Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

<<

Anoniem125

Bericht 25 Feb 2015 16:51

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Pasta is echt niet zo'n ramp hoor, als je maar geen enorme hoeveelheden weg gaat werken. Maar gewoon een klein beetje pasta is prima!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 16:52

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Nougat schreef:Pasta is echt niet zo'n ramp hoor, als je maar geen enorme hoeveelheden weg gaat werken. Maar gewoon een klein beetje pasta is prima!


Tuurlijk! Is ook zo! Ik merk wel dat, omdat ik het niet zo vaak meer eet, ik direct een opgezwollen buik krijg er van. Dat is wel een nadeel.
<<

Anoniem91

Bericht 25 Feb 2015 16:57

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Speltpasta geen optie?

Ik zou ook naar de momenten kijken wat je eet, zeker in combinatie met onregelmatige werktijden. Als jij een vroege dienst hebt en dus vroeg gaat slapen geen zware koolhydraten maaltijd nemen. En ook geen melkproducten na je avondeten nemen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Feb 2015 16:57

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik zou toch niet zo de koolhydraten schuwen als ik jou was, ik vind het niet gek dat je de hele dag honger hebt. Je kunt volgens mij beter gewoon twee boterhammen eten dan alle koolhydraten mijden en je dan later te buiten gaan aan allerlei lekkere caloriebommen omdat je de verleiding niet kon weerstaan.

Verder zijn er al prima tips gegeven, ik wens je veel succes:) Volgens mij helpt WW echt heel goed om onzicht te krijgen in keuzes/hoeveelheden en het is natuurlijk samen met je bruiloft een goede stok achter de deur.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Feb 2015 17:03

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Haha, ik moet trouwens wel lachen. Mijn vader, een echte bourgondier in hart en nier, had ook een buik. Maar lekker koken kon die man, serieus... niet te zuinig. Maar hij had ook weer van die fases dat hij geen koolydraten at, want dan deed hij aan 'Montignac'en'. En lachen dat hij dan deed, want ondertussen hielp het geen zak.. want hij dronk lekker door en kookte nog steeds net zo fanatiek met roomboter (want dat mocht wel van meneer Montignac :nerd: ). Maar de beste man viel geen kilo af... En zo zie ik het een beetje in een leuk plaatje ook voor me bij jou Marin. Heerlijk in de keuken kokkerellen met de meest lekkere dingen maar nee. geen koolhydraten :-D.

Kortom.. ook een beetje kan geen kwaad :-). Schuw het niet helemaal idd want misschien heb jij juist koolhydraten nodig in je ritme met onregelmatig werken etc. Dan schreeuwt je lichaam vaak om iets, dus geef het wat het nodig heeft. Alleen dan in moderatie.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 25 Feb 2015 17:37

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Nougat schreef:Pasta is echt niet zo'n ramp hoor, als je maar geen enorme hoeveelheden weg gaat werken. Maar gewoon een klein beetje pasta is prima!


Klopt helemaal!!.mijn duteste zei ken makkelijk
Zoon *
<<

Anoniem211

Bericht 25 Feb 2015 17:46

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Misschien gewoon even lekker niet willen afvallen. Je bent toch prima als je bent? En als je weer energie hebt en je wilt het echt, dan ga je het lekker doen. En niet meteen 15 km fietsen. Jemig moet er niet aan denken!

Afvallen hoeft alleen pas als jij echt oprecht wil afvallen. Voor de rest hoeft niemand daar iets over te bepalen.
<<

Anoniem222

Bericht 25 Feb 2015 17:56

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ahh Marin! Ik snap dat je daar de kracht niet voor hebt. Ik denk ook dat WW goed bij je past. Probeer gewoon te bedenken wat het voor jou makkelijk maakt om gezond te eten. Dat hoeven echt geen avocado eierpannekoeken te zijn hoor. Misschien is het een idee om voor jezelf een lijstje te maken van snelle, gezonde dingen. Dan hoef je daar niet meer elke keer over na te denken. En wil niet teveel in één keer. Het is gewoon niet te doen om te gaan van borrels, kaasjes, food festivals naar 's ochtends eieren met avocado (hoewel dat ook best lekker kan zijn natuurlijk!). Dus neem kleine stappen.

Wat misschien ook fijn is is zorgen dat je op de momenten waarvan je weet dat je normaal gaat snaaien (bijv. als je met het ov onderweg naar huis bent) dat je dan iets van een gezonde snack bij je hebt. Ik vind tomaatjes/worteltjes/gekookt ei/radijsjes/nootjes altijd fijn. En als jij behoefte hebt aan koolhydraten, dan zou ik mezelf die echt niet helemaal ontzeggen. Speltbrood/crackers/pasta etc is echt prima, zolang de verhoudingen goed zijn.

Én wat ik ook altijd fijn vind is om mezelf gewoon een cheat moment te gunnen. Dus dan kijk ik in mijn agenda naar wat die week mijn plannen zijn en kies ik een moment uit dat ik gewoon lekker dat wijntje/bitterbal/kaasje neem. Zolang je basis maar goed is kan dat echt geen kwaad.

En qua bewegen: liever kleine haalbare doelen dan een enorm voornemen dat je maar 1x waar gaat maken natuurlijk. Dus fiets een extra rondje als je naar de appie gaat, loop de trap op op je werk, ga na de lunch even buiten wandelen. Allemaal kleine dingetjes die er toch voor zorgen dat je even in beweging bent én lekker even in de frisse lucht bent. Wie weet voel je je met kleine aanpassingen ook wat energieker en is er weer ruimte voor wat meer, maar doe het in kleine stapjes. You can do it!
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 25 Feb 2015 18:04

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Wat een lieve uitgebreide reactie Harrison, hier heb ik ook wat aan!

Ik begrijp waar je tegenaan loopt Marin, ik heb echt precies hetzelfde. Ik vind het heerlijk om te borrelen en uitgebreid te eten, maar daarna voel ik mij dik en opgeblazen en beloof ik mezelf er echt iets aan te doen totdat ik de volgende dag weer in precies hetzelfde patroon val :palm:
2019
2022
<<

Anoniem92

Bericht 25 Feb 2015 19:45

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Maar als je echt wil afvallen, en dus niet op gewicht wil blijven maar je gewicht echt wil zien zakken dan moet je eigenlijk gewoon dat wijntje en die bitterbal voorlopig even laten staan. Een wit wijntje is geloof ik 4 ww punten, dus dat tikt best aan.

Maar als je gezonde dingen gaat snacken, zoals groente en fruit, dan verlies je onwijs snel gewicht.
<<

Anoniem92

Bericht 25 Feb 2015 19:46

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Oh en wat echt de allergrootste calorieënbom is, is een pizza. Die heb ik dus maar geschrapt ;-)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Feb 2015 19:55

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

De pizza's die ik eet zijn echt niet slecht hoor Parel. En als dan ik wel voor de slechte Boston Big American ga, dan neem ik een halve en zorg ik voor een salade ernaast. Je moet jezelf niet teveel verbieden maar gewoon omdenken.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Feb 2015 20:02

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

SoGood schreef:De pizza's die ik eet zijn echt niet slecht hoor Parel. En als dan ik wel voor de slechte Boston Big American ga, dan neem ik een halve en zorg ik voor een salade ernaast. Je moet jezelf niet teveel verbieden maar gewoon omdenken.

Zo doe ik het de laatste tijd idd ook, halve pizza en salade ernaast. Je moet het vooral leuk maken, afvallen. Niet moeilijk. Gewoon zoeken naar alternatieven die je lekker vindt, puzzelen, kleinere porties combineren met groenten of fruit, zelf uitproberen enzo. Zo ben ik gek op kapsalon en als er íéts mega ongezond is, is dat het wel. Dus ben ik zelf gaan zoeken naar hoe ik zelf zo gezond mogelijk iets kan maken wat een beetje op hetzelfde neerkomt. Je staat even in de keuken, dus het principe 'fast'food is wel weg, maar aan de andere kant: de gemiddelde bezorging van kapsalon duurt hier drie kwartier tot anderhalf uur. Dan ben ik al twee keer klaar met eten én heb ik het zelf gezond gemaakt.
<<

Anoniem88

Bericht 25 Feb 2015 20:04

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Maar, ik begrijp de struggles wel. Heb ze zelf ook. Ben bijna vijf kilo kwijt, vertrek nu , as we speak, naar de supermarkt voor een reep Tomy's. En die gaat ongetwijfeld ook op vanavond...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Feb 2015 20:09

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik ben het met zoveel reacties eens, dat ik niet zou weten waar ik moet beginnen in te haken op reacties. Ik ben het met Marilyn eens dat het willen afvallen echt vanuit jezelf moet komen, niet vanwege reacties van andere mensen, niet omdat er een bruiloft aan zit te komen; die jurk gaat je heus wel amazing staan! Ik heb nog niet in het WW topic gekeken, maar koolhydraten mag. Sterker nog, de pasta's, rijst, aardappelen en mie (noodles) staan zelfs opgegeven als 'verzadigende' producten, alleen: porties! Voor mij zit/zat de sleutel daarin. Mijn focus is verlegd van rijst (bv) als hoofdcomponent, naar het geheel. Overigens maak ik veel gerechten to go van te voren, op een moment dat het mij uitkomt.

Succes in elk geval, je kunt het echt!
L2014 & H2017
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 25 Feb 2015 20:10

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Bij mij ging het echt in stapjes. Ik kan me wel vinden in de woorden van Nougat en Dundas, maak het voor jezelf geen moeten maar maak het leuk voor jezelf. Het is vaak een patroon/levensstijl waar je in zit.

Ik begon bijvoorbeeld met meer thee en water drinken en minder frisdrank en zoete drankjes. Toen ik merkte dat dat goed ging, ging ik steeds minder snoepen en meer verantwoorde tussendoortjes eten zoals fruit en groenten. Hou jezelf aan ongeveer 5 eet momenten per dag, ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje en diner. En probeer zo verantwoord mogelijk de keuzes te maken voor het eten. Ik eet bijv nu elke dag halfvolle yoghurt met fruit, havermout, noten en zaden als lunch. Dit vult bij mij echt wel! En het kost nog geen 5 minuten om te maken. In een handige beker kun je het ook meenemen naar je werk. Tussendoor eet ik zoveel mogelijk fruit.

Eerst vond ik koken echt vreselijk en zag ik door het bomen het bos niet meer. Maar door steeds verantwoorde keuzes te maken en lekkere gezonde recepten op te zoeken kreeg ik er steeds meer plezier in.
Bij mij hielp het ook om de focus niet te leggen op het afvallen maar op het zo puur mogelijk eten. Afvallen is daarbij een mooie bijeenkomstigheid. Probeer het in kleine stapjes te doen en het voor jezelf zo leuk mogelijk te maken.
<<

Anoniem126

Bericht 25 Feb 2015 20:43

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Feb 2015 20:54

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik doe samen met mijn vriend WW en dat is wel heel fijn. Hij weet dan hoeveel punten bepaalde dingen voor mij zijn en andersom. Hij kookte vanavond en vraagt dan: hoeveel rijst wil je? Hij maakt dan precies genoeg voor ons samen en dan eten we dus ook niet te grote porties.
Verder is plannen echt de beste tip ooit. Ik eet eigenlijk iedere dag soep op mijn werk, heerlijk iets warms tussen de middag. Maar als ik 's avonds uit eten ga, dan neem ik geen soep en is mijn broodbeleg extra mager die dag. Plannen en compenseren, het werkt :)

De discussie over koolhydraten...je moet zelf weten of je ze wel of niet neemt, maar je moet niet te vaak een hongergevoel hebben. Hoe vaker je dat hebt, hoe moeilijker het vol te houden is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Feb 2015 21:03

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik geloof ook in wat Zelda zegt. Kleine stapjes.

Nieuw gedrag kost meer energie dan een gewoonte, en nieuwe gewoontes aanwennen moet je echt in kleine stapjes doen anders trek je het gewoon niet.
#teammaple🍁
<<

Anoniem88

Bericht 25 Feb 2015 21:39

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Nougat schreef:
Marin schreef: Kijk, als ik altijd thuis zou zitten, zou ik ook alle tijd hebben om fantastische gezonde maaltijden te bereiden. Maar dat ben ik nou eenmaal niet, en ik moet heel goed elke week gaan zitten met de agenda er bij wanneer ik uberhaupt waar eet. Dat vergt tijd en inspanning, maar ik probeer het wel. Ik merk dat het zo makkelijk is tegen een ander te zeggen dat je gewoon moet proberen je best te doen, maar inderdaad: Het is gewoon niet altijd even makkelijk. Probeer het weer op te pakken wanneer het kan.

En toch is dit onzin, want iemand die altijd thuis zit heeft weer moeite niet teveel te eten, omdat de verveling toeslaat. Die zegt juist weer: had ik maar werk, dan was mijn leven regelmatig en had ik meer afleiding en kon ik vast wel afvallen. Als je echt zo weinig tijd hebt, dat je met je agenda moet gaan zitten om te kijken of je wel kunt eten die dag, dan is er toch echt iets mis met je planning. Misschien daar eens naar kijken? Ik vind zelf mijn lichaam, gezondheid en conditie toch net even belangrijker dan altijd volle vaart vooruit op mijn werk.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind gezond bezig zijn makkelijker op werkdagen, met twee vingers in m'n neus krijg ik alles binnen wat ik nodig heb, zónder teveel te eten. Ook drinken gaat op het werk beter dan thuis. Komt ook dat ik op werkdagen een vaste structuur heb met ontbijt, lunch, tussendoortjes en bij thuiskomst avondeten, op vrije dagen is die structuur er gewoon niet, is het makkelijker ongezond te eten, etc. En ik vergeet dan gewoon te drinken.

Hoewel ik me wel kan voorstellen dat het met onregelmatige diensten een heel stuk lastiger is.
<<

Anoniem171

Bericht 26 Feb 2015 21:35

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Kan het niet zo zijn dat je misschien overwerkt/ overspannen/ burn-out bent? Die lusteloosheid en vermoeidheid die jij beschrijft herken ik van mijn man en vriendin die zo'n periode hebben doorgemaakt?

Geniet je nog van dingen? Heb je voor andere dingen nog wel energie?
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 22:15

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Nana schreef:Kan het niet zo zijn dat je misschien overwerkt/ overspannen/ burn-out bent? Die lusteloosheid en vermoeidheid die jij beschrijft herken ik van mijn man en vriendin die zo'n periode hebben doorgemaakt?

Geniet je nog van dingen? Heb je voor andere dingen nog wel energie?



Nee overspannen ben ik niet. Heb super veel plezier in het leven, houd van m'n vriend, van m'n werk, van het nieuwe huis, alles, ik geniet. Ik ben een aantal jaar geleden echt overspannen geweest en dat was heel anders.

Wel denk ik dat ik een beetje overwerkt ben. En oververmoeid. Ik heb afgelopen jaar te hard gewerkt, zo'n 60 uur per week, en nog steeds haal ik de 50 uur per week vaak wel. Plus dat hele onregelmatige werken (nu nachtdienst, volgende week weer om 4.30 op) is zwaar, constant m'n ritme veranderen. Plus verhuizing en bruiloft enzo. Leuke dingen, maar ik ben wel behoorlijk moe ja. Ik zit niet vaak een hele dag op de bank te rusten, maar zoals gisteren moest ik dat echt even van mezelf. M'n lichaam werkte ook niet mee, echt zo'n dag dat alles pijn doet en ik alles uit m'n handen liet vallen (incl dure spullen van m'n vriend, fijn), omdat ik geen kracht in m'n handen meer heb. Zo'n soort dag. Maar vandaag alweer beter hoor. Ik geniet wel erg van alles en ben over t algemeen wel heel vrolijk en mezelf, alleen wel druk en veel en vaak vet chaotisch en dat reflecteert in m'n kracht om iets van afvallen vol te houden.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 22:22

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Trouwens, Harrison, inderdaad onwijs lieve reactie, dank je!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 28 Feb 2015 12:07

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik heb ook niet alles uitgebreid gelezen, maar ik herken je gevoel wel. Ik ben een eeuwige jojo'er omdat ik ook gewoon teveel van lekker (en makkelijk) eten hou! Voor mij werkt Sonja bakker nog steeds prima(al is het volgens mij aardig 'uit'). Ik werk ook wisselende diensten en kan dit altijd prima aanpassen aan de menu's die zij voorschrijft. Ik hoef maar eens in de 3/4 dagen boodschappen te doen en doordat zij 'bepaalt' wat ik mag eten, raak ik ook niet in de verleiding om meer te eten. Daarnaast geloof ik niet in diëten waar je een bepaalde voedselgroep uitsluit. Met sonja eet je gewoon alles, maar met mate. Wat hierboven ook al gezegd werd: Het principe van afvallen is gewoonweg minder calorien binnenkrijgen, dan je verbrandt. Anyway, ik hoop je dat iets gaat vinden dat bij je past en waar je je prettig bij voelt! Mijn ervaring is wel dat het vermoeide lusteloze gevoel vaak veroorzaakt werd door overgewicht en 'verkeerd' eten. Het lijnen is even pittig, maar daarna voel ik me altijd veel energieker!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem170

Bericht 01 Mrt 2015 19:08

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Hmm, vervelend, je wil ergens zo graag maar de kracht ontbreekt. Slaap je verder goed?
Ik zou ook beginnen met kleine stapjes, misschien als je thuiskomt dat je bijvoorbeeld een klein rondje gaat lopen. Ook al is het maar een kwartiertje.
Je zit veel binnen voor je werk toch? Dat maakt ook veel verschil, dat je minder daglicht en frisse lucht binnenkrijgt.
Misschien vitamine D gaan slikken om dat deel een beetje te compenseren?
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers