Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mijn zoontje rent weg voor een neuspray

<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 28 Feb 2015 12:10

mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Haha leuke titel maar het is echt zo. Mijn zoontje is niet bepaald fan van het woord neuspray en en als ik hem laat zien istie verdwenen en verstopt.hij is snotverkouden en ademt moeilijk door neus en het is echt nodig. Iemand herkenbaar?

Siroop doet hij niet moeilijk over
Fix doet hij ook niet moeilijk over
Maar neuspray is de grootste drama ooit voor hem
Laatst gewijzigd door Babyboy op 28 Feb 2015 12:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Zoon *
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 28 Feb 2015 12:14

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Ja hoor. Gewoon in de houdgreep en sprayen maar. (Al doe ik dat alleen voor de nacht, overdag niet als hij er verder geen last van heeft)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem97

Bericht 28 Feb 2015 12:24

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Ik zou hem dan lekker laten rennen en geen neusspray geven.
<<

Anoniem162

Bericht 28 Feb 2015 12:29

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Ik geef het alleen voor de nacht als ik echt vind dat het nodig is, maar meestal zet ik een open gesneden ui onder het bedje 's nachts. En verder smeer ik Luuf (dampo voor kinderen). Dat werkt wel goed hier.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 28 Feb 2015 12:56

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Gaia schreef:Ik zou hem dan lekker laten rennen en geen neusspray geven.



Maar als je kind nou bijv bloed moet laten afnemen, en hij/zij wil niet, dan laat je het maar zitten?
Een kind zal toch ook moeten leren dat soms dingen wel nodig zijn.

Ik zou een ui onder zijn bedje zetten babyboy! Luuf op zijn borst voor het slapen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem236

Bericht 28 Feb 2015 13:06

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Herkenbaar. Hier alleen voor de nacht en dan even goed vasthouden en sprayen maar. Daarna even benoemen dat het toch wel meeviel.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Feb 2015 13:09

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Ik zou proberen er een spelletje van te maken.
Laat hem zelf eens in de lucht sprayen, vaak vinden kinderen dat heel leuk om te doen. En doe het een keer bij jezelf en lach erbij en zeg dat het kietelt. Gewoon een beetje vrijblijvend. En hem goed duidelijk maken dat het helpt tegen de snot en dat hij zich beter zal voelen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Feb 2015 13:15

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Happydobby schreef:
Gaia schreef:Ik zou hem dan lekker laten rennen en geen neusspray geven.



Maar als je kind nou bijv bloed moet laten afnemen, en hij/zij wil niet, dan laat je het maar zitten?
Een kind zal toch ook moeten leren dat soms dingen wel nodig zijn.

Ik zou een ui onder zijn bedje zetten babyboy! Luuf op zijn borst voor het slapen.


Maar neusspray is meestal niet echt nodig, dat is meer om jezelf prettiger te voelen. Neusspray is zelfs helemaal niet zo goed, dus waarom zou je daarmee dan je zin doordrukken als een kind het zelf niet wil? Je kind laten rennen als het om een medisch noodzakelijke handeling gaat is heel wat anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem236

Bericht 28 Feb 2015 13:51

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Voor kinderen die vaker te maken hebben met oorontsteking is neusspray bij verkoudheid wel nodig om een oorontsteking te voorkomen. Aldus onze huisarts.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 28 Feb 2015 14:13

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Lotus schreef:Voor kinderen die vaker te maken hebben met oorontsteking is neusspray bij verkoudheid wel nodig om een oorontsteking te voorkomen. Aldus onze huisarts.


+1. Geldt ook voor volwassenen geloof ik.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem97

Bericht 28 Feb 2015 14:23

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Happydobby schreef:
Gaia schreef:Ik zou hem dan lekker laten rennen en geen neusspray geven.



Maar als je kind nou bijv bloed moet laten afnemen, en hij/zij wil niet, dan laat je het maar zitten?
Een kind zal toch ook moeten leren dat soms dingen wel nodig zijn.

Ik zou een ui onder zijn bedje zetten babyboy! Luuf op zijn borst voor het slapen.


Ja sommige dingen moeten maar neuspray is 1 van die dingen die niet persee nodig is tenzij je kind niet slaapt of vanwege oor problemen.
Neuspray is verder vaak helemaal niet goed en bij een normale verkoudheid kan je beter het lichaam zelf laten oplossen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Feb 2015 14:36

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Hij vindt het heel leuk om bij mij te doen, dus dat mag hij doen als hij zelf eerst gaat. Werkt hier goed. Wij doen het af en toe ivm oorontsteking idd, op aanraden van de huisarts. Anders zou ik het ook niet doen.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 28 Feb 2015 14:36

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

En neusdruppels wil hij die wel? Het kan ook zijn dat het onaangenaam aanvoelt. Dan heb je evt ook neussprays met Calendulan. Zoals Kruidvat eigen merk. Die zijn net wat zachter voor de neus. Ik koop die altijd voor mijn oudste en die kan ik zonder problemen sprayen. Verder idd een halve ui langs het bed voor beter te kunnen ademen. Helpt hier erg goed!

En wat is Fix? Ik neem aan dat je Vicks (vaporub) bedoeld?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Feb 2015 14:51

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Dan nog vind ik het vergezocht om te suggereren dat iemand die die neusspray laat zitten ook bloedprikken zou laten zitten. In een ernstigere situatie handel je anders dan bij een verkoudheid.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 28 Feb 2015 15:15

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Susan schreef:Dan nog vind ik het vergezocht om te suggereren dat iemand die die neusspray laat zitten ook bloedprikken zou laten zitten. In een ernstigere situatie handel je anders dan bij een verkoudheid.


Daar gaat het toch niet om, maar om het feit dat kinderen moeten leren dat sommige dingen nou eenmaal ook gewoon moeten, ook als ze niet zo leuk zijn?
Als je ze met zulke simpele dingetjes al die controle laat hebben, dan leert een kind dat nooit en als het dan eens echt nodig is, zoals met bloed prikken dan lijkt me dat het eerder een drama wordt dan wanneer een kind gewoon geleerd heeft om soms gewoon even niet te zeuren maar het te accepteren zoals het is.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Feb 2015 15:22

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Ik denk dat bloed prikken bij de meeste kinderen sowieso een drama wordt. Of je ze nou vaak "de controle" ergens over geeft of niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Feb 2015 15:30

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

ไม่เป็นไร schreef:
Susan schreef:Dan nog vind ik het vergezocht om te suggereren dat iemand die die neusspray laat zitten ook bloedprikken zou laten zitten. In een ernstigere situatie handel je anders dan bij een verkoudheid.


Daar gaat het toch niet om, maar om het feit dat kinderen moeten leren dat sommige dingen nou eenmaal ook gewoon moeten, ook als ze niet zo leuk zijn?
Als je ze met zulke simpele dingetjes al die controle laat hebben, dan leert een kind dat nooit en als het dan eens echt nodig is, zoals met bloed prikken dan lijkt me dat het eerder een drama wordt dan wanneer een kind gewoon geleerd heeft om soms gewoon even niet te zeuren maar het te accepteren zoals het is.


Daar gaat het wel om, er is ook nog zoiets als "pick your battles". Het is niet zo dat iemand die dit laat gaan meteen alles laat gaan. En wat Jans zegt, bloedprikken wordt meestal sowieso een drama, daar maakt een incidentje als dit echt niks voor uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 28 Feb 2015 15:32

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Bloedprikken sowieso een drama? Mwah, ik heb als kind regelmatig bloed moeten laten prikken en ik wist ook gewoon dat het was "niet zeuren", en daardoor was het ook nooit een drama.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Feb 2015 15:43

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

ไม่เป็นไร schreef:Bloedprikken sowieso een drama? Mwah, ik heb als kind regelmatig bloed moeten laten prikken en ik wist ook gewoon dat het was "niet zeuren", en daardoor was het ook nooit een drama.


Dat zal dan ook komen doordat het regelmatig gedaan moest worden. Bij de meeste kinderen is het iets wat niet met regelmaat gedaan wordt. Zelfs onze HA zegt dat bloedprikken bij een klein kind vrij traumatisch is.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 28 Feb 2015 15:44

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Thanks dames voor tips. Hier is altijd drama maar hij moet zijn neusje vrij hebben vind ik. Kind moet normaal kennen ademhalen door neus. Ik mag 3x perdag geven
Zoon *
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Feb 2015 16:29

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

3x per dag maar wel een korte periode he. Niet weken achter elkaar.
#teammaple🍁
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 28 Feb 2015 17:05

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Urban naked

Ja weet ik is mij ook verteld

Er is mij ook verteld je mag het maar 7 dagen gebruiken
Zoon *
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Feb 2015 19:26

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Mijn zoon moet ook met regelmaat bloed prikken, inmiddels alweer 3 jaar, maar dat is nog steeds een drama. Hij heeft echt een trauma ontwikkelt voor alles met een witte jas hoor. Niks kwestie van wennen. Ja, als je het over 10 jaar nog eens vraagt...
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 28 Feb 2015 21:12

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Thunder oow echt dat is dan wel vervelend voor je zoontje
Zoon *
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 28 Feb 2015 22:25

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Hier hoeft ze het ook niet, ik vind het dat drama niet waard. Ze heeft er zo'n gruwelijke hekel aan, en luuf helpt ook voldoende. Zeker als ze het op haar borst en rug heeft. Wat je wel nog zou kunnen doen is een milliliter spuitje halen bij de apotheek en het daar een beetje in doen, dan heeft hij niet die spray (Hier de reden voor de schrik) maar kan je gewoon wat druppelen in zijn neus.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers