Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder aan huis

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Mrt 2015 23:46

Gastouder aan huis

Wie heeft hier ervaring mee?

Wij hebben twee avonden in de drie weken samen een avonddienst. Tot nu toe gaat R dan naar mijn schoonouders en we halen hem 's nachts weer op. Alles behalve ideaal.

Nu overweeg ik een gastouder, mocht ik die uberhaubt kunnen vinden natuurlijk.

Maar wat doet zo iemand de hele avond? R gaat naar bed en dan? Is het niet heel gek om 's avonds een gastouder te hebben?

En wat kost zoiets? Ik zie op internet echt heel veel verschillende tarieven voorbij komen.
R. 2013
D. 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Mrt 2015 23:55

Re: Gastouder aan huis

Is er geen oppasmeisje in de buurt of een student al zul je die daar niet veel hebben ;).
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Mrt 2015 00:00

Re: Gastouder aan huis

Ik weet niet hoe laat jullie dan weer thuis zijn, maar anders zou ik zoeken naar een buurmeisje ofzo die wil ooppassen.
Ik paste vroeger ook een vaste avond in de week op een meisje. Ik bracht haar naar bed en daarna ging ik huiswerk maken/leren of tv kijken. Die ouders waren rond tien uur weer thuis.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Mrt 2015 00:03

Re: Gastouder aan huis

We zijn rond 01.00 weer thuis. Als ik kijk wat de oppasmeisjes per uur vragen zijn we met de KOT volgens mij goedkoper uit met een gastouder.

En mijn vriend wil niet zomaar iemand op laten passen, dat vindt hij eng. Wat als diegene niet om kan gaan met een driftbui of een volgespuugd bed?
R. 2013
D. 2016
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 05 Mrt 2015 01:03

Re: Gastouder aan huis

Er zijn ook gastouders die zelf nachtopvang aanbieden, is dat niet een optie?
Ik werk in de zorg, en een aantal collega's van mij die eenzelfde soort probleem hadden als jullie, hadden een gastouder, waar de kinderen ook konden slapen als zij beide avond/nachtdienst hadden.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Mrt 2015 01:48

Re: Gastouder aan huis

Wij hebben zelf gekeken naar een gastouder aan huis.
Er zijn toen 2 bureaus langs geweest om informatie te geven.

Wij zochten flexibele opvang. Ook soms avonden (tot max 22.00 uur en weekend).
Uiteindelijk vonden wij het te duur en haakte de persoon die evt gastouder bij ons wilde zijn ook af.

Wij moesten rekening houden met hogere tarieven voor het weekend en avonden. Dan zouden er bijv. dubbele uren geregistreerd worden (zodat je wel meer toeslag krijgt)

Vraag ook na hoe het zit met het minimumloon van een gastouder als ze maar op 1 kindje passen. Of maak hier hele duidelijke afspraken mee met de go.
Ze hebben in principe recht op het minimumloon volgens 1vd bureaus die bij ons kwam, maar je kunt in een contract vastleggen dat ze toch minder verdienen geloof ik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 05 Mrt 2015 07:08

Re: Gastouder aan huis

Ik denk dat het niet te betalen is, want een GO moet het meestal hebben van meerdere kindjes om tot een normaal inkomem te komen.
Je kan een gastouder nou eenmaal geen 5/6 euro per uur gaan betalen, dan houd ze er niks aan over als daar nog belasting afgaat etc. Zeker ook omdat het maar 1x in de 3 weken is, zo iemand kan dus nooit ander werk aannemen op die uren.
<<

Anoniem255

Bericht 05 Mrt 2015 08:07

Re: Gastouder aan huis

Ik denk niet dat je die kunt vinden.

Wij hebben wel een gastouder aan huis. En zij verdient echt weinig. Hier heeft ze zelf voor gekozen omdat ze anders nergens aan de bak kwam.
De meeste gastouders die aan huis komen vragen 12,50 per uur ongeacht het aantal kinderen.
<<

Anoniem107

Bericht 05 Mrt 2015 08:15

Re: Gastouder aan huis

ไม่เป็นไร schreef:Ik denk dat het niet te betalen is, want een GO moet het meestal hebben van meerdere kindjes om tot een normaal inkomem te komen.
Je kan een gastouder nou eenmaal geen 5/6 euro per uur gaan betalen, dan houd ze er niks aan over als daar nog belasting afgaat etc. Zeker ook omdat het maar 1x in de 3 weken is, zo iemand kan dus nooit ander werk aannemen op die uren.

En toch werkt het wel zo, een gastouder krijgt een vast bedrag per kind per uur. Of die gastouder nu vier kinderen opvangt, of eentje, de uurprijs is hetzelfde. Dat is dan de eigen keuze van de gastouder. Ik denk niet dat er veel gastouders zijn die het zullen doen voor één kindje, en dan ook nog eens bij het kindje aan huis, maar om de prijs zou ik het als vraagouder niet laten.

Andere oplossing: Gaat R niet naar een kdv nu? En om hoeveel uur gaat het, op zo'n avond? Als het hooguit vijf of zes uurtjes zijn en dat eens in de maand, zou ik ervoor kiezen om die ene leuke stagiaire aan te klampen (als die er is), meestal vinden die het geweldig. Ik zou dan geen tientje per uur gaan geven trouwens, dat vind ik onnodig hoog voor een oppas als R. op bed ligt.
Edit: zou vijf-zes euro per uur reëel genoeg zijn?
<<

Anoniem122

Bericht 05 Mrt 2015 08:30

Re: Gastouder aan huis

Maple schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik denk dat het niet te betalen is, want een GO moet het meestal hebben van meerdere kindjes om tot een normaal inkomem te komen.
Je kan een gastouder nou eenmaal geen 5/6 euro per uur gaan betalen, dan houd ze er niks aan over als daar nog belasting afgaat etc. Zeker ook omdat het maar 1x in de 3 weken is, zo iemand kan dus nooit ander werk aannemen op die uren.

En toch werkt het wel zo, een gastouder krijgt een vast bedrag per kind per uur. Of die gastouder nu vier kinderen opvangt, of eentje, de uurprijs is hetzelfde. Dat is dan de eigen keuze van de gastouder. Ik denk niet dat er veel gastouders zijn die het zullen doen voor één kindje, en dan ook nog eens bij het kindje aan huis, maar om de prijs zou ik het als vraagouder niet laten.

Andere oplossing: Gaat R niet naar een kdv nu? En om hoeveel uur gaat het, op zo'n avond? Als het hooguit vijf of zes uurtjes zijn en dat eens in de maand, zou ik ervoor kiezen om die ene leuke stagiaire aan te klampen (als die er is), meestal vinden die het geweldig. Ik zou dan geen tientje per uur gaan geven trouwens, dat vind ik onnodig hoog voor een oppas als R. op bed ligt.
Edit: zou vijf-zes euro per uur reëel genoeg zijn?


Ik las juist op sommige GOB sites dat een GO aan huis rond de 13 euro per uur zou moeten verdienen ongeacht het aantal kinderen.

Terwijl je bij een gastouder normaal 5 euro ofzo per kind betaald.

Ik doelde overigens meer er op dat je dus denk ik niemand zo gek gaat vinden om dat te doen, tenzij je echt veel betaald en het dus rendabel is. Want het is maar 1x in de 3 weken dus 2 van de 3 weken loopt ze inkomen mis omdat je niks structureels kan plannen of ze moet net nog 1 of 2gezinnen vinden die precies alleen in die andere weken opvang nodig hebben.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Mrt 2015 09:00

Re: Gastouder aan huis

Ik zou een bureau benaderen want elk gastouderbureau werkt weer anders. Ik ben 2 jaar gastouder geweest bij een gezin met3 kinderen. Bij hun thuis, en ik kreeg per kind betaald. 3 loonde daarom wel, ik was nooit bij een gezin beland met maar 1 kind, dat kan niet uit.

Is er geen tante of buurmeisje wat graag wil oppassen? Of een oppas via een oppascentrale. Dan heb je niet zomaar iemand.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Mrt 2015 09:18

Re: Gastouder aan huis

Kan R. niet gewoon logeren bij je schoonouders? Dat jullie hem smorgens weer ophalen?
Anders zou ik gewoon een oppas zoeken. Of idd een stagiare/studente en dan een vast bedrag afspreken.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem280

Bericht 05 Mrt 2015 09:27

Re: Gastouder aan huis

Wij gaan dus voor een GO aan huis. Zijn wel te vinden en is vaak goedkoper dan iemand zwart betalen.
Wel zijn GO vaak ingeschreven bij een bureau, krijgen vast tarief per uur etc. Moeten cursus/opleiding hebben gehad en moeten in bezit van kinder EHBO zijn en natuurlijk bewijs van goed gedrag.
Wij wilden ze eerst naar een GO brengen, maar de meeste zijn niet echt flexibel. En mijn werk is onregelmatig, maar kan niet een vaste dag in de week krijgen. Vandaar dat wij voor een GO aan huis gaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Mrt 2015 10:00

Re: Gastouder aan huis

Wij zijn via een GOB ook op zoek naar een flexibele gastouder, die ook avond- nacht- en weekendopvang biedt en altijd op wisselende dagen. Een hele uitdaging en tot op heden ook nog niet gelukt. Zij kijken ook naar gastouders aan huis, qua kosten scheelt dat vijftig cent per uur. Ik hoop zo dat het gaat lukken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem280

Bericht 05 Mrt 2015 10:07

Re: Gastouder aan huis

Lady schreef:Wij zijn via een GOB ook op zoek naar een flexibele gastouder, die ook avond- nacht- en weekendopvang biedt en altijd op wisselende dagen. Een hele uitdaging en tot op heden ook nog niet gelukt. Zij kijken ook naar gastouders aan huis, qua kosten scheelt dat vijftig cent per uur. Ik hoop zo dat het gaat lukken.


Het bureau heeft voor ons al 2 gegadigden gevonden die bij ons thuis willen komen. (Binnen een week)
Alleen ik weet dus nog niet hoe en wanneer ik moet beginnen met werken.
Maar wij gaan dus zeker voor GO aan huis.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 05 Mrt 2015 11:28

Re: Gastouder aan huis

Ik zit ook te denken aan gastouder aan huis..
Maar oudste zoon zit al op school.

Maar hoeveel gaan jullie betalen per uur caramba?
<<

Anoniem171

Bericht 05 Mrt 2015 23:14

Re: Gastouder aan huis

Wij hebben een gastouder aan huis, echt ideaal.
Geen gezeul met kids, als ze ziek zijn kan ik gewoon werken, vriendjes mogen blijven spelen, broertjes en zus vaak bij elkaar (ipv twee op kdv en één bso). Ook betaal ik alleen als ik daadwerkelijk opvang afneem.
<<

Anoniem171

Bericht 05 Mrt 2015 23:15

Re: Gastouder aan huis

Vergeet trouwens niet dat je woning door de GGD gekeurd moet worden als kinderopvanglocatie. De kosten verschillen per gemeente, bij ons kost het ongeveer 160 euro.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers