Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

<<

Anoniem124

Bericht 23 Feb 2015 22:11

Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Mijn zoon is ZO wild en druk en beweeglijk dat ik er helemaal gestoord soms van wordt. Hij is ook best pienter en verveelt zich snel.

Voorbeeld.. vanmiddag wilde hij niet slapen, zusje lag ziek op bed dus ik denk heerlijk eindelijk eens lekker aandacht voor hem alleen. Het was pokkeweer en hij had honger dus ik denk gaan we lekker samen pannekoeken bakken. Kan hij helpen vind hij prachtig.

Nou ik had de zin pannekoeken bakken nog niet ten einde gesproken of hij had het traphekje dat in de deur staat naar de keuken al open, de tripp trapp tegen het aanrecht geschoven en de knop van het gasfornuis omgedraaid. :omg:
Vervolgens gaan we dan aan de slag en zit hij constant OP het aanrecht dicht bij de hete pan, zeult met de kat, draait het slot van de deur om en sleept de vuilniszak naar buiten die halverwege open ging en moest 1x in de hoek omdat hij rare fratsen uithaalde. Uiteindelijk was het totaal niet gezellig. Ik word dan boos op hem (of doe boos...omdat ik gewoon wil dat hij een leuk persoon wordt en zich aan bepaalde regels houdt ook voor zn eigen veiligheid) maar hij word daardoor nog véél bozer op mij. :wtf: En word me toch een potje driftig compleet met autoritair handje en stampende voetjes.

Kijk het kan best dat hij volgende week weer een engeltje is maar dit duurt nu al 3 weken zo en ik ben het spuugzat. Nu wil ik dus wat speelgoed kopen zodat hij misschien wat meer uitdaging heeft en zich niet verveelt. Mijn dochter vermaakt zich uren met haar beer, barbie en de lego. Hij houdt erg van getallen, cijfers, letters en technische snufjes. Verder moet hij lekker bewegen...we kunnen niet elke dag in de speeltuin hangen. Heeft iemand iets van een touwladder in huis of een schommel? We hebben best plek voor zoiets op zolder. Hij is trouwens 2,5 en hij heet NEE.

:palm:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Feb 2015 22:13

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Mini loco als denkspelletje?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem124

Bericht 23 Feb 2015 22:15

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Sam schreef:Mini loco als denkspelletje?


Bestaat dat al voor 2,5?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Feb 2015 22:18

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Precies onze R. Geen tips helaas :)
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2015 22:20

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Bambino loco dan misschien.

Wij hadden een schommel in de deuropening van de keuken, ideaal was dat. Als ik aan het koken was zette ik mijn zoon erin en hij was de hele tijd zoet. Tijdens het koken kon ik af en toe duwen.
En de kruiptunnel van Ikea vonden ze ook leuk. En in plaats van zandbak buiten, kinetic sand binnen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2015 22:21

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Oh en magneetletters voor op de koelkast, daar was/is mijn zoon ook een hele tijd mee zoet.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Feb 2015 22:24

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Liadan schreef:Bambino loco dan misschien.

Wij hadden een schommel in de deuropening van de keuken, ideaal was dat. Als ik aan het koken was zette ik mijn zoon erin en hij was de hele tijd zoet. Tijdens het koken kon ik af en toe duwen.
En de kruiptunnel van Ikea vonden ze ook leuk. En in plaats van zandbak buiten, kinetic sand binnen.


Die tunnel hebben we, daar stopt hij de kat in en gaat erop zitten (de kat is momenteel een issue, ik vind het vreselijk dat hij zo naar tegen de kat is maar dat beest zoekt hem ook op en vind alles best en dus blijft hij klieren als ik niet kijk. Als ik het wel zie is het even time out ofzo). Schommel lijkt me leuk...maar hoe oud was je zoon toen je hem erin zette tijdens het koken? Hij blijft 1 minuut zitten en gaat er dan echt in staan ofzo en dan zie ik hem al kieperen. Kinetic zand hebben we...vind hij ook niks aan. Dochter wel, speelt er een uur mee heel zoet. Ik ben echt blij met je tips, heel lief van je. Wil echt niet alles meteen afdoen maar ik heb al deze dingen ook al bedacht haha.
<<

Anoniem88

Bericht 23 Feb 2015 22:30

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Het spel 'Knappe Koppen?' Is een beetje een combinatie van denken, uitdagen en bewegen.

Ik denk nog even verder.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Feb 2015 22:31

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Een springkussen voor op zolder of woonkamer als het past voor zijn beweging? Zag er van de week een bij action voor 25 euro, een kleintje.

Isam heeft wat setjes waarbij je zelf auto's in elkaar kunt zetten in verschillende modellen waar hij lang zoet mee kon zijn. Het ene setje met (plastic en houten) schroeven en de ander met kliksysteem. Ik kom alleen niet op de namen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 23 Feb 2015 22:31

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Ik weet niet hoeveel ruimte jullie op zolder hebben, maar onze buren hebben er een trampoline staan.
Is echt een groot succes. Voor de halve buurt, dat dan weer wel ;).

Ik bouw ook nog wel eens de badkamer om tot strand. Twee zakken zand bij de bouwmarkt. Voor het echie, ook nog een badpak en zwembroek aan. Schepjes, plantenspuiten en een paar emmers water en ze vermaken zich uren.
Ik laat het dan twee dagen liggen en vermaak me dan zelf ook een paar uren om het weer schoon te krijgen. Maar hé, ze hebben een leuke tijd gehad!

Verder misschien een loopfiets, om in huis te gebruiken.
Hamertje tik.
Plankjes, schroefjes en een schroevendraaier.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Feb 2015 22:32

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Dundas schreef:Het spel 'Knappe Koppen?' Is een beetje een combinatie van denken, uitdagen en bewegen.

Ik denk nog even verder.


Hey dat lijkt me wel wat!

En dat met die autootjes ook, thanx!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2015 22:33

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Ik denk dat mijn zoon net wat jonger was toen we die schommel veel gebruikten. Misschien anders ringen om aan te hangen in plaats van een schommel.
En ik roep maar wat hoor, misschien dat ergens in een reactie de gouden tip voor je bij zit. Ik hoop het voor je en zal nog even verder nadenken:-).

Smartmax is misschien ook nog een idee, al zie ik dan denk ik die magneetballen al door je huis vliegen;-)
<<

Anoniem124

Bericht 23 Feb 2015 22:35

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Liadan schreef:Ik denk dat mijn zoon net wat jonger was toen we die schommel veel gebruikten. Misschien anders ringen om aan te hangen in plaats van een schommel.
En ik roep maar wat hoor, misschien dat ergens in een reactie de gouden tip voor je bij zit. Ik hoop het voor je en zal nog even verder nadenken:-).

Smartmax is misschien ook nog een idee, al zie ik dan denk ik die magneetballen al door je huis vliegen;-)


Met ringen noem je wel iets trouwens! En smartmax ziet er ook leuk uit!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2015 22:38

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Wij hebben deze in de tuin, is een leuk ding, kan je als ringen en rekstok/trapeze gebruiken.

Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 23 Feb 2015 22:40

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Liadan schreef:Wij hebben deze in de tuin, is een leuk ding, kan je als ringen en rekstok/trapeze gebruiken.

Afbeelding


Cool! Lijkt wel mijn zoon die eraan bungelt, ik zie het helemaal zitten!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Feb 2015 22:51

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Feb 2015 22:55

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Misschien een boksbal om tegenaan te rammen? Kan hij lekker zijn energie kwijt en kunnen jullie samen ook op slaan ten tijden van frustratie.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Feb 2015 23:10

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

En deze.

https://m.bol.com/nl/p/clics-koker-16-i ... tie#images

Smartmax leek mij ook tof maar heeft bij ons vooral staan verstoffen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem103

Bericht 23 Feb 2015 23:31

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Wij hebben een kleine trampoline voor binnen, misschien is dat wat.
<<

ChiQ

Bericht 23 Feb 2015 23:31

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Geen tips. Julian vind ook niets lang leuk. Gelukkig hebben wij geen dieren, hij treitert de hondjes van mijn schoonmoeder al laat staan eigen dieren. Hij vindt ook de domste dingen leuk.. Bijv: flessen open en dicht draaien. En hij roept de hele dag stomme mama. En Hij zeurt de hele dag om lolly, appel, sap, paarsesap, nee, wortel, buiten, papa en: niemoe mama' :12: ik weet het ook niet.

Ik ben gestopt met hem te vermaken. Hij vindt alles 3 minuten leuk.
<<

Anoniem121

Bericht 24 Feb 2015 01:17

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Onze zoon heeft dit ook heel erg gehad vanaf dat ie een jaar of 2,5 was tot een paar weken terug. Ruim 4 dus... De kraamverzorgster van de 3e vond het zelfs nodig om de ggd er bij te betrekken omdat ze het probleemgedrag vond. Hij rende en stuiterde van de ene kant van de kamer naar de andere kant, terroriseerde z'n zusje en de kat, nee was nee en bleef nee, gooide overal mee en luisterde vooral niet. Ik heb echt de dagen af zitten tellen tot hij naar school ging.

Inmiddels gaat hij 4 maanden naar school en is veranderd als een blad aan de boom. Het liefst wil hij de hele dag met andere kinderen spelen, is lief voor z'n zusjes, gaat rustig een boekje 'lezen', speelt graag buiten, zingt liedjes, houd heuse rollenspellen met z'n zusje en nee begint hij steeds meer te accepteren. Een paar weken terug is hij zelfs mee geweest naar Schiphol zonder een driftbui, dat hoefde ik een paar maanden terug niet te doen want dan had ie eigenhandig heel Schiphol verbouwd en bij elkaar geschreeuwd.

Geen tips dus maar het gaat weer over.
<<

Anoniem171

Bericht 24 Feb 2015 08:13

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

En inschrijven voor de peuterspeelzaal al overwogen?
<<

Anoniem97

Bericht 24 Feb 2015 08:54

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Wij hebben schommelhaken in de woonkamer hangen en nu hangt er een hangmat aan ( waar ze ook de gekste dingen mee doen) en we wisselen af met die rode schommel van de Ikea. Ook wel gewone schommel, rekstok en ringen.
Echt een aanrader!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Feb 2015 10:02

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Nana schreef:En inschrijven voor de peuterspeelzaal al overwogen?


Hier dacht ik ook aan.

Verder herken ik een aantal dingen. Hier komt het ook regelmatig voorbij.
B vindt bambino loco echt geweldig, ze kan het ook best goed.
En woezel en pip hebben ook wat 'moeilijkere' spelletjes, met cijfers, verhaaltjes op goede volgorde leggen enz.



Dat strand idee van RiLiJu is trouwens echt geniaal, alleen krijg ik al hartkloppingen bij het idee dat het ook weer opgeruimd moet hahahaha :D
<<

Anoniem124

Bericht 24 Feb 2015 11:22

Re: Help! Hoe een wild en slim kind uitdagen.

Hij gaat 2 x per week naar de psz en vandaf deze week 3x. In het begin ging het niet geweldig, hij was het stoute jongetje (en het enige jongetje) en de juffen zijn oud en lui, doen niks met ze qua knutselen of rennen...zelfs bijna nooit naar buiten.

heb een gesprek aangevraagd en nu gaat het beter. Hij gaat sowieso super graag.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers