Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

<<

Anoniem96

Bericht 03 Mrt 2015 18:05

Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Gewoon die kleintjes die je in de winkel kan vinden ?

Ik vraag het me af want ik lees van alles over speciale baby toetjes.

Groetjes ritualz.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Mrt 2015 18:08

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ik zou het persoonlijk niet doen. In een danoontje zit heel veel suiker en andere onnodige toevoegingen. Mijn dochter vind Griekse of volle yoghurt heerlijk (ongezoet).

Maar of het 'mag' dat bepaal je natuurlijk zelf. Ik weet helemaal niet meer vanaf wanneer wij zijn gestart met zuivelproducten van koe of geit.
Laatst gewijzigd door Olivia op 03 Mrt 2015 18:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 03 Mrt 2015 18:09

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ik zou het zelf niet doen, maar meer omdat het volgens mij een bom vol suiker is en niet nodig voor zo'n kleintje. Zelf zou ik beginnen met gewone yoghurt of zo, zodat ze niet meteen al zo aan een zoete smaak gewend raken (zou dus ook geen babytoetjes gebruiken, volgens mij allemaal marketing)
<<

Anoniem97

Bericht 03 Mrt 2015 18:10

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Nee zou ik niet doen, gewone volle yoghurt of Griekse yoghurt vinden ze net zo lekker en is veel beter voor ze dan al die suikerzooi.
<<

Patsy

Bericht 03 Mrt 2015 18:18

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Volgens mij mag het wel, maar of je het moet willen is een tweede. Ze zitten vol suiker. Gewone yoghurt vinden ze net zo lekker. Mijn zoon heeft alleen met kerst een Danoontje gehad, dat was tot nu toe de eerste en de laatste keer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2015 18:28

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Mag vast. Als je start met hele zoete dingen went je kindje wel snel aan de suikersmaak en zal het denk ik daarna minder graag ongezoete produkten eten. (Yoghurt, water ipv limonade, dat werk)
Ik zou het persoonlijk niet doen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem171

Bericht 03 Mrt 2015 19:43

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Mogen vast wel, ik zou liever voor een variant gaan met weinig toevoegingen zoals kwark, volle yoghurt of Griekse yoghurt.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Mrt 2015 19:45

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Het is al gezegd,maar ze gaan er niet dood van en worden vast ook niet ziek.

Maar zowel voor de gewenning aan suiker als het gebit zou ik het niet doen.

Als hij gewone yoghurt niet eet, zou je er een drup diksap door kunnen doen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Mrt 2015 19:55

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Het lijkt mij helemaal niet goed voor de darmen om een kind van een half jaar een Danoontje te geven.
<<

Anoniem123

Bericht 03 Mrt 2015 21:12

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Gaia schreef:Nee zou ik niet doen, gewone volle yoghurt of Griekse yoghurt vinden ze net zo lekker en is veel beter voor ze dan al die suikerzooi.


idd. Kwark vond mijn zoon ook lekker. Pas na zijn eerste verjaardag kreeg hij andere toetjes
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Mrt 2015 22:03

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Die van mij krijgt ontzettende diarree van vla of yoghurt maar niet van yogolino. Ze krijgt dus elke dag een kwarkje.
En alleen de aardbei is zoet, ik neem altijd peer. Ze kan het ook hebben dus zie er niets kwaads in. Is voor 6 tot 36 maanden.
04-2014
10-2015
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Mrt 2015 22:12

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Het mag maar persoonlijk zal ik er zelf niet voor kiezen. Wij hebben pas na een jaar producten met suiker gegeven.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2015 22:12

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Het zal vast mogen maar die van mij kreeg het niet. Nog steeds is een ander toetje dan naturel yoghurt of fruit een uitzondering.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem234

Bericht 03 Mrt 2015 22:14

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar ik geef mijn dochter van 2,5 nu nog steeds geen danoontjes.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Mrt 2015 22:15

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Tja, van wie zou het niet mogen....
Of het aan te raden is, is een tweede... Bekijk de ingrediëntenlijst en beoordeel zelf of je het in je kind wil stoppen :eyes:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Mrt 2015 22:53

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Mijn jongste eet griekse yoghurt, 70 cent voor een halve liter. Danoontjes heb ik nooit in huis. Wij geven dit zonder iets erdoor maar diksap of vers fruit kan er altijd in. Wij geven dit sinds hij 8 maanden is.
M:21072011
J :08012014
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 04 Mrt 2015 07:36

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

M. krijgt ook Griekse yoghurt na. Ik vind die zoete toetjes niet nodig voor hem.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 04 Mrt 2015 09:37

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Nou, dan zal ik wel even de slechte moeder uithangen.
Ik stop die zoete suikerzooi wel in mijn kind. Niet vanaf zes maanden en niet elke dag, maar wel af en toe. Hij vind Griekse yoghurt net zo lekker, ook nu hij wel eens een danoontje heeft geproefd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mrt 2015 10:05

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Wat doe je cynisch Gijs. Er wordt nog nergens gezegd dat dat het suikerzooi is en slecht.

Edit: ik had over gaias post heen gelezen. Nouja, 1 opmerking dus.
#teammaple🍁
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 04 Mrt 2015 10:15

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Nou ik vind de post van snoezel ook veroordelend, met de draaiogen en 'of je dat in je kind wil stoppen'.
Maakt mij verder niet uit, maar ik geloof niet dat door dat soort reacties veel moeders zich geroepen voelen om er wel eerlijk over te zijn dat hun kind dat krijgt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Mrt 2015 14:10

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

R krijgt het ook hoor, alleen is hij 2 en geen 6 maanden.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Mrt 2015 14:12

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Spencer schreef:R krijgt het ook hoor, alleen is hij 2 en geen 6 maanden.


Hier hetzelfde ;).
<<

Anoniem272

Bericht 04 Mrt 2015 14:17

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ben je van plan om het een keertje te geven of elke dag als toetje Ritualz?

Hier twee kinderen die gewend zijn aan gewone yoghurt, melk, water, fruit etc. En dat is zo ideaal! Ook als je ergens naartoe gaat. Water en fruit is er altijd wel. Geen gedoe met pakjes en zakjes.
Maar een enkele keer krijgen ze wel eens iets geks. I. heeft laatst nog een hele cupcake gegeten :redface:
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Mrt 2015 14:38

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

De jongste krijgt hier meestal gewone yoghurt en sinds kort Turkse yoghurt (vd lidl, daar smult ze echt van).
Maar soms ook wel eens danoontjes. En toen we deze week een mona caramel pudding aten heeft ze daar ook van meegegeten.

Ik zou danoontjes zelf vanaf een maand of 8 pas geven en eerst gewone of Turkse/Griekse yoghurt proberen. En dan daarna eens afwisselen tussen bijv. danoontjes en andere toetjes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mrt 2015 14:41

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ik heb wel eens kindertoetjes in huis. Die eet ze vanaf een maand of 10 denk ik. Toen begon ik langzaamaan met zuivelproducten. Ze eet ook vla en kwark met een smaakje, maar ze lust ook gewone yoghurt en volle kwark.

Met 6 maanden zou ik het zelf te vroeg vinden. Maar dat is gewoon een gevoel. Ik was toen zelf net met borstvoeding gestopt en wilde niet direct allerlei suikers aanwennen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers