Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

<<

Anoniem114

Bericht 05 Mrt 2015 13:21

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Nouja ik vind het danoontje nu een beetje symbool staan voor.. Alles, eigenlijk. Natuurlijk is 't goed om niet klakkeloos alles naar binnen te schuiven, maar ik vind sommige reacties hier op een danoontje ook een beetje buitensporig. Vroeger werd er pas gekeken naar de ingrediënten wanneer een kind 'toch wel een beetje te druk was' en verder werden mensen 'hippies' genoemd, als ze voor de bio producten gingen.

Ik vind dat wel opvallend en meen het eigenlijk wel, als mijn moeder nu een kind zou opvoeden, zoals ze ons heeft opgevoed, dan zou ze weet ik veel hoeveel fouten maken. En dan kun je nu zeggen, dat ik overdrijf, maar hier op 't forum worden meiden er wel op aangekeken, als ze elke dag toetjes eten of producten gebruiken vol E-nummers.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2015 13:32

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Bazinga schreef:Nouja ik vind het danoontje nu een beetje symbool staan voor.. Alles, eigenlijk. Natuurlijk is 't goed om niet klakkeloos alles naar binnen te schuiven, maar ik vind sommige reacties hier op een danoontje ook een beetje buitensporig. Vroeger werd er pas gekeken naar de ingrediënten wanneer een kind 'toch wel een beetje te druk was' en verder werden mensen 'hippies' genoemd, als ze voor de bio producten gingen.

Ik vind dat wel opvallend en meen het eigenlijk wel, als mijn moeder nu een kind zou opvoeden, zoals ze ons heeft opgevoed, dan zou ze weet ik veel hoeveel fouten maken. En dan kun je nu zeggen, dat ik overdrijf, maar hier op 't forum worden meiden er wel op aangekeken, als ze elke dag toetjes eten of producten gebruiken vol E-nummers.


Eensch!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Mrt 2015 13:33

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Maar tegenwoordig is er toch meer kennis?

Vroeger deed je het zoals je zus of buurvrouw en kon je niet even op Google kijken welke nummers niet zo goed zijn en wat de gezondere alternatieven waren. En niemand kon dat dus niemand had het er ook over.

Net als wanneer mensen autostoelen niet zo belangrijk vinden "want vroeger had je dat ook niet en ik leef ook nog steeds". Ja de kinderen die wel zijn overleden kunnen ook moeilijk het tegendeel navertellen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem114

Bericht 05 Mrt 2015 13:39

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Dat snap ik wel, Spencer en ik wijs nu ook niet één specifiek iemand op 't forum aan, het gaat mij om het algemeen. Ik heb gewoon het idee dat er vroeger minder naar gekeken werd. Je kreeg een snoepje 's middags en die werd 9 van de 10 keer nog op de markt gehaald ook, omdat 't goedkoper was. Na het eten een toetje of stuk fruit en 's avonds een glaasje limonade en een koekje.

En ja, zo gaat 't nu ook, maar nu wordt er zoveel geanalyseerd en soms vraag ik me af of het wel écht nodig is. Leef gewoon met mate... Ik wil niet dom overkomen, want ik ben heus niet dom :/ En ik snap dat 't goed is om bewust te zijn, van wat je eet, maar een topic over een Danoontje.. Ja ik weet niet, het is voor mij het zoveelste product uit m'n jeugd dat nu wordt bestempeld als 'Tja.. Zou je het nou wel doen?'
<<

anoniem203

Bericht 05 Mrt 2015 13:59

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Hier krijgen ze vanalles. Van yoghurt tot een danoontje. 6 maanden vind ik persoonlijk nog te klein. De meeste beginnen dan pas met vast voedsel. Ik zou het sporadisch geven na een maand of 9-10. Ik ben zelf wel steeds meer aan het opletten wat er allemaal qua toevoegingen in ons voedsel zit. Maar het moet wel leuk blijven.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Mrt 2015 14:10

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Gijs, val je mij nu aan of lijkt dat zo? Ik verwoord het vrij netjes toch? Als dat niet zo is: excuus, wilde niemand beledigen. Een slechte eter lijkt mij heel lastig. Hier hebben we ook wel moeilijke fases gehad dat T. alleen nog maar pannenkoeken en bananen lustte. Maar toch heb je dan als ouder een keuze. Er zal geen arts zijn die dan chocomel en lolly's voorschrijft. Ik kan me wel voorstellen dat je gekke dingen doet als je wanhopig bent, dat wel.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 05 Mrt 2015 14:13

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ik zou een kind van bijna een half jaar geen danoontje geven. L. heeft nog nooit een danoontje op, ik geef hem als toetje yoghurt en heel soms prak ik wat banaan door zijn yoghurt.

Ik vind suiker nu nog niet nodig, hij geniet er zonder suiker ook van. Als hij wat ouder is mag hij best van mij af en toe wat dingen hebben waar suiker in zit. Alleen vind ik het niet nodig om hem daar nu al aan te laten wennen. Dit werd ook aangeraden door het consultatiebureau. Mijn moeder vind het maar onzin, want wij kregen vroegen wel lange vingers en danoontjes. Dus hij zal vast heel erg verwend worden als hij later een dag bij oma is.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 05 Mrt 2015 14:18

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Bazinga schreef:Dat snap ik wel, Spencer en ik wijs nu ook niet één specifiek iemand op 't forum aan, het gaat mij om het algemeen. Ik heb gewoon het idee dat er vroeger minder naar gekeken werd. Je kreeg een snoepje 's middags en die werd 9 van de 10 keer nog op de markt gehaald ook, omdat 't goedkoper was. Na het eten een toetje of stuk fruit en 's avonds een glaasje limonade en een koekje.

En ja, zo gaat 't nu ook, maar nu wordt er zoveel geanalyseerd en soms vraag ik me af of het wel écht nodig is. Leef gewoon met mate... Ik wil niet dom overkomen, want ik ben heus niet dom :/ En ik snap dat 't goed is om bewust te zijn, van wat je eet, maar een topic over een Danoontje.. Ja ik weet niet, het is voor mij het zoveelste product uit m'n jeugd dat nu wordt bestempeld als 'Tja.. Zou je het nou wel doen?'


Ik snap je reactie wel, maar dat zijn allemaal producten die echt van onze generatie zijn en laat dat nou net de generatie zijn die meer overgewicht hebben.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Mrt 2015 15:01

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Linnie schreef:Ik geef deze wel eens aan mijn dochtertje, is een groot bakje (4 stuks), maar die eet ze helemaal leeg, heerlijk vind ze die!
Afbeelding


Deze fabrikant maakt alleen suikerprodukten voor baby's. Dit merk komt er bij ons niet in. Gewone yoghurt is ook een stuk goedkoper.
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2015 15:13

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Het is toch een heel normaal geformuleerde vraag of een baby wel of niet iets mag? Ik snap die opmerkingen over de politie et cetera juist weer niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 05 Mrt 2015 16:22

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Mijn dochter kreeg af en toe wel een danoontje rond de 10 maanden geloof ik. Vond ze erg lekker.van af en toe zie ik het kwaad niet in.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Mrt 2015 16:39

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Wen schreef:
Bazinga schreef:Dat snap ik wel, Spencer en ik wijs nu ook niet één specifiek iemand op 't forum aan, het gaat mij om het algemeen. Ik heb gewoon het idee dat er vroeger minder naar gekeken werd. Je kreeg een snoepje 's middags en die werd 9 van de 10 keer nog op de markt gehaald ook, omdat 't goedkoper was. Na het eten een toetje of stuk fruit en 's avonds een glaasje limonade en een koekje.

En ja, zo gaat 't nu ook, maar nu wordt er zoveel geanalyseerd en soms vraag ik me af of het wel écht nodig is. Leef gewoon met mate... Ik wil niet dom overkomen, want ik ben heus niet dom :/ En ik snap dat 't goed is om bewust te zijn, van wat je eet, maar een topic over een Danoontje.. Ja ik weet niet, het is voor mij het zoveelste product uit m'n jeugd dat nu wordt bestempeld als 'Tja.. Zou je het nou wel doen?'


Ik snap je reactie wel, maar dat zijn allemaal producten die echt van onze generatie zijn en laat dat nou net de generatie zijn die meer overgewicht hebben.


Dit. Ik denk oprecht dat als je je kind vanaf jongs af aan niet teveel laat wennen aan de smaak van suiker dat je je kind dan gezonder 'programmeert' dan wanneer je het wél (veel) suiker laat eten. Ik denk oprecht dat wij in een generatie zitten dat gewoon opgegroeid is met suiker, wij komen echt uit de generatie ook waarin onze ouders vroeger opeens gemakkelijker toegang hadden tot voorgeproduceerd voedsel: vol met suiker, vet en zout. Dat betekent niet dat onze moeders het slecht met ons voor hadden, helemaal niet, maar wel dat we daardoor meer gewend zijn aan deze smaak.

Ik zou het zoveel mogelijk iig bij een kleintje beperken. Het is niet nodig voor een klein lichaampje en ik denk oprecht dat je je kind er later een plezier mee doet.

We hebben gewoon meer kennis dan vroeger. Overigens: laat ik hier ook bij zeggen dat de productiebedrijven in de tussentijd natuurlijk ook niet stil hebben gezeten. Vroeger kreeg je nog cola met echte suiker, inmiddels zit er ook niet meer die echte suiker in reguliere cola bijvoorbeeld maar een fructose concentraat. Oftewel: de samenstelling van een Danoontje zal nu ook anders zijn dan 20 jaar geleden.
<<

Anoniem147

Bericht 05 Mrt 2015 17:54

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Helemaal eens met Caro. Ook hoeveel mensen er op dit moment overgewicht hebben, dat is echt ergens begonnen (en ik weet zeker ook bij genoeg mensen in de opvoeding).

Ik vind het juist goed dat ouder zich bewust zijn van wat ze hun kind geven en in de supermarkt verpakkingen staan te bekijken. Net als nu weer met Coca Cola life, grootste onzin. Maar wel weer mensen die denken dat dat nu 'gezond' is.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Mrt 2015 18:03

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Bazinga schreef:Nouja ik vind het danoontje nu een beetje symbool staan voor.. Alles, eigenlijk. Natuurlijk is 't goed om niet klakkeloos alles naar binnen te schuiven, maar ik vind sommige reacties hier op een danoontje ook een beetje buitensporig. Vroeger werd er pas gekeken naar de ingrediënten wanneer een kind 'toch wel een beetje te druk was' en verder werden mensen 'hippies' genoemd, als ze voor de bio producten gingen.

Ik vind dat wel opvallend en meen het eigenlijk wel, als mijn moeder nu een kind zou opvoeden, zoals ze ons heeft opgevoed, dan zou ze weet ik veel hoeveel fouten maken. En dan kun je nu zeggen, dat ik overdrijf, maar hier op 't forum worden meiden er wel op aangekeken, als ze elke dag toetjes eten of producten gebruiken vol E-nummers.


Nou juist na jouw eerste alinea denk ik: gelukkig wordt er nu dan wel meer nagedacht.. ik zie dat alleen maar als positief! Je kunt naar mijn mening beter iets geven waarvan je weet dat het ongezond is dan gewoon dingen geven zonder je te verdiepen in de ingrediënten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Mrt 2015 18:06

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Dus dat.
#teammaple🍁
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 05 Mrt 2015 18:51

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Marni schreef:Helemaal eens met Caro. Ook hoeveel mensen er op dit moment overgewicht hebben, dat is echt ergens begonnen (en ik weet zeker ook bij genoeg mensen in de opvoeding).

Ik vind het juist goed dat ouder zich bewust zijn van wat ze hun kind geven en in de supermarkt verpakkingen staan te bekijken. Net als nu weer met Coca Cola life, grootste onzin. Maar wel weer mensen die denken dat dat nu 'gezond' is.

Al zolang als ik weet heb ik overgewicht en ik wil gewoon niet dat mijn kind die strijd ook moet voeren. Ik ven 35 kilo afgevallen en nog steeds heb ik licht overgewicht. Dus ga ik nu liever bewust om met suiker dan hem te vroeg laten wennen aan allemaal zoete zooi die ongezond is en je ook nog eens verslaafd maakt aan suiker.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 05 Mrt 2015 21:15

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Misschien dat mijn dochter op latere leeftijd een danootje krijgt maar voor nu werkt volle yoghurt prima.
<<

Anoniem107

Bericht 05 Mrt 2015 21:25

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ik ben het volledig eens met Bazinga en ik vind het eigenlijk absurd dat een topic over Danoontjes leidt tot een discussie over overgewicht. In mijn oven bevestigt dat de obsessieve mate waarin veel mensen tegenwoordig met gezond eten bezig zijn.

Je verantwoordelijkheid nemen als ouder is prima, wat Ilovethe90's zegt, als volle yoghurt volstaat, waarom iets zoets gaan geven. Maar om nou Danoontjes als synoniem te gaan gebruiken voor het obesitasprobleem van onze en toekomstige generaties...
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2015 21:30

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Maple schreef: Maar om nou Danoontjes als synoniem te gaan gebruiken voor het obesitasprobleem van onze en toekomstige generaties...


Ik zie ook helemaal niemand die dat doet.
<<

Anoniem107

Bericht 05 Mrt 2015 21:31

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Caulfield schreef:
Maple schreef: Maar om nou Danoontjes als synoniem te gaan gebruiken voor het obesitasprobleem van onze en toekomstige generaties...


Ik zie ook helemaal niemand die dat doet.

Niet? Ik zie toch echt genoeg reacties voorbij komen waar het woord 'overgewicht' in valt.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 05 Mrt 2015 22:38

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Maar waarom zou je het aan een kind van een half jaar wel willen geven? Er worden in dit topic zoveel alternatieven geschreven.

Volgens mij waren al die opties er vroeger niet. Het was vla of zure yoghurt en met geluk een vlaflip maar toch niet al met een half jaar?
<<

Anoniem272

Bericht 05 Mrt 2015 22:40

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Een pittige discussie op zn tijd is best leuk toch :)
Anders was dit zo'n topic geworden dat na vijf posts stopt omdat alles wel gezegd is. Saaai.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2015 08:43

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Hier eten ze wel eens een danoontje, gewoon omdat ze het lekker vinden. Ik vond het vroeger ook een lekker toetje. Een baby van 6 maanden zou ik het nog niet geven. Ik vond het belangrijk dat ze, in ieder geval het eerste jaar, pure smaken leerden kennen. Mijn dochter kreeg pas na haar tweede verjaardag iets met suiker, dat was toen prima te doen. Zoon daarentegen kreeg met 14 maanden ofzo al een cornetto, haha. Tja, zo gaan die dingen.. Ik heb er zelf geen moeite mee. Bij een tweede is het gewoon veel lastiger om zo iets vol te houden. En ik had ook geen zin in een strijd.

Ik denk overigens wel dat er veel mensen tegenwoordig doorslaan in dat gezonde eten, dus wat dat betreft kan ik de post van Bazinga goed begrijpen.

Ik hanteer voor m'n kinderen dezelfde regel als voor mezelf. Als het overgrote deel van ons eten gezond is, dan mag daar best wel eens iets bij zitten wat ongezond is. Ik word zelf ook blij van een ijsje, dus dat wil ik m'n kinderen niet ontzeggen, haha. Of een danoontje, in dit geval dan, hoewel ik daar zelf iets minder blij van word.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Mrt 2015 09:33

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Precies Jans. Goed verwoord. Als ze over een maand 1 is krijgt ze ook echt wel een stukje slagroomtaart.
Las laatst een stuk dat er steeds meer babys door ondervoeding in het ziekenhuis belanden omdat ze te gezond eten.
Hier ook in de buurt kindjes die alleen biologisch te eten krijgen. Ook krijgen ze geen suiker en gluten. Ze zijn niet eens allergisch. Ze zien er mager en ongezond uit, met holle ogen en kringen eronder. Gewoon zielig voor die kindjes. Maar dat stel staat ook wel bekend als geitenwollensok...
Nee dan zie ik liever Hollands welvaren. Ofwel een lekkere mollige baby met rode wangen dat gewoon van alles eet.
04-2014
10-2015
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Mrt 2015 09:46

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Maple schreef:
Caulfield schreef:
Maple schreef: Maar om nou Danoontjes als synoniem te gaan gebruiken voor het obesitasprobleem van onze en toekomstige generaties...


Ik zie ook helemaal niemand die dat doet.

Niet? Ik zie toch echt genoeg reacties voorbij komen waar het woord 'overgewicht' in valt.


Ja maar jij legt zélf de link tussen overgewicht en danoontje. Niemand heeft die twee synoniem aan elkaar gesteld, jij hebt zelf die twee aan elkaar verbonden.

Niemand zegt hier dat Danoontje overgewicht veroorzaakt, helemaal niemand, het wordt alleen een bredere discussie. Een breder platform om hierover een gesprek te voeren. Want dat is het in mijn ogen, gewoon een gesprek. Een gesprek waarin Pietje dit vindt en Klaasje dat. Niemand veroordeelt elkaar, alleen ben IK van mening dat je als je je kind veel suiker geeft dat je dan voorgeprogrammeerd dat je kind die smaak in zijn leven het lekkerst zal blijven vinden en altijd die smaak boven verse groenten en fruit zal verkiezen. Ik denk dat, en misschien nog wel meer hier. Maar of datzelfde kind dan overgewicht krijgt? Geen enkel idee. Dat hangt van nog wel meer factoren af: erfelijkheid, verdere eetgewoontes, cultuur etc etc.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers