Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe warm is het bij jou thuis?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Feb 2015 14:26

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Dat is eigenlijk wel gek, want wij hebben thuis dubbele beglazing in de huiskamer (ik heb het sowieso puur over de huiskamer, in de slaapkamers is het sowieso koeler) en in het vakantiehuisje enkele beglazing, toch is het in het vakantiehuisje sneller warm.

Als ik voor niks zou stoken en 500 euro moest betalen dan zou ik ook wel voor dat vest en die sjaal kiezen, maar ik lees ook vaak over mensen die hun verwarming principieel nog niet aanzetten of niet hoger zetten en dan wel een extra vest aandoen, dat doe ik dus niet. Ik vind het niet prettig om thuis in dikke lagen kleding te moeten lopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12147

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Feb 2015 14:30

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

overdag als we er niet zijn op 15 graden en einde van de middag gaat die aan op 17,5 tot een uur of 10 dan weer op 15. En alleen beneden in de woonkamer staat de verwarming aan. Als het echt heel koud is dan doen we hem op 18 of 18,5 hoger nooit. En dan ook boven een beetje aan. Boven hebben we enkel glas. Vind het ook echt per huis schelen als je bij mijn ouders hoekhuis de verwarming op 17,5 hebt is het er koud. Wij kunnen nu al merken dat het huis naast ons leeg staat
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 26 Feb 2015 14:32

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

De verwarming staat overdag op 20.5, om 22.00 zetten we hem uit. In de ochtend is het dan 18/19 graden.
<<

ChiQ

Bericht 26 Feb 2015 14:34

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Jans schreef:
Susan schreef:
ChiQ schreef:21,5. Altijd - dag in en uit. Ik wil het thuis nooit koud hebben.


Ik ook niet, ik heb ook geen zin om binnen met allerlei extra vesten en sjaals te zitten of onder een deken, ik wil dat het gewoon behaaglijk is in huis.


Doen jullie hem dan 's nachts nooit uit? En hoe is jullie energierekening?


Nee ook niet. In de slaapkamers is t sowieso uit, anders slapen we slecht, in de badkamer staat ie wel aan en als t heel koud is draai ik die van Julian ook open omdat hij niet netjes onder zijn dekentje ligt maar beneden áltijd aan. Ik draai hem nooit uit. Wij betalen €160,- aan stadsverwarming en €80,- aan Nuon. Maar het boeit me geen biet of ik moet bij betalen. Ik ga het niet koud hebben in huis en met een dikke sjaal en trui aanzitten uit principe. Nee thuis wil ik naked fridays kunnen houden ahahaha
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2015 14:40

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Ik zet hem meestal op 21 of 21,5, ben nogal een koukleum. Als ik naar bed ga zet ik hem meestal op iets van 15-16 graden.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem132

Bericht 26 Feb 2015 14:40

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Dankzij dit topic heb ik net de verwarming aangezet. Was het vergeten, maar was hier alsnog 17,5 graden. Hier staat ie overdag, als we er zijn, op 19,5 graden. Soms 's avonds 20,5 graden maar dat is m'n vriend vaak te warm.
<<

Anoniem234

Bericht 26 Feb 2015 14:52

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als we thuis zijn staat hij op 20 graden. Als we weg zijn en snachts staat hij op 17 graden.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 26 Feb 2015 14:55

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Ik standaard op 20 nu... Ben van 17,5 naar 18 en van daar naar 19 gegaan maar bleef toch vrij fris. Heb vloerverwarming dus hier staat hij altijd op tenzij ik het weekend weg ga dan draai ik hem naar 15.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem140

Bericht 26 Feb 2015 14:58

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als ik thuis ben dan staat hij tussen de 19 en 20 graden. Als ik weg ga of 's nachts zet ik hem op 15.
Als het buiten warmer begint te worden merk ik dat in huis ook al snel.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 26 Feb 2015 15:01

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als we thuis zijn staat hij op 19. S`nachts en als we weg zijn staat hij op 16.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Feb 2015 15:07

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Ik vind het niet lekker als het warm is in huis. Gewoon behaaglijk is voor mij voldoende. Als het te warm is krijg ik snel hoofdpijn en word ik suf. Wij hebben eigenlijk alleen 's avonds als we thuis zijn de verwarming aan. Overdag zijn we of allebei aan het werk of, als we vrij zijn, bezig met dingetjes zoals het huishouden ofzo en dan heb ik het altijd heel heet.
Ik draai de verwarming als ik het koud krijg naar 19,5. 's Nachts zet ik hem altijd uit (ik draai hem gewoon flink terug, kijk eigenlijk nooit hoever ik hem terug draai, haha).
Bij ons is het standaard wel zo'n 17-18 graden (zonder verwarming), we hebben de hele dag zon in huis (hoekwoning) en ons huis is heel goed geïsoleerd.

♥♥
<<

Anoniem94

Bericht 26 Feb 2015 16:40

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als we thuis zijn, is het ongeveer 20/21 graden in huis en 's nachts of als we weg zijn, is het 17 graden in huis.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Feb 2015 16:44

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Altijd op 17, 5 en als we het koud hebben op 19 of 20. 's Zomers staat ie op 10 ofzo.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Feb 2015 16:51

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Hier staat 'ie overdag altijd op 21,5, soms 22 graden. Het tocht hier in huis, iets waar we zelf helaas niks aan kunnen doen, maar het voelt daardoor nooit echt lekker warm. Je voelt de kou gewoon langs je benen lopen. Bij een ander voelt 20 graden fijn aan, hier voel je daar helemaal niks van. Als 'ie op 21,5 of 22 graden staat dan hoef ik hier niet onder dekens of in dikke truien te zitten in ieder geval. 's Nachts draaien we hem naar 18 graden.
<<

Anoniem114

Bericht 26 Feb 2015 17:17

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Overdag hebben we de kachel op 16 graden als we niet thuis zijn en als we wel thuis zijn, op 17.5-18. In de avond max. op 19.5, warm zat!
<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2015 17:20

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Naked fridays hahaha, ik denk dat we die hier ook in gaan voeren. :yes:
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 26 Feb 2015 17:32

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Standaard op 18 graden en 's avonds meestal richting de 21.

Vanmorgen was het echter nog steeds 23 graden toen ik beneden kwam. Niet dat gister de verwarming zo hoog stond, maar we hadden gister heel de dag de zon op de woonkamer staan. Dat in combinatie met goede isolatie maakt dat het gister toen ik naar bed ging 23,5 was en vanmorgen dus 23. Hartstikke leuk, maar zo voelt het natuurlijk niet in huis. Beetje jammer dat we dan dus de verwarming op 24 zouden moeten zetten wil die aanslaan. :eyes:
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 26 Feb 2015 17:56

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Hier staat ie als we thuis zijn overdag op 21 graden en als we gaan slapen draaien we hem terug naar 17 graden. Boven hebben we geen verwarming aan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Feb 2015 18:16

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Als we thuis zijn zetten we hem op 20 en soms als ik het erg koud heb op 20,5.
Als we weg zijn en 's nachts op 17,5 of 18.
<<

Anoniem321

Bericht 26 Feb 2015 18:25

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Bij ons is het zomaar koud. We stoken de woonkamer warm met een pelletkachel. In de omgeving van de kachel is het rond de 21 graden, lekker warm, maar in de hoek waar we tv kijken wordt het niet warmer dan 18/19 graden.
Ik druk de verwarming (want die hebben we ook gewoon) dan even aan, zodat de radiator in de zithoek warm wordt, maar dat vindt mijn vriend onzin.
Het is zo'n twistpunt met hem, want hij heeft het altijd warm.
Ik wil het gewoon niet koud hebben in mijn eigen huis, dat vind ik niet prettig.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Feb 2015 18:43

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Ik heb ook een hekel aan een koud huis. Heb een vriendin die haar verwarming altijd op 19 zet, tis daar echt bokkoud! Gelukkig laten we in ons nieuwe huis een gashaard inbouwen, want alleen een vloerverwarming vind ik best naar, ik wil de warmte echt voelen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Feb 2015 18:49

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Wij hebben de verwarming als we thuis zijn op 18 graden. 's Avonds en als we er niet zijn staat hij op 14 graden. We verwarmen hier alleen de benedenverdieping; de verwarming in de slaapkamer zetten we soms alleen even aan voor het slapengaan.
08/2018
05/2021
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 26 Feb 2015 18:51

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Hier staat hij altijd op 20/21 graden, dag en nacht.
Moet er wel bijzeggen dat alleen de verwarmingen in de woonkamer aan staan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Feb 2015 19:05

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

MissEnergy schreef:Wij hebben de verwarming als we thuis zijn op 18 graden. 's Avonds en als we er niet zijn staat hij op 14 graden. We verwarmen hier alleen de benedenverdieping; de verwarming in de slaapkamer zetten we soms alleen even aan voor het slapengaan.


Hebben jullie het dan niet koud? En je visite? Ik voel me echt niet fijn in een huis waar het 18 graden is.
<<

Anoniem154

Bericht 26 Feb 2015 19:10

Re: Hoe warm is het bij jou thuis?

Overdag uit, en als we thuis zijn op 17,5. rond 21u gaat de thermostaat sowieso uit, soms in het weekend iets later, ligt eraan hoelaat we gaan slapen.
Als we visite krijgen, gaat ie op 18,5 / 19,5

We hebben alleen de verwarming aan in de woonkamer en keuken, verder nergens. Vreselijk zo'n verwarmde slaapkamer.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]