Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Operatie topic

<<

Anoniem280

Bericht 14 Sep 2013 01:22

Re: Operatie topic

Ik krijg binnenkort een ingreep aan mijn baarmoeder. 24 september krijg ik te horen wat ze precies gaan doen en wordt dan ingepland voor een ingreep. Zou anders volgende maand weer naar ziekenhuis voor andere inwendige onderzoeken, gelukkig dat ik al eerder terecht kan. Dit alles heeft te maken met een uitstrijkje die zeer matig tot ernstige afwijkende cellen aangaf. 2 weken terug hebben ze een biopt genomen en kwam overeen met uitslag uitstrijkje. Ik laat het allemaal over mij heen komen. Meer kan ik gewoon niet doen, ben allang blij dat het geen kanker is!
<<

Anoniem205

Bericht 14 Sep 2013 12:25

Re: Operatie topic

Oh bah, Carmen, dat is naar! Succes alvast!
<<

Anoniem 49

Bericht 14 Sep 2013 12:37

Re: Operatie topic

Oreo schreef:Marjira, jij was na je knieoperatie toch ook alweer zo snel op de been? Ik was daar zoo jaloers op! Bij mij duurde dat twee jaar geleden ruim anderhalve week, misschien wel twee weken en toen kwam ik nog niet verder dan het einde van de straat :-( Hoe bij jou nu verder?


Ik was heel snel weer op de been, ik ben donderdags geopereerd en 's maandags liep ik weer helemaal zonder krukken.
Ik heb nog steeds last, vooral met traplopen en langere wandelingen en lang staan.
Ik had voor de operatie wanneer ik mijn knie boog dat het in mijn kuit schoot, dat daar een spier vast kwam te zitten.
Inmiddels is het zo dat wanneer ik mijn knie buig dat het nu in mijn bovenbeen schiet en dat daar een spier vast komt te zitten. Ik ga denk ik toch nog maar even de fysio bellen. Ik hoef me pas over een maand weer in het ziekenhuis te melden.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 14 Sep 2013 17:12

Re: Operatie topic

Ik loop ook al zonder kruk, maar nog niet ver dan zak ik door mijn knie.

Majira hoe lang is jou operatie geleden? Ik loop op een drukke werkdag zo'n 4,5-5 uur. Heb je lang last gehad van de "operatie-pijn"? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschijven, hopelijk snap je wat ik bedoel.
<<

Anoniem 49

Bericht 14 Sep 2013 18:35

Re: Operatie topic

Bijna een maand. Uit mijn hoofd was het 15 augustus.
Ik heb nog steeds wel pijn, vooral de littekens die jeuken en trekken nog een beetje.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 14 Sep 2013 22:41

Re: Operatie topic

Caramba dat lijkt me ook heftig en spannend! Wat kunnen die afwijkende cellen dan betekenen?

Majira; dan moet ik dus nog wel even... Op mijn werk gaan ze uit van 6-8 weken herstel, dat zal ik dan ook maar gaan doen. Bah ik vind het veel te lang haha.
<<

Anoniem 49

Bericht 14 Sep 2013 23:16

Re: Operatie topic

Wat voor werk doe je?
Ik stond na een week weer op de werkvloer maar doe daar dan ook zittend werk.
En ik word nu gewoon in weinig dingen belemmerd.
Al heb ik het idee dat de pijn de laatste paar dagen weer erger wordt.
<<

Anoniem280

Bericht 15 Sep 2013 00:33

Re: Operatie topic

Op het andere forum was een topic genaamd uitstrijkje. Hier heb ik toen veel in gereageerd.

De cellen zijn nu nog niets, maar kunnen zich later uitmonden in baarmoederhalskanker, Dit heb ik gelukkig (nog) niet, omdat ik er vroeg bij ben.
En om het te voorkomen willen ze de afwijkende cellen gaan verwijderen. 24 september heb ik afspraak in het Ziekenhuis bij de gynaecoloog die het biopt genomen heeft, hij zal dan gaan vertellen wat mij te wachten staat deze dag zal ik ook ingepland worden voor de ingreep.

Het is allemaal spannend, maar ben enorm opgelucht dat het geen kanker is en dat ze er iets aan gaan doen, wel zal ik onder controle blijven staan, ook omdat ik andere klachten heb, abnormaal bloedverlies en al heel wat jaren buikklachten.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 15 Sep 2013 08:02

Re: Operatie topic

Schoonmaakwerk. Ik loop echt heel veel.

Oke caramba, ik heb dat topic toen niet gevolgd. Hopelijk valt het allemaal mee.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2013 12:50

Re: Operatie topic

Wauw, binnen vier dagen zonder krukken! Ik heb de laatste operatie aan mijn knie (de 4e keer) er ruim 4 weken over gedaan om kruk-vrij te worden. Verschrikkelijk!
Doe rustig aan he, Ayla en Majira! Herstel heeft tijd nodig. Marjira, doet jij fysio aan medicinal taping? Tape met verschillende kleuren (roze, blauw en zwart). Dat heeft mij geholpen met de spieren die in de knoop schoten.

Hebben jullie revalidatie/fysio? Of dat niet? Misschien het verschil omdat er bij mij wel een aantal dingen uit mijn knie zijn wegeghaald? Ik heb ruim een jaar 2x per week fysio gehad (Ok, erg extreem, dat wel).

Schouder lijkt weer een stapje beter te gaan. Morgen gaan de hechtingen eruit en ga ik op controle bij de arts. Daarna naar de fysio. Laat de revalidatie maar beginnen!

Carmen, veel succes!
<<

Anoniem280

Bericht 15 Sep 2013 13:54

Re: Operatie topic

Vind het wel grappig, er staat bij jou, oreo, steeds carmen :wink:
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2013 14:33

Re: Operatie topic

Ach, sorry Caramba.. Excuus, niet goed gelezen! Waar heb ik DAT nou weer vandaan....
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 10:26

Re: Operatie topic

Hoe is het hier dames?
Ik ben inmiddels hechtingloos, had 4 hechtingen in 4 sneetjes. 2 gaatjes zijn al dicht, nummer drie nog net niet. Over 4 weken terug op controle. Fysio was ook tevreden en inmiddels ook toestemming om wat extra oefeningen t doen. Moet alleen wel pijnstillers 3x daags blijven slikken tot in ieder geval eind volgende week...
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 17 Sep 2013 11:49

Re: Operatie topic

Ik heb zondag teveel gelopen dus zit nu al 1,5 dag op de bank. Met teveel tijd om na te denken en verdrietig te zijn over de kat :-s qua pijn gaat het redelijk, 's avonds heb ik wel echt veel last en ik heb de kruk er maar weer bij gepakt.

Hoe gaat het qua pijn met pijnstillers Oreo?
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 13:05

Re: Operatie topic

Pijnstillers is gewoon 3x daags paracetamol en naproxen....
<<

Anoniem 49

Bericht 17 Sep 2013 18:17

Re: Operatie topic

Oreo, ja dar doet mijn fysio aan, maar dat heb ik al gehad voordat ik die operatie onderging. Mijn fysio heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis en zoals het nu lijkt wil de orthopeed me straks doorsturen naar de fysio, maar dat vind ik nog niet zo'n heel strak idee.
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 18:25

Re: Operatie topic

Nee, maar misschien heeft het tapen nu wel zin? Bij mij heeft dat in ieder geval geholpen! Ik had vlak na de operatie aan mijn knie heel veel pijn in mijn bovenbeen. Spier bleek enorm verkrampt te zijn. 3x tape en het was over!
<<

Anoniem 49

Bericht 17 Sep 2013 18:26

Re: Operatie topic

Ik ga de fysio deze week maar eens even bellen, al heb ik geen tijd voor de fysio, maar goed!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 20:11

Re: Operatie topic

Voor fysio moet je tijd maken :-)
<<

Anoniem 49

Bericht 17 Sep 2013 22:13

Re: Operatie topic

Ik val momenteel in, stap kwart over zeven in de auto en ben 's avonds rond half 6 weer thuis, maar komt ook wel dat de fysio vorige keer niet heeft geholpen en ik daardoor nu wat sceptisch ben. Plus dat ik mijn behandelingen nu zelf moet betalen.
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 10:27

Re: Operatie topic

Maar voor een knie operatie heb je toch gewoon een chronische indicatie? Of is dat alleen als ze iets weghalen?
Heeft jouw fysio geen avondspreekuur? Misschien is dat wel mijn geluk hoor. Ze zijn 5 dagenper week van 7 tot 11 geopend.
<<

Anoniem 49

Bericht 18 Sep 2013 10:30

Re: Operatie topic

Ik heb geen indicatie gekregen, dus zal het wel weer uit eigen zak moeten betalen. Nee, hij is er maar tot 5u volgens mij.
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 12:21

Re: Operatie topic

Huh? Wat raar! Zou het toch eens navragen bij de orthopeed...
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 10:44

Re: Operatie topic

Ik vis 'm weer even omhoog!

Hoe gaat het hier met de geopereerde dames?
Bisq, heb jij al een oproep gehad?
Majira, gaat het al wat beter?
Ayla, hoe is het met jou? Met het verdriet om de kat, maar ook met je knie?

Hier gisteren fysio gehad. Het stelde nauwelijks wat voor, maar ik heb een partij spierpijn... man oh man...
<<

Anoniem 48

Bericht 26 Sep 2013 11:04

Re: Operatie topic

Oreo schreef:Huh? Wat raar! Zou het toch eens navragen bij de orthopeed...


Klopt idd dat de operatie van majira geen chronische indicatie heeft. Ze hebben nl niet echt wat gedaan. En een knieoperatie algemeen zoals deze staat niet op de chronische lijst.

Oreo als ik het zo lees gaat het lekker :)
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers