Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe warm is het bij jou thuis?

<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 13:06

Hoe warm is het bij jou thuis?

Wij zitten nog steeds te kloten met de thermostaat en een juiste temperatuur vinden voor hier in huis. Sowieso stoken we hier voor de kat z'n k* op het moment, omdat het nog niet geisoleerd is.

Onze standaard temperatuur lijkt nu 19.5 te zijn, daarbij is het huis lekker warm genoeg, in elk geval in de woonkamer.

Maar zodra de thermostaat uit staat (s nachts en overdag als ik thuis ben en m vergeet aan te zetten, zoals nu :laughcry: ) is het 15 graden. Dat is wel heel koud :palm:

Wat is bij jullie de standaard temperatuur thuis?
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2015 13:08

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als we niet thuis zijn gaat de thermostaat op 10. Het is voor ons (zeer slecht geïsoleerde woning) goedkoper om 's avonds voor die paar uurtjes op te warmen dan dat we de thermostaat op 15 zetten en hij de hele dag en nacht aan slaat.

Als we thuis zijn is het meestal 19 graden.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 26 Feb 2015 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Feb 2015 13:09

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Op dit moment geeft de thermometer 19,6 aan, maar ik heb hier beneden een tijdje het raam open gehad en de deur naar de trap naar boven staat open en boven heeft de schilder ramen open vanwege het schilderen. Normaal staat hij rond de 21 graden, dat blijft constant (vloerverwarming)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem193

Bericht 26 Feb 2015 13:12

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als we slapen en niet thuis zijn staat hij op 18. De thermostaat loopt op tijd en ongeveer een half uur voor we thuis zijn gaat hij naar 20. 's avonds als ik alleen op de bank zit, zet ik hem handmatig op 21.
<<

Anoniem286

Bericht 26 Feb 2015 13:19

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Hij staat meestal op 18.4 en het is hier gemiddeld 18/19 graden. Warm genoeg. We hebben overigens een warmtepomp/WKO systeem dus kunnen ook niet zomaar even de verwarming aanzetten, het is altijd stabiel.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Feb 2015 13:19

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

21 graden, altijd. Wij hebben verwarming/koeling, daarmee blijft de temperatuur constant (zelfde als Highway dus). In de slaapkamer staat hij overigens lager, op 19 graden.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Feb 2015 13:26

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

20,5

Wij draaien hem eigenlijk nooit helemaal uit. 's Nachts zetten we hem op 18/18,5 en als er was hangt op 19/19,5.

Als we hem uitdraaien is het hier 's ochtends 15/16 graden en dat trek ik echt niet. Ik vind dat ook dat hij zo hard moet werken om hem 20,5 te krijgen.

Enige geluk wat wij wel hebben is dat ons grote woonkamer raam pal op het zuiden staat. Dus als de zon ook maar een beetje schijnt dan is het hier eigenlijk vanzelf al wel 19,5 in de winter, dus hoeven we maar een klein beetje te stoken om het lekker warm te krijgen.

Nadeel in de zomer is dat het hier dan 35 graden binnen is haha.
<<

Anoniem97

Bericht 26 Feb 2015 13:30

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Overdag 19 of 20. En savonds gaat hij op 17 graden in de koude maanden.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Feb 2015 13:30

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Haha Marni, dat herken ik wel! Wij hebben huis op het zuid/westen dus 's zomers ook volop zon en dan kan het binnen ook goed warm worden...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2015 13:43

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

's Ochtendsvroeg zet m'n man hem op 20 graden. Een poosje voordat we naar bed gaan zet ik hem op 15,5.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Feb 2015 13:46

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Het verschilt per huis. Thuis vind ik het pas met 21,5 graden lekker, in het vakantiehuisje vaak tussen de 19,5 en 20,5.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Feb 2015 13:53

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Ik zet hem door de weeks 's nachts op 15,5. Als ik 's avonds vaak tussen 6 en 7 thuis kom zet ik hem dan door naar 17 of 17,5 graad. Dat klinkt koud maar ben ik nu aan gewend: als ik thuis kom (gefietst van mijn werk) dan voelt het warm aan als ik binnen kom. Op de bank zit ik onder een dekentje. Klinkt wat als behelpen maar vind ik juist wel lekker. Ik vind het wat zonde om het zo voor een paar uurtjes op te stoken als het niet echt nodig is. In het weekend is het meestal 18,5. En voor visite die zich eigenlijk altijd van te voren aankondigt/wat niet zo vaak voor komt stook ik het op naar 20 of 20,5 graad.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 13:55

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Rapa Nui, 17 gaat hier ook nog wel. Het is aan de koude kant, maar met name omdat je de wind door het huis voelt waaien. Ik zit vaak op de bank ook onder een dekentje, lekker.
<<

Anoniem136

Bericht 26 Feb 2015 13:56

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

19.5, mijn vriend zet m s ochtends op 18.5 en als ik terugkom van school draai ik m hoger. S avonds staat ie soms even op twintig maar vaker nog draaien we m naar beneden als we op de bank gaan zitten. S nachts en als we weggaan staat ie op 16.
<<

ChiQ

Bericht 26 Feb 2015 14:00

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

21,5. Altijd - dag in en uit. Ik wil het thuis nooit koud hebben.
<<

Anoniem178

Bericht 26 Feb 2015 14:00

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

19 en als ik er niet ben of slaap 16.
<<

Anoniem185

Bericht 26 Feb 2015 14:05

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Op het moment staat hij op 19,5. Daar staat hij volgens mij standaard op. 's Nachts koelt hij af naar 18. Als ik alleen thuis ben stook ik gerust op tot 21. Heb het namelijk altijd koud.
<<

Paperclip

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 04 Dec 2013 21:22

Bericht 26 Feb 2015 14:05

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als we geen verwarming aanzetten is het meestal 18,5/ 19 graden. Vrij goed gesioleerd hier en een onderbuurvrouw die flink stookt :razz:

Vaak draai ik hem s avonds even naar de 19,5 of 20 graden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Feb 2015 14:07

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

ChiQ schreef:21,5. Altijd - dag in en uit. Ik wil het thuis nooit koud hebben.


Ik ook niet, ik heb ook geen zin om binnen met allerlei extra vesten en sjaals te zitten of onder een deken, ik wil dat het gewoon behaaglijk is in huis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Feb 2015 14:09

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als ik thuis ben staat de verwarming meestal rond de 19 graden. Als hij 's avonds uit gaat draai ik het terug naar 15 graden.
Vanmorgen werd ik voor het eerst wakker en de temperatuur was op 16 graden blijven hangen. Misschien toch meer mijn gordijnen dicht doen 's nachts haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2015 14:11

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Susan schreef:
ChiQ schreef:21,5. Altijd - dag in en uit. Ik wil het thuis nooit koud hebben.


Ik ook niet, ik heb ook geen zin om binnen met allerlei extra vesten en sjaals te zitten of onder een deken, ik wil dat het gewoon behaaglijk is in huis.


Doen jullie hem dan 's nachts nooit uit? En hoe is jullie energierekening?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 26 Feb 2015 14:15

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

's ochtends om half 7 springt de thermostaat aan op 19,5 en dan is het als de wekker een kwartiertje later gaat lekker warm. In principe staat hij dan de hele dag op 19,5 en om 21.30 springt hij weer op 15 graden voor de nacht maar meestal koelt het maar af tot een graag of 17 omdat het goed geïsoleerd is hier. Als we lang weg gaan zet ik hem handmatig op 17,5 en een half uurtje voor we weer thuis komen kan ik hem via mijn iphone weer op 19,5 zetten zodat het lekker warm is als we thuis komen.
Wij hebben een Toon dus de temperaturen en tijden staan ingesteld, echt ideaal.

Het is overigens boven (op de badkamer na) een heel stuk koeler omdat we op de slaapkamers nooit de verwarming aan hebben en de ramen overdag minimaal op kiepstand staan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Feb 2015 14:18

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Jawel, 's nachts zetten we de verwarming wel laag. Thuis gaat dat automatisch na een bepaald tijdstip, in het vakantiehuisje doen we dat handmatig. Helemaal uit doen we niet, maar dus wel een stuk lager, en als we daar niet zijn dan nog een heel stuk lager (nog steeds niet helemaal uit, maar rond de 10 graden, anders kunnen de leidingen stukvriezen in de winter).

Energierekening weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 14:22

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Susan, lijkt mij ook heerlijk hoor. Hier voelt 19.5 nu lekker warm. Maar omdat het huis nog niet geïsoleerd is stoken we echt voor niks, dus we letten nu nog heel erg op. We krijgen nu telkens een rekening van 500 euro per maand aan gas en elektriciteit dus hopelijk wordt dat na het isoleren beter. Daarom letten we nu nog gewoon beetje goed op en is t nog beetje uitvogelen bij welke temperatuur t lekker is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Feb 2015 14:24

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Overdag 19-20 graden en 's nachts en als we niet thuis zijn draaien we hem terug naar 16 graden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers