Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emigreren & kinderen

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 22 Sep 2013 18:46

Emigreren & kinderen

Wat zou jij er van vinden om je eerste (of al je) kind(eren) in het buitenland te krijgen ver weg van je familie?
<<

Anoniem73

Bericht 22 Sep 2013 19:05

Re: Emigreren & kinderen

Verschrikkelijk maar ik ben dan ook een echt familiemens (wij allebei trouwens).
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 22 Sep 2013 19:14

Re: Emigreren & kinderen

Magneta, wat zou je ervan vinden als zus/broer zijn eerste kind(eren) in het buitenland kreeg en je dus geen tot weinig kans had de kids te zien/leren kennen?
<<

Anoniem5

Bericht 22 Sep 2013 19:15

Re: Emigreren & kinderen

We hebben er al twee dus daar krijgen bestaat al niet meer tot de mogelijkheid. We hebben wel overwogen voor hun vierde te emigreren en een volgend kindje daar te krijgen en de school bekeken, maar voor nu besloten dat we zodra ze oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen, de zomer hier en de winters daar door te brengen ipv nu te emigreren. Ze zijn al teveel gehecht aan de familie hier en dat willen we ze niet afnemen. Bovenfien worden we zelf ook steeds meer familiemensen. Ik denk dat als je geemigreerd bent voordat je kind er is en gehecht is aan familie op regelmatige basis, het prima te doen is, je kindje weet dan ook niet beter.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 22 Sep 2013 19:51

Re: Emigreren & kinderen

Wij hebben onze eerste dochter in het buitenland gekregen ( Vancouver, Canada) Lang over gewijfeld maar uiteindelijk zagen we alleen bezwaren voor anderen ( familie)en niet voor onszelf en zijn ervoor gegaan. Is ons prima bevallen, eerste twee weken lekker met zn drietjes wennen en daarna alle familie op bezoek.
Toch als ik nu zie wat een leuke band onze dochter heeft met mijn en mijn mans familie ben ik blij dat we weer in Nederland wonen
14-01-2011
01-04-2013
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Sep 2013 19:55

Re: Emigreren & kinderen

Mijn zus woont in het buitenland met haar vriend en zoontje. Ik vind dat best heel jammer
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Sep 2013 19:57

Re: Emigreren & kinderen

Ik zou het zelf niet willen. Ik heb geen broer of zus, dus daar kan ik niet zo goed over oordelen. Ik weet wel dat mijn ouders het echt heel erg zouden vinden als ze hun kleinkinderen niet zouden kunnen zien opgroeien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2013 20:03

Re: Emigreren & kinderen

[color=#40BFBF]Als ze zouden verhuizen naar belgie, zou ik er minder moeite mee hebben omdat dat nog gewoon goed te reizen is. Maar als je het hebt over canada zou ik dat echt veeeeeel minder leuk vinden. Je ziet elkaar toch minder, moet bewuster contact met elkaar maken om van elkaar op de hoogte te blijven dus ik heb liever dat ze het niet doen :-)

Zelf heb ik de wens niet om te emigreren die zal mede komen omdat ik hier fijne familie en vrienden heb.
[/color]
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem16

Bericht 22 Sep 2013 20:10

Re: Emigreren & kinderen

Ik zou dat niet willen.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 22 Sep 2013 20:11

Re: Emigreren & kinderen

@studiebol wij hadden ook nooit de wens om in het buitenland te wonen. Zijn allebei enorme familiemensen ( zitten nu elk weekend bij mijn of zijn ouders) maar toen we het aanbod kregen toch gegaan onder het mom beter spijt van iets wat je gedaan hebt dan spijt van iets dat je niet gedaan hebt.
We zouden nu (na lang twijfelen) denk ik wel weer op zo'n aanbod ingaan. Hoewel ik zeker weet dat beide ouders erg verdrietig zouden zijn.

@bacio heb je zelf plannen in die richting? ( woon je in het buitenland?)
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Sep 2013 20:12

Re: Emigreren & kinderen

Nee, ik zou dat verschrikkelijk vinden. Daarvoor ben ik teveel een familiemens. Bijna alle familie woont nu echt heel dichtbij en heb ik een hele goede band mee. Ook zonder kind zou ik niet kunnen emigreren. Terwijl ik eigenlijk heel graag in Frankrijk zou wonen, maar ik weet nu al dat ik dat nooit zou trekken zo ver van familie.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 22 Sep 2013 20:24

Re: Emigreren & kinderen

We wonen in Nederland, maar mijn vriend komt hier niet vandaan. Zijn familie woont dus in het buitenland. Hij wilt graag terug, ik twijfel.
<<

Anoniem20

Bericht 22 Sep 2013 21:00

Re: Emigreren & kinderen

Ik zou het zeker overwegen, maar dan wel met de mogelijkheid om na max een jaar terug te kunnen keren wanneer het niet bevalt. Dus niet alles in NL ' afsluiten' (huis, etc.). Het is ook afhankelijk van de bestemming.
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 21:14

Re: Emigreren & kinderen

Het zou goed kunnen dat wij over een aantal jaren gaan 'emigreren', tussen aanhalingstekens, want het zal voor een jaar of 3 zijn. Ik vind het een prettig idee dat we op den duur wel weer teruggaan, want ik zou het jammer vinden voor mijn ouders en schoonouders wanneer zij onze kinderen niet van dichtbij zien opgroeien, we zijn nu erg hecht. Ik zou hen ook erg missen in ons leven. Het lijkt me wel heel tof om nog in een ander land te wonen, dus vandaar zou ik het eigenlijk voor die paar jaar zien als een groot avontuur!
<<

Anoniem5

Bericht 22 Sep 2013 21:19

Re: Emigreren & kinderen

Ik moet trouwens zeggen dat het ook wel een verschil maakt waar het zou zijn inderdaad. Toen ik nog in parijs woonde dacht ik mbt kinderen helemaal niet na over de afstand omdat ik sowieso elke maand wel een weekend naar mijn ouders zou gaan en mijn ouders ook wel het type zijn die dan ook wel elke maand daarheen zouden rijden voor een weekend.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Sep 2013 21:19

Re: Emigreren & kinderen

Dat is wel lastig, Bacio, dan is het ook erg moeilijk om een oplossing te bedenken waar je allebei tevreden mee bent. Een van de twee woont dan ver van familie af.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 22 Sep 2013 21:24

Re: Emigreren & kinderen

Ik zou mijn wensen om te emigreren niet laten lopen vanwege kinderen en het feit dat je dan niet je familie dichtbij hebt. Natuurlijk is leuk anders, maar er is meer in het leven dan alleen familie.
<<

Hanna

Noob

Berichten: 18

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:31

Bericht 22 Sep 2013 23:46

Re: Emigreren & kinderen

Muppetje schreef:Mijn zus woont in het buitenland met haar vriend en zoontje. Ik vind dat best heel jammer


Mijn zusje ook. Mijn neefje is anderhalf en heb hem 1 keer in real life gezien.
Zij is in het land van haar man gaan wonen, en daar haar kindje gekregen.

Ik zou het niet kunnen.
Afbeelding
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 23 Sep 2013 06:50

Re: Emigreren & kinderen

Ik ga 100 procent zeker weten mijn kinderen in het buitenland krijgen. Soms vind ik het weleens jammer dat mijn toekomstige kinderen hun oma en opa (mijn moeder en vader) niet zo vaak zullen zien. Maar dat is een beslissing die ik gemaakt heb. Mijn man is van hetzelfde land als jouw vriend en wij hadden 3 en half jaar besloten dat onze toekomst in zijn land verder zou gaan en daarmee dus ook besloten dat onze kinderen in dat land geboren gaan worden. We gaan volgend terug naar Europa voor onbepaalde tijd en het zou zomaar kunnen dat ons eerste keer daar geboren wordt. Niet in Nederland maar in een ander land in Europa.

Mijn kinderen gaan Nederlands leren en gelukkig bestaat er skype.

Ik las dat hij graag terug zou willen maar dat jij nog niet zeker bent. Waar twijfel je aan? Wat houdt je tegen?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Sep 2013 20:01

Re: Emigreren & kinderen

Vancity girl, hier is het ook al wel een paar keer ter sprake gekomen maar ik sta er niet volledig achter en eigenlijk helemaal niet nu er kinderen zijn. Dat heeft meerdere redenen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem5

Bericht 23 Sep 2013 20:26

Re: Emigreren & kinderen

TukTuk schreef:Ik zou mijn wensen om te emigreren niet laten lopen vanwege kinderen en het feit dat je dan niet je familie dichtbij hebt. Natuurlijk is leuk anders, maar er is meer in het leven dan alleen familie.


Maar voor sommigen is juist familie het belangrijkste in hun leven.
<<

Anoniem7

Bericht 23 Sep 2013 20:29

Re: Emigreren & kinderen

Ik zou het verschrikkelijk egoïstisch van mezelf vinden om mijn ouders hun kleinkinderen te 'ontnemen', zo voelt het voor mij. Ook zonder kinderen zou ik niet willen emigreren. Mijn ouders en ik lopen de deur niet plat bij elkaar, maar het idee dat we nog geen kilometer uit elkaar wonen is wel verschrikkelijk fijn. Gewoon, dat ze in de buurt zijn.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 23 Sep 2013 20:55

Re: Emigreren & kinderen

Wednesday ik twijfel omdat ik heel erg van fietsen en Amsterdam hou. Ik denk mijn vrienden te gaan missen en de vrienden daar zijn toch anders en niet zo "nuchter" als mijn vrienden hier. Het is moeilijk om echte vrienden te vinden, die loop je niet even tegen t lijf. Daarnaast ga ik de kroeg cultuur in Nederland HEEL erg missen. Ik vind de uitgaans cultuur daar vreselijk.
We kunnen als we gaan niet zo makkelijk meer terug (ivm visum dat we dan opgeven).
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 23 Sep 2013 20:56

Re: Emigreren & kinderen

Maple schreef:Ik zou het verschrikkelijk egoïstisch van mezelf vinden om mijn ouders hun kleinkinderen te 'ontnemen', zo voelt het voor mij. Ook zonder kinderen zou ik niet willen emigreren. Mijn ouders en ik lopen de deur niet plat bij elkaar, maar het idee dat we nog geen kilometer uit elkaar wonen is wel verschrikkelijk fijn. Gewoon, dat ze in de buurt zijn.

Het is ook egoistisch om hier te blijven en de schoonopa en oma hun kleinkinderen te ontnemen. Ik vind dit best een harde uitspraak.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Sep 2013 21:06

Re: Emigreren & kinderen

Ik zou her niet willen en het niet eens kunnen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers