Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2015 16:02

Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

En hoe zorg je ervoor dat je niemand vergeet? Pff, ik ben bezig met het opstellen van een lijst maar vind het nog behoorlijk lastig. Waar trek je een grens wat betreft wel of niet sturen?

Hoe hebben jullie dit aangepakt?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mrt 2015 16:12

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ja ik vind het lastig, misschien het maar zien als een uitnodiging wie wil je wel en wie wil je dat er niet bij je baby komen kijken.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2015 16:21

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ja, zo heb ik inderdaad ook al een beetje gedacht. Maar toch zitten daaromheen ook nog mensen die ik toch wel een kaartje wil sturen. Ik zit nu op 85 mensen, werk, etc. Daar zullen vanaf mijn vriend zijn kant nog een aantal bijkomen. Ik denk dat we al met al op zo'n 100 kaarten gaan uitkomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Mrt 2015 16:23

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij gaan denk ik dezelfde mensen een kaartje sturen als die we uitgenodigd hebben voor de bruiloft.
Goede vrienden en qua familie alleen de ooms en tantes (en ouders, broers, oma's natuurlijk) maar niet alle neven en nichten. Dat zijn er zoveel bij mij!

De logica van Minx vind ik wel een goede eigenlijk :)

100 kaarten vind ik echt veel! Maar ik persoonlijk heb bijvoorbeeld ook niet de behoefte om veel collega's een kaartje te sturen, hooguit een stuk of 10.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem107

Bericht 01 Mrt 2015 16:26

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Bij mijn werk is het gebruikelijk om geowon een kaartje naar het werk zélf te sturen, en niet naar collega's specifiek. Alleen de collega's waar je dagelijks mee werkt krijgen vaak wel een kaartje thuis gestuurd.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 01 Mrt 2015 16:58

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij hebben ook de adressenlijst van de bruiloft gebruikt.
Hier wel wat mensen uitgehaald, die toentertijd helemaal 0 respons hebben gegeven op de trouwkaart.
Wat betreft werk, ik stuur mijn 5 collega's elk individueel een kaartje en mijn man stuurt zijn werk en detacheringsbureau een kaartje.
Wij hebben 100 kaarten besteld, zullen er hier waarschijnlijk een stuk of 5 van overhouden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mrt 2015 17:23

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ik heb tot nu toe een lijst met 41 kaartjes. Bedacht me ineens dat mijn vriend ook ff een lijst mag gaan maken en die naast elkaar leggen :p
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2015 17:27

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ja, is 100 veel? Ik heb echt geen idee.

Er zijn vast namen die nog geschrapt gaan worden, maar veel zullen dat er niet zijn. Er zijn maar twee of drie collega's die we persoonlijk een kaartje sturen, omdat we hen privé ook wel zien en spreken. Voor de rest gaat er alleen een kaartje naar het werk van beiden. Mijn vriend werkt echter op verschillende posten, dus dat zijn dan al met al bijvoorbeeld alweer vijf kaartjes.

Is het voordeliger om enveloppen zelf te kopen of bij de kaartjes te bestellen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Patsy

Bericht 01 Mrt 2015 17:32

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Bij M hadden we 75 kaarten besteld, daar hadden we wel wat van over. Nu bestellen we er 50. Enveloppen zitten bij ons bij de kaarten in berekend.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2015 17:33

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Edit: als ik zo wat rondkijk op internet is zelf bestellen een stuk voordeliger.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Mrt 2015 17:35

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ik vond het ook erg lastig, en achteraf nog steeds. Zo hebben wij mensen een kaart gestuurd en daar nooit iets van gehoord. Terwijl personen waar we het niet van verwachtten ons wel hebben gefeliciteerd en/of zijn langsgeweest.

Wij hebben ook de lijst van de bruiloft aangehouden (familie en vrienden), al dan geen familie waar we dan geen contact mee hebben. Ook heb ik bij alle buren een kaart ingegooid, meiden van mijn zwanger en fit-club, de verloskundige, kraamhulp, huisarts, onze werkgevers, en ook nog buren van onze ouders waar we vroeger (en onze ouders nog) veel contact mee hadden.

Wij hebben de enveloppen bij de kaartjes besteld, die pasten er mooi bij. Ik heb daar ook adresstickers bij besteld en die vooraf al getypt en op de enveloppen geplakt + postzegel. Mijn man hoefde toen in de kraamweek alleen de kaartjes te vouwen en op te sturen/in te gooien. Wij hadden 75 kaartjes besteld en hebben er nog wat over. Ik heb er eentje ingelijst, een in mijn dochters kraamboek gedaan en wat kaartjes apart gehouden voor mensen die onverwacht een kaartje stuurden.
2014 2016 2019
<<

Anoniem313

Bericht 01 Mrt 2015 17:37

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij hadden er ook een stuk of 100 volgens mij. Familie en vrienden, verder geen losse collega's. In eerste instantie ook al uitnodiging om langs te komen, later hebben we nog wat mensen toegevoegd waarvan je weet dat ze toch niet komen, maar die kaartjes wel leuk vinden. Stokoude oudtantes aan de andere kant van het land enzo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2015 17:42

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ik heb inderdaad ook een aantal vrienden van mijn ouders, hun buren en ouders van vriendinnen op de lijst staan. Omdat ik zeker weet dat ze dat enorm waarderen en wij sowieso een kaartje van hun gaan krijgen. Verder ook de verloskundigepraktijk. Kraamzorg en huisarts niet, is dat gebruikelijk?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Patsy

Bericht 01 Mrt 2015 17:46

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Verloskundige en kraamzorg hebben wij ook gedaan, volgens mij de huisarts niet.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Mrt 2015 17:48

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

De verloskundigenpraktijk zou ik dus zo vergeten hè, haha.
En nu je het zegt, sommige vrienden van ouders gaan het zeker leuk vinden. Over een maand of 4 moet ik nog maar eens in dit topic kijken zodat ik geen mensen vergeet, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mrt 2015 17:48

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ik twijfel of ik m'n broertjes apart een kaartje moet sturen. Die wonen beiden nog thuis. Wat zouden jullie doen?
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2015 17:50

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Dat zou ik niet doen, Minx.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Mrt 2015 17:55

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ik heb mijn zusje zelf wel apart een kaartje gestuurd, omdat ik weet dat ze die graag zou willen bewaren. Hij staat ook nog steeds trots op haar kamer :) Weet niet of je broertjes er behoefte aan zouden hebben?
2014 2016 2019
<<

Anoniem151

Bericht 01 Mrt 2015 18:19

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij hadden 'maar' 40 kaartjes.
Vk, kraamzorg, huisarts, ouders van vriendinnen, vrienden van ouders ed hebben wij geen kaartjes gestuurd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Mrt 2015 18:22

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Ik heb een kaartje naar de afdeling van mijn werk gestuurd en naar mijn leidinggevende en verder de collega's waar ik wat meer contact mee heb een mail met foto gestuurd. Mijn man heeft een stuk of 3 kaartjes mee genomen naar zijn werk voor zijn GM en om op een bord op te hangen.
Verder hebben wij alle ooms en tantes gedaan, maar niet de neven en nichten, dat zijn er aan mijn kant namelijk alleen al 18.
Voor onze buren hebben we een kaartje in de hal van ons appartementen complex gehangen. Buren en vrienden van mijn ouders heb ik geen kaartje gestuurd, die zou ik ook niet op kraamvitite hoeven namelijk. We hebben wel twee oud tantes van mijn man een kaartje gestuurd omdat we zelf gehaakte slofjes en een beer van ze gekregen hadden en die dames in de 80 zijn en dat heel leuk vinden, we wisten al wel dat ze niet op visite zouden komen.

Verder alleen vrienden en nog wat kennissen. Ook 1 voor de verloskundige praktijk en we hebben een kaartje aan de kraamverzorgster gegeven, de huisarts heb ik gewoon gebeld om hem bij te schrijven en zelfs dat had niet gehoeven want ze hadden onze ziekenhuis overdracht al, alleen S zijn bsn hadden ze nog niet. We hadden 70 kaartjes besteld en nog wel een paar over.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 01 Mrt 2015 18:23

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij hebben 96 kaartjes verstuurd. Fysio (waar ik al 2 jaar 2x pw kom), huisarts, verloskundige -meegegeven toen die op controle kwamen-, kraamzorg. Verder vrienden, naaste familie en 1 of 2 vrienden van mijn ouders.

Ik heb zelf gewoon goedkope witte enveloppen besteld. 2 euro voor 100 enveloppen. Dat was veel goedkoper dan bijpassende enveloppen (40 euro voor 100 stuks, ik ben niet gek..). Lijst via google docs gemaakt zodat we overal de lijst hadden. En toen op etiketten gaan schrijven, op enveloppen gaan plakken en postzegels geplakt. In de kraamweek met vriend samen kaartjes gevouwen en gepost
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Mrt 2015 18:27

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Minx schreef:Ik twijfel of ik m'n broertjes apart een kaartje moet sturen. Die wonen beiden nog thuis. Wat zouden jullie doen?


Dat zou ik ook doen! Leuk om te bewaren. Desnoods geef je ze die gewoon persoonlijk.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Mrt 2015 18:29

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij hebben ongeveer 50 kaarten verstuurd en daarbij ook gekeken naar de lijst van onze bruiloft, beetje in geschrapt en bij geschreven. Onze beide werkgevers/collega's hebben 1 kaart gekregen op kantoor.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mrt 2015 19:43

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij hadden 60 kaarten besteld en 50 verstuurd.
Huisarts hebben wij wel gedaan. Die heeft lang een plekje gehad in de praktijk is er sinds kort weg. (kom er vaker door dat de "apotheek" daar ook zit)
2014 2016
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 01 Mrt 2015 20:02

Re: Hoe selecteren wie een geboortjekaartje krijgt?

Wij hadden iets van 75 kaarten besteld en daar een paar van over gehouden. We hebben naast familie en vrienden ook de vk en ons werk een kaartje gestuurd. Ook heb ik de cesar therapeute een kaartje gestuurd, omdat zij mij heel intens heeft behandeld tijdens de zwangerschap.
De enveloppen zaten bij ons bij de kaartjes ingerekend.
1 april 2014
31 juli 2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers