Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet met vreemden mee gaan leren

<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Feb 2015 21:49

Niet met vreemden mee gaan leren

D is nu 3,5 jaar en absoluut geen verlegen jongen, hij praat tegen iedereen en is erg vrij in zijn doen en laten.
Dit vinden we erg fijn, maar steeds meer speelt door ons hoofd dat het ook wel een groot nadeel heeft. Hij zou namelijk zo met een wildvreemd iemand mee gaan.

Wanneer begin je met het leren dat ze niet met vreemden mee mogen en hoe pak je dit het beste aan?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem142

Bericht 26 Feb 2015 21:51

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Misschien door te vertellen dat hij altijd moet vertellen waar hij heen gaat, omdat je anders niet weet waar hij is en jij je ongerust gaat maken als je hem kwijt bent?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Feb 2015 22:00

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Zo zou ik het ook vertellen. Dat jullie altijd willen weten waar hij is en als iemand aan hem vraagt om mee te gaan dat hij dat eerst moet komen vragen aan jullie. Aan mijn dochter hebben wij dit ook zo verteld/uitgelegd.
<<

Anoniem127

Bericht 26 Feb 2015 22:19

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Ik heb ook aan mijn dochter verteld dat nooit ofte nimmer zomaar met iemand mag meegaan en dit altijd van tevoren aan mij moet vragen. Ook niet met mensen die ze kent en ook (al helemaal) niet als iemand haar allerlei leuke dingen in het vooruitzicht stelt.
<<

Anoniem88

Bericht 26 Feb 2015 22:26

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

En wat als die persoon nou heel overtuigend zegt: 'Ik heb net even met mama/papa gepraat, die vindt het goed, ga je mee?'
<<

Anoniem127

Bericht 26 Feb 2015 22:34

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Nou, de bedoeling is dus dat ze het ten alle tijde aan mijzelf vraagt
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Feb 2015 23:44

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Dundas schreef:En wat als die persoon nou heel overtuigend zegt: 'Ik heb net even met mama/papa gepraat, die vindt het goed, ga je mee?'

Of het werkt weet ik niet, maar ik hoorde laatst ergens over een wachtwoord. Dat als iemand anders hem/haar opkomt halen je kindje altijd het wachtwoord moet vragen. En dan vertel je er waarschijnlijk iets bij zoals hierboven ook staat.
Nogmaals, of het werkt geen idee, maar ik heb het onthouden.
<<

Anoniem255

Bericht 27 Feb 2015 18:00

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Wij zijn er mee begonnen toen dochter naar school ging. Ze hebben een open schoolplein en het komt weleens voor dat ik al weg ben met haar terwijl de juf nog binnen is. Dat houd in dat een ander haar óók mee kan nemen zonder dat de juf dat ziet.

Wij hebben gezegd dat als ik/mijn man of de oppas er (nog) niet is ze met niemand anders mee mag. Niet met opa of oma, niet met een vreemde en ook niet met de moeder van een vriendinnetje. Vervolgens plakte ze er zelf achteraan dat als iemand dat probeert ze heel hard gaat gillen en naar de juf zal rennen. Helemaal prima!

Ik geef ook 's ochtends aan bij de juf als iemand anders haar op komt halen. Ze weten ook dat wij daar heel streng/alert in/op zijn. 1x was ik al weg toen dochter had afgesproken met een vriendinnetje.De moeder zei dat ze mij wel zou appen en dochter dan mee zou nemen. De juf heeft mij toen netjes gebeld om te vragen of het oke was.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 27 Feb 2015 19:54

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

D gaat vanaf september naar school, dus dan vind ik het wel belangrijk dat het al een beetje duidelijk is. Die van het wachtwoord vind ik wel een goede, zal eens even pijlen wat m'n man ervan vindt.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 28 Feb 2015 00:46

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Nu mee beginnen om het uit te leggen en dit regelmatig herhalen. Als ze ouder worden ook uitleggen waarom en zelf hadden wij een codewoord afgesproken.

Mijn vriendin heeft het met haar dochters van 5 en 7 wel eens uitgeprobeerd. Ze zaten in de speeltuin een straat verderop. Kennis van de moeder (die de kinderen niet kende) kwam langs en zei "hee meiden gaan jullie mee? Ik ben een vriendin van mama en ik moest jullie even halen. We gaan zo pannenkoeken eten!"
Nou ze stapte alle 2 zonder 1 seconde na te denken in.

Blijven herhalen dus!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem140

Bericht 28 Feb 2015 18:52

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Oh wat eng Mamsie!
Ik heb gezegd dat ik altijd van hem moet horen waar hij is of heengaat en uiteraard gezegd nooit met vreemden mee te gaan. Een codewoord heb ik nooit aan gedacht eigenlijk. Maar moet je kind dan het code woord vragen? Ik denk dat een spelend kind daar helemaal niet aan denkt namelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Feb 2015 18:57

Re: Niet met vreemden mee gaan leren

Inderdaad dat ze het altijd zélf moeten als ze met iemand meegaan, ook als het een bekende is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers