Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2015 20:55

Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Kun je laminaat over een plavuizen vloer met vloerverwarming heen leggen, zonder enorm warmteverlies?

En met welke ondervloer dan?
<<

Anoniem154

Bericht 05 Mrt 2015 20:56

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Lijkt mij niet...zou het errlijk gezegd ook niet willem. Kan het uberhaupt met de hoogte van de dorpels?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Mrt 2015 21:01

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

kan niet dan komt de warmte er niet meer door
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2015 23:05

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Wolbol schreef:Lijkt mij niet...zou het errlijk gezegd ook niet willem. Kan het uberhaupt met de hoogte van de dorpels?


Dorpels?


Hmm ik heb zo eens gezocht op internet, en daar wordt veelal gezegd dat het geen probleem is.
Warmte doorlatende ondervloer eronder en gaan met die banaan.
<<

Anoniem129

Bericht 05 Mrt 2015 23:36

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Is het hoofd of bijverwarming?
<<

Anoniem219

Bericht 06 Mrt 2015 01:17

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Vrienden van mij hebben dat pas ook gedaan. Die hadden plavuizen en vloer verwarming en hebben er laminaat overheen gelegd. Kan prima dus!
<<

anoniem213

Bericht 06 Mrt 2015 01:41

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Mijn vader en stiefmoeder laten binnenkort een pvc-vloer over plavuizen met vloerverwarming leggen en dat kan in elk geval wel, dus ik zou denken dat er voor laminaat dan ook wel iets te bedenken moet zijn. Ik zou alleen kunnen bedenken dat je laminaat dan wel goed tegen de warmte van de vloerverwarming moet kunnen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 06 Mrt 2015 07:33

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Ik heb het ze laatst op tv zien doen.
Denk in dat programma op SBS 6 va VT wonen....
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 06 Mrt 2015 09:19

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Dat kan prima, wel zorgen voor een goede ondervloer (speciaal voor vloerverwarming). Zo hebben wij het nu ook gedaan.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 06 Mrt 2015 10:00

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Ik persoonlijk zou dat niet doen. Wij vinden de vloerverwarming met laminaat kouder aanvoelen dan plavuizen.
Nu ligt onze laminaat er pas bijna 3 jaar maar de volgende word echt weer een plavuizen of pvc vloer.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 06 Mrt 2015 10:24

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Kan prima. Aangezien de vloerverwarming verlijmd is heb je geen warmteverlies. Enige wat echt belangrijk is om goede ondervloer te nemen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mrt 2015 10:38

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Ok, we zijn er uit dat we het gewoon laten liggen.
Kouder dan de plavuizen kan ik me niet voorstellen haha, vreselijk!
We hebben de woonkamer op de eerste verdieping, dus kou vanuit de grond hebben we sowieso niet. Dat scheelt.

Hopelijk kan het voor de zomer al gaan gebeuren.
Jeej!!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 06 Mrt 2015 11:01

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Met de betere laminaatsoorten kan het wel inderdaad.

Wij hebben ons net laten adviseren omdat onze nieuwe woning ook een (epoxy grind)vloer heeft met vloerverwarming en ons werd verteld dat hier (en ook over andere vloersoorten) wel iets overheen gelegd kan worden. Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar een houten vloer er over heen leggen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mrt 2015 12:51

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Mijn vriend heeft er verstand van (bij bedrijf gewerkt dat verwarming aanlegt): "Het kan wel met een speciale ondervloer, maar het is niet ideaal".
08/2018
05/2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mrt 2015 13:16

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Las ook iets over dat het minder belangrijk is als de vloerverwarming niet de hoofdverwarming is.
Dat is het hier niet, daarvoor hebben we gewoon de CV. Het was vooral om de vloer gewoon lekker aangenaam aan te laten voelen :D
<<

Anoniem154

Bericht 06 Mrt 2015 13:36

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Met dorpels bedoel ik dat tussenstuk bij de deuren, soort plinten. Niet dat de vloer ineens hoger komt te liggen dan die plinten.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 06 Mrt 2015 14:02

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Als je het laminaat door wilt leggen, hou er dan wel rekening mee dat de deuren mogelijk ingekort moeten worden. Wij hebben ons laminaat ook over de plavuizen gelegd (geen vloerverwarming), maar daardoor moest er onderaan wel een stuk van de deur af.

Maar alles beter dan een plavuizen vloer uithakken. Dat zagen we toch echt niet zitten.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem222

Bericht 06 Mrt 2015 14:44

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Wolbol schreef:Met dorpels bedoel ik dat tussenstuk bij de deuren, soort plinten. Niet dat de vloer ineens hoger komt te liggen dan die plinten.

Kan natuurlijk zo zijn dat ze die helemaal niet hebben :P.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mrt 2015 18:51

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Haha die hebben we inderdaad niet :D Heten die dingen geen drempels?
Het wordt dan gelegd in woonkamer en keuken.
Er zal inderdaad wat van de 2 deuren af moeten (naar beneden en de kastdeur).

Maar dat lijkt me ook beter dan alles er uit moeten beuken..
<<

Anoniem129

Bericht 06 Mrt 2015 19:05

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Lejow schreef:Las ook iets over dat het minder belangrijk is als de vloerverwarming niet de hoofdverwarming is.
Dat is het hier niet, daarvoor hebben we gewoon de CV. Het was vooral om de vloer gewoon lekker aangenaam aan te laten voelen :D


Dat is inderdaad wel belangrijk! Laminaat ze wel warm worden maar niet doorgeven zeg maar. Als je verder gewoon verwarming hebt kan het. Al zou ik niet €6 p/m van de bouwmarkt laminaat nemen!
<<

anoniem203

Bericht 06 Mrt 2015 19:42

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Het kan niet bij iedere laminaatvloer. Die kunnen door de warmte krom trekken en je verliest idd veel warmte. Wij hebben toen gekozen voor een pvc vloer. Is wel wat duurder maar ik vind het een super fijne vloer die we nu hebben. Lijkt ook ee beetje op laminaat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mrt 2015 19:52

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Ava schreef:Het kan niet bij iedere laminaatvloer. Die kunnen door de warmte krom trekken en je verliest idd veel warmte. Wij hebben toen gekozen voor een pvc vloer. Is wel wat duurder maar ik vind het een super fijne vloer die we nu hebben. Lijkt ook ee beetje op laminaat.



Ja dat had ik gezien ja, er moet bij staan dat het geschikt is voor over vloerverwarming.
<<

Anoniem154

Bericht 13 Apr 2015 14:37

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Nu de vloer erin ligt, merk je verminderde warmte? En is de vloer echt een stuk hoger dan voorheen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2015 20:53

Re: Laminaat over plavuizen met vloerverwarming

Wolbol schreef:Nu de vloer erin ligt, merk je verminderde warmte? En is de vloer echt een stuk hoger dan voorheen?


Nope, we voelen de vloerverwarming nog goed.
We hebben de ondervloer van ikea gebruikt, deze egaliseert alleen maar isoleert verder niet.
Het is nu ongeveer een cm hoger, inc de ondervloer.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers