Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips&trics bij vet haar?

<<

Anoniem301

Bericht 27 Feb 2015 17:23

Re: Tips&trics bij vet haar?

Ik vind het ook niet onhygiënisch om je haar 1per week te wassen. Doe ik ook, 1 of 2 keer.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 27 Feb 2015 18:07

Re: Tips&trics bij vet haar?

Ik draag een muts als het vet is. Uitstellen helpt bij mij helaas echt niks. Was het wel nog steeds met baking soda en azijn, vind ik fijner.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem287

Bericht 27 Feb 2015 18:09

Re: Tips&trics bij vet haar?

Jemig, ik heb nog nooit in mijn leven vet haar gehad en nu ineens moet ik dit topic gaan raadplegen. Sinds een paar weken is mijn haar bovenop mijn hoofd dus ook vet, maar ik vermoed dat het te maken heeft met mijn nieuwe shampoo en crème spoeling, die ik dus sinds kort gebruik. De komende tijd maar even niet gebruiken dus.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 27 Feb 2015 19:26

Re: Tips&trics bij vet haar?

Bedankt voor alle tips!

Mijn haar vast doen kan ik helaas niet, daar is het te kort voor. En al kon het vast, dan zit ik alsnog met die vieze vette pony :palm:

Baking soda en appelazijn... moet ik dat dan eerst door elkaar mixen ofzo? Heb er echt nog nooit van gehoord, maar ik ga het zéker uitproberen deze week.

Ik zit met hetzelfde probleem dat ik vroeg begin 's ochtends, en daarom vaak 's avonds lekker douche.
Als het haar dan erg vet is was ik vaak alleen even snel mijn pony bij de wasbak.

Eind april heb ik vakantie, dan kan ik proberen om het even op te bouwen, al vind ik het dan al erg om de deur uit te gaan om boodschappen te doen, het ziét er echt niet uit. bah!

Maar ik ga aan de slag met baking soda, appelazijn of talkpoeder.
Welke droogshampoo vinden jullie het prettigst?
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 27 Feb 2015 19:48

Re: Tips&trics bij vet haar?

Ik heb droogshampoo van Lush, die vind ik wel fijn. Je hoeft echt maar heel erg weinig te gebruiken. Verder probeer ik altijd uit te stellen om mijn haar te wassen, zodra ik de mogelijkheid heb.
<<

Anoniem185

Bericht 27 Feb 2015 20:08

Re: Tips&trics bij vet haar?

Ik deed baking soda en appel azijn zo:

Baking soda in mijn hand doen. Druppelsgewijs water er bij zodat het wat papperig wordt. Vervolgens gebruiken zoals je shampoo gebruikt. Veel mensen mixen een kleinere hoeveelheid met water, waardoor het waterig wordt wat ze in hun haar smeren. Dat vond ik niet prettig en gaf me het gevoel dat ik het niet echt kon wassen. Zo als papje maakt het je haar wel droger, maar dat was juist mijn bedoeling. Het spul liet ik gewoon ook even twee minuten in mijn haar inwerken. Goed de hoofdhuid in masseren, de puntjes vermijden.
Vervolgens na twee minuten GOED uitspoelen.
Daarna appelazijn in je haar. Ik deed gewoon een klein scheutje en dan met water mengen (ongeveer 1:5 denk ik). Dit deed ik door mijn hoofd achterover te hangen en het bekertje leeg te gooien over mijn haar. Zo komt het ook niet in je ogen. Dat stinkt enorm, maar die geur vervliegt bij het uitspoelen. Dit is eigenlijk je 'conditioner'. Eerst wilde ik dat niet gebruiken omdat conditioner bij mij altijd mijn haar vet maakte, maar in dit geval is het wel echt nodig.
Dit goed uitspoelen (maar dat doe je vanzelf wel door de stank).

Je haar ruikt achteraf naar niets.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 28 Feb 2015 13:14

Re: Tips&trics bij vet haar?

Oke dankjewel Lampenkapje! Ik ga zometeen even naar de winkel om het te halen, hopelijk helpt het wat!
<<

Anoniem185

Bericht 28 Feb 2015 13:34

Re: Tips&trics bij vet haar?

Je haar blijft wel vet voelen, maar ziet er zo niet meer uit.
De eerste weken zal je toch dagelijks willen wassen er mee, maar langzamerhand kun je er meer tijd tussen laten. Het werkt niet direct, het is even investeren!

En let op dat het baking soda is en geen schoonmaak soda!
<<

Anoniem173

Bericht 28 Feb 2015 13:50

Re: Tips&trics bij vet haar?

Misschien een gekke vraag maar smeer je niet teveel conditioner in je haar?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 01 Mrt 2015 17:42

Re: Tips&trics bij vet haar?

nee, ik gebruik alleen shampoo, geen conditioner, al jaren niet meer.
Ook geen maskers, wax, gel of wat dan ook...

Ik heb het idee dat het zo vet is geworden sinds ik toen ter tijd gestopt ben met de pil.
Ik slikte al 15 jaar de diana 35, had gewoon fris haar wat ook altijd goed zat, nooit problemen.
Sinds ik een jaar of 3 geleden ben gestopt met die pil is het een drama.

Nu was ik anderhalf jaar een een lichtere pil, maar omdat ik toch geen bedpartners heb, en die hormonen zat was, ben ik 3 maanden geleden helemaal gestopt met de pil. Sindsdien is het nog erger dan het al was.... er zit geen model meer in, het valt echt in vieze slierten naar beneden, bah!

Ik wil het nu zo snel mogelijk laten groeien zodat ik het in ieder geval weer vast kan, dat ziet er al ietsje netter uit.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Mrt 2015 12:56

Re: Tips&trics bij vet haar?

Maar als je bijvoorbeeld gaat sporten, dan zweet je toch ook? Op je voorhoofd/bij je haargrens en in je nek enzo? Ik vind het geloof ik toch frisser om het wat vaker te wassen. :)

♥♥
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers