Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Make up advies

<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2015 14:17

Make up advies

Ik heb nog een douglas bon van 50 euro liggen en 1 van de ici paris van 20 euro. Dus ik wil weer eens wat make up kopen.
Ik weet alleen niet zo goed wat. De laatste keer dat ik make up kocht en verschillende dingen mocht uitzoeken (voor m'n verjaardag) was ik ruim 100 euro kwijt en had ik dingen die me eigenlijk niet zo leuk stonden. De dame bij de douglas had me advies gegeven en opgemaakt. Ik liep met allemaal Chanel zooi de deur uit, alleen de foundation heb ik gebruikt, de rest niet.

Ik ben echt een nitwit wat make up betreft. Dus graag jullie advies.
Ik wil iets voor op m'n gezicht. Foundation, denk ik. En wat nog meer?
En ik wil een mooie oogschaduw.

Ik heb een super lichte huid die vochtarm is. En ik heb grijs groene ogen.
Iemand die me op weg kan helpen?
<<

Paperclip

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 04 Dec 2013 21:22

Bericht 26 Feb 2015 14:23

Re: Make up advies

Zelf kan ik je niet zo goed advies geven, maar wellicht helpt het om nog een keer naar de Douglas of Ici Paris te gaan en je bij beiden nogmaals op te laten maken? Ook aangeven dat je dit eerder hebt laten doen en je nav hiervan eigenlijk de makeup niet gebruikt hebt. Wellicht kunnen jullie dan samen kijken naar andere opties?
<<

Anoniem159

Bericht 26 Feb 2015 14:24

Re: Make up advies

Ik heb er ook niet superveel verstand van, maar als je echt een nitwit ben, zou ik met de basics beginnen en dus niet gelijk aparte kleuren en wat moeilijkere dingen zoals eyeliner etc.

Dan denk ik aan foundation en evt. poeder, blush, misschien bronzer om te shapen al vereist dat ook wel wat oefening. Mascara en wenkbrauwpoeder/potlood?
<<

Anoniem156

Bericht 26 Feb 2015 14:25

Re: Make up advies

Ik zou je inderdaad in verschillende winkels laten adviseren en op laten maken. Zo kun je het beste bepalen wat je mooi vindt staan bij jezelf.
Ik gebruik zelf geen foundation, alleen concealer. En verder zou ik gaan voor een mooi palette met neutrale kleuren en een goede mascara.
<<

ChiQ

Bericht 26 Feb 2015 14:28

Re: Make up advies

Investeer dan eerst in een goede basis, een goede creme en serum zorgen ervoor dat je huid mooi gehydrateerd is. Koop een foundation, ik moet zeggen, ik heb er zoveel geprobeerd maar laatst rommelde ik wat in de la en zag ik mijn healthy mix foundation van Bourjois, nu die is toch prettig! Snap niet dat ik €50,- aan foundation uitgeef terwijl die van €15,- me nog beter bevalt. Koop een bruine eyeliner, en een matte taupe en een glanzende taupe kleur oogschaduw dat meer naar grijs neigt dan naar bruin, dat zal echt heel mooi effect geven. Een concealer is ook een must! En blush, een mooie zachte perziktint die niet te oranje is of koraal dat niet te rood is. Ik heb blushes van Benefit, mooi!! Precies hoe een blush moet zijn; niet te gepigmenteerd waardoor je niet als bassie de clown erbij loopt. Dan is je €70?- wel op.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 26 Feb 2015 14:30

Re: Make up advies

Ik zou juist voor een mooie foundation of BB Cream gaan. Ook omdat je schrijft dat je de foundation de vorige keer wel gebruikt hebt. Ik heb zelf een fijne BB Cream van Guerlain en vind dit echt een aanrader. Een goede mascara is ook altijd fijn om te hebben. Ik vind de Dior vaak goede mascara's hebben.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Feb 2015 14:57

Re: Make up advies

Als je nooit foundation gebruikt en ook niet als plan hebt die elke dag te gebruiken zou ik er eigenlijk ook geen kopen.

Dan liever een goede crème, concealer en een mooi compact poeder o.i.d.

Ik zou ook nogmaals naar Ici paris en Douglas gaan en zeggen dat je opgemaakt wilt worden in nude tinten. Dan weet je zeker dat je met passende spullen naar huis gaat, waar je zelf ook makkelijk mee kunt experimenteren. Leuk hoor al die kleurtjes, maar doe er nooit wat mee. Liever zoals Chiq ook zegt, taupe kleurtjes, mat en glanzend mooie mascara erop en klaar.

Misschien nog een eyeliner maar dat kost weer veel tijd en moeite om dat te leren (tenminste bij mij haha). Ik gebruik de helft van de tijd ook geen eyeliner. Paar mooie laagjes mascara voldoet ook.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 26 Feb 2015 15:46

Re: Make up advies

Ik zou me toch laten adviseren, meestal doen ze dat wel goed hier bij Ici Paris. Laat ze je ook opmaken met de betreffende producten en zeg desnoods dat je er even een nachtje over wilt slapen voor je besluit wat je koopt. Kan je thuis nog even bekijken wat je wel mooi vind en wel graag zou willen hebben.
<<

Anoniem94

Bericht 26 Feb 2015 16:32

Re: Make up advies

Ik zou me inderdaad ook laten opmaken bij Ici Paris of Douglas. Ik zou dan wel van te voren goed aangeven wat je wel/niet mooi vind en wat je ervan verwacht. Misschien is het een idee dat een vriendin of familielid je opmaakt? Dan kun je ook kijken welke kleuren je wel/niet staan. Ik doe dit zelf ook wel eens bij een vriendin of mijn moeder. Ik zou gaan voor een mooie basis make-up en een goede mascara.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Feb 2015 16:56

Re: Make up advies

Ik heb ook nog een Douglasbon t.w.v. 55 euro liggen en ik ga straks even naar de stad. Wil in ieder geval de Viva Glam van MAC/Miley Cyrus:

Afbeelding
Plaatje is Nikkie Tutorials, love.her.

En verder maar even kijken wat ik nog meer van MAC wil. Ben niet zo'n fan van de oogschaduws enzo maar wel van de meeste andere dingen die ze hebben.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Feb 2015 16:57

Re: Make up advies

Oh en ik denk dat je goede adviezen gekregen hebt, ik zou voor een nude oogschaduwpallet gaan. En misschien geen foundation maar een mooie minerale poeder?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Feb 2015 21:16

Re: Make up advies

Die MAC x Miley vind ik zo tof!!
Helaas hier geen MAC in de buurt..

Jans: Ik zou wel gewoon even opnieuw advies vragen en bijvoorbeeld even naar buiten om het resultaat te bekijken, dat je er even over na kunt denken.
Mijn basics zijn toch wel een goede concealer (en wat poeder om te setten, maar dat kan ook met een budget variant), een wenkbrauwpotlood/poeder oid, een mooi neutrale oogschaduw (een taupe kleur doet het altijd goed) en een goede mascara (Chanel Le Volume is een goede vind ik). Daarnaast ben ik wel echt van de eyeliner, maar kan me ook goed voorstellen dat je het zonder doet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem156

Bericht 26 Feb 2015 21:19

Re: Make up advies

Cinnamon schreef:Die MAC x Miley vind ik zo tof!!
Helaas hier geen MAC in de buurt..


Jans: Ik zou wel gewoon even opnieuw advies vragen en bijvoorbeeld even naar buiten om het resultaat te bekijken, dat je er even over na kunt denken.
Mijn basics zijn toch wel een goede concealer (en wat poeder om te setten, maar dat kan ook met een budget variant), een wenkbrauwpotlood/poeder oid, een mooi neutrale oogschaduw (een taupe kleur doet het altijd goed) en een goede mascara (Chanel Le Volume is een goede vind ik). Daarnaast ben ik wel echt van de eyeliner, maar kan me ook goed voorstellen dat je het zonder doet.


Ik verloot 'm nu op m'n blog :^^:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Feb 2015 21:30

Re: Make up advies

Dat had ik al gezien, hihi :wink:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem301

Bericht 27 Feb 2015 10:09

Re: Make up advies

Jans ben je er al een beetje uit? Wanneer ga je?
Ik was gisteren dus in Douglas en daar hebben ze heel goed licht. En ik wist al dat mijn concealer de verkeerde kleur was, want het maakte een beetje grijs onder mijn ogen. Maar daarbinnen zag ik het heel erg!

Werd geholpen door een hele aardige MUA, zij vertelde me dat oranje blauw dekt (donkere kringen zijn vaak blauwig) en dat ik nu een concealer droeg met een gele ondertoon. Maar moest er dus een hebben met een oranje ondertoon. Dus ze had mijn huidige concealer verwijderd en de goede aangebracht in twee stappen. Eerst Prep+Prime en daarna de Select moisturecover. Nou wat een verschil! Echt heel mooi, was meteen verkocht. En de Viva Glam ook meegenomen.

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 27 Feb 2015 10:34

Re: Make up advies

Die prep en prime had ik voor foundation van MAC. Vond ik ook echt super fijn spul.

Ben nu nog op zoek naar een goede primer voor Curacao. Als het warm is glijd alles zo snel van mijn gezicht, ondanks poeder. Zit nog te twijfelen of ik weer die van MAC zal nemen of weer wat anders. Ben altijd wel van het testen haha.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Feb 2015 19:45

Re: Make up advies

Wat een hoop tips, bedankt! Ik ga alles nog even goed opzoeken wat wat is, want ik ben echt een leek. Ik weet wat foundation en poeder is. Maar ik heb geen idee wat concealer, blush en nog wat dingen zijn, haha zo erg is het met mij.

Chiq, ik heb echt al zoveel crèmes geprobeerd om m'n huid goed te hydrateren. Maar m'n huid is sinds de zwangerschappen echt onmogelijk geworden. Ik krijg heel snel puistjes als ik ergens mee smeer, echt heel lastig.
<<

Anoniem148

Bericht 04 Mrt 2015 02:50

Re: Make up advies

Ik heb hetzelfde gehad. Nooit make up, daar advies gevraagd, gekocht en nooit gebruikt want ik kan er gewoon niet mee werken.
Dus ik heb het aan een vriendin gevraagd en zij heeft mij de basis geleerd en samen hebben we gekeken naar make up wat voor mij makkelijk te doen is en mooi staat. Ik gebruik het nu nog bijna nooit maar wel als we een avondje uit gaan of bij een feest.

Heb je geen vriendin die je advies kunt vragen? Of ga met iemand meeten van het forum die er verstand van heeft. Werkte voor mij beter dan daar advies te vragen.
<<

Anoniem211

Bericht 04 Mrt 2015 08:02

Re: Make up advies

Ik zou gewoon lekker zelf gaan uitproberen. Youtube filmpjes erbij pakken. Ik heb een BB Cream van L'Oréal ofzo. Was bij de Action toevallig en die bevalt me heel goed. Concealer van bourjois en de rest gewoon van Hema enzo. Vooral de mascara daar vind ik fijn.

Blush kun je op je wangen doen, dan krijgen ze een beetje kleur ;) Heb je ook bij de Hema en ook opgeschaduwsetjes van 3 kleuren waar een volgorde in staat hoe je het aan kan brengen. Heel handig en niet duur ;)

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers