Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter pubertijd

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 03 Mrt 2015 16:06

Peuter pubertijd

Wie heeft er tips en ervaringen wb de peuter pubertijd en de nee fase. Mikey zit daar numiddenim en ik vind het moeilijk er mee om te gaan en er een weg in te vinden. Momenteel ben ik zelf erg moe door slechte nachten en kan ik weinig hebben. Hoe gingen jullie ermee om? Nog bruikbare tips of ervaringen?
A.K.A Slaatje

]
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 03 Mrt 2015 19:38

Re: Peuter pubertijd

Niemand iets te melden?
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem236

Bericht 03 Mrt 2015 19:43

Re: Peuter pubertijd

Lastige fase hè, hier is het ook gaande en meneer wordt met de dag brutaler.

Ik probeer veel dingen die strijd op kunnen leveren van te voren al als een spelletje in te zetten.
Als hij niet mee wilt lopen naar de winkels bijvoorbeeld gaan we rennen. Jas en schoenen aan maak ik ook een spelletje van. Bij boos worden en op de grond gaan liggen laat ik hem liggen, geen aandacht aan schenken, dan staat hij zo op.

Verder veel geduld hebben en als hij echt een offday heeft en ik moe ben staat de tv wat meer aan.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 03 Mrt 2015 20:50

Re: Peuter pubertijd

Hier ook een peuter-pubertje in huis!! :yes:

Wat hier aardig helpt is om duidelijkheid te geven. Een paar keer zeggen dat we over een aantal minuten onze jas aan gaan trekken en dan weggaan. Als ik nu mijn jas pak, komt L haar jas ook pakken.
Ze kan ook heel erg driftig zijn en zichzelf theatraal op de grond werpen waar we dan ook zijn. Bij haar is het echt een teken dat ze heel moe is, en dan kan ze gewoonweg niet meer luisteren. Ik negeer het negatieve en doe heel enthousiast als ze weer naast me loopt. Maar goed dit kan volgende week weer anders zijn, niks zo veranderlijk als een peuter! :wink:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2015 21:20

Re: Peuter pubertijd

R is ook al goed op weg met z'n ge-neehee! Ik probeer die situaties zo veel mogelijk te vermijden, door bijvoorbeeld ruim van te voren aan te kondigen dat we weg gaan en hem opdrachten te geven (jas pakken, laarsjes aantrekken). Ook helpt omkopen natuurlijk prachtig (kom, we gaan naar huis, krijg je een koekje!) en bij driftbuien pak ik hem op, erken ik hoe gemeen/vervelend/stom iets is en neem ik hem mee. Tenzij het thuis gebeurd, dan mag hij lekker zijn woede er uit mopperen.
R. 2013
D. 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 Mrt 2015 12:29

Re: Peuter pubertijd

Hier ook een lekkere peuterpuber.
Ik heb zelf veel moeite om zijn buien te handelen. Ook inderdaad door vermoeidheid. Daarbij is het lastige dat het een echt papa's kindje is. Ik mag vrij weinig doen dus als papa of iemand anders in de buurt is stuurt hij mij weg.
Dit veroorzaakt soms lange huilbuien van zijn kant omdat ik het dan toch doe en hij het er niet mee eens is.

Wat bij ons helpt is even laten afkoelen op een rustige plek (bij ons is dat in de keuken), vervolgens naar hem toe gaan en rustig tegen hem praten dat hij even stil moet zijn en moet luisteren. Op het moment dat hij dit niet doet moet hij weer even afkoelen.
Vaak lukt het wel om hem rustig te krijgen op deze manier.

Mijn man kan ook veel rustiger reageren en daar leer ik van. Ik let erop hoe hij reageert en probeer mijn weg daarin te vinden.
Het gaat nu al stukken gemakkelijker dan een tijd geleden.

Wat we ook merken is dat hij veel zelf wil doen en daardoor soms ook vervelend gaat doen. We moeten echt even extra tijd gaan incalculeren als we op pad gaan en tijdig informeren. Hierdoor voorkomen we ook al wat driftbuien omdat hij zijn schoenen bijvoorbeeld niet aan wil of zijn jas niet wil pakken. Dit geeft jezelf ook wat meer lucht omdat je dan niet tegen de klok gaan racen.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers