Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met de tuin

<<

Anoniem107

Bericht 07 Mrt 2015 14:41

Re: Wat te doen met de tuin

Ik ben het wel een beetje met de rest eens, ik merkte voor mijn eerste reactie al een hoop ja-maars. Vandaa dat ik vroeg of je het eigenlijk gewoon zo wilde houden :) Ik heb je in elk geval nog geen reactie zien geven van wow, dát is een leuk idee. Terwijl er mijns inziens echt wel een paar goeie tips en ideeën gegeven zijn. Het kan natuurlijk ook gewoon dat het je smaak niet is, maar net zoals dat wit schilderen: daar wordt het wel ruimtelijker van. Schoonmaken drie-vier keer per jaar moet je het toch, dat wordt niet ineens minder als je het zo zou laten. Toch?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2015 14:50

Re: Wat te doen met de tuin

Ik wil liever wachten met de schutting en schuur verven tot de boom weg is. Dat verven staat al op onze lijst. En de boom gaat waarschijnlijk dit jaar weg dus dan wacht ik er liever mee.

Wil het zeker niet zo laten. En zit nou eenmaal vast aan dat tuinset.

Vind een tuin indelen gewoon lastig. Liefste wil ik een veranda mooi stukje tuin met mooie bloemen erin. Maar dan moet ik de tuin van de buren en achterburen erbij nemen :wink:
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 07 Mrt 2015 14:57

Re: Wat te doen met de tuin

sarah1985 schreef:Zoals ik al eerder zei die container staan daar nogmaals nooit die staan links achter de schutting uit het zicht

Wolf waar zouden we dat groen moeten doen dan? In losse bakken of die grote bak weg doen en dan ergens een tuin maken

Heb je ook een foto van de linkerkant van de tuin?
Ik zou rechts een smalle strook tuin maken met diverse lage planten en meer tegen de schutting af en toe iets hoger, niet te hoog en een te dichte plant ivm diepte creëeren. Achterin de tuin tegen de schutting aan zou ik in de breedte een iets groter stuk tuin maken en hier met grotere hogere planten werken, wellicht een mooie niet woekerende bamboe die winterhard en groen is , een hibiscus, wat heide plantjes, flox als bodembedekker en evt. viooltjes op de voorgrond gezien je volgens mij van bloemen houdt.
Zo heb je diverse hoogtes in de tuin waardoor je tuin wat groter en dieper lijkt, gezien je tuin niet heel groot is zou ik kiezen voor luchtige hogere planten. Hierdoor krijg je diepte, maar wordt het niet verstikkend. Zo heb je ook groen vanuit de woonkamer en elk seizoen ziet her er divers uit.
Zelf hou ik niet zo van allemaal losse potten met planten. Dit maakt het vaak rommelig en het oogt kleiner dan het daadwerkelijk is. Maar hierover verschillen de smaken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2015 15:02

Re: Wat te doen met de tuin

Dat klinkt leuk. Met doe losse potten ben ik met je eens. Komt ook die moesten we ergens in planten dus snel destijds in een pot gedaan. Maar daar kunnen 2 van naar de voortuin.

Foto van de linker kant komt eraan
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2015 15:05

Re: Wat te doen met de tuin

Hier de foto van de linker kant.

Ene is de achterdeur en andere hok deur

Afbeelding
Afbeelding
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 07 Mrt 2015 15:15

Re: Wat te doen met de tuin

Wij hebben een nog kleinere tuin, maar ik vind dat wel gezellig juist :)
Ik zou die bloembak ook een kwartslag draaien zodat deze tegen de schutting aan komt. Hier zou ik dan wel hogere boompjes in zetten bijvoorbeeld.
Wat ik zelf ook heel leuk vind is een kleine vijver. Wij hebben zo'n vierkante bak en daar in een drijfbakje met wat mooie (hoge) waterplanten en er zwemmen 3 visjes in.
Zo eentje hebben wij: http://www.vijverkoopjes.nl/media/catal ... quadro.jpg
omringd met dezelfde stenen als onze border.
Het ziet er dan zo uit (foto is wel van in de zomer):
Afbeelding

Als ik jullie tuin zo zie, mis ik wat eenheid. Er is zoveel verschillend te zien; verschillende stenen, houten plantenbak, zwarte potten, andere kleur houten meubels, hartjes, slingers, bloempotten aan de schutting en een rieten bloemmand.
Ik zou het als eerste wat rustiger maken. Het is al geen grote tuin en met al die verschillende dingen vind ik het wat rommelig lijken, maar dat is natuurlijk mijn ogen mening.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2015 15:20

Re: Wat te doen met de tuin

Is dat een foto van jou tuin hope. Heb je 1 van de hele tuin
Afbeelding
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 07 Mrt 2015 15:24

Re: Wat te doen met de tuin

Ja, die heb ik ook.
Dit is het aanzicht als je naast ons schuurtje staat:
Afbeelding

En dit is vanaf onze loungebank:
Afbeelding

Foto's zijn al wel 2,5 jaar oud en inmiddels hangt er een poort in die opening en zijn die boompjes wel wat breder.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2015 15:29

Re: Wat te doen met de tuin

Mooi zo met die stenen bakken
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 07 Mrt 2015 15:31

Re: Wat te doen met de tuin

Ik zou ook al de kleurige frutsels + losse bloempotten weghalen het wat rustiger maken. En mocht je toch leuke frutsels willen zou ik het bij 1 kleur houden. In die bloembak zou ik dan leuke gekleurde bloemetjes planten en om de kliko's zo'n houten ombouw maken. Staat er stuk rustiger. Verder zou ik er niet veel meer aan doen.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Mrt 2015 16:19

Re: Wat te doen met de tuin

Ik zou de schutting rustiger maken, nu is het te druk voor een kleine tuin.
Ik zou de grote bloembak weg doen en een strook tuin of stuk gras langs de schutting leggen. Dan creëert het meer diepte.
Bloembakken zou ik ook minderen en een smaller pad. Door de stenen oogt het nog kleiner vind ik. Ik hou meer van gras en tuin dan een stenen tuin.
Misschien kan je bij de action hang bakken halen die langer zijn, deze aan de schutting halen om meer diepe te bereiken. Van die rechthoekige bakken zijn dat van elba? hebben ze ieder jaar nog gehad.
Tegen de schutting wat hogere planten/struiken en dan vooraan wat lager.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Mrt 2015 16:20

Re: Wat te doen met de tuin

Een canvas tegenover de zithoek tegen de schutting is ook leuk, dat je die ook vanuitde kamer ziet
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2015 16:27

Re: Wat te doen met de tuin

Dandelion van die hangbakken hebben we. Bedoel je een canvas aan het einde van de tuin bij de schutting deur?
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 07 Mrt 2015 16:42

Re: Wat te doen met de tuin

Waar op de foto nu de containers staan. En die hang bakken zou ik dan ophangen ipv al die kleintjes.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2015 16:48

Re: Wat te doen met de tuin

Op die plek op de deur dan hangt altijd een doek in de zomer
Afbeelding
<<

Linvi

Bericht 08 Mrt 2015 10:06

Re: Wat te doen met de tuin

Sarah, het kwam op mij ook een beetje zo over alsof niks goed was. Misschien kun je een volgende keer gelijk duidelijkere foto´s plaatsen en aangeven dat verfen geen optie is? Nu kom je pas later met die info.

Wij hebben ook een hele kleine tuin maar wel grote dingen erin. Juist door een paar grote dingen vind ik het ruim lijken.
Zal eens kijken voor foto's, misschien heb je er inspiratie van.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 08 Mrt 2015 18:45

Re: Wat te doen met de tuin

Sarah van wat voor planten en kleuren hou je?
Wil je af en toe er werk aan hebben of het liefst onderhoudsvrij?

Dan wil ik wel verder meedenken :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Mrt 2015 19:15

Re: Wat te doen met de tuin

kleuren roze/wit/paars met groen

liefst zo weinig mogelijk onderhoud me zijn geen tuiniers
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 08 Mrt 2015 21:21

Re: Wat te doen met de tuin

Ik probeer morgen te reageren met foto's, op de iPad gaat dat lastig dus hoop dan even op de pc te kunnen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers