Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Feb 2015 14:36

Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

In januari 2014 heb ik een boete van € 237,- gekregen omdat ik een kruispunt zou hebben geblokkeerd. Hier was ik het niet mee eens, omdat ik dat juist niet deed. Ik bleef voor een groen stoplicht stil staan omdat er aan de overkant een file stond. Als ik was opgereden, had ik midden op de kruising stil moeten gaan staan. Volgens mij heb ik dus een goeie keuze gemaakt, maar de agent ter plaatse - die overigens nog zijn duim naar me heeft opgestoken - dacht daar klaarblijkelijk anders over.

Anyway, ik heb toen dus bezwaar aangetekend tegen de boete door een beroepschrift te sturen naar het CJIB. Dit was ergens eind februari/begin maart. Nog geen week later kreeg ik daar al bericht over, mijn bezwaar werd afgewezen. In die brief stond ook dat ik een nieuwe boete + nieuwe acceptgiro zou krijgen en dat op deze nieuwe boete ook vermeld zou staan hoe ik eventueel in beroep kon gaan.
Eind april had ik nog steeds geen nieuwe boete ontvangen, dus ik heb toen naar het CVOM gebeld om te vragen of dit wel klopte, en dat ik bang was dat mijn beroepstermijn zou verstrijken. De mevrouw die ik aan de lijn had verzekerde mij dat dit niet kon, omdat de termijn pas zou gaan lopen als ik de nieuwe boete had ontvangen. Hier konden wel een paar weken overheen gaan voglens haar.

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en heb ik nog steeds geen nieuwe boete. Zouden jullie hier nog eens achteraan bellen?

De boete is nog niet betaald omdat een bezwaarprocedure tegenwoordig opschortende werking heeft bij het CJIB. Aan de ene kant denk ik; prima dat hij er nog niet is, zolang ik geen nieuwe boete krijg hoef ik ook niks te betalen. Maar aan de andere kant; als ik het wel moet betalen doe ik dat maar liever gewoon, dan ben ik er maar vanaf.

Ik twijfel!

♥♥
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 27 Feb 2015 14:40

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik zou gewoon afwachten en eventueel het geld al opzij zetten. Komt de boete binnen kan je alsnog meteen betalen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem148

Bericht 27 Feb 2015 14:41

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik zou ook wachten. Je hebt er al eens naar toe gebeld dus gedaan wat je kon. Duurt vaker lang dus gewoon afwachten.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 27 Feb 2015 14:47

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik zou ook afwachten, je hebt volgens mij ook juist gehandeld in deze situatie. Althans, ik heb het zo geleerd altijd en niks is vervelender als auto's het kruispunt blokkeren. Wat een enorm bedrag trouwens...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Feb 2015 14:55

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Heb je opgeschreven op welke datum je met wie hierover gesproken hebt? Dan zou ik zeker afwachten. En voor de rest zou ik inderdaad ook wachten, je hebt gedaan wat je kunt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2015 16:55

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik zou afwachten. En eventueel geld apart houden
Afbeelding
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 28 Feb 2015 12:36

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik zou zeker niet afwachten. Ook al gaat er iets mis en is het hun fout, een niet betaalde boete loopt extreem hoog op! Als je dat gebeurt kan je daar weer tegen in bezwaar gaan en dat wil je denk ik echt niet. Online kan je een overzicht aanvragen. die krijg je binnen 10 werkdagen op de post. Als je die hebt, kunnen ze je niets meer maken.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 28 Feb 2015 17:03

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Theeleut schreef:Ik zou gewoon afwachten en eventueel het geld al opzij zetten. Komt de boete binnen kan je alsnog meteen betalen.


Ik denk precies ook zo. Jeetje wat vervelend elliot
Zoon *
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Feb 2015 18:14

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik zou er juist wel achteraan gaan. Kijk betalen moet je toch, of je die boete nou morgen of volgend jaar krijgt. En het zou maar zo kunnen dat er bij de post iets is misgegaan en dat je daarom straks plotseling een verhoging te pakken hebt. Zou zonde zijn.
Wat ik alleen niet begrijp, je hebt al een boete gehad. Daar ben je toen tegen in bezwaar gegaan, want ongegrond is verklaard. Waar heb je dan een nieuwe boete voor nodig, je kan de boete die je al hebt toch gewoon betalen? Ik snap dat zij hebben aangegeven opnieuw de boete op te sturen, maar begrijp de noodzaak daarvan niet. Je zegt dat bezwaar schorsende werking heeft, maar het bezwaar is allang afgerond. Ik zou dus toch nogmaals navragen hoe en wat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2015 10:05

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik lees dit nu pas, ik was dit topic helemaal vergeten. Stom!

Luisa, het punt is dat ik dus niet die boete wil betalen, maar ik beroep wil gaan. En daar heb ik een nieuw besluit voor nodig volgens het CVOM. In de afwijzing van mijn bezwaar staat namelijk niet uitgelegd bij wie en hoe in in beroep kan gaan. Vandaar dat ik op het nieuwe besluit moet wachten, zodat ik in beroep kan gaan.
Ik ben niet van plan om bijna 250 euro neer te leggen voor iets wat ik niet heb gedaan.

Ik heb van de week nogmaals gebeld en kreeg weer te horen dat het vanzelf komt en dat ze met een achterstand kampen. Beetje vreemd. Ze wilde ook helemaal niks opzoeken in de computer ofzo.

♥♥
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Mrt 2015 13:10

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik ben ruim een half jaar geleden ook in beroep gegaan. 22-8-14 bevestiging ontvangen en nu ruim een half jaar later nog niks gehoord. Volgens mij mogen ze ern een half jaar over doen en dat nog eens verlengen met een half jaar en dan is het klaar.
D. 💙14-01-2019💙
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Mrt 2015 13:40

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Hier heeft het bijna 8 maanden geduurd (ging wel ergens anders over, maar was wel in beroep gegaan)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2015 13:44

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

JustMeDaan schreef:Ik ben ruim een half jaar geleden ook in beroep gegaan. 22-8-14 bevestiging ontvangen en nu ruim een half jaar later nog niks gehoord. Volgens mij mogen ze ern een half jaar over doen en dat nog eens verlengen met een half jaar en dan is het klaar.

Ja maar ik heb dus al wel iets gehoord, namelijk dat mijn beroep is afgewezen. Volgens de site van het CVOM heb ik 6 weken om daartegen in beroep te gaan, maar die termijn gaat pas lopen als zij een nieuw besluit sturen.
Ik wacht dus niet op een reactie van het CVOM maar op een nieuw besluit.

♥♥
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 06 Mrt 2015 20:38

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Een vriend van ons had met de motor veel te hard gereden en kreeg een brief dat hij opgeroepen zou worden voor zich bij een rechter te verantwoorden. Deze zitting was pas na 14!!! maanden. Vind het echt stoms dat zoiets zo ontzetten lang mag duren.
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 09 Mrt 2015 13:25

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Elliot schreef:
JustMeDaan schreef:Ik ben ruim een half jaar geleden ook in beroep gegaan. 22-8-14 bevestiging ontvangen en nu ruim een half jaar later nog niks gehoord. Volgens mij mogen ze ern een half jaar over doen en dat nog eens verlengen met een half jaar en dan is het klaar.

Ja maar ik heb dus al wel iets gehoord, namelijk dat mijn beroep is afgewezen. Volgens de site van het CVOM heb ik 6 weken om daartegen in beroep te gaan, maar die termijn gaat pas lopen als zij een nieuw besluit sturen.
Ik wacht dus niet op een reactie van het CVOM maar op een nieuw besluit.


Je kunt dus niks laten verlopen, zolang zij niks van zich laten horen? Dan zou ik gewoon afwachten...
<<

Anoniem260

Bericht 09 Mrt 2015 13:26

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Elliot schreef:
JustMeDaan schreef:Ik ben ruim een half jaar geleden ook in beroep gegaan. 22-8-14 bevestiging ontvangen en nu ruim een half jaar later nog niks gehoord. Volgens mij mogen ze ern een half jaar over doen en dat nog eens verlengen met een half jaar en dan is het klaar.

Ja maar ik heb dus al wel iets gehoord, namelijk dat mijn beroep is afgewezen. Volgens de site van het CVOM heb ik 6 weken om daartegen in beroep te gaan, maar die termijn gaat pas lopen als zij een nieuw besluit sturen.
Ik wacht dus niet op een reactie van het CVOM maar op een nieuw besluit.


Je kunt dus niks laten verlopen, zolang zij niks van zich laten horen? Dan zou ik gewoon afwachten...
Je zou wat geld apart kunnen zetten, just in case... Als je dan niks meer van ze hoort, heb je mooi wat geld + rente :wink:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2015 15:02

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Nou ik up deze even, want gister kreeg ik een brief. Een hele rare brief als ik het mag zeggen. Er stond namelijk in (in iets andere bewoording):
Wij hebben tijdig, binnen 16 weken na uw bezwaarschrift, een besluit genomen op uw bezwaar. Echter wij zijn vergeten deze op de post te doen. Omdat het besluit wel tijdig genomen is zijn wij hiermee niet buiten de redelijke termijn gegaan.
Er wordt binnen 4 weken een nieuwe beschikking toegestuurd waartegen u eventueel beroep kan indienen bij de kantonrechter.

Op de een of andere manier vind ik dit een beetje oneerlijk. Als ik ergens een reactietermijn van zoveel weken voor krijg dan kan ik ook niet volstaan met: Ja sorry, ik had mijn reactie al wel geschreven, alleen ik ben per ongeluk vergeten hem in de brievenbus te stoppen dus het is mij niet aan te rekenen dat u deze brief pas anderhalf jaar later ontvangt.

Nouja, nu maar weer afwachten tot de brief binnenkomt en dan als een malle beroep indienen. Duimen dat ik gelijk krijg en m'n geld dan weer terugkrijg (bij het indienen van beroep moet je de beschikking namelijk wel betalen).

♥♥
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Jul 2015 15:14

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Wat raar. Want in bovenste post lees ik dat ze al gereageerd hadden op je bezwaar en dat deze was afgewezen, maar nog geen nieuw beschikking had gehad? Maar nu krijg je nog een keer de afwijzing?
Anders zou ik gewoon even bellen om uitleg te vragen. Dit duurt wel erg lang zo!
Ik heb ook een keer bezwaar gemaakt tegen een boete voor geen verzekering (had wel verzekering), dat moest via bureau Mulder. Hoorde heel lang niks, bleek dat ze het niet hadden ontvangen of niet goed geregisteerd of zo. Pas na een paar maanden hoorde ik dat ik geen 400 euro moest betalen :D
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2015 15:18

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ja klopt, ik had vorig jaar april zo ongeveer al een brief gekregen van het CVOM, dat de officier van justitie mijn bezwaarschrift beoordeeld had en het niet eens was met mijn gronden. In die brief stond dat ik een nieuwe beschikking zou krijgen, dat geldt als officiele beslissing op bezwaar. Tegen die beschikking zou ik dan dus ook in beroep kunnen.
Die beschikking moet binnen redelijke termijn verstuurd worden, ik las op internet dat dat 16 weken is. Maar bij mij heeft het 14 maanden geduurd.

De brief was een soort vooraankondiging/excuses dat ze vergeten waren de beschikking te sturen en dat ze dat nu alsnog zullen doen.

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jul 2015 15:22

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik zou dit eigenlijk wel voor het kantonrecht durven te laten komen. Bizarre brief zeg.
2015 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jul 2015 15:27

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ja dat ga ik ook doen hoor Minx! Het gaat allemaal zo ontzettend vreemd.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 10 Jul 2015 17:02

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Haha dat is wel inderdaad een beetje omgekeerde wereld!
<<

Anoniem185

Bericht 10 Jul 2015 17:31

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik ga dat ook eens proberen met mijn school. Ja ik had mijn opdracht gemaakt, ben alleen vergeten hem in te leveren, maar dat is toch nog steeds geldig, want ik had hem op tijd af! Of op mijn werk. Ja, ik was van plan te komen werken, maar ben alleen te laat vertrokken. Had wel de intentie om er op tijd te zijn, dus dat is toch goed genoeg?

Kijken of ik er mee weg kom.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Apr 2016 12:48

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

Ik up deze weer even hoor, het is namelijk, na dik twee jaar, eindelijk achter de rug allemaal. Vanmorgen was de zitting bij de kantonrechter en hij heeft mijn beroep gegrond verklaard. Ik krijg het geld (237 euro) dus terug :)
Heel fijn gevoel! Eindelijk!

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Apr 2016 12:52

Re: Zouden jullie hier (nogmaals) achteraan gaan?

jeetje dat is fijn, en wat heeft dat lang geduurd zeg
Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers