Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maanden?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 04 Mrt 2015 19:55

Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maanden?

Vandaag heeft een ander kindje bij de gastouder onze zoon van 4 maanden oud een snoepje gegeven...
Ze was naar het toilet en toen is het gebeurd. Zodra ze het zag heeft ze het eruit gevist.

Hoeveel kwaad kan dit en moet ik nog iets doen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mrt 2015 19:57

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Ik zou daar niet zo over in zitten.

Edit: wel eng idee btw, dat dat gebeurd is. Gelukkig zag ze het, het gevaarlijkst is het stikgevaar.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Mrt 2015 19:59

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Ik denk niet dat dat kwaad kan. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je een kind van die leeftijd zelf al snoep geeft, maar een keer heel even op een snoepje sabbelen lijkt mij niet zo erg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 04 Mrt 2015 20:01

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Is niet schadelijk natuurlijk, wel eng dat het kon gebeuren...
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 04 Mrt 2015 20:48

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Zoveel kwaad ken het niet
Zoon *
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 04 Mrt 2015 20:54

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Het kan geen kwaad, maar zou me eerder zorgen maken over dit soort situaties, al moet de go ook natuurlijk even naar de wc kunnen. Beetje dubbel dus.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 04 Mrt 2015 21:06

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Qua gezondheid zal het geen kwaad kunnen, ik denk dat de gastouder nooit meer naar de wc gaat als de kinderen zitten te snoepen ;-)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Mrt 2015 21:29

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Mijn broertje is een beetje gestoord maar heeft er niets aan over gehouden ;). Hij was een maand of 2 toen m'n middelste broertje hem een dropje gaf en daarbij heel droog opmerkte mama hij vin lekker. M'n moeder heeft het toen ook uit z'n mond gevist en verder niets bijzonders.
2015 💙
<<

Anoniem127

Bericht 04 Mrt 2015 21:48

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Voor de gezondheid maakt het niets uit, denk ik. Neem aan dat het geen snoepje was met honing erin. Gelukkig is het niet in zijn keel geschoten.

Fijn dat de gastouder het eerlijk verteld heeft, neem aan dat ze nu wat gaat bedenken om zoiets in het vervolg te voorkomen?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Mrt 2015 23:53

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Twellie schreef: neem aan dat ze nu wat gaat bedenken om zoiets in het vervolg te voorkomen?


Zouden jullie dat serieus verwachten? Je kunt toch niet alles voorkomen in het leven? Ze kunnen toch ook iets heel anders doen als je net even naar het toilet bent? ook dingen die je normaal nooit zou verwachten en dus ook haast niet kunt voorkomen. Stel dat je dit thuis zou hebben dan zou je hier toch ook niet aan denken als je bv je kleuter een snoepje geeft dat hij dit spontaan aan zijn babybroertje zou geven. Kan ook gebeuren als je bv zelf in de keuken bent maar paar tellen uit zicht.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Mrt 2015 00:05

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Ik vind dat wel serieus hoor Rapa Nui. Dan blijf je er maar lekker bij als ze eten. Het is niet de buurvrouw die even een oogje in het zeil moest houden, het is haar werk om op de kinderen te letten.
R. 2013
D. 2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Mrt 2015 00:12

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Ja, maar als gastouder ben je toch net als jezelf met kinderen alleen thuis en dan kun je niet alles voorkomen lijkt me omdat het van die dingen zijn die je nooit van te voren verwacht. En je toch wel eens naar het toilet moet, iets in de keuken of gang moet pakken, als de bel gaat oid Ik kan me voorstellen dat ze inderdaad niet meer naar het toilet gaat als een van de kinderen iets eet en dat ze er zelf ook van geschrokken is en dit probeert te voorkomen. Maar kan ook zo zijn dat bv morgen een kindje met een kleurpotlood in oogje baby steekt op een moment dat je je net even paar tellen om keert oid. en ze voor die tijd superzoet aan het spelen was.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2015 00:15

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Natuurlijk kun je niet alles voorkomen, maar als er een bijna-ongeluk gebeurt, leer je daar wel van en let je in het vervolg beter op in een soortgelijke situatie. Dat doe ik thuis en dat zou ik inderdaad ook verwachten van een oppasouder. Niemand zegt dat er in het vervolg nooit meer een ongelukje kan of mag gebeuren, maar je mag wel verwachten dat iemand zich niet twee keer stoot aan dezelfde steen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 05 Mrt 2015 10:43

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Ik zou me er niet te druk om maken. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zoiets kan thuis ook gebeuren. Als je even op het toilet zit, als je net even voor één van je andere kinderen bezig bent, even afgeleid bent door wat dan ook. Een kind kan ook struikelen over een rondslingerende speelgoedauto, met alle gevolgen van dien.

Mijn man heeft zijn broertje (toen een paar maanden) ook Smarties gegeven en mijn dochter heeft mijn zoon toen hij een paar maanden was een sticker gegeven. Ik zat toen ook op het toilet, dochter was lief aan het tekenen. Toen ik terug kwam, lag zoon spugend in de box. Hij had die sticker in zijn mond gekregen/gestopt. Dochter wilde lief zijn voor haar broertje en haar stickers delen.

Natuurlijk snap ik dat het een eng idee is en dat je er niet aan wilt denken wat er had kunnen gebeuren, maar ik ga er vanuit dat de gastouder het kindje dat het snoepje gegeven heeft wel heeft uitgelegd dat dat niet kan en gevaarlijk is. Het enige wat ik kan bedenken is dat de gastouder de kindjes niet moet laten snoepen als ze er niet bij is, maar ja, als je naar het toilet moet, dan moet dat soms ook gewoon.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2015 11:22

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Kissyfur schreef:Ik zou me er niet te druk om maken. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zoiets kan thuis ook gebeuren. Als je even op het toilet zit, als je net even voor één van je andere kinderen bezig bent, even afgeleid bent door wat dan ook. Een kind kan ook struikelen over een rondslingerende speelgoedauto, met alle gevolgen van dien.

Mijn man heeft zijn broertje (toen een paar maanden) ook Smarties gegeven en mijn dochter heeft mijn zoon toen hij een paar maanden was een sticker gegeven. Ik zat toen ook op het toilet, dochter was lief aan het tekenen. Toen ik terug kwam, lag zoon spugend in de box. Hij had die sticker in zijn mond gekregen/gestopt. Dochter wilde lief zijn voor haar broertje en haar stickers delen.

Natuurlijk snap ik dat het een eng idee is en dat je er niet aan wilt denken wat er had kunnen gebeuren, maar ik ga er vanuit dat de gastouder het kindje dat het snoepje gegeven heeft wel heeft uitgelegd dat dat niet kan en gevaarlijk is. Het enige wat ik kan bedenken is dat de gastouder de kindjes niet moet laten snoepen als ze er niet bij is, maar ja, als je naar het toilet moet, dan moet dat soms ook gewoon.



Dit, 100 % mee eens.
<<

Anoniem127

Bericht 05 Mrt 2015 23:14

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

rapa nui schreef:
Twellie schreef: neem aan dat ze nu wat gaat bedenken om zoiets in het vervolg te voorkomen?


Zouden jullie dat serieus verwachten? Je kunt toch niet alles voorkomen in het leven? Ze kunnen toch ook iets heel anders doen als je net even naar het toilet bent? ook dingen die je normaal nooit zou verwachten en dus ook haast niet kunt voorkomen. Stel dat je dit thuis zou hebben dan zou je hier toch ook niet aan denken als je bv je kleuter een snoepje geeft dat hij dit spontaan aan zijn babybroertje zou geven. Kan ook gebeuren als je bv zelf in de keuken bent maar paar tellen uit zicht.


Zou ik wel verwachten als een van mijn dochters op zo'n leeftijd iets waarin ze kon stikken in haar mond had gekregen. Inderdaad kunnen ze ook dingen doen je niet kunt verwachten, maar zoiets kun je nou net wel verwachten. Bij de opvang laten ze de kinderen ook nooit alleen met eten, als gastouder zou ik dan een ander tijdstip kiezen om naar de wc te gaan.
<<

Anoniem127

Bericht 05 Mrt 2015 23:15

Re: Hoe schadelijk is een snoepje voor een baby van 4 maande

Beetje vaak het woord 'verwachten' gebruikt in een paar zinnen :smile:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron