Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouw huis en extra opties

<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 01 Mrt 2015 10:18

Nieuwbouw huis en extra opties

Wij zijn bezig met een nieuwbouw woning en hier komen allemaal extra opties bij waar je uit kan kiezen.
Nou vroeg ik me van een paar dingen af hoe jullie dit hebben en of jullie het nodig of overbodig vinden:

- Stopcontact buiten, nodig of overbodig?
Gebruiken jullie deze? (En waarvoor dan?) En als jullie hem niet hebben, missen jullie deze?

- Radiatoren in woonkamer als bijverwarming naast vloerverwarming, nodig of overbodig?
Hoe hebben jullie dit?

- Bekabeling voor achtertuinverlichting, nodig of overbodig?
Hebben jullie dit/missen jullie dit?
Make happy memories
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 01 Mrt 2015 10:21

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Stopcontact buiten:
Hebben wij niet gedaan, en missen het ook niet

Bekabeling achtertuin verlichting:
Bij on smoest de tuin nog worden uitgegraven en wit zand erover, we hebben toen door de tuinman de bekabeling direct laten leggen, een stuk goedkoper.


Radiotoren in woonkamer:
die keuze hadden wij niet, maar alleen vloerverwarming bevalt tot nu toe goed.
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Mrt 2015 10:25

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Ik vind het stopcontact buiten ideaal!
Wij hebben natuurlijk geen tuin, maar een electrische bbq kan aan, ik heb gister bijvoorbeeld verlichting opgehangen met een stekker. En als ik iets wil opknappen ofzo en ik moet iets schuren, dan is dit ideaal. Anders moet alles met de hand.
Dat is waar wij ons stopcontact voor gebruiken.
Onze buren hebben het niet gekozen, maar die balen er van. Ze gebruiken af en toe ons stopcontact.

Bekabeling in de tuin zou ik ook door iemand anders aanleggen, dat scheelt aanzienlijk in je meerwerk.
Radiatoren in de woonkamer zijn inprincipe niet nodig.

Mijn tip voor het kiezen van meerwerk is vooral goed kijken naar wat je makkelijk kunt uitbesteden/zelf doen na oplevering. Dat is bijna altijd goedkoper. Meerwerk is gewoon belachelijk duur.
Dingen aan de woning (dus bijv. stopcontacten, leidingwerk etc) hebben wij laten doen tijdens de bouw zodat het netjes weg gewerkt is in de muur.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Mrt 2015 10:51

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

- Stopcontact buiten, nodig of overbodig?
Hebben we wel. Als her heel warm is ideaal dat je niet met verlengsnoer hoeft te werken met de deur open. Voornamelijk om buiten te laptoppen. Muziek etc.

- Radiatoren in woonkamer als bijverwarming naast vloerverwarming, nodig of overbodig?
Nee, hebben we niet. Missen we ook niet. Vloerverwarming blijft lang warm. Ook als de stroom e.d. uit zou vallen wordt het niet meteen koud.

- Bekabeling voor achtertuinverlichting, nodig of overbodig?
Ja voordat de tuin aanglegd werdt kwam er een buis vanuit de meterkast onder de grond dit was overigens voor internet en tv. Belichting hebben we ook op de veranda. Als het heel erg donker is, hebben kaarsen in de zomer niet voldoende licht voor tuinfeesten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Mrt 2015 10:53

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Wij hebben geen los buitenstopcontact, als we stroom nodig hebben kunnen we altijd vsnaf binnen of vanuit de schuur stroom halen.

Buitenverlichting op de lamp bij de deur na hebben we niet, dus ook geen losse bekabeling.

Wij hebben alleen vloerverwarming, geen radiatoren. Is voor de warmte ook absoluut niet nodig,

Verder eens met oh la la, kijk bij het meerwerk wat je wilt of je het zelf kunt doen of iig goedkoper kunt laten doen. Scheelde bij onze dakkapel 3000€
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Mrt 2015 11:19

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Stopcontact buiten heb ik wel. Gebruik het zelf amper maar denk aan dingen als buitenbbq, hogedrukreinigers ed. Kan ook wel met de deur open maar koste indertijd niet zo veel.

Bekabeling voor uitverlichting heb ik nog nooit over nagedacht dat mensen dat hebben. Is dat echt in de tuin dan? Ik heb wel een buitenlamp aan de muur bij de deur buiten en dat is wel handig als terrasverlichting en om aan te hebben als je weggaat/'s avonds de achterdeur gebruikt.

Buitenkraan vind ik wel handig.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem335

Bericht 01 Mrt 2015 11:37

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Ik lees hier even mee, wij zijn van plan om in oktober een nieuwbouw woning te kopen als we worden ingeloot tenminste... Spannend! :) De lijst met meerwerk heb ik ook al bekeken, wordt nog lastig om al die keuzes te maken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Mrt 2015 11:44

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Ik kan nog niet uit ervaring spreken, want ons huis wordt nog gebouwd, maar kan wel de motivatie geven waarom we het wel/niet hebben gekozen.

- Stopcontact buiten, nodig of overbodig?
Gebruiken jullie deze? (En waarvoor dan?) En als jullie hem niet hebben, missen jullie deze?

Hier hebben we wel voor gekozen. Leek me handig voor een barbeque, om buiten te zitten met een muziekje of iPad.

- Radiatoren in woonkamer als bijverwarming naast vloerverwarming, nodig of overbodig?
Hoe hebben jullie dit?

Hebben wij niet gedaan. Hebben nu ook vloerverwarming als hoofdverwarming en het is gewoon 21 graden in huis. Daarnaast nemen we in het nieuwe huis een gashaard, dus warmte genoeg. Maar in principe is vloerverwarming voldoende als hoofdverwarming.

- Bekabeling voor achtertuinverlichting, nodig of overbodig?
Hebben jullie dit/missen jullie dit?

Hebben wij niet gedaan. We hebben een kleine tuin, dus sowieso geen verlichting nodig denk ik. Maar sowieso zou ik liever voor van die Solar lampjes gaan, lekker milieuvriendelijk.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 01 Mrt 2015 11:59

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

MBT buitenstopcontact, als je hem wilt gebruiken voor hoge druk reiniger of bbq, dan gebruiken wij het stopcontact van de schuur.

Verlichting hebben we niet nodig want dat hebben we laten aanleggen, we zitten dus nooit in het donker;)
Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 01 Mrt 2015 14:31

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Bedankt voor de antwoorden!

Nog een vraagje: Financieel gezien lijkt het me het slimst om de keuken casco op te leveren i.p.v. via de aangewezen keukenboer. Maar je weet natuurlijk nooit precies wanneer de oplevering van het huis is, en de keuken dus geleverd moet worden.
Straks zitten we weken/maanden zonder keuken omdat de oplevering sneller is dan gepland.. Wat is jullie ervaring hiermee?? Of valt het prijsverschil bij een aangewezen keukenboer op zich wel mee en in hoeverre kan je daar nog in onderhandeling gaan over de prijs?



Rapa nui, ja volgens mij 15 meter kabel in de tuin voor verlichting. Maar dit kost wel 500,- om aan te leggen terwijl we dus geen idee hebben of we hier echt behoefte aan hebben of dat we dmv andere verlichting de tuin verlichten.

Scandi, geven solar lampjes wel genoeg licht?
Make happy memories
<<

Anoniem129

Bericht 01 Mrt 2015 14:54

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Valerie, vrienden van ons hebben dat gedaan. Ze kopen een keuken bij ikea en de apparatuur hebben ze op internet gekocht, dat hebben ze besteld na de oplevering en was er binnen een week!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Mrt 2015 15:24

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

- Stopcontact buiten, nodig of overbodig?
Gebruiken jullie deze? (En waarvoor dan?) En als jullie hem niet hebben, missen jullie deze? Nee. Hebben we niet en missen we ook niet. Stroom voor de grasmaaier halen we uit de schuur weg.

- Radiatoren in woonkamer als bijverwarming naast vloerverwarming, nodig of overbodig? 
Hoe hebben jullie dit? We hebben geen vloerverwarming.

- Bekabeling voor achtertuinverlichting, nodig of overbodig?
Hebben jullie dit/missen jullie dit? Niet nodig. Dit kan je prima zelf en is dan stukken goedkoper.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Mrt 2015 15:32

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Valerie schreef:Bedankt voor de antwoorden!

Nog een vraagje: Financieel gezien lijkt het me het slimst om de keuken casco op te leveren i.p.v. via de aangewezen keukenboer. Maar je weet natuurlijk nooit precies wanneer de oplevering van het huis is, en de keuken dus geleverd moet worden.
Straks zitten we weken/maanden zonder keuken omdat de oplevering sneller is dan gepland.. Wat is jullie ervaring hiermee?? Of valt het prijsverschil bij een aangewezen keukenboer op zich wel mee en in hoeverre kan je daar nog in onderhandeling gaan over de prijs?

Wij hadden geen aangewezen keukenboer dus regelden zelf. Je krijgt altijd een ongeveer qua oplevering, dat khn je dan doorgeven. Blijf dat in de gaten houden: zodra de prognose aangepast wordt kun je dat dan weer doorgeven en kan de keukenboer daar rekening mee houden. Volgens mij is onze keuken uiteindelijk een week na oplevering geplaatst, nog tijdens de bouw is hij ingemeten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Mrt 2015 17:15

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Wij hebben 3 jaar geleden een nieuwbouwwoning gekocht. Even antwoord op je vragen:

- Stopcontact buiten, nodig of overbodig?
Deze hebben we laten aanleggen en daar zijn we heel blij mee. Er kan een elektrische bbq op worden aangesloten, de kerstverlichting, gereedschap wat buiten gebruikt wordt..

- Radiatoren in woonkamer als bijverwarming naast vloerverwarming, nodig of overbodig?
Wij hebben alleen radiatoren en geen vloerverwarming, hier kan ik geen antwoord op geven.

- Bekabeling voor achtertuinverlichting, nodig of overbodig?
Dit hebben wij achteraf gedaan, maar dat was enorm veel werk en het is lastig kabels mooi weg te werken.

De keuken hebben wij wel via de bouwer geregeld, dus die ging er de week na de oplevering al in. Het voordeel hiervan is dat ze keuken tijdens de bouw al ingemeten kon worden en de keuken ook al geplaatst werd een week na oplevering. Bij buren die dat niet hadden, moest er na de oplevering nog ingemeten worden en besteld, zij hebben dus langer zonder keuken moeten doen.
2014 2016 2019
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 01 Mrt 2015 18:59

Re: Nieuwbouw huis en extra opties

Wij zijn deze maand 3 jaar geleden in ons nieuwbouwhuis getrokken.

- Stopcontact buiten, nodig of overbodig?
Gebruiken jullie deze? (En waarvoor dan?) En als jullie hem niet hebben, missen jullie deze?
Dit hebben wij niet en wij missen dit ook niet. Maar we gebruiken dan ook nooit stroom buiten. Als we het nodig zouden hebben dan zitten er stopcontacten naast onze openslaande deuren. Daarbij is onze tuin erg klein (2,5 bij 7) dus hebben we dat ook echt niet nodig.

- Radiatoren in woonkamer als bijverwarming naast vloerverwarming, nodig of overbodig?
Hoe hebben jullie dit?
Wij hebben alleen vloerverwarming en vinden dit ook genoeg.

- Bekabeling voor achtertuinverlichting, nodig of overbodig?
Hebben jullie dit/missen jullie dit?
Wij hebben dit niet en missen dit ook niet. We hebben nooit tuinverlichting aan.

Over de keuken; die hebben wij ook casco laten opleveren en zelf een keuken uitgezocht. Maar we wisten ook al aantal maanden van te voren dat het einde van het jaar opgeleverd zou worden en dus hebben we besloten om de keuken in januari te laten komen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers