Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Willen jullie even meekijken (groeicurve)

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Mrt 2015 23:15

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ik bedoel de alpro groeimelk he? Die is wat zoetig en zitten toegevoegde vitamines in
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Mrt 2015 23:21

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Bedankt voor het meedenken allemaal! 'Fijn' om te lezen dat mijn zorgen niet compleet ongegrond zijn. Ik ga sowieso naar de huisarts als hij weer terug is.

Surya; daar heb ik ook naar staan kijken inderdaad. Misschien nog een idee om het te mengen met sinaasappelsap en dan in een dichte beker (dat ze niet kan zien dat er iets doorheen zit :eyes: )

Milou; ik werk niet dus als ze niet naar school gaat is ze gelukkig ook echt thuis, en 'vroeger' wilde ze het liefst elke dag ergens naartoe maar nu wil ze alleen maar thuis blijven. Met z'n allen aan tafel eten doen we sowieso, daar heeft ze echt een hekel aan en ze probeert er onderuit te komen maar ik vind het veel te belangrijk dus daar valt niet in de onderhandelen, op een enkele keer frietjes voor de tv na dan maar dat zijn echt uitzonderingen.

Ik kreeg net van een vriendin nog de tip om flesjes Nutridrink te halen in sinaasappelsmaak, daar zit ook veel in aan voedingsstoffen dus daar zal ik ook eens naar kijken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Mrt 2015 23:24

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Nutridrink zou ik niet geven zonder tussenkomst van arts of diëtist.
Die soya-groeimelk is het enige wat mijn oudste aan zuivel wil drinken. Van al het andere gruwelt hij.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Mrt 2015 23:33

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Nutridrink is idd beter om in overleg te doen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem196

Bericht 12 Mrt 2015 08:00

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

De vermoeidheid is wel herkenbaar. E zit nu 3 maanden op school.
Slaapt van 19 tot 7. En slaapt op woensdagmiddag.
Uit school is ze ook heel moe en wil dan niks.
Vrijdags is ze vrij, die dag kan ik niks doen met haar. Ze is dan zo moe en hangerig.
Zaterdag en zondag gaat wel goed.
Maar we kunnen op zondag niks gaan doen met haar. Want dan is ze gesloopt maandag.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Mrt 2015 10:04

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Dan wacht ik eerst maar het bezoek aan de huisarts af. Ik ga maandag meteen bellen voor een afspraak.
Ik heb vanmorgen met haar juf afgesproken dat ze vandaag en morgen thuis blijft. Ze is ook pas net wakker dus ze heeft een goede nacht gehad (van 19.00 tot 8.30). Ze is duidelijk uitgerust en vrolijk dus ik hoop dat als we het rustig aan doen vandaag dat ze een goede dag heeft en wat meer wil eten (dat is bij haar sterk gerelateerd aan hoe ze in haar vel zit).

Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem255

Bericht 12 Mrt 2015 10:12

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Is het niet een idee om haar toch voor de tv te laten eten? Ik snap dat dat niet je voorkeur heeft maar wellicht dat je haar kunt laten kiezen wat ze wil eten (evt tussen wat dingen die jij zelf op het aanrecht legt), dat je zegt dat dat ook allemaal op gaat en dat ze dan voor de tv mag eten. Is het niet op? Dan weer achter aan tafel.

Hier doe ik dat 's ochtends altijd. Zeker ook niet mijn voorkeur maar wel de enige manier waarop mijn dochter spobtaan zonder al teveel strijd haar beker leeg drinkt. (Dat is bij mijn dochter het grote probleem.)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Mrt 2015 10:26

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Dat hebben we inderdaad al geprobeerd maar dat werkt alleen als ik er naast ga zitten en haar elke paar minuten een hap geef en daar heb ik 's ochtends echt geen tijd voor. Aan tafel eet ze juist al iets beter omdat ik dan ook in de keuken ben en haar kan aansporen. 'S ochtends geef ik haar dan vaak de tablet of zo en dat helpt ook wel wat maar tijdens het avondeten is ze dan al te geprikkeld en maakt het haar alleen maar geïrriteerder.

Ze begint ook al vaak om 4 uur-half 5 te klagen dat ze honger heeft, wat ook niet gek is omdat ze op school maar 1 boterham zonder korsjes eet. En dan geef ik haar vaak een soepstengel of zo maar wil nu ze toch potjes krijgt eens proberen om haar dan meteen avondeten aan te bieden, desnoods op de bank voor de tv en dat ik het haar geef. Misschien dat wachten tot half 6 gewoon net te laat is voor haar.

Ohw en dan zul je altijd zien dat ze net 2 boterhammen en 4 uitgeperste sinaasappels wegwerkt :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 12 Mrt 2015 10:41

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Fijn dat ze nu even aan het inhalen is Fiwen! Misschien heeft ze die vrije dagen ook gewoon even nodig :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Mrt 2015 10:54

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Fiwen, inderdaad nog niet de nutridrink halen. Je kunt dit het beste doen in overleg met een dietist. Als ze het nodig vind kan ze een machtiging voor je aanvragen en krijg je het vergoed. Ook moet ze niet de standaard nutridrink hebben maar de kindervariant.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem193

Bericht 12 Mrt 2015 10:57

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

@Fiwen: wat een zorg, die ik heel goed begrijp.
Je werkt niet, daarom snap ik niet zo goed waarom je 's morgens geen tijd hebt om haar te helpen.
Verder zou ik haar eten geven zodra ze daarom vraagt. Ook al is dat een gekke tijd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Mrt 2015 11:53

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ik vind het niet zo gek dat haar lijntje afbuigt omdat ze veel ziek is geweest wat haar waarschijnlijk veel energie heeft gekost en omdat ze begonnen is met school, wat ook veel energie kost. Misschien is dat samen gewoon net even teveel geweest voor haar.

Maar door het slechte eten houdt ze het mindere groeien en de vermoeidheid misschien wel in stand. Misschien is het inderdaad een idee om haar even een paar dagen thuis te laten, veel rust en regelmaat en haar even bij laten komen en ook helemaal laten "uitzieken".

Ik zou denk ik wel met het consultatiebureau of een huisarts of een andere professional waar jullie misschien al contact mee hebben voor haar het slechte eten bespreken. Het is gewoon lastig omdat je niet wil dat ze misschien helemaal stopt met eten als je gaat pushen, maar aan de andere kant eet ze nu waarschijnlijk wel genoeg om haar ergste honger te stillen en krijg je zo een patroon met slecht eten en jullie je in allerlei bochten wringen om haar iets te laten eten wat denk ik ook niet wenselijk is.

Wat als je gewoon altijd eten voor haar binnen handbereik hebt? Pakt ze het dan ook niet? Dus gewoon altijd als ze uit school is een monkey platter met wat komkommer, tomaatjes, een gekookt eitje, blokjes kaas en een koekje bijvoorbeeld en ook iets wat ze wel echt lekker vind en daar dan geen aandacht op vestigen, aangeven dat ze mag pakken waar ze zin in heeft en er verder geen woorden aan vuil maken. Pakt ze het dan ook niet?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Mrt 2015 12:49

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Ik begrijp je helemaal Fiwen. Lastig hé? Ik heb ook weinig tips, althans.. hier werkt er niks :wink:

Heb jij deze groeicurve van BV.com, nog van de tijd van de gezamenlijke Hyves van Yes mama's 2010? Heb je daar de inlog nog van toevallig? Die van N. moet er dan ook nog tussen staan, ben ook eens benieuwd hoe haar curve loopt. N. is nu ook maar net 100 cm en 15 kilo.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Mrt 2015 16:09

Re: Willen jullie even meekijken (groeicurve)

Parisienne ik heb je via Facebook een berichtje gestuurd over die inlogcodes.

Minoespoes, vanalles op tafel zetten doe ik wel eens maar dat kan ik zonder dat ze er van gegeten heeft weer weg gooien. Ze pakt echt niks uit zichzelf.

Alibi, ik heb wel tijd om haar te helpen maar geen tijd om 20 minuten naast haar op de bank te zitten tot ze eindelijk een boterham op heeft. Nu zet ik haar aan de keukentafel, ga ik er naast zitten of sta 2 meter verderop bij het aanrecht en kan ik tussen de happen door haar brood en drinken voor school maken en zelf ook wat eten. We hebben de tijd 's ochtends gewoon heel hard nodig omdat ik haar ook met alle andere dingen moet helpen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers