Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

<<

Anoniem140

Bericht 25 Feb 2015 14:23

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik vind het sneu voor je, en ik wil je graag helpen maar ik heb niet echt tips. Ik kan zelf bijna alles eten en ik kom gewoon niet aan. Maar ik denk dat je misschien de lat voor jezelf te hoog legt. Je bent al afgevallen, en misschien krijg je in de tijd tot jullie bruiloft nog 1 of 2 kilo eraf. Maar ik zou niet focussen op 5 kg. En al helemaal niet op 10. Ik zou trouwens echt zwaar pissig zijn op iemand die zo'n ondoordachte opmerking maakt op zo'n moment. Dat is trouwens op geen enkel moment gepast.
En als je 1 of 2 kilo eraf krijgt, en je straalt mooi in je jurk zul je er vast prachtig uit zien.
En verder dacht ik dat jullie al best gezond eten, met de gerechten die ik voorbij zie komen soms. En wat betreft het afvallen van jullie beide denk ik dat jullie allebei even gedreven moeten zijn, en dan echt gedreven, want samen lijkt het mij inderdaad nog moeilijker.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2015 14:25

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ja Marin, dat bijhouden is wel even een werkje in het begin, maar je leert er ook veel van qua voeding (nooit meer een McFlurry voor mij :P ). En op een gegeven moment weet je heel veel dingen ook uit je hoofd, dat scheelt ook ;).

En zoveel moeite is het echt niet na een tijdje. Je moet je er alleen even toe zetten. Op het werk deed ik squats tegen de muur terwijl ik wachtte op de koffie. Ik ben geen sportschool persoon, dus moest toch op een of andere manier aan beweging komen. Nou moet ik wel zeggen dat ik dat ook gewoon prettig vind voor m`n conditie en het niet puur was om af te vallen. Ik merkte die kleine oefeningen wel snel aan m`n lichaam trouwens, als je maar herhaalt, herhaalt, herhaalt.

Qua eten, dat werd gewoon een nieuwe levensstijl. Geen frisdrank meer drinken is echt niet zo lastig bijvoorbeeld. En als ik nu gewoon ijsthee drink, dan heb ik alleen maar dorst en meer zin in zoetig, blegh. Vind het gewoon vies bijna.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2015 14:28

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik denk dat WW echt iets voor jou/jullie is Marin! In het begin ff gedoe maar op een gegevens moment weet je echt wel hoeveel punten iets is en zit het echt in jullie systeem. Misschien is vooraf bepalen en structuur juist wat je nodig hebt inderdaad.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 14:28

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Hahaha Cotton, dat van die McFlurry is herkenbaar. Althans, die dingen neem ik nooit, maar ik kwam wel wekelijks bij de Starbucks. Dat heb ik nu ook al twee maanden niet meer gedaan en ben ik best trots op. Laatst liep ik er langs en had ik niet eens zin meer in! Sowieso heb ik een slimme route op het station bedacht om er zo snel mogelijk uit te sneaken, zodat ik niet langs alle winkeltjes kom. Dan kom ik ook niet in de verleiding. Zo probeer ik er heel erg op te letten voor mezelf.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2015 14:30

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Marin schreef:Hahaha Cotton, dat van die McFlurry is herkenbaar. Althans, die dingen neem ik nooit, maar ik kwam wel wekelijks bij de Starbucks. Dat heb ik nu ook al twee maanden niet meer gedaan en ben ik best trots op. Laatst liep ik er langs en had ik niet eens zin meer in! Sowieso heb ik een slimme route op het station bedacht om er zo snel mogelijk uit te sneaken, zodat ik niet langs alle winkeltjes kom. Dan kom ik ook niet in de verleiding. Zo probeer ik er heel erg op te letten voor mezelf.

Dat vind ik al echt heel goed dat je daar al zo op let. Die koffie met lekkere smaakjes en shots enzo zijn ook kcal en suikerbommen.
Ik mag 1x per week een caramel koffie van mezelf. Ik kan daar dan ook echt naar uit kijken haha!
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 14:35

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Stapje voor stapje marin.
De chinese muur is ook niet in 1 dag gebouwd.
Om af te vallen hoef je niet perse te bewegen, ook mensen in een rolstoel kunnen afvallen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 25 Feb 2015 14:45

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Wij beginnen wekelijks op maandag weer heel goed en vol goede moed, maar als het dan weekend is en we zitten bij familie/vrienden/thuis dan gaan we weer de mist in.
Lekker wijntje, lekkere kaasjes, uit eten, gemakkelijk wat te eten halen...

Qua eetpatroon, gaat het doordeweeks prima.
(Behalve in vakantie's... Ja daar ga ik alweer)
Maar qua bewegen gaat het in de lente/zomer sowieso beter dan in de herfst/winter.
Zodra het donker is buiten, heb ik al geen zin meer om te gaan sporten.
Ik ben in die seizoenen ook veel eerder moe en ben sowieso geen avondmens.

Mijn vriend heeft in december weer eens een abonnement op de sportschool genomen.
Maar is daar de afgelopen 2 maanden niet eens geweest.

Daarbij komt ook nog eens dat we allebei fulltime werken.
Mijn vriend doet daarbij een hbo opleiding 2 avonden in de week en daarvoor moet hij veel leren/huiswerk maken.
Ik doe ook een opleiding.
En afgelopen tijd zijn mijn oma en opa overleden.
Veel in Hilversum geweest.

Allemaal slappe excuses, maar het maakt het alles bij elkaar toch zo lastig.
En ik heb wat afvallen betreft weinig doorzettingsvermogen.

We hebben vorig jaar 2 maanden bij mijn ouders gewoond.
Elke avond stond het eten klaar.
Dat ging heel erg goed, toen ben ik ook wel wat kilo's afgevallen.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 14:51

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Weet je wat het is, Gekkie. Dat zijn geen slappe excuses, dat is het leven. Je leeft nou eenmaal niet maar met één doel dat afvallen is. Dat vind ik ook lastig. Je moet een manier zien te vinden waarin het vanzelfsprekend wordt, waarin het naadloos in je levenstijl past en iets wat bij jou werkt. Kijk, als ik altijd thuis zou zitten, zou ik ook alle tijd hebben om fantastische gezonde maaltijden te bereiden. Maar dat ben ik nou eenmaal niet, en ik moet heel goed elke week gaan zitten met de agenda er bij wanneer ik uberhaupt waar eet. Dat vergt tijd en inspanning, maar ik probeer het wel. Ik merk dat het zo makkelijk is tegen een ander te zeggen dat je gewoon moet proberen je best te doen, maar inderdaad: Het is gewoon niet altijd even makkelijk. Probeer het weer op te pakken wanneer het kan.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 14:54

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

WW is echt een hele goede hulp, maar ook geen garantie. Je moet het zelf doen, alleen ww geeft wel houvast.

Bij mij gaat het echt met ups en downs. Maar ik ben vorig jaar wel 12 kilo afgevallen! En ik heb echt niet heel bijzonder gedaan. Geen rare boodschappen, geen fantastisch hoog culinair verantwoord gezonde maaltijden, niet extreem gaan sporten/bewegen.
Ook al blijf je alles eten wat je nu eet, dan zul je nog gaan afvallen, als je je porties maar indamt. Echt daar zit je al je winst!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 25 Feb 2015 14:57

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Jouw gevoel kan ik goed begrijpen Marin. Ik heb dat ook altijd gehad, en als ik dan startte met afvallen dat had ik gelijk de grootste plannen. Maar die zijn vaak toch erg lastig om vol te houden en te combineren met een druk leven.

Zelf twijfelde ik ook heel erg aan Weight Watchers, ik zag het als veel gedoe en als de zoveelste poging. Daarnaast vond ik het ook best prijzig. Maar daar moet ik helemaal op terug komen. Het geeft zoveel inzicht om het bij te houden. En je kan alles eten mits je maar binnen de punten blijft, dat is voor jou dus ideaal als foodie.
Ik sport er maar 1x per week bij en als het een keer niet gaat dan niet, dus focus mij alleen op mijn voeding ivm druk leven. En het afvallen gaat prima, toch elke week wel gemiddeld -0,5 kg.

En het kost mij weinig moeite, ik houd alles bij in de app maar dat kost nog geen 2 minuten per dag. Het is in het begin even zoeken naar de porties maar dat heb je zo door.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 14:58

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Overigens heb ik me dus net ingeschreven voor Weight Watchers online! Ben nu de app aan het installeren. Heb 26 ProPunten per dag te besteden, zag ik. Ben benieuwd!
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 15:04

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Marin schreef:Overigens heb ik me dus net ingeschreven voor Weight Watchers online! Ben nu de app aan het installeren. Heb 26 ProPunten per dag te besteden, zag ik. Ben benieuwd!


Goedzo!
Heel veel succes, en als je vragen hebt, je weet mij te vinden he?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 25 Feb 2015 15:06

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Marin schreef:Overigens heb ik me dus net ingeschreven voor Weight Watchers online! Ben nu de app aan het installeren. Heb 26 ProPunten per dag te besteden, zag ik. Ben benieuwd!


Goed zo Marin! Kom je mee praten bij het topic?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 15:07

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Yes! Jullie zijn schatten en ik heb me daar net gemeld! :angel:
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2015 15:26

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Succes Marin!! Je kan het, echt waar!
<<

Anoniem216

Bericht 25 Feb 2015 15:32

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Heel veel succes Marin. Ww geeft je best veel inzicht in hoe je eet en hoe het allemaal net wat beter kan. En accepteer dat het met vallen en opstaan gepaard gaat.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Feb 2015 15:38

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Marin schreef: Kijk, als ik altijd thuis zou zitten, zou ik ook alle tijd hebben om fantastische gezonde maaltijden te bereiden. Maar dat ben ik nou eenmaal niet, en ik moet heel goed elke week gaan zitten met de agenda er bij wanneer ik uberhaupt waar eet. Dat vergt tijd en inspanning, maar ik probeer het wel. Ik merk dat het zo makkelijk is tegen een ander te zeggen dat je gewoon moet proberen je best te doen, maar inderdaad: Het is gewoon niet altijd even makkelijk. Probeer het weer op te pakken wanneer het kan.

En toch is dit onzin, want iemand die altijd thuis zit heeft weer moeite niet teveel te eten, omdat de verveling toeslaat. Die zegt juist weer: had ik maar werk, dan was mijn leven regelmatig en had ik meer afleiding en kon ik vast wel afvallen. Als je echt zo weinig tijd hebt, dat je met je agenda moet gaan zitten om te kijken of je wel kunt eten die dag, dan is er toch echt iets mis met je planning. Misschien daar eens naar kijken? Ik vind zelf mijn lichaam, gezondheid en conditie toch net even belangrijker dan altijd volle vaart vooruit op mijn werk.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 15:48

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Nougat schreef:
Marin schreef: Kijk, als ik altijd thuis zou zitten, zou ik ook alle tijd hebben om fantastische gezonde maaltijden te bereiden. Maar dat ben ik nou eenmaal niet, en ik moet heel goed elke week gaan zitten met de agenda er bij wanneer ik uberhaupt waar eet. Dat vergt tijd en inspanning, maar ik probeer het wel. Ik merk dat het zo makkelijk is tegen een ander te zeggen dat je gewoon moet proberen je best te doen, maar inderdaad: Het is gewoon niet altijd even makkelijk. Probeer het weer op te pakken wanneer het kan.

En toch is dit onzin, want iemand die altijd thuis zit heeft weer moeite niet teveel te eten, omdat de verveling toeslaat. Die zegt juist weer: had ik maar werk, dan was mijn leven regelmatig en had ik meer afleiding en kon ik vast wel afvallen. Als je echt zo weinig tijd hebt, dat je met je agenda moet gaan zitten om te kijken of je wel kunt eten die dag, dan is er toch echt iets mis met je planning. Misschien daar eens naar kijken? Ik vind zelf mijn lichaam, gezondheid en conditie toch net even belangrijker dan altijd volle vaart vooruit op mijn werk.


Dat is ook wel weer waar. Ik ben het meeste aangekomen in de tijd dat ik stil thuis zat, want dan krijg je al helemaal geen beweging.

Alleen je laatste deel ben ik het niet mee eens. Mijns inziens is het juist heel goed om met de agenda in te plannen wat je voor de hele week gaat eten. Dat geeft structuur. Ik werk elke week weer volgens een ander rooster, dus ik moet elke week er voor gaan zitten om te kijken of ik thuis eet (en dus samen) of dat ik van te voren moet koken s ochtends om iets mee te nemen naar m'n werk s avonds. Ik moet dat júist plannen, anders wordt het weer een magnetronmaaltijd van de AH to Go en dat wil ik júist niet meer.
<<

Anoniem147

Bericht 25 Feb 2015 16:29

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik denk echt dat WW een goede keuze voor je is Marin. Ergens weet jij volgens mij heel goed wat gezond is en wat niet maar ebt dat weer snel naar de achtergrond als je leuke uitjes hebt of even een snelle snack nodig hebt. Daarnaast vind je het eigenlijk ook wel prima zo, alleen die bruiloft geeft je toch dat 'moet' gevoel. (Zo lees ik jouw berichten haha).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je met WW elke keer weer met je neus op de feiten gedrukt wordt. Je ziet elke dag wat je eet en hoeveel dat eigenlijk is. Ik heb soms dagen dat ik denk 'Ah, niet zo veel gegeten', ook al heb ik een snack o.i.d. op. Dan vul het 's avonds toch in op de myfitnesspall app en schrik ik me dood. Zit ik toch bijv 400 Kcal over mijn doel heen haha. Eigenlijk weet ik het dan ook wel, maar toch voelt het niet zo.

Succes ermee! Weet zeker dat jij het ook kan.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 16:35

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Dank je Marni, je weet het juist perfect te omschrijven :)
<<

Anoniem125

Bericht 25 Feb 2015 17:12

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Op die manier plannen is ook wel goed inderdaad, maar ik bedoel meer van, als je agenda zo vol zit, dat je maaltijden moet plannen, dan heb je het wel ERG druk. Ik las het dus gewoon verkeerd. Eten hoort er gewoon bij, ook wanneer je onregelmatig werkt.
<<

Anoniem92

Bericht 25 Feb 2015 17:25

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Ik heb haast dus even snel ; bij weight watchers mag je op elke cursus wegen marin, dat valt altijd in te passen en juist dat wegen helpt mij zo!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2015 17:27

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Parel schreef:Ik heb haast dus even snel ; bij weight watchers mag je op elke cursus wegen marin, dat valt altijd in te passen en juist dat wegen helpt mij zo!


Mij ook, want ik moest me wegen bij iemand anders, zij zag wat ik woog.. ik kon het niet zomaar wegmoffelen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Feb 2015 17:40

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Maar ik snap ook dat als je zon druk schema hebt als Marin, dat je dan echt geen zin hebt om nog even bij een meeting jezelf te gaan wegen. En dat vind ik het goede aan Marin, jij bent echt niet in ontkenning over wat je weegt en dat je jezelf te zwaar vindt. Alleen je weet nog niet hoe je het moet aanpakken. Je ziet alles als een enorme berg, en dat ljkt ook zo in het begin. Maar echt.. kleine stappen. Meer kan je toch niet doen, de kilo's zaten er niet van het ene op het andere moment aan dus ze gaan er ook niet met een maand weer vanaf. Je zal (en je aanstaande) nieuwe gewoontes moeten zoeken, een leuke manier tussen lekker bezig zijn met voedsel maar toch gezond.

En je weet dat ik ook echt een kookfreak ben, maar ik vind het dus nu geweldig als iedereen die bij me komt eten zegt 'ohh wat lekker!' en dat ik weet dat het hartstikke gezond is :-). Daar haal ik nu plezier uit :-)
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 17:46

Re: Ik heb er de kracht niet voor - afvallen.

Dank je lieve Caro.

Ik ga nu inderdaad eerst dit online proberen. Krijg ik de smaak te pakken, kan ik altijd nog kijken of zoiets met een weegmoment op locatie werkt.

Ja leuk is dat he, Caro, als je weet dat je iets gezonds hebt gemaakt. Soms vind ik het ook lastig hoor. Van 't weekend hadden we vrienden te eten, had ik hele lekkere kippendijen in witte wijn saus gemaakt, met bimi en salsa verde (als in veel Italiaanse kruiden door de blender met wat olijfolie en yoghurt, dus soort pesto zonder de ongezonde pijnboompitten en parmezaanse kaas). Maar omdat het dan gasten zijn, serveer ik er wel pasta bij, omdat het anders misschien raar en incompleet is voor hen, en dan eet ik dat ook mee.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers