Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveelheid kleding kinderen....

<<

Linvi

Bericht 08 Mrt 2015 10:15

Hoeveelheid kleding kinderen....

Afgelopen jaren heb ik voor beide kinderen altijd een overvolle kast gehad en vaak aan het eind van het seizoen hadden ze maar de helft gedragen. Ik wil het dit seizoen dus eigenlijk anders doen.

Ik heb echt mijn favoriete merken en ben niet snel met wassen. Was 2 keer per week ongeveer.

Hoe pakken jullie het aan? Hoeveel setjes kopen jullie? Of kopen jullie geen sets maar losse items?

Voor zoon vind ik het overigens een stuk makkelijker als voor dochter.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Mrt 2015 10:19

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik heb 5 rompers korte mouw en vijf met lange mouw. 8 lange broeken en 8 korte broeken. Ik gok rond de 30 truien/shirts.

Niet met een reden die aantallen. Als ik wat weinig keus heb dan koop ik wat bij.
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Mrt 2015 10:25

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Spencer schreef:Als ik wat weinig keus heb dan koop ik wat bij.
Dit. Ik heb nooit veel kleding in z'n kast gewild. Zonde van het geld :)
Op dit moment heeft hij 5 broeken die hij geregeld draagt, 2 bloezen, wat shirts en wat truien. Daar red ik het prima mee bij hem.
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 08 Mrt 2015 10:53

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik koop wat ik leuk vind.
Zoon heeft nu 7 broeken, 10 longsleeve's en 5 blousjes. Dochter heeft 5 jurkjes, 6 rokjes, 4 vestjes, 6 longsleeve's, 4 shirts en 7 leggings/maillots. Oh en 2 spijkerbroeken.

voor dochter kan ik in de winter beter slagen dan voor zoon.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 08 Mrt 2015 11:05

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Hij gaat richting 86/92 dus ik ben voorjaarskleding aan het verzamelen.

- 6 mouwloze, 6 korte mouw en 5 lange mouw rompers
- 3 vesten en 4 truien
- 3 tshirt korte mouw en 8 lange mouw
- 7 lange broeken.
- 1 adidas trainingspak
- zomerjas, spijkerjas en bodywarmer

En dan heeft hij nog kleding die hij voor zijn verjaardag heeft gehad maar wat niet mijn smaak is.

Ik wil nog een bestelling bij next direct doen voor zwemkleding, korte broeken en wat tshirts.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Mrt 2015 11:44

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik vind het ook lastig om te bepalen hoeveel ik nodig heb. Ik ga nu uit van 10 setjes per maat inclusief rompers, sokken etc. Pyjama's heb ik er meestal 4 tot 5 per maat. Hiermee lukt het tot nu toe aardig. Ik grijp vrijwel nooit mis en ze draagt alles. Nu ze langer met een maat gaat doen dan kijk ik wel of ik het met die 10 setjes red. Mocht ik meer afwisseling willen dan koop ik wel het een en ander bij.
<<

Anoniem127

Bericht 08 Mrt 2015 12:41

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

De kasten van alledrie de kinderen liggen vol. Ze hebben bijvoorbeeld allemaal wel vijftien shirts / truien en tien t-shirts. Toch kom ik soms wat te kort, dan heb ik bijvoorbeeld tig shirts maar geen broeken bijvoorbeeld.

Ik koop alleen maar spullen voor mijn oudste dochter, daarna gaat het over naar de andere twee. Daarnaast krijg ik regelmatig kleding, van een moeder van een vriendinnetje van mijn oudste dochter of van de tante van mijn dochters. Daardoor heb ik vrij veel kleding voor allemaal.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mrt 2015 13:35

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik koop wat ik leuk vind en ik vind heel veel leuk :-) Dus de kast heeft hier altijd wel vol gehangen, vind het ook gewoon leuk om keuze te hebben en dat ze niet steeds hetzelfde aan hebben. Afgelopen winter heb ik het al wel beter gedaan dan vorige winter, toen hadden ze wel zo belachelijk veel, deze winter heb ik op een gegeven moment gewoon niks meer gekocht.
:heart: :heart: 2011
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Mrt 2015 13:36

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik hou het niet meer bij wat ik exact heb, de kasten liggen overvol :laughcry: Al heb ik me pas geleden wel voorgenomen om alleen nog dingen bij te gaan kopen wanneer we echt iets nodig hebben. Lukt tot nu toe redelijk, heb alleen wel wat dingen bij Noppies ingeslagen in de sale voor komend najaar/winterseizoen. Maar dat zijn longsleeves en die worden toch wel gedragen, en zeker die van Noppies zijn hier meestal favoriet omdat ze zo fijn zijn.

Voor de zomer wacht ik nu dan ook nog even met het kopen van bepaalde dingen, in elk geval voor de oudste. De jongste moet sowieso bijna alles nieuw qua maat dus daar koop ik af en toe al vast wat voor. Bij de oudste wacht ik even af wat er van vorig naar nog past en koop dan alleen bij wat echt nodig is. Naar verwachting zijn dat een paar t-shirts en verder waarschijnlijk niet eens zo heel veel.

Tot nu zijn de kasten hier dus standaard overvol, maar wil er wel beter op gaan letten. Ik koop trouwens vooral losse items, waarbij ik wel erop let of het combineert met wat we verder nog hebben. Ik maak in elk geval liever zelf setjes dan dat ik van die voorgecombineerde setjes in de winkel koop. Wassen ben ik ook niet heel vlug mee, dus wat dat betreft maag er ook wel iets meer dan een paar setjes in de kast liggen.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2015 14:58

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik koop geen setjes maar losse dingen. En ik heb ook geen bepaalde aantallen in m'n hoofd. Wat Spencer en UN ook zeggen; als ik van iets weinig heb koop ik wel nieuwe. Hij heeft denk ik een stuk of 5 broeken en een zooi longsleeves. Bloesjes wil hij helaas niet aan :/
Ik koop er voor de zomer wat t-shirts en een paar korte broekjes bij en dan zijn we klaar.
<<

Anoniem286

Bericht 08 Mrt 2015 16:09

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik heb redelijk wat kleding voor haar. Ik krijg de kleding van mijn nichtje van mijn zus en daar zit altijd een goede basis bij. Meerdere broeken, jurkjes, vestjes en shirtjes. Ik koop daar dan nog het een en ander bij als ik iets heel leuk vind. Het stapelt wel op dus. Rompers heeft ze er veel van, ik was maar 1x in de week dus ze heeft er wel 10/12. Shirtjes tegen de 20 denk ik, broeken rond de 6. Nu met de zomer op komst heeft ze nog een stuk of 6 korte broekjes, 2 rokjes en dan nog wat leggings. Daarnaast 6/7 jurkjes, 5/6 vestjes en nog 4 jumpsuits. Zat dus ;)

Schoenen heeft ze maar 1 paar van en een paar regenlaarsjes. Had ze niet zulke lastige voeten gehad dan was ik daar flink mee los gegaan.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Mrt 2015 18:44

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik heb ook redelijk wel wat, en idd niet alles wordt (vaak) gedragen. Maar er is ook wel gekregen goed bij, en vind t ook leuk om iets te kopen wat ik zelf uit zoek.
Daarbij denk ik zelf dat t voor een meisje ook wat moeilijker is. Voor een jongen heb je een broek en een trui of een blouse ofzo. Voor een meisje kunnen kiezen uit een broek, rok, jurkje enz. Ook is nmi meer keuze in de bovenkleding
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem166

Bericht 08 Mrt 2015 18:57

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Mijn dochter heeft echt een mager gevulde kast volgens mij. Twee spijkerbroeken, twee jurkjes en 3 rokjes (waarvan 1 reserve is voor op het kdv). Daarnaast een paar leggings voor onder de jurkjes en een stuk of 5 truien/longsleeves. Ze redt het er prima mee. Ik vind het zo zonde als ze de helft uiteindelijk bijna nooit draagt.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Mrt 2015 19:22

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Oeps, ik heb dan echt veel kleding voor de kinderen. Ik hoef dit jaar voor beide geen nieuwe kleding te kopen. Alleen ondergoed en pyama's.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mrt 2015 19:42

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Misschien als ik niet te kritisch ben passen de shirtjes van vorig jaar ook nog wel hoor(broeken sowieso niet), maar ik vind dat zelf gewoon niet leuk als ze allemaal dezelfde kleren aan hebben als vorig jaar. Dus daarom koop ik ook nieuwe kleding
:heart: :heart: 2011
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Mrt 2015 22:08

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Voor D heb ik ongeveer het volgende:
6 broeken
8 shirts
3 vesten
4/5 truien/sweaters

Dat is voor D meer als genoeg. Die overvolle kasten die ik soms voorbij zie komen ken ik niet haha ;)

Voor J heb ik de leukste kleding van D bewaard en nog een heleboel gekregen van m'n buurvrouw, die zit dus voorlopig ook goed in de kleding.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Mrt 2015 22:12

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik heb geloof ik ook niet zo heeel veel. Geen idee hoeveeel. Ik merk nu dat ik wat broeken tekort kom (groeispurt). Nu heb ik maar 2 spijkerbroeken, dat is erg weinig. Verder heeft ze wel veel maillots, een paar leggings en een stuk of 6 jurkjes. Een aantal longsleeves en truien en vesten. We redden het over het algemeen prima, maar ik vul tussendoor wel steeds aan. Nu is het ook wat mager omdat 86 te klein wordt.

Ik ben trouwens ook wel kritisch over de maat. Iets te korte mouwen of wat kort in de rug, dan gaat het uit de kast.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mrt 2015 22:36

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Vrij veel, maar vooral kleding van de kinderen van mijn broer en zus. Tevens zit N. tussen twee maten in, dus er ligt spul in van maat 68 tot en met 80. Ik heb voornamelijk veel leggings, maar ze draagt meer maillots. Dat vind ik wel een beetje zonde. Verder veel t-shirts, en die heeft ze de hele winter niet gedragen. Nu maar hopen dat ze nog passen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Mrt 2015 11:02

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Ik heb veel hangen/liggen maar ik heb ook graag veel keus. Bovendien valt het me tegen hoe weinig kleding ik eventueel nog kan hergebruiken. Er moet regelmatig iets weg omdat het onder de vlekken zit, soms is dochter zelf de boosdoener maar soms ook de wasmachine.
<<

Anoniem92

Bericht 10 Mrt 2015 11:30

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

Mijn beide kinderen kunnen zeker wel een goede 2 weken zonder wassen denk ik.
L. haar kast hangt vol omdat ze langer in een maat zit en ik shoppen nu eenmaal leuk vind, en K. is nog zo klein, daar hebben we heel veel voor gehad. Maat 68 heb ik bijv een curverdoos gevuld al staan, allemaal nieuw - dankzij het kraamfeest en het feit dat mijn zus een kinderkledingwinkel heeft. Vind ik iets niet leuk meer zet ik het net zo makkelijk weer op marktplaats of geef het weg.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Mrt 2015 13:24

Re: Hoeveelheid kleding kinderen....

N. kan inmiddels een week of 4 vooruit zonder te hoeven wassen, op ondergoed en sokken na. Ze heeft erg veel, waarvan ook veel gekregen van oudere achternichten. Ideaal! Ik kijk niet naar setjes, ik match gewoon elke keer weer passende combinaties bij elkaar.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers