Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vergeten om zoon ziek te melden

<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mrt 2015 12:16

Vergeten om zoon ziek te melden

Afgelopen dinsdag voelde mijn zoon zich tussen de middag niet lekker. Ik heb hem s'middags thuis gehouden van school. Ik heb 3x geprobeerd om de school te bellen maar er werd niet opgenomen. Omdat we allebei niet lekker waren hebben we s' middags een middagdutje gedaan. Verder niet meer erbij stil gestaan dat school niet wist waar we waren.
s' Avonds rond half 9 werd ik gebeld door een andere moeder met de vraag wat er aan de hand was en waar ik was. Ik moest direct de school bellen want die waren op zoek naar mij. Gelijk gebeld met de directrice. Die gaf aan dat het maar goed was dat ik belde want ze was net aan het overleggen welke volgende stappen ze moest nemen. Ze gaf aan dat ze mij wel 10x had gebeld en dat er een leerkracht aan de deur was geweest om te vragen waarom mijn zoon niet op school was. Ik had niet 1 gemiste oproep maar dat komt waarschijnlijk door het slechte bereik hier in het dorp.
Nu moet ik vanmiddag op school komen voor een gesprek. Ben ik nou de enige die dit allemaal een beetje overdreven vind? Ik bedoel: zij hebben de telefoon zelf ook niet opgenomen. :palm: is het normaal dat een school zo handelt? Het halve dorp wist dat mijn zoon er niet was want de directrice had een heleboel mensen gebeld om te vragen of ze iets wisten. :palm:
<<

Anoniem193

Bericht 05 Mrt 2015 12:23

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik vind het nogal overdreven.
<<

Anoniem181

Bericht 05 Mrt 2015 12:28

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Dat vind ik wel behoorlijk overdreven, ja. Ik zou bijna het idee krijgen dat er al eerder iets voorgevallen is als ze zo reageren?
<<

Anoniem114

Bericht 05 Mrt 2015 12:29

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Je kunt het overdreven vinden, maar als je er altijd wél bent en opeens niet, zou ik het fijn vinden als ze toch beetje moeite en onderzoek doen. Voor 't zelfde geld, lig je kreupel in de greppel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Mrt 2015 12:34

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik vind het ergens ook wel goed dat ze dit serieus nemen. Het alternatief is dat ze het op z'n beloop laten als een kind zomaar niet op school komt en de ouders niet bereikt kunnen worden. En dat lijkt me ook niet heel wenselijk.

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 05 Mrt 2015 12:39

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik vind het rammelen aan alle kanten, daarom vind ik het overdreven dat TO op gesprek moet komen en dat de directrice denkt welke stappen ze moet gaan ondernemen.

10x gebeld worden, maar to heeft geen gemiste oproep? Als dat komt door het slechte bereik, dan had school wel de voicemail in kunnen spreken.

Bij school moet je altijd meerdere nummers opgeven in geval van nood. (bij ons minimaal 4, maximaal 8 oid) School heeft van ons mijn mobiele nummer, die van mijn man, die van mijn ouders, die van mijn werk (is toevallig hetzelde nummer), van de werkgever van mijn man en van een vriendin. Blijkbaar heeft school die niet gebeld?

To, ik zou nagaan of de school wel jouw juiste nummer heeft gebeld.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mrt 2015 13:04

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

We hebben hier thuis geen bereik met onze mobiele telefoons. Heb gister dan ook een ander abonnement afgesloten bij een provider die hier wel goed bereik heeft.
Er is nog nooit iets voorgevallen. Hij is altijd op school.
Ik vond het inderdaad overdreven maar dat vind ik al gauw. Vandaar dat ik het vroeg.
Ik vraag me af hoe andere scholen dit doen? Hebben die een antwoordapparaat? Een emailadres?
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mrt 2015 13:05

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik had trouwens ook geen voicemails/ briefjes in de brievenbus en ze hebben geen van de noodnummers gebeld. Pas na 18:00 hebben ze een moeder van een klasgenootje gebeld. Diegene staat niet in het lijstje van de noodnummers.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 05 Mrt 2015 13:08

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik neig naar nogal overdreven. Aan de andere kant hadden we de school allemaal een enorm compliment gemaakt als er wel iets aan de hand was geweest.

Vind het wel bijzonder dat je nu op gesprek moet komen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Mrt 2015 13:19

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik zou zeer zeker in het gesprek navragen waarom ze de noodnummers niet geprobeerd hebben.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2015 13:25

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Wat een dikke onzin.
Ik vind ze echt overdreven reageren.
Dat heeft niks te maken met kreupel in de greppel liggen, maar dit is echt geen normale gang van zaken.

Wij bellen altijd eerst de eerste nummers (vader en/of moeder), een aantal x en dan spreken we Voicemail in. Dan gaan we verder met de andere noodnummers. Dat zijn niet voor niets NOODnummers.
Pas als dat allemaal niet lukt gaan we verdere stappen ondernemen. Maar dat is eigenlijk nog nooit nodig geweest.

En wat willen ze doen dat 'met verdere stappen'
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2015 13:28

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Oh en we hebben een mail adres inderdaad.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 05 Mrt 2015 13:33

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Zoals je het nu vertelt, neig ik naar nogal overdreven.

Maar zoals Wen ook zegt, als er wel wat aan de hand was geweest, dan had de school juist goed gehandeld. Ik weet niet wat de beweegredenen van school zijn, maar je hoort tegenwoordig zoveel over familiedrama's etc., dat ik me de reactie van school wel enigszins voor kan stellen. Al snap ik niet waarom ze dan de noodnummers niet gebeld hebben.

Ik ben benieuwd wat ze verder met dat gesprek nog willen. Ik neem aan dat je uitgelegd hebt hoe het zit, dus dat dat niet voldoende is, vind ik wel vreemd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2015 14:38

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Je hebt nota bene geprobeerd de school te bellen, maar er werd niet opgenomen. Ik vind het ook erg overdreven dat ze er zo zwaar aan tillen, alsof je je kind zonder overleg een maand van school hebt gehouden of zo. Dat ze proberen te achterhalen waar je bent vind ik nog tot daaraan toe, maar als ze je dan te pakken hebben en het blijkt dat er sprake is van een miscommunicatie dan moet het ook gewoon klaar zijn. Als ik daarvoor op gesprek moest komen met de directrice dan zou ik me serieus afvragen of de directrice niks beters te doen heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 05 Mrt 2015 14:40

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Belachelijk. Prima als een school alert is maar jullie zijn altijd nog een gezin dat zelf draait, daar is een school volstrekt niet verantwoordelijk voor en dat gaat andere ouders ook geen bal aan. Ik zou echt geirriteerd zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2015 14:42

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ja, dat ook inderdaad, andere ouders moeten ze er sowieso buiten houden. Ik weet helemaal niets van eventuele issues die de juf van mijn dochter met andere ouders heeft, en terecht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Mrt 2015 14:45

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik vind het wat overdreven. Alsof je op het matje moet komen ofzo. Ik zou wel vragen waarom ze niet de noodnummers hebben gebeld maar wel die andere moeder. Waarom zou die andere moeder wel contact met je kunnen krijgen, maar degene van jullie noodnummers niet?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 05 Mrt 2015 14:45

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Erg overdreven. Zij moeten gewoon bereikbaar zijn. De fout ligt bij hen. Ook hadden zij de noodnummers moeten bellen en niet de halve school moeten navragen of zij iets weten.
Ik zou ze mooi op hun plaats zetten als je het gesprek aan gaat.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Mrt 2015 15:45

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik vind het ook overdreven. Met name hoe het aangepakt wordt. Ze hadden nog noodnummers kunnen bellen. En de manier waarop je werd toegesproken vind ik niet correct. Ok, het is vervelend dat ze van niets wisten, maar zij namen ook niet op. Als ik dit protocol op mijn werk moet toepassen heb ik geen tijd meer voor de kinderen! (Veel afwezigheid zonder bericht)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 05 Mrt 2015 16:56

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ben je al op gesprek geweest? Ik heb deze situatie als directie wel eens aan de hand gehad. In die gevallen maakten we ons zorgen over het gezin, al voorafgaand aan deze situatie. Een belangrijke vraag om dus op school te stellen is, waar maken jullie je zorgen over? In geval van niet afmelden pogen wij altijd om te checken waar het kind is, lukt dit niet dan gaan we alleen de hele molen in werking zetten als er zorgen zijn. Anders proberen we het in de loop van de dag nog enkele keren. Bij langsgaan laten we ook altijd een briefje achter etc.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Mrt 2015 20:48

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ben benieuwd hoe het is afgelopen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem127

Bericht 05 Mrt 2015 23:11

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Lichtelijk overdreven.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 05 Mrt 2015 23:33

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Overdeven idd
Zoon *
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2015 10:13

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Ik schrik eigenlijk best wel van de reacties hier. Natuuurlijk had de school dit beter aan moeten pakken, maar ik zie eerlijk gezegd liever dat ze ergens flink achteraan gaan, dan dat ze denken: Oh, pietje duikt vast wel weer op.
Het had zomaar kunnen zijn dat jouw zoon alleen naar school loopt normaal (ik weet even niet in welke groep hij zit en hoever jullie van school af wonen natuurlijk, maar stel dat dat een optie zou zijn), en daar nooit was aangekomen om wat voor reden dan ook. Als de juf dan had gedacht: "nou ik laat het maar zo, hij is er morgen vast weer" had iedereen hier wel anders gereageerd.
Tuurlijk hoeft ze er geen andere ouders bij te betrekken, maar aan de andere kant vind ik het niet heel vreemd dat zij, als ze al een paar keer naar jouw huisnummer/mobiele nummer heeft gebeld en er zelfs iemand is langsgeweest, even aan de andere ouders vraagt of zij misschien iets van je hebben gehoord. Zeker als je in een wat kleiner dorp woont met een ons-kent-ons mentaliteit.

♥♥
<<

Anoniem107

Bericht 06 Mrt 2015 10:18

Re: Vergeten om zoon ziek te melden

Het enige wat ik overdreven aan dit alles vind, is dat foef op gesprek moet komen. Maar aan de andere kant, school is na al die gemiste oproepen waarschijnlijk ook ontzettend ongerust geweest en is nu gewoon benieuwd naar haar kant van het verhaal. Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers