Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bizarre Eters

<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 04 Mrt 2015 19:45

Re: Bizarre Eters

Bliss

Ik at elke dag tonijnsalade
Zoon *
<<

Anoniem107

Bericht 04 Mrt 2015 19:48

Re: Bizarre Eters

Ik heb jarenlang dagelijks chips of patat gegeten. Toen woonde ik nog thuis, smokkelde ik het naar m'n kamer. Elke snackbar kende me inmiddels, ze wisten m'n bestelling vaak zelfs al, achteraf zo gênant.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 04 Mrt 2015 19:49

Re: Bizarre Eters

Wow ik durf niks van de snackbar
Zoon *
<<

Anoniem107

Bericht 04 Mrt 2015 19:50

Re: Bizarre Eters

Tsja, jij hebt/had anorexia toch? Ik Binge, dat is totaal het tegenovergestelde.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 04 Mrt 2015 20:25

Re: Bizarre Eters

Nee totaal niet

Had boulimia en zelfbeeld stoorniss. Ben nu op goeie weg aleen durf niks van mac of snackbar
Zoon *
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 05 Mrt 2015 00:52

Re: Bizarre Eters

Thunder schreef:
Lot schreef:Ik vind het ook echt een afknapper als mensen weinig lusten. Ik snap het wel als je sommige dingen niet lust of niet van een bepaalde soort smaak (bijv. vissig) of structuur (hard/zacht/klef) houdt, maar gewoon helemaal niks anders lusten? Dan zit het gewoon tussen je oren vind ik en werd het ook getolereerd door je ouders denk ik.Of je moet echt slikproblematiek hebben of zo.


Dit doet me een beetje zeer eigenlijk. Mijn zoon eet ook bizar slecht en ja, het zit in zijn hoofd. Maar ik kan nu niks anders dan het tolereren, want anders weigert hij alles waardoor we nog verder van huis zijn. Het is niet altijd zo simpel als het lijkt.


Er zijn wel andere opties dan tolereren hoor. Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is maar ik heb gemerkt dat het wel degelijk met opvoeding te maken heeft, tenzij er meer speelt. Ik heb in een pleeggezin met 10 kinderen gewerkt (moeilijk opvoedbare kinderen ook nog; met ADHD, autisme e.d.) en daar at serieus élk kind alles! Ze mochten allemaal één ding kiezen wat ze echt niet lusten en dat hoefde ze dan ook niet te eten en thats it. Het was daar verder niet eens ter sprake, ook niet wanneer er vriendjes kwamen eten, je eet gewoon met de pot mee en er wordt geen aandacht aan besteedt. Ik vond dat zo bizar, dat was echt een eye-opener. Overigens begrijp ik dat het onwijs lastig is, zo'n opvoedmethode is ook relatief moeilijk toe te passen want het vraagt veel energie, je moet daar dagelijks heel actief mee bezig zijn. Succes ermee! Lijkt me niet makkelijk.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 05 Mrt 2015 01:36

Re: Bizarre Eters

Mijn allereerste vriendje lustte ook echt niets. Schaamde me dood om hem mee naar huis te nemen. 2 maanden later was het ook over :)

Kinderen die niets willen eten vind ik een lastige discussie. Ik sta er vrij zwart-wit in gezien ik alleen aan m'n eigen opvoeding kan refereren en daarin heb ik bijna alles leren eten. Daar ben ik m'n ouders heel dankbaar voor (ook al vond ik het toen vreselijk dat ik soms 2 uur aan tafel zat om witlof te moeten eten). Ik woon nu bij een gastgezin waarbij de kinderen echt niets lusten. Dochter is 10 en eet elke avond kale pasta met gesmolten kaas. Heel soms 1 rauwe wortel erbij maar dat is het. Wij moeten nu dus elke avond apart voor haar 'koken'. Ik vraag me af in hoeverre je haar dan het respect voor andermans kookkunst bijbrengt. Ze weigert ook maar 1 hap te proberen, zelfs als we zeggen dat ze het uit mag spugen. Laatst was 12-jarige zoon thuis van kostschool en daar moesten nog eens extra apart voor koken want die at helemaal niets. Die heeft uiteindelijk gedineerd met 4 schijven ananas omdat ik al 3 verschillende maaltijden voor 12 man aan het bereiden was.

Ik heb geen idee wat hierin een goede keuze is. Dit heeft absoluut niet mijn voorkeur maar ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd als we haar geen pasta meer aanbieden. Het is hun opvoeding dus ik bemoei me verder nergens mee.
<<

Anoniem121

Bericht 05 Mrt 2015 11:36

Re: Bizarre Eters

Mijn moeder kookt dus ook voor iedereen wat anders want tja de een lust dit niet en de ander dat niet. En iets knaps op tafel zetten kan ze gewoon niet of de helft is niet gaar. Ze heeft daardoor 4 hele slechte eters 'gecreëerd'. Zodra wij zeiden dat we iets niet wilde eten kwam er voor diegene wat anders op tafel. Ik heb van m'n 3e tot m'n 19e geen aardappel of groente aangeraakt. Pas toen ik verkering kreeg at ik mee bij m'n schoonouders. Nu heeft ze nog 3 volwassen zoons thuiswonen en ziet ze iedere dag tegen het eten op want ze weet gewoon niet meer wat ze moet maken...

Zelf ziet ze dat niet maar heeft dan wel weer commentaar op de manier waarop ik omga met het eten van mijn kinderen. We eten vandaag dit en niets anders. Als ze niet willen eten dan eet je niet maar er komt ook niets anders. Als je twee hapjes hebt geprobeerd krijg je nog een toetje maar als je het niet probeert krijg je ook geen toetje. Einde discussie. Het heeft even geduurd maar ze proberen wel altijd alles en het lievelingseten is hier spinazie. En meestal na 2 hapjes eten ze de rest van het bord ook leeg.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Mrt 2015 15:44

Re: Bizarre Eters

Toet schreef:
Thunder schreef:
Lot schreef:Ik vind het ook echt een afknapper als mensen weinig lusten. Ik snap het wel als je sommige dingen niet lust of niet van een bepaalde soort smaak (bijv. vissig) of structuur (hard/zacht/klef) houdt, maar gewoon helemaal niks anders lusten? Dan zit het gewoon tussen je oren vind ik en werd het ook getolereerd door je ouders denk ik.Of je moet echt slikproblematiek hebben of zo.


Dit doet me een beetje zeer eigenlijk. Mijn zoon eet ook bizar slecht en ja, het zit in zijn hoofd. Maar ik kan nu niks anders dan het tolereren, want anders weigert hij alles waardoor we nog verder van huis zijn. Het is niet altijd zo simpel als het lijkt.


Er zijn wel andere opties dan tolereren hoor. Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is maar ik heb gemerkt dat het wel degelijk met opvoeding te maken heeft, tenzij er meer speelt. Ik heb in een pleeggezin met 10 kinderen gewerkt (moeilijk opvoedbare kinderen ook nog; met ADHD, autisme e.d.) en daar at serieus élk kind alles! Ze mochten allemaal één ding kiezen wat ze echt niet lusten en dat hoefde ze dan ook niet te eten en thats it. Het was daar verder niet eens ter sprake, ook niet wanneer er vriendjes kwamen eten, je eet gewoon met de pot mee en er wordt geen aandacht aan besteedt. Ik vond dat zo bizar, dat was echt een eye-opener. Overigens begrijp ik dat het onwijs lastig is, zo'n opvoedmethode is ook relatief moeilijk toe te passen want het vraagt veel energie, je moet daar dagelijks heel actief mee bezig zijn. Succes ermee! Lijkt me niet makkelijk.


En je denkt dat we dat allemaal al niet toegepast hebben? We zijn al jaren bezig en hebben de ene na de andere therapie (gehad). Als hij teveel getriggerd wordt om wel dingen te eten die hij niet lust, dan weigert hij daarna alles. Ook de dingen die hij wel lust. Helaas is dit vrij bijzonder voor zo'n jong kind. Maar het heeft ervoor gezorgd dat hij sondevoeding moest, omdat hij niks meer at, alleen maar afviel en dus ondervoed was. Eén misser en we zijn terug bij af. Nu is er uitgekomen dat hij bepaalde structuren wel eet. Dat is niet veel, maar inmiddels genoeg om er minimaal van te groeien. Dus ja, ik kan nu niet anders dan het te tolereren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 05 Mrt 2015 16:40

Re: Bizarre Eters

Thunder schreef:
En je denkt dat we dat allemaal al niet toegepast hebben? We zijn al jaren bezig en hebben de ene na de andere therapie (gehad). Als hij teveel getriggerd wordt om wel dingen te eten die hij niet lust, dan weigert hij daarna alles. Ook de dingen die hij wel lust. Helaas is dit vrij bijzonder voor zo'n jong kind. Maar het heeft ervoor gezorgd dat hij sondevoeding moest, omdat hij niks meer at, alleen maar afviel en dus ondervoed was. Eén misser en we zijn terug bij af. Nu is er uitgekomen dat hij bepaalde structuren wel eet. Dat is niet veel, maar inmiddels genoeg om er minimaal van te groeien. Dus ja, ik kan nu niet anders dan het te tolereren.



Dat lijkt me dan duidelijk een situatie waarin er meer speelt toch? Ik bedoelde mijn reactie goed hoor. Maar wow, heftig zeg. Ik denk ook dat jij je in dit geval totaal niets aan moet trekken, laat staan verdrietig te worden door anderen reacties! Hebben ze een oorzaak kunnen vinden? Hoe oud is je zoon?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Mrt 2015 17:06

Re: Bizarre Eters

Toet schreef:
Thunder schreef:
En je denkt dat we dat allemaal al niet toegepast hebben? We zijn al jaren bezig en hebben de ene na de andere therapie (gehad). Als hij teveel getriggerd wordt om wel dingen te eten die hij niet lust, dan weigert hij daarna alles. Ook de dingen die hij wel lust. Helaas is dit vrij bijzonder voor zo'n jong kind. Maar het heeft ervoor gezorgd dat hij sondevoeding moest, omdat hij niks meer at, alleen maar afviel en dus ondervoed was. Eén misser en we zijn terug bij af. Nu is er uitgekomen dat hij bepaalde structuren wel eet. Dat is niet veel, maar inmiddels genoeg om er minimaal van te groeien. Dus ja, ik kan nu niet anders dan het te tolereren.



Dat lijkt me dan duidelijk een situatie waarin er meer speelt toch? Ik bedoelde mijn reactie goed hoor. Maar wow, heftig zeg. Ik denk ook dat jij je in dit geval totaal niets aan moet trekken, laat staan verdrietig te worden door anderen reacties! Hebben ze een oorzaak kunnen vinden? Hoe oud is je zoon?


Het is een jongen van 5,5 jaar met een chromosoomafwijking. Een van de problemen van die afwijking is een open verhemelte en dus moeite met eten. Dit heeft hij echter niet. Maar toch is hij inmiddels behoorlijk doorgeslagen mbt het eten. Dat zal deels onze eigen fout zijn geweest door het oa te pushen. Op zich trek ik het me ook niet aan, en ik zag je reactie niet als aanvallend ofzo, maar soms is het écht niet zo simpel als het lijkt en doet een reactie als: "Dat zit het gewoon tussen je oren vind ik en werd het ook getolereerd door je ouders denk ik." best een beetje zeer. Gewoon omdat je dus niet altijd het verhaal achter een bizar eetpatroon weet. :)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem148

Bericht 06 Mrt 2015 05:57

Re: Bizarre Eters

Thunder, ik denk dat je niet de schuld bij jezelf neer moet leggen. Jullie hebben gedaan wat jullie konden met de middelen en kennis die jullie op dat moment hadden. Ik heb gewerkt op een school waar veel kinderen een chromosoom afwijking hebben waar ook problemen waren met het gehemelte. Net wat je zegt, geen open gehemelte maar wel bepaalde structuren niet willen eten. Het heeft dus te maken met het ziektebeeld en niet omdat jullie slechte ouders zijn of slecht opvoeden.
Ouders die geen kinderen hebben met een afwijking hebben het al moeilijk genoeg, komt bij jullie er dan nog bovenop.

Zelf weet ik niet wat het beste is maar dat er veel mensen zijn met een verstoorde relatie tot eten is wel een feit, ik zelf ook. Sinds Ik Op mijzelf woon is dat heel anders. Ik moest voor mijzelf gaan koken en daardoor veel geleerd over eten.
Mijn moeder kookte ook apart voor ieder kind wat iets niet lust en nu nog steeds. Iedereen heeft nu wel meer leren eten Door hun partner maar vroeger kwam het heel vaak voor dat er voor 6 personen 3 verschillende groentes waren en 3 verschillende soorten vlees. Dat vind ik gewoon te triest voor woorden en wil het zelf dan ook anders doen.
Hoe Ik dat wil bereiken weet ik niet maar ik denk vanaf al jongs af aan ook betrekken bij het voorbereiden van de maaltijd.
Toen wij het huis uit gingen konden we bv Nog geen aardappel koken. Dus ik denk dat daar al een basis ligt van de manier waarop ik mijn kinderen ga opvoeden.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 09 Mrt 2015 22:19

Re: Bizarre Eters

Iemand die kijkt?

Die Michael! 46 kilo en alleen vla eten ivm slikangst. Heel zielig!
En Daniel lust alles maar houdt gewoon van chips ijs vlees en vet.
Denk eerder dat hij een suiker en vetverslaving heeft.
04-2014
10-2015
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 09 Mrt 2015 22:46

Re: Bizarre Eters

Ik heb het gezien. Michael echt sneu, ik ben benieuwd of hij het vol gaat houden. Maar hij moet wel, anders houdt hij het echt niet vol, 46 kilo, jeetje!

Het irriteerde me trouwens wel dat hij alles in de je-vorm zei ipv de ik-vorm :laughcry:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2015 23:11

Re: Bizarre Eters

Ik heb ook makkelijk praten hoor Thunder, ik heb namelijk nooit moeite met eten gehad en kreeg ook geen heel gekke dingen voorgeschoteld. Ik bedoel meer dat ik het bizar vind dat een jongen vanaf dat hij vier jaar is alleen maar boterhammen met hagelslag kan én mag eten de hele dag door!

Ik wilde je geen rotgevoel geven in ieder geval.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Mrt 2015 23:14

Re: Bizarre Eters

Die bruidstaart moet voor hem zo'n stap zijn geweest maar van daar uit kun je al heel veel verder werken.

En die ander die heeft nooit leren koken denk ik.
2015 💙
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 10 Mrt 2015 10:20

Re: Bizarre Eters

Die Michael was echt eng om te zien, hopelijk is het hem gelukt om de goede lijn door te zetten. En die andere kerel vind ik beetje verwend. Fijn dat hij nu meer eet, maar waarom moet dat soort mensen eerst beloond worden met leuke uitjes naar voetbalclubs enzo? Want al met al lustte hij dus best veel, maar weigerde gewoon te proberen.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers