Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


I'm a foodie.

<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2015 19:55

I'm a foodie.

Jullie ook? :D

Ik ben veel met voeding bezig, lees er veel over, probeer veel gerechten uit, bak en kook bijna alles zelf, ga graag hele lange avonden uit eten en houd ervan om food beursen te bezoeken. Ik heb ruim 40 verschillende kruiden, allerlei soorten meel, zaden en noten en bezoek kijkt er soms na alsof ze water zien branden omdat ze de helft ervan nog niet herkennen.

Misschien leuk om in dit topic ideeën, tips, recepten en ervaringen uit te wisselen over alles wat met food te maken heeft? :)
<<

Anoniem156

Bericht 10 Mrt 2015 20:06

Re: I'm a foodie.

Ik vind de term foodie altijd een beetje, don't know, niksig, maar ik houd van eten, van koken en van met voeding en recepten vezig te zijn.
ik ga over 3 weken naar Culy Food festival en naar 24kitchen&cottages en naar nog wat kleinere foodfestival komend voorjaar, heerlijk!
De markthal en de foodhallen kan ik ook makkelijk een hele dag doorbrengen!
<<

Anoniem119

Bericht 10 Mrt 2015 20:24

Re: I'm a foodie.

Ik ben ook een echte foodie. Ik houd enorm van koken, van lekker eten, van recepten uitzoeken, maar geniet ook echt enorm van markten en food festivals. Ik kan echt onwijs genieten als ik op een food markt rondloop en daar al die mooie groenten zie, al die kleuren, allerlei gekke vlees soorten. Ik vind het super leuk. Dat vind ik ook altijd het leukste aan reizen, al die verschillende marktjes bezoeken. We waren in december in San Francisco en dat was zo'n heerlijk foodie tripje. Kwamen we onverwacht een food festival tegen, super leuk. En hebben we van die overdekte markthallen bezocht, en lekker eten, en op bezoek bij een oesterboerderij waar we zelf oesters hebben geopend. Al dat soort ervaringen vind ik super.

Ik moet helaas werken tijdens het Culy Food Festival, Poubelle. Wilde heel graag naar de food fotografie workshop.

De Markthal in Rotterdam vond ik ook wel heel leuk, maar ik vond de foodhallen in Amsterdam echt nog veel leuker. Daar heb ik echt onwijs genoten.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Mrt 2015 20:36

Re: I'm a foodie.

Ik ga ook naar het Culy foodfestival! :cheering:
<<

Anoniem119

Bericht 10 Mrt 2015 20:37

Re: I'm a foodie.

Kijk, dit soort dingen. Kan ik zo van genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(die kleur alleen al, zo mooi!)



Ik kan echt uren op zo'n marktje rondstruinen, alles ruiken, proeven, en fotograferen

Ik moet de foto's van een winter food festival nog bewerken, maar de agenda staat ook alweer vol met food festivals voor komende zomer!

Onze huwelijksreis gaat naar Italie en dat wordt ook echt een foodie trip. Lekker veel wijn, lekker eten, veel kookcursussen, marktjes, misschien zelfs wel truffle hunting!
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2015 20:41

Re: I'm a foodie.

Ik vind de term 'foodie' echt zum kotzen, maar ik houd van eten en koken en met name ook van wijn-spijs combinaties proberen en bedenken. Hou ook wel van bladen als de Elle Eten en Delicious en ga graag uit eten. En ik zit alweer een jaar of zes bij een kookclubje (die trouwens ook naar dat 24kitchen & cottages gaan, maar ik ga niet mee).
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 10 Mrt 2015 21:08

Re: I'm a foodie.

Of ik een echte 'foodie' ben weet ik niet, wat die term ook precies mag inhouden. Maar ik hou enorm van eten, nieuwe smaken en gerechten proberen. Maar wel binnen het gezonde zeg maar, daarin ben ik nogal een pietlut, misschien wel te. Kan helaas niet naar het Culy Food Festival maar ik ga wel binnenkort een kijkje nemen op Smorgasburg in Brooklyn New York. Sowieso verheug ik me op al dat lekkere eten dat er te krijgen is in New York.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2015 21:21

Re: I'm a foodie.

Pixi schreef:Kan helaas niet naar het Culy Food Festival maar ik ga wel binnenkort een kijkje nemen op Smorgasburg in Brooklyn New York.


Oh, dat is zo gaaf! Ben er vorig jaar geweest, ik vond het echt een van de hoogtepunten van die NYC trip.
<<

Anoniem156

Bericht 10 Mrt 2015 21:24

Re: I'm a foodie.

Jans schreef:Ik ga ook naar het Culy foodfestival! :cheering:


Leuk! Welke dag ga je?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Mrt 2015 21:28

Re: I'm a foodie.

Smorgasburg is erg gaaf inderdaad. In Londen zit de Borough Market, ook leuk. En in hamburg stuitte ik op de Rindermarkthalle. Een stuk braver en saaier maar toch ook leuk.
Ik kom geregeld in de foodhallen omdat ik er vlakbij woon. Ik vind het allemaal leuk maar noem mezelf geen foodie, vooral omdat ik dat soort namen tamelijk idioot vind. Alsof je een labeltje voor jezelf nodig hebt :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem237

Bericht 10 Mrt 2015 22:04

Re: I'm a foodie.

Mensen, die term is met een knipoog hè! :wink:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Mrt 2015 22:26

Re: I'm a foodie.

Ik haat van die hippe, zogenaamd leuke temen maar ik hou wel van eten. En koken :smile: Van de ene kant ben ik blij dat het nu 'hip' is om een 'foodie' t zijn vanwege al die festivals die nu veel meer opkomen van de andere kant krijg ik dan een lichte aversie ertegen. Maar dat heb ik met veel dingen die dan opeens hip zijn. Dus dat is meer mijn probleem :smile:
<<

Anoniem119

Bericht 10 Mrt 2015 22:47

Re: I'm a foodie.

Caro schreef:Ik haat van die hippe, zogenaamd leuke temen maar ik hou wel van eten. En koken :smile: Van de ene kant ben ik blij dat het nu 'hip' is om een 'foodie' t zijn vanwege al die festivals die nu veel meer opkomen van de andere kant krijg ik dan een lichte aversie ertegen. Maar dat heb ik met veel dingen die dan opeens hip zijn. Dus dat is meer mijn probleem :smile:


Hahaha dat heb ik ook altijd wel een beetje. Maar ach, maakt het ook weer niet minder leuk, en ik blijf gewoon al die dingen heel leuk vinden.

Ik merk wel dat ik het vroeger echt super gaaf vond om in een buitenlandse supermarkt te lopen en me te verlekkeren aan allerlei dingen en me zo kon verbazen om al die mooie verpakkingen (van die hippe marks and Spencer achtige verpakkingen) en al die ingrediënten op markten enzo
, dat zag je niet in Nederland. En nu wel. Maar eigenlijk is dat ook wel weer leuk.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Mrt 2015 11:04

Re: I'm a foodie.

Wat Caro zegt dus! :P

Wat een leuke reacties! Welke dag gaan jullie naar het Culy foodfestival? :)
<<

Anoniem186

Bericht 11 Mrt 2015 11:18

Re: I'm a foodie.

Ik weet het nog niet welke dag ik ga. Jullie?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mrt 2015 11:24

Re: I'm a foodie.

Gisteren was ik blij, er lag een nieuwe lijn mexicaanse producten bij de Appie. En ik maak (praktisch) nooit iets uit zakjes en pakjes, maar ik bleef er wel 10 minuten naar staren :-D.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mrt 2015 11:27

Re: I'm a foodie.

Oh ik zou ook graag naar dat festival willen gaan, maar het is met pasen en zondag heb ik mijn eerste wedstrijd. dus ik denk dat ik zaterdag nog wat uren moet trainen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mrt 2015 11:31

Re: I'm a foodie.

Door jullie wil ik nu dus ook naar dat food festival.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Mrt 2015 11:32

Re: I'm a foodie.

Ik krijg net te horen dat ik op zaterdag ga.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mrt 2015 11:36

Re: I'm a foodie.

Ik heb net een appje gedaan 'schat.. 4 april.. heb je dan iets te doen?' :smile:
<<

Anoniem186

Bericht 11 Mrt 2015 11:43

Re: I'm a foodie.

Haha leuk!
<<

Anoniem156

Bericht 11 Mrt 2015 13:43

Re: I'm a foodie.

Jans schreef:Ik krijg net te horen dat ik op zaterdag ga.


Leuk, ik ook!
<<

Anoniem301

Bericht 11 Mrt 2015 13:53

Re: I'm a foodie.

Caro schreef:Door jullie wil ik nu dus ook naar dat food festival.


Ouwe foodie van me!

Ik hou wel van koken en nieuwe dingen uitproberen en aparte wijnen en lang tafelen of uit eten gaan. Maar ik ben nog nooit naar een foodfestival geweest of naar zo'n mooie markt, dus ik ben geen 'foodie' denk ik. Krijg de rillingen van die naam, maar dat was al eens gezegd. Ik heb ook geen kruiden in mijn kastje waar mijn vriendinnen steil van achterover slaan. :nopompom:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mrt 2015 14:01

Re: I'm a foodie.

Sorry, je bent inderdaad ongeschikt als foodie nu.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Mrt 2015 16:21

Re: I'm a foodie.

Carrie schreef:
Caro schreef:Door jullie wil ik nu dus ook naar dat food festival.


Ouwe foodie van me!

Ik hou wel van koken en nieuwe dingen uitproberen en aparte wijnen en lang tafelen of uit eten gaan. Maar ik ben nog nooit naar een foodfestival geweest of naar zo'n mooie markt, dus ik ben geen 'foodie' denk ik. Krijg de rillingen van die naam, maar dat was al eens gezegd. Ik heb ook geen kruiden in mijn kastje waar mijn vriendinnen steil van achterover slaan. :nopompom:

Misschien kennen jouw vriendinnen wel heel veel kruiden en die van mij niet. :wink:
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers