Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afstudeeronderwerp.

<<

afstuderen

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 23 Feb 2015 18:43

Bericht 23 Feb 2015 19:03

Afstudeeronderwerp.

Hoi allemaal,

Ik zit met mijn handen in het haar..
Ik ben momenteel bezig met het laatste deel van mijn opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening. Ik loop al 6 maanden stage bij een Gemeentelijke Kredietbank. Dit bevalt mij erg goed!

Er wordt mij de ruimte te geven om hier ook af te studeren, mits ik zelf een onderwerp aandraag. De organisatie kan hierin momenteel niets betekenen voor mij.

Zelf ben ik al maanden bezig met het zoeken van een juist afstudeeronderwerp in het kader van de schuldhulpverlening. Ik heb al nagedacht aan de nazorg en in hoeverre de kredietbank hierin iets kan betekenen voor de cliënten, maar dit is afgekeurd door zowel de organisatie als mijn school. Daarna kwam ik met het idee om te onderzoeken of er een groot verschil is tussen de hulpvragen van de schuldenaren in het Noorden van het land en bijvoorbeeld het Westen. Ook dit werd niet goedgekeurd, voornamelijk omdat het juridische aspect hierin mist.

Mijn vraag aan jullie is; wie kan mij op weg helpen? Hebben jullie een leuk idee?

Alle hulp is welkom!
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2015 19:31

Re: Afstudeeronderwerp.

Ik zou goed nadenken over wat je nou precies interessant vindt aan je stage. Wat zijn interessante problemen bijvoorbeeld waar de instantie tegenaan loopt, of juist de cliënten? Het is bij een afstudeeronderzoek wel belangrijk dat je zelf een onderwerp vindt dat je boeiend genoeg vindt om je een aantal maanden mee bezig te houden. Dat kun je niet van een forum halen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Feb 2015 19:43

Re: Afstudeeronderwerp.

Een aantal aspecten/vragen die zo in mij opkomen, waarmee je mogelijk wat kan:
- Wat is de (sociale) achtergrond van de cliënt;
- Hoe is iemand bij de Kredietbank terecht gekomen (juridische pad vs. werkelijke pad?);
- Welke stappen heeft iemand ondernomen om de huidige situatie te voorkomen (wat kan je juridisch zelf en waar is hulp nodig);
- De manier waarop de cliënt zelf probleem opgelost zou zien gekoppeld met beperkingen in de wet- en regelgeving.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2015 19:53

Re: Afstudeeronderwerp.

Caulfield schreef:Ik zou goed nadenken over wat je nou precies interessant vindt aan je stage. Wat zijn interessante problemen bijvoorbeeld waar de instantie tegenaan loopt, of juist de cliënten? Het is bij een afstudeeronderzoek wel belangrijk dat je zelf een onderwerp vindt dat je boeiend genoeg vindt om je een aantal maanden mee bezig te houden. Dat kun je niet van een forum halen.


Mwah niet helemaal mee eens, natuurlijk helpt het mee, maar het draait uiteindelijk om het afstuderen. Ik was maar wat bij dat ik een onderwerp had uiteindelijk, aangedragen via de het onderzoekslab van mijn hogeschool. Ook al vond ik het type onderzoek niet echt denderend om te doen. Uiteindelijk mijn scriptie met een dikke 8 gehaald.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Feb 2015 19:59

Re: Afstudeeronderwerp.

Ik doe zelf vrijwilligerswerk in de richting van schuldhulpverlening. Ik merk dat wij heel veel mensen doorverwijzen naar de gemeentelijke schuldhulpverlening of dat ze vanuit daar eerst de clienten naar ons toe doorverwijzen omdat hun administratie/inzicht ontbreekt. Dat moet dan bijv. eerst in orde zijn voordat ze uberhaupt zichzelf mogen aanmelden.

Misschien dat dat nog iets is voor een onderwerp? Bijvoorbeeld hoe het zit met mensen die worden doorverwezen en een steuntje in de rug hebben uit bijv. een vrijwilligersorganisatie tov mensen die het op eigen kracht doen?
Bij ons is er tegenwoordig ook een preventie gaande met een woningbouwcorporatie. Als er een huurachterstand wordt geconstateerd dan wordt er uiteindelijk een gesprek gepland met ons om te kijken of er een probleem is en wat eventueel het probleem is. Om zo snel mogelijk actie te kunnen ondernemen en te proberen dat de schulden niet hoger worden, er zsm iets aan gedaan kan worden. Wellciht dat je uit zoiets nog een onderwerp kunt halen?

Hoe belangrijk is budgetbeheer voor een klant?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers