet aan de orde maar misschien heeft iemand met iets soort gelijks ervaring. Betrek je je kinderen bij een ziekte van papa of mama of hou je het verborgen?
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Sep 2013 12:35

Re: Papa met een pacemaker

Ik denk dat als je gewoon eerlijk verteld wat het is (dat die littekens zijn omdat papa een kastje in zijn borst heeft wat zijn hart helpt) dat voor je kinderen gewoon de normaalste zaak van de wereld is. Ze zullen niet beter weten als je er zelf geen big issue van maakt. Ik zou ze niet betrekken in de spanning van de onzekerheid omdat het niet duidelijk is wat er is, dat is veel te ingewikkeld voor kinderen.
<<

Anoniem103

Bericht 23 Sep 2013 13:13

Re: Papa met een pacemaker

Ik zou het gewoon eerlijk vertellen. Mijn man moet ook regelmatig naar het ziekenhuis omdat hij onder behandeling is voor een chronische ziekte. Mijn zoontje vraagt dan ook wel eens waarom hij naar de dokter moet dan leggen we dat gewoon in simpele kindertaal uit.
<<

Anoniem187

Bericht 23 Sep 2013 13:27

Re: Papa met een pacemaker

Ik zou het eerlijk vertellen. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik weet wel dat kinderen meer meekrijgen dat wat je als ouder vaak denkt. Daarbij, als je het nu maar half verteld, of niet.. Wanneer is dan wel het juiste moment om de achte waarheid te vertellen?
<<

Anoniem 77

Bericht 23 Sep 2013 13:27

Re: Papa met een pacemaker

Pompoen schreef:Ik denk dat als je gewoon eerlijk verteld wat het is (dat die littekens zijn omdat papa een kastje in zijn borst heeft wat zijn hart helpt) dat voor je kinderen gewoon de normaalste zaak van de wereld is. Ze zullen niet beter weten als je er zelf geen big issue van maakt. Ik zou ze niet betrekken in de spanning van de onzekerheid omdat het niet duidelijk is wat er is, dat is veel te ingewikkeld voor kinderen.


Helemaal mee eens.
Ik zou het zeker niet verborgen houden.
<<

Anoniem17

Bericht 23 Sep 2013 13:32

Re: Papa met een pacemaker

Ik zou hier zeker eerlijk over zijn. Natuurlijk niet het hele verhaal tot in detail uit gaan leggen, maar wel de grote lijnen uitleggen in duidelijke (kinder-)taal.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 23 Sep 2013 13:54

Re: Papa met een pacemaker

Ja eerlijk vertellen, kindjes begrijpen meer dan je denkt.

Ik heb een kastje op mijn lichaam voor mijn insuline en daarbij heb ik altijd een ander kastje bij me met een prikpen en meetstripjes. En als ik bijvoorbeeld in de keuken ben komt hij aangerend met mijn spullen en zegt 'hier mama jou prikspullen' ik heb hem nooit echt verteld dat ik suikerziekte heb maar hij groeit ermee op en dus wordt het 'normaal'
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 23 Sep 2013 14:34

Re: Papa met een pacemaker

Ja eerlijk vertellen in kindertaal zal voor de eerste jaren voldoende moeten zijn. Waar ik eigenlijk het meeste bang voor ben is dat ze mijn angst voelen en vervolgens niet begrijpen waar dit vandaan komt. In mijn ogen is het in de meeste gevallen het beste om gewoon te vertellen dat je verdrietig/boos/bang bent en ook waarom (in kindertaal). Maar in dit geval vind ik dit geen optie.
Misschien maak ik het ook wel groter dan dat is en moet ik gewoon gaan kijken hoe het loopt.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Sep 2013 15:53

Re: Papa met een pacemaker

Ik zou het wel vertellen en dan gewoon in kindertaal.
<<

Anoniem 49

Bericht 23 Sep 2013 15:57

Re: Papa met een pacemaker

Ik zal het doen zoals Pompoen zegt.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 23 Sep 2013 20:45

Re: Papa met een pacemaker

Ik zou het ook eerlijk vertellen en dan in kindertaal. Maak het niet te gecompliceerd.

Ik heb een spierziekte waardoor ik wat moeilijk loop en niet kan rennen. Zonder kind geen drama, maar met een kleintje die loopt wat minder. Ik wil hem ook niet altijd in de buggy zetten als we samen weggaan, dus ik heb Y. verteld dat mijn voet ziek is en dat mama daardoor wat moeilijker/langzamer loopt. Dat hij daarom bij mama in de buurt moet blijven, niet mag rennen en goed moet luisteren.
Dat ik een spierziekte heb snapt hij toch niet niet, maar een zieke voet die nooit meer beter wordt wel.

Ik moet eerlijk zeggen dat hij nog nooit is weggelopen en geen meter bij me vandaan gaat als we samen zijn. Als hij naar mijn idee toch te ver weggaat roep ik hem en stopt hij direct. Hij kijkt ook continu achterom om te kijken waar ik blijf.
Tegenwoordig zegt hij 'oja, zachtjes lopen, mama zieke voet' :heart:
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers