Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapgewoonten, vragen

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Mrt 2015 17:03

Re: Slaapgewoonten, vragen

Nee, inderdaad, het is heel erg frustrerend. Ze slapen daarom steeds vaker bij ons. Dan hoeven we iig het bed niet uit als ze wakker worden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 13 Mrt 2015 22:12

Re: Slaapgewoonten, vragen

Wat heb ik aan in bed : Een shirt/ big shirt en als ik het koud heb ook nog een pyjama broek.

Ritueel voor het slapen gaan : Buiten een sigaretje roken , wasje ophangen op zolder ( als de wasmachine aan is geweest die avond) tanden poetsen, make up eraf halen, opfrissen, pyjama aan.

Hoeveel uren slaap: ik slaap 5- 6 uurtjes per nacht.Heb er eigenlijk minimaal 7 nodig. Ik heb grote moeite met vroeg naar bed gaan, ik word minimaal 1 keer wakker voor 1 van de kinderen. Ik word ook nog wel een paar keer wakker door andere geluiden. Ik slaap erg licht helaas.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Mrt 2015 05:13

Re: Slaapgewoonten, vragen

Ik draag een jurkje of hempje met boxer. Als ik t koud heb dan trek ik sokken aan of gooi de ochtendjas extra over me heen, die ik er 'snachts weer af kan gooien ('snachts heb ik t vaak warm)

Mijn ritueel: toilet, tanden poetsen, bij dochter kijken, in bed (bij dochter kijken gebeurt ook echt als laatste!!)
In bed lig ik nog wat met m'n tel te spelen. Te veel eigenlijk, neem me ook wel eens voor on te lezen, maar daar komt t dan niet van..

Ik slaap zo'n 7-8 uur per nacht, ook afhankelijk van m'n diensten. In principe genoeg, alleen ben ik 'savonds nog moe en word ik niet altijd uitgerust wakker
En dan moet ik ook geen nacht hebben waarin ik wakker lig zoals nu :(
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 14 Mrt 2015 10:21

Re: Slaapgewoonten, vragen

- Wat heb je aan?

In de winter een pyama, in de zomer alleen een slipje en soms een hemdje erbij

- Heb je een ritueel voor je gaat slapen, zo ja, hoe?

Nee, alleen tandenpoetsen en dan meteen slapen

- Hoeveel uur slaap je per nacht / wil je per nacht slapen?

Liefst 8-9 uur. Dat lukt vaak ook wel. Ik word uit mezelf vaak na 8, 8.5 uur wakker dus blijkbaar is dat voor mij de ideale slaapduur.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Mrt 2015 10:27

Re: Slaapgewoonten, vragen

mijn expiriment tot nu toe.
Mijn jawbone vertelt mij hoe ik geslapen heb.
Afgelopen week had ik elke dag, direct na het wakker worden, het gevoel niet goed geslapen te hebben, maar overdag was ik amper moe en zo goed als niet prikkelbaar.
Vannacht pyjama aan gedaan omdat ik het echt heel koud had. Toen ik wakker werd had ik het gevoel dat ik heel vast geslapen had. Nu voel ik mij echter lamlendig en chagrijnig. Heb ik net mijn jawbone gesynchroniseerd en daar zie ik op dat ik maar hele korte stukjes vast geslapen heb en veel te kort.
blijkbaar is mijn slaap toch beter als ik zonder pyjama slaap. Komende week de pyjama toch maar niet weer aan doen.
<<

Anoniem94

Bericht 14 Mrt 2015 16:04

Re: Slaapgewoonten, vragen

- Wat heb je aan?
Ik heb ondergoed en soms een slaapshirt aan.
- Heb je een ritueel voor je gaat slapen, zo ja, hoe?
Plassen, tanden poetsen en m'n wekker zetten.
- Hoeveel uur slaap je per nacht / wil je per nacht slapen?
Ik slaap ongeveer 8 uur per nacht en dat heb ik ook nodig. Soms vind ik het ook heerlijk om iets langer te slapen.
<<

Anoniem190

Bericht 14 Mrt 2015 16:29

Re: Slaapgewoonten, vragen

- Wat heb je aan? Lekkere pyama, lange mouwen en lange broek, onder het shirt altijd een hemdje.

- Heb je een ritueel voor je gaat slapen, zo ja, hoe? Het enige wat ik altijd moet doen voor het slapen is lezen. Lees tegenwoordig op mijn tablet dus geen geauhoer met de lamp.. Ik slaap heel onrustig, als ik niet lees is het nog veel erger, een hoop dromen. Ik begin eigenlijk altijd op mijn zij, (val tijdens het lezen in slaap) en word vaak op mijn rug wakker.

- Hoeveel uur slaap je per nacht / wil je per nacht slapen? Ik slaap momenteel 6 uur, zou wel graag een uur of 2 langer willen slapen.

Ik slaap (nog) niet samen met mijn vriend ivm zijn slaapapnue, hij heeft een zuurstof apparaat waar ik maar niet aan kan wennen én hij kan maar niet (of wil niet) wennen aan mijn bed (ik heb mijn 2pers bed meegenomen toen we gingen samenwonen.) Als we een nieuw huis hebben kopen we een nieuw bed met twee matrassen, vanaf dan gaan we wel samen slapen.
<<

Iron Prisoner

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 15 Mrt 2015 19:07

Bericht 15 Mrt 2015 19:45

Re: Slaapgewoonten, vragen

Hm, eens zien..
Ik draag altijd een erg lelijke badstof pyjama, maar de broek zit nooit lekker. Dus ik heb meestal alleen een onderbroek.

Ritueel? Ik maak aan het einde van elke dag een samenvatting van wat er die dag gebeurd is. En dan geef ik die dag ook een naam! De dag van gisteren heette bijvoorbeeld 'Good Saturday', de dag daarvoor heette 'One Million Lifetimes Passes', en die dag daarvoor, de donderdag dus, heette 'Fantasy Keeps Up'.

En ja, al die zeer bizarre namen hebben allemaal iets met die dag te maken XDD
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 24 Mrt 2015 01:00

Re: Slaapgewoonten, vragen

- Wat heb je aan?
Niets

- Heb je een ritueel voor je gaat slapen, zo ja, hoe?
Ja wat dat betreft ben ik lichtelijk autistisch: naar de wc, tanden poetsen, kleding uit, badjas aan, glas water vullen, naar de wc (als ik die laatste oversla dan moet ik ongetwijfeld binnen een half uur en ja dat zit in mijn hoofd), indien nodig wekker zetten en dan komt het: minimaal 5 x controleren of hij goed staat :shame:, de klok checken hoe laat het is en dan lekker liggen met de deken over mijn oren en mijn gezicht vrij :smile:.

- Hoeveel uur slaap je per nacht / wil je per nacht slapen?
Gemiddeld een uurtje of 6,5. Wat ik zou willen? Voor mijn gevoel minimaal 10 / 11 uur maar ook als ik op tijd naar bed ga en/of uit mag slapen, blijkt dat ik toch genoeg heb aan 7 / 8 uur.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron