Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meubels opknappen

<<

Anoniem156

Bericht 24 Feb 2015 19:13

Meubels opknappen

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, en ik weet dat een aantal van jullie het regelmatig doen.
Bij de kringloop vond ik vandaag een geweldig bankje, met 2 soort van bioscoopstoeltjes erop (inklap). Het was donkerbruin gelakt en helemaal bestickerd met stickers van popsterren uit de jaren '80 en '90.
Het was nog best prijzig, anders had ik het direct meegenomen.
Er moet dus nog aardig wat aangebeuren, ik zou het dan graag whitewash willen hebben, en kussentjes erop willen maken.
Hoe groot is zo'n klus? Ik denk dat ik me er aardig op verkijk namelijk. Wat zou ik nodig hebben aan spullen en wat zou dat nog ongeveer gaan kosten?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 24 Feb 2015 20:48

Re: Meubels opknappen

Dat is inderdaad wel veel werk. Want als je het whitewash wil zou je het dus eerst helemaal kaal moeten schuren anders is dat effect weg. En er zit dus bekleding op? Heb je ook gekeken hoe die vast zit? Kan het makkelijk los denk je?
Wil je standaard kussentjes maken of wil je het bankje echt gaan bekleden, dat maakt ook verschil. En met wat voor stof?
Een foto zou handig zijn, dan is het wel beter te beoordelen.

Wat de prijs betreft: vaak kun je daar nog wel over onderhandelen.
<<

Anoniem156

Bericht 24 Feb 2015 21:26

Re: Meubels opknappen

[/img]http://bloodnewlabel.com/wp-content/uploads/bioscoopstoelen_hout4.jpg[/img]

Stom genoeg heb ik geen foto gemaakt, maar deze zijn het, alleen zijn het dan twee stoeltjes naast elkaar.
Ze zijn niet bekleed, er zitten ongeveer 8000 stickers op.
Ik wil 'm zelf alleen whitewash maken, en een heel simpel kussentje erop, zodat het net wat zachter zit.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 25 Feb 2015 20:27

Re: Meubels opknappen

Ze zijn erg leuk ja!
Nu ik ze zie denk ik dat het schuren misschien nog wel het meeste werk is, maar het moet zeker te doen zijn. De kosten die je eraan hebt zijn dan alleen het schuurpapier en de verf. En natuurlijk een stof en vulling voor de kussentjes.
Leuk project!
<<

Anoniem127

Bericht 25 Feb 2015 21:05

Re: Meubels opknappen

Leuke stoeltjes zeg!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 28 Feb 2015 12:10

Re: Meubels opknappen

Wauw wat een toffe stoeltjes!! Zeker de moeite om op te knappen, en helemaal niet moeilijk
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem156

Bericht 28 Feb 2015 20:56

Re: Meubels opknappen

Nee niet moeilijk, Plien? Ik ben totaal niet handig en heb zoiets nog nooit gedaan. En ik ben bang dat ik er heel enthousiast aan begin, om er dan halverwege mee te stoppen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Feb 2015 22:37

Re: Meubels opknappen

Die stickers eraf halen wordt denk ik nog het vervelendst! Al die lijmresten..
Daarna is het schuren en verven. Schuren is vervelend, maar ach.

Als je de stickers er fatsoenlijk af kunt krijgen, is het wel te doen in een paar dagen hoor!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 01 Mrt 2015 08:15

Re: Meubels opknappen

Stickers verwijderen is denk ik al een behoorlijke klus en als er een dikke laklaag op zit dan krijg je dat er ook niet zo makkelijk afgeschuurd met een schuurmachine is mijn ervaring. Hoekjes zijn ook altijd lastig. Als je whitewash wilt moet het volledig kaal anders trekt de wash niet in het meubelstuk en krijg je het effect niet. Daarbij zijn er houtsoorten die bloeden, als je die verft met lichte kleuren dan krijg je gele/bruine/oranje achtige plekken dus dit hout moet je van tevoren dan ook nog behandelen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Mrt 2015 14:37

Re: Meubels opknappen

Wij hebben verf van Annie Sloan gebruikt op de kast van onze dochter. We hoefden het niet te schuren of te gronden. Ik vond het nog wel een flinke klus en we hadden echt 2 lagen nodig en daarna soft wax, maar ik vind het mooi geworden!
<<

Anoniem186

Bericht 02 Mrt 2015 21:04

Re: Meubels opknappen

En ben je er al over uit of je het gaat doen, poubelle?

Ik ga ook voor het eerst een meubel opknappen. Normaal doet m'n man dat (hij is schilder), maar het leek me een leuk projectje voor mezelf.
Dit kastje via mp voor maar 10 euro! Verf kost me niks, handig!

Afbeelding

Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 02 Mrt 2015 21:06

Re: Meubels opknappen

Oh da's echt een koopje Jans, leuk kastje! Ben benieuwd naar het eindresultaat, heb je al bedacht wat je er precies mee gaat doen?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem156

Bericht 02 Mrt 2015 21:08

Re: Meubels opknappen

Tof kastje!

Ik ga het niet doen.
Ik ken mezelf, ik kan heel enthousiast aan iets beginnen maar er na een dag alweer klaar mee zijn. En dan staat het half afgemaakt op zolder.
Plus dat ik m'n tijd nu beter kan besteden.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 02 Mrt 2015 21:22

Re: Meubels opknappen

Jammer Poubelle! Misschien anders eerst een keer een kleiner/eenvoudiger projectje proberen, om de smaak te pakken te krijgen?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem154

Bericht 02 Mrt 2015 22:22

Re: Meubels opknappen

Jaa leuk jams, ben benieuwd naar het resultaat
<<

Anoniem186

Bericht 03 Mrt 2015 10:14

Re: Meubels opknappen

Pineco schreef:Oh da's echt een koopje Jans, leuk kastje! Ben benieuwd naar het eindresultaat, heb je al bedacht wat je er precies mee gaat doen?


Ik dacht eerst wit maken, maar misschien is iets van kleur erbij toch ook wel leuk. Nog even bedenken. Er was toch ook een opknaptopic toch? Ik kan hem niet vinden.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 03 Mrt 2015 10:20

Re: Meubels opknappen

Ja, ik heb het even voor je geüpt :-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers