Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

<<

Anoniem272

Bericht 23 Sep 2013 09:06

Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Vanaf vandaag ben ik met zwangerschapsverlof. Nu loopt 8 oktober mijn 3-maanden-contract af. Ik begrijp dat mijn werkgever dit niet zal verlengen, dat ik tijdens mijn verlof geld van UWV krijg (dat is inderdaad ook geregeld), en dat ik dan weer een nieuw contract teken als ik terug ben van zwangerschapsverlof.

Weet iemand hoe dit invloed heeft op het maximale aantal tijdelijke contracten? Ik krijg al een tijdje steeds contracten voor 3 maanden en heb geloof ik gelezen dat een werkgever dat 8 keer mag doen met een duur van maximaal 36 maanden? Maar de maanden dat ik met verlof ben tellen dan niet mee, of wel?

En mag mijn werkgever me als ik terug ben opnieuw een 'fase A' contract aanbieden? (Dat heb ik de eerste 1,5 jaar gehad dat ik er werkte. Daarna is het overgezet in fase B met die tijdelijke contracten en daar zit ik nu 1 jaar in). Ik werk er sinds februari 2011.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Sep 2013 15:19

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

In welke sector werk je/ onder welke CAO val je?

In principe zijn het maximaal 3 contracten, met een totale duur van 3 jaar. Maar er zijn een aantal sectoren waar dat anders is.
Na drie maanden eruit te zijn geweest mogen ze dan weer opnieuw beginnen met die drie jaar, dat zou dus net uit kunnen komen met je zwangerschapsverlof.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Sep 2013 15:24

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Wanneer je 26 weken niet gewerkt hebt, mag je teruggezet worden naar fase A bij een uitzendcontract. Met een verlof van 16 weken zul je dus in fase B blijven.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem272

Bericht 24 Sep 2013 07:52

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Ik werk in de callcenterbranche. Hoeveel contracten ik precies mag volgens de CAO weet ik even niet meer, maar het waren er zeker meer dan 3. Taeda: thanks! Weet jij ook hoe het zit met dat aantal contracten / maximum van 3 jaar? Telt mijn verlofperiode daarbij mee?
<<

Anoniem19

Bericht 24 Sep 2013 10:28

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Je mag in fase B maximaal 8 contracten krijgen en fase B duurt 2 jaar. Dus maximaal 8x3 maanden = 24 maanden. Tenminste, zo zit het bij mij (werk via Randstad). Ik weet verder niets over zwangerschapsverlof sorry.

Volgens mij is wat minoessepoes wel zo bij "normale" banen, daarna moeten ze je dan een vast contract aanbieden. Werk je via een uitzendbureau (waar ik begrijp dat je in zit omdat je het over fase A en B hebt)?
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 20:28

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Ik heb gewoon gesolliciteerd bij het bedrijf zelf, maar ze laten de contracten en betalingen lopen via een payrollbedrijf. Dus inderdaad op een soort van uitzendbasis. Het is inderdaad zoals jij zegt, dat ik 8x3 maanden mag krijgen. In oktober 2014 zou ik een contract voor OT moeten krijgen. Maar ik vraag me dus af of dat nu 2015 gaat worden i.v.m. de verlofperiode.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 20:31

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Toch eigenlijk ook te belachelijk voor woorden, dat je ergens begin 2011 kan gaan werken en dat het dan nog tot 2015 kan duren voordat je een keer een vast contract krijgt :nopompom:

Het is totaal niks persoonlijks want ik werk voor een heel groot bedrijf waar ze honderden mensen op deze manier behandelen. Eerst 1,5 jaar een contract waarbij je gewoon op staande voet ontslagen kunt worden als het ze uitkomt (omdat het plotseling rustiger wordt of zo), en dan steeds elke 3 maanden hopen dat je weer een handtekening krijgt. Blegh.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 25 Sep 2013 21:26

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Wanneer je via de ABU Cao werkt krijg je eerst 1,5 jaar fase A (78 gewerkte werken). Je mag niet op staande voet ontslagen worden, hoe langer je werkt, hoe langere aanzegtermijn ze hebben, dat kan oplopen tot (ik geloof) 20 dagen. Dat betekent dus dat je niet direct naar huis gestuurd mag worden als het rustig is.
Na fase A stroom je door naar fase B. Fase B mag je max 2 jaar en max 8 contracten hebben. Je mag dus 1 contract van 2 jaar, maar ook 8 contracten van 3 maanden (je mag zelfs een contract voor een week, maar dat telt dan wel als 1 contract).
Wanneer je in totaal 3 maanden niet werkzaam bent geweest in fase B, stroom je weer in bij de start van fase B, waardoor je dus opnieuw aan je 2 jaar begint. Wanneer je 6 maanden niet voor het bedrijf hebt gewerkt, start je weer in fase A.
Als je er dus in totaal 4 maanden bent uit geweest, start je weer in fase B en dat betekent dat je nog 2 jaar in fase B mag zitten.

Edit: daarna moet je dus een Fase C (dus contract voor onbepaalde tijd via het uitzendbureau) of een OT contract bij het bedrijf zelf.
Fase C wordt in deze tijd vrijwel niet gegeven door bureaus
Laatst gewijzigd door Lenthe op 25 Sep 2013 21:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 25 Sep 2013 21:28

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

opdracht in weken kalenderdagen aanzegtermijn
0 tot 12 0
12 tot 26 5
26 tot 52 10
52 tot en met 78 14
Ik had mijn 20 dagen dus fout, dat is max 14 kalenderdagen
<<

Anoniem19

Bericht 26 Sep 2013 07:41

Re: Contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof

Filoria schreef:Toch eigenlijk ook te belachelijk voor woorden, dat je ergens begin 2011 kan gaan werken en dat het dan nog tot 2015 kan duren voordat je een keer een vast contract krijgt :nopompom:

Het is totaal niks persoonlijks want ik werk voor een heel groot bedrijf waar ze honderden mensen op deze manier behandelen. Eerst 1,5 jaar een contract waarbij je gewoon op staande voet ontslagen kunt worden als het ze uitkomt (omdat het plotseling rustiger wordt of zo), en dan steeds elke 3 maanden hopen dat je weer een handtekening krijgt. Blegh.


Ja ik ken het precies, frustrerend he. Ik zit ongeveer om de drie maanden bij de fysio omdat ik weer helemaal vast zit in nek/rug/schouders van de spanning, bah.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron