Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Willen jullie even meekijken (groeicurve)

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mrt 2015 16:38

Willen jullie even meekijken (groeicurve)

J. is altijd al een klein en fijn poppetje geweest en ook altijd een heel gevoelig meisje en een vreselijk slechte eter, maar ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken.
Haar groeicurve gaat nu wel heel duidelijk omlaag en ze komt al 2 jaar maar weinig aan, ze klaagt continu dat ze moe is en ze heeft bijna wekelijk wel een dag dat ze koorts heeft die echt gerelateerd lijkt aan die vermoeidheid. Nu speelt er sowieso wel meer en heeft ze het op school ook zwaar omdat ze snel overprikkeld is dus die vermoeidheid komt vast niet alleen door het slechte eten maar ik heb wel het idee dat alles met elkaar in verband staat. Sinds ze op school zit is ze namelijk steeds slechter gaat eten, groenten en fruit krijg ik er sowieso al bijna niet in maar eerst at ze tenminste nog redelijk makkelijk brood etc maar dat wordt ook steeds minder.
Vandaag heeft ze op eigen initiatief bijvoorbeeld 2x een halve boterham zonder korstjes op en 1 klein snoepje. En omdat ze naar een feestje ging heb ik haar onder dwang ("als je niks eet dan kun je ook niet naar het feestje") een bakje soja vla kunnen laten eten maar dat is eigenlijk niet de manier waarop ik haar wil laten eten omdat ik bang ben dat ze dan straks alles gaat weigeren, zo'n koppig typ is ze namelijk.

Ik heb haar groeicurve hieronder gezet. De laatste meting is op onze eigen weegschaal maar de punten daarvoor waren allemaal bij het cb (laatste controle was augustus 2014). Haar lengte was tot de laatste meting op het cb netjes op de middellijn maar begint nu ook eronder te zakken. Qua BMI zit ze net op het randje van gezond gewicht en ondergewicht, ze is nu 103,5 cm en weegt 14,3 kg.
Ik was sowieso van plan om hier mee naar de huisarts te gaan want ik ben bang dat het straks van 'net goed' naar 'net niet meer goed' gaat en dan zijn we natuurlijk veel verder van huis. Maar onze huisarts is deze week afwezig en ik ga hier liever niet mee naar een vervangende arts.

Ik weet dat er meer mensen hier zijn die met een soortgelijke situatie te maken hebben gehad en sowieso vind ik het prettig als iemand anders eens naar haar curve wil kijken. Hopelijk heeft er iemand tips of een idee hoe ik iets bij J. naar binnen kan krijgen of anders tips welke stappen ik kan ondernemen (buiten naar de huisarts gaan) want ik ben er wel van overtuigd dat dit zo niet veel langer meer door kan gaan.

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

anoniem196

Bericht 11 Mrt 2015 18:24

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Super irritant. Heel verhaal getypt, loopt mijn telefoon vast.

Wat vervelend dat je je zorgen maakt.
Even om te vergelijken E. Is 4 jaar en 3 maanden, 100 cm en 15 kilo.

Ontbijt met 1 boterham.
1 stuk fruit
Lunch 1 boterham en wat tomaatjes
tussendoortje biscuitje of wat tomaatjes/ komkommer
Avond eten, halve aardappel en één schep groeten en half stuk vlees ( bijv. halve gehaktbal) en vaak eet je maar de helft op.
en een toetje, ik denk rond de 75 ml.

Dus ook geen grote eter. Hier vooral problemen met drinken. Elke dag een strijd om er 500 ml in te krijgen.
Ben eerst zonder haar en daarna met haar naar de huisarts geweest. Die heeft verteld waarom je moet drinken. Het ging 1,5 maand goed. Nu weer terug bij af.
Misschien kan je met J. naar naar de huisarts en dat hij verteld dat goed eten belangrijk is.
Succes!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Mrt 2015 20:52

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Mijn zoon is even groot en zwaar, maar wel een jaar ouder. Ze buigt idd af dus begrijp je zorgen. Ik denk dat je er verstandig aan doet om langs de huisarts te gaan. Sterkte, ik weet hoe moeilijk dit is.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Mrt 2015 20:54

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Lijntje buigt niet af toch? Zit zelfs een licht stijgende lijn in, de lijnen zullen niet snel meer stijgen vanaf een iets oudere leeftijd.
Als je je zorgen maakt aan de bel trekken, liever te veel ipv achteraf je zelf verwijten.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 11 Mrt 2015 20:58

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Lijntje buigt niet af(volgens mij). Op deze leeftijd groeien ze niet meer zo hard. Mijn meisje is 5,5 jaar en is 16,1kg en 108 cm ook vrij licht en zoontje van 3 jaar en 10 maanden is 13 kg en 96 cm.
Ze eten hier wel heel goed maar het zit w.s. in de genen,

Je kan altijd aan de bel trekken
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Mrt 2015 21:00

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Vlaai schreef:Lijntje buigt niet af toch? Zit zelfs een licht stijgende lijn in, de lijnen zullen niet snel meer stijgen vanaf een iets oudere leeftijd.
Als je je zorgen maakt aan de bel trekken, liever te veel ipv achteraf je zelf verwijten.


Hij buigt wel af.. ze is wel aangekomen, maar zakt steeds verder onder het gemiddelde.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Mrt 2015 21:01

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Het lijntje op zich niet, maar wel als je kijkt dat ze steeds wat verder onder de middellijn zakt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 11 Mrt 2015 21:01

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ik persoonlijk vind de lijn niet afbuigen. Maar ze groeit haar eigen lijn.
Maar natuurlijk is het moeilijk om te zien dat je kindje zo weinig eet. Dat herken ik uit duizenden.
Als jij je zorgen maakt moet je er mee naar de huisarts gaan.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Mrt 2015 21:02

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Als je zo kijkt wel maar hij buigt niet af in de verwachtiging van haar eigen groei lijn.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Mrt 2015 21:11

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ze zit nog in het groene gedeelte, dus ik zou me meer druk maken over dat ze telkens zo moe is.
Waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd hoor, maar geef je dit aan haar:

- multivitamine voor kinderen
- volle producten (volle melk, roomboter, volvette kaas, gekookte worst)
- liga continue. Goede koolhydraten. Veel granen. Volkorenproducten. Geen witmeel. Dus geen wit brood enzo.

Misschien kun je haar fruit binnen laten krijgen door heerlijke smoothies te maken met slagroom en poedersuiker erdoor. En dan natuurlijk het fruit en wat yoghurt of volle melk erbij. Granenkoekjes vermalen erdoor en hoppa, een calorieenbommetje voor je meisje. Dan kan je er nog een feestelijk parapluutje opzetten en een rietje in doen...
Betrek je haar bij het koken? En bij het boodschappen doen? Misschien helpt het als ze zelf haar groente mag uitzoeken.
04-2014
10-2015
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mrt 2015 21:21

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Voor zover ik weet hoort ze haar eigen groeilijn te volgen en aangezien ze de eerste jaren op de middellijn heeft gezeten en daar nu toch wel een flink stuk onder zit buigt de lijn wel af (tenminste zo heb ik het altijd geleerd bij mijn opleiding).

Thunder, jullie verhaal ken ik inderdaad en met dat in mijn achterhoofd trek ik ook graag op tijd aan de bel. Ik ga volgende week in ieder geval sowieso naar de huisarts voor overleg. Heb haar vanmiddag eerder opgehaald van een kinderfeestje omdat ze zo moe was en weer weigerde om te eten (en ze aten frietjes dus weet zeker dat ze dat wel lust). Gelukkig heeft ze thuis nog wel een boterham gegeten.

Milou, multivitamine krijgt ze al en roomboter gebruiken we ook al. Melkproducten weigert ze, ze heeft een koemelkallergie gehad en ondanks dat ze daar overheen gegroeid is blijft ze het weigeren.
Qua liga repen of zo wil ze ook niks, hoe 'lekker' ik het ook maak. Zelfde gaat op voor smoeties etc. Het enige dat ze aan vers fruit wil is verse sinaasappelsap en dat geef ik al elke dag een volle beker mee naar school voor bij het fruitmoment.
Boodschappen doen en helpen met koken vond ze super leuk maar tegenwoordig geeft ze zelf aan dat ze daar te moe voor is.
Ze vraagt elke avond rond half 7 of ze naar bed mag terwijl ze altijd een moeilijke slaper is geweest dus dat is echt niks voor haar.

We hebben al zo veel geprobeerd... Weten het gewoon even niet meer.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Mrt 2015 21:27

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Volgens mij buigt de lijn inderdaad wel af, want als je kijkt hoe hij liep en dan volgens de verwachting door had moeten lopen, dan zit hij lager. Geen tips die nog niet gegeven zijn, maar zou denk ik sowieso langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Om bijvoorbeeld naar die vermoeidheid te laten kijken, hopelijk gewoon onschuldig, maar lijkt me wel verstandig om te laten uitzoeken of daar niks lichamelijks achter zit.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 11 Mrt 2015 21:30

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ik zou met haar (of eerst zonder haar) naar de huisarts gaan. Hoe lang gaat ze nu naar school? Ik vind het voor een kleuter wel opvallend dat ze zo moe is dat ze zelf naar bed wil.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mrt 2015 21:37

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ze gaat sinds begin van het schooljaar, dus nu 6 maanden. Ze heeft natuurlijk ook wel een pittige tijd gehad door de kinkhoest, meerdere keren blaasontsteking en gebroken sleutelbeen ( is op school gebeurd). Maar je zou zeggen dat ze zich nu juist beter zou voelen maar het lijkt alleen maar minder goed te gaan.

We hebben half december al een keer bloed laten prikken op pfeifer en bloedarmoede maar daar is niks uit gekomen. En dat bloedprikken en nog geen maand later haar sleutelbeen maakt dat ze echt panisch is van alles wat maar op een dokter lijkt dus denk dat het inderdaad beter is als ik eerst zonder haar ga.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Mrt 2015 21:41

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Wat sneu om te lezen Fiwen.
Dat ze al zoveel gehad heeft. Kan me dat verhaal over die juf en daf sleutelbeentje nog herinneren, heel zielig.
Misschien zit ze niet lekker in haar vel. Is ze wel vrolijk? gaat ze met plezier naar school?
04-2014
10-2015
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 11 Mrt 2015 21:48

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ah arm meiske. Na 6 maanden zou die eerste vermoeidheid van school ook wel over moeten zijn toch, of in ieder geval beter moeten zijn geworden niet slechter.
<<

Anoniem255

Bericht 11 Mrt 2015 21:49

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Wat vervelend :(
Onze dochter is nu 1.20 en weegt 17 kilo. Ook een spinnetje dus maar ze eet als een bootwerker.
In jullie geval zou ik me ook zorgen gaan maken. Als ze zo'n angst heeft voor artsen zou ik eerst alleen gaan. Wat je eventueel zou kunnen doen, mocht je bij de huisarts niet verder komen, is de integrale vroeghulp bellen. Zij hebben ons erg goede tips gegeven omtrent het karakter en het slechte (niet) drink gedrag van onze dochter. Zij komen ook bij je thuis en kunnen eventueel ook nog andere mensen inschakelen met ervaring op verschillende gebieden.

Succes. Hopelijk vind je snel dé tip waar je iets aan hebt.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Mrt 2015 21:50

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Is haar vit D ook geprikt?
Ik zou (hoe moeilijk ook) proberen er niet teveel druk op te leggen. Wat betreft school, mijn oudste is ook lang uit zijn humeur geweest toen hij naar de kleuterschool ging. Hij ging van bovenaan de ladder (oudste op de voorschool) naar onderaan de ladder (jongste op de kleuterschool) en dat koste hem best wat energie.
Dan heeft ze ook nog een traumatische ervaring gehad op school. Vindt ze het wel leuk op school?

Wat vindt ze lekker? Soep? Pap? Stamppot? Mango? Ananas? Kun je ergens extra boter of olie aan toevoegen?
Mijn oudste drinkt ook nog steeds geen melk na koemelkallergie maarvindt wel de peutersoyamelk nog steeds lekker. Hij is inmiddels 6 maar gewone soya, rijste, amandel of wat voor melk dan ook gaat er niet in. Wel in pap of met chocopops trouwens. Dus zo varrieer ik toch een beetje. En verse kokosmelk vindt hij lekker.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 11 Mrt 2015 21:53

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ze heeft een hoop mee gemaakt

Haar eigen lijn groeien en dan de middel lijn aan houden zei je.
Mijn beide meiden hebben niet hun eigen lijn aangehouden. Tot 1,5 terug zat mijn jongste valk onder de bovenste lijn en nu.. net boven de onderste lijn. Zijn heeft een hoop gehad aan ziektes is heel moe dus herken het wel.

De oudste altijd de midden lijn is zelf naar de -2 lijn afgebogen tot ze op het idee kwam dat het wel een coeliakie kon zijn. En inderdaad sinds ze glutenvrij eet zit ze weer op een gewone lijn net boven de onderste lijn.

je zou aan de huisarts kunnen vragen dat als er bloed geprikt word er ook naar gluten gekeken kan worden.

Sterkte te zien dat je kindje niet goed in haar vel zit is niet fijn.
<<

Anoniem142

Bericht 11 Mrt 2015 22:04

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

De lijn buigt wél af, de eerste twee jaar is ze namelijk op de middellijn gegroeid. Het complete plaatje zou mij ook zorgen baren (vermoeidheid, slecht eten, afbuigende lijn, prikkelverwerking) en dus zeker een afspraak maken met de huisarts. Die kan wellicht haar bloedwaarden eens checken. Heb je al eens gekeken naar een fysiotherapeut, ergotherapeut of logopedist die ervaren is in het behandelen van sensorische integratieproblemen? De eetproblemen en slechte concentratie kunnen daarmee samenhangen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mrt 2015 22:22

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Haar plezier in school is wisselend, ze vind het heel leuk op school en heeft veel vriendinnetjes maar ze geeft ook vaak aan dat ze er heel moe van wordt en hoofdpijn krijgt als het te onrustig is. Dat heeft ze altijd wel gehad, dat ze snel overprikkeld was, en ik kan me heel goed voorstellen dat een klas met 25 kleuters dan heel vermoeiend is. Dus het zal vast niet alleen door het slechte eten komen dat ze zo moe is, maar ik ben wel bang dat het een vicieuze cirkel is van overprikkeld zijn, moe zijn, slecht eten, nog vermoeider zijn en daardoor nog sneller overprikkeld raken... Maar hoe doorbreek je zoiets? Kan haar moeilijk 2 weken thuis houden om te kijken of ze dan minder geprikkeld en moe is...

Surya, ik weet niet of haar vit D ook geprikt is. En nee er is bijna niks 'gezonds' dat ze echt lekker lijkt te vinden behalve aardappels (gekookt, puree, frietjes, gebakken) en daar gooien we inderdaad al extra jus op maar dat is meestal ook het enige dat ze eet 's avonds. Qua vlees eet ze alleen heel af en toe een stukje kipschnitzel (dat verkopen we als 'grote kipnugget') en groentes gaan er alleen onder 'dwang' in. Soms denken we dat we iets gevonden hebben maar de volgende keer weigert ze het gewoon weer te eten. Soja-vla vind ze wel erg lekker dus dat geef ik tussendoor wel regelmatig als tussendoortje.
We proberen er geen druk op te leggen maar vind het heel lastig om de balans te vinden tussen stimuleren om toch iets te eten en dwingen, dat gevoel van ze moet toch iets eten. En ik geef toe dat ik haar tijdens het avondeten wel eens probeer om te kopen met een ijsje maar regelmatig zegt ze dan doodleuk "nou, dan hoef ik geen ijsje".
Ik heb vandaag maar een paar Olvarit potjes gekocht omdat ze die vroeger wel redelijk wilde eten en vanmiddag zei ze dat ze morgen een potje gaat kiezen in plaats van de nasi die wij eten dus ik ben heel benieuwd. Ik weet dat dat geen blijvende oplossing is, maar als ze heel misschien op die manier een aantal soorten groente gaat eten kunnen we dat op den duur langzaam vervangen voor de verse variant.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Mrt 2015 22:37

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ik vind die potjes geen slecht idee.
Rauwe groenten ook niet?
Heb je die peutergroeimelk al eens geprobeerd? Dat is het enige wat mijn kinderen echt graag drinken (en water)
En knijpfruit? Appelmoes? Appelmoes met vla? Crackers? Rijstewafels?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 11 Mrt 2015 22:40

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

@fiwen is het mogelijk om haar 1 week thuis te houden. Dat hebben we met de jongste ook gedaan. Wij moeten haar echt de 3 R's aanbieden. Wij hebben de cirkel wel proberen te doorbreken met de ene week. Ze word namelijk ook boos, gaat gapen en wil slaan enz.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mrt 2015 23:01

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Droge cracottes en rijstwafels (gewone en die met pure chocolade) lust ze wel en krijgt ze dus ook regelmatig, maar appelmoes en knijpfruit weer niet. Alles wat maar lijkt op fruit weigert ze omdat ze ooit een keer kriebels in haar keel gekregen heeft van appel. Mijn man heeft ook een allergie voor veel soorten fruit dus dat ze allergisch is hiervoor is heel aannemelijk, dus daarin ga ik ook zeker niks pushen. Behalve (verse) sinaasappelsap dan, dat lust ze wel, maar gewoon een sinaasappel wil ze dan weer niet... Ook ander sap spuugt ze meteen uit, ook als ik het meng met sinaasappelsap.
Peutermelk en zelfs een flesje in bed heb ik haar ook al voorgesteld, maar dat vond ze geen goed idee. En ze is heel koppig dus ik weet dat als ze 'nee' zegt ik het ook niet zomaar voor elkaar krijg dat ze iets wel doet (helaas een van de minder fijne eigenschappen die ze van mij heeft ;) )

@meisjesmama, ik denk dat ik haar de rest van de week thuis laat. Maandag is ze wel naar school geweest maar kwam ze huilend uit de klas en gaf de juf ook aan dat ze heel hangerig was geweest. Ze heeft die hele middag gehuild en dinsdag werd ze wakker met koorts dus is ze thuis gebleven (koorts zakte in de ochtend vrij vlot weg en de rest van de dag heeft ze rustig zitten spelen dus echt ziek was ze niet). Woensdag heeft ze altijd vrij maar vandaag had ze dus dat feestje wat niet echt fijn geëindigd is voor haar en ze liep duidelijk over van emoties toen ik haar naar bed bracht. Vrijdag wordt het sowieso een onrustige dag op school omdat het afscheid van de directeur is. Ik denk dat het dus voor haar geen overbodige luxe is als ze even kan bijkomen de komende dagen en dan volgende week, als het weer allemaal 'normaal' is op school weer eens te kijken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Mrt 2015 23:05

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Je zou haar ook nutrilonmelk kunnen geven met rijstebloempap. Daar zit alles in en er zitten best veel calorieen in.
Die olvaritpotjes is ook wel een goed idee.
Als ze echt zo moe en is gewoon een week moet bijkomen, zou ik haar lekker thuis houden. En dan 3x per dag aan tafel zitten (ik weet niet of je veel werkt) en eens uitproberen wat je net zei. En s middags een dutje laten doen.
Misschien wordt het alleen maar erger als je op deze manier door blijft modderen. Ik denk dat elke dag school gewoon hartstikke zwaar is voor zo'n kleintje. Ze moeten ook maar steeds meer op jongere leeftijd.
04-2014
10-2015
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom