Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emigreren & kinderen

<<

Anoniem7

Bericht 23 Sep 2013 20:08

Re: Emigreren & kinderen

Bacio schreef:
Maple schreef:Ik zou het verschrikkelijk egoïstisch van mezelf vinden om mijn ouders hun kleinkinderen te 'ontnemen', zo voelt het voor mij. Ook zonder kinderen zou ik niet willen emigreren. Mijn ouders en ik lopen de deur niet plat bij elkaar, maar het idee dat we nog geen kilometer uit elkaar wonen is wel verschrikkelijk fijn. Gewoon, dat ze in de buurt zijn.

Het is ook egoistisch om hier te blijven en de schoonopa en oma hun kleinkinderen te ontnemen. Ik vind dit best een harde uitspraak.

Heuh? Ik reageer op je openingspost. Daar staat niets over een schoonopa en schoonoma. Dit is puur mijn mening, in ónze situatie.
<<

Anoniem44

Bericht 23 Sep 2013 22:46

Re: Emigreren & kinderen

Maple schreef:Ik zou het verschrikkelijk egoïstisch van mezelf vinden om mijn ouders hun kleinkinderen te 'ontnemen', zo voelt het voor mij.


In het andere topic ging het er nog over dat je het opa's en oma's niet kon aandoen om ze met je kinderen op te zadelen. En nu is het egoistisch om de opa's en oma's hun kleinkinderen te onthouden.

Ik snap het niet meer.
<<

Anoniem40

Bericht 23 Sep 2013 22:58

Re: Emigreren & kinderen

Als ik kinderen krijg is de kans vrij groot dat dat in het buitenland is. Ik vind het nog wel een groot verschil of je aan de andere kant van de wereld woont of op 1,5 uur vliegen. De broer van mijn vriend heeft 2 kinderen en die wonen in een ander land. Ik heb de jongste nog nooit gezien en die is nu al ruim 1 jaar. Natuurlijk is dat jammer, maar t is nou eenmaal niet anders. Op termijn wil ik trouwens wel een land kiezen waarbij mijn kinderen goed kansen zouden krijgen, zowel qua opleiding als kans op werk. Dat zou dus Nederland kunnen zijn op termijn, maar net zo goed een ander land.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Sep 2013 05:55

Re: Emigreren & kinderen

-ED- schreef:
Maple schreef:Ik zou het verschrikkelijk egoïstisch van mezelf vinden om mijn ouders hun kleinkinderen te 'ontnemen', zo voelt het voor mij.


In het andere topic ging het er nog over dat je het opa's en oma's niet kon aandoen om ze met je kinderen op te zadelen. En nu is het egoistisch om de opa's en oma's hun kleinkinderen te onthouden.

Ik snap het niet meer.


Iets in me zegt me dat je die grijze hersencellen (gelukkig) wel beschikt om hier zelf het antwoord op te verzinnen, maar je jezelf nu alleen maar als een dom Britt-blondje neerzet omdat je me uit de tent wilt lokken. Mission failed.
<<

Anoniem123

Bericht 24 Sep 2013 06:22

Re: Emigreren & kinderen

Ik zou wel kunnen emigreren maar niet zo ver.
Een grote kanshebber hier is Duitsland.
Dat is dan net zo ver rijden als nu naar mijn familie. Alleen mijn man's familie wonen dan 3 uur rijden ipv 5 minuten.
Maar dan nog is het te doen voor een (lang)weekend.

Ik zou niet voor de opa's en oma's in nederland blijven. Ook al zou het ze erg veel pijn doen, het is toch ons leven? En het is niet net meer zoals vroeger, dat je elkaar dan nooit meer zag.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 24 Sep 2013 07:57

Re: Emigreren & kinderen

Er is een grote kans dat ik over een jaar of 2 naar België verhuis. Nu is dit natuurlijk het dichtstbijzijnde land hier maar toch zullen wij of mijn ouders 1,5/2 uur moeten reizen om elkaar te kunnen zien.

Ik weet niet wat jouw reistijd is Bacio? Maar mijn ouders wonen aan zee en over een jaar of 2 gaan wij in een grote stad wonen dus wij zien wel de voordelen van 2 werelden, we kunnen altijd een weekend naar mijn ouders gaan aan zee. Nu is er natuurlijk een heel groot verschil als je met het vliegtuig moet, ik denk dat ik dat ook wel heel moeilijk zou vinden. Maar als dat ervoor zorgt dat je bij de man van je leven kunt zijn en je gelukkig bent dan denk ik niet dat mijn familie me dat geluk zou willen ontnemen.

Er zijn zoveel manieren tegenwoordig om makkelijk en goedkoop contact te houden, bijv. whatsapp, skype enz. Als je een goede band met je familie hebt dan zul je die niet kwijtraken hierdoor, je zult elkaar alleen wat minder vaak zien maar kunt nog wel contact houden.
2019
2022
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 24 Sep 2013 18:07

Re: Emigreren & kinderen

Hi Femme,
Het is erg lang vliegen en er is ook veel tijdsverschil. Tickets zijn dan ook duur (retour is rond de 1000 euro) Mijn moeder heeft een lichte vliegangst. Ze heeft weleens gevlogen, maar nooit meer dan een paar uurtjes.

Het betekent dus wel dat we elkaar sporadisch gaan zien.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 25 Sep 2013 10:20

Re: Emigreren & kinderen

Bacio schreef:Hi Femme,
Het is erg lang vliegen en er is ook veel tijdsverschil. Tickets zijn dan ook duur (retour is rond de 1000 euro) Mijn moeder heeft een lichte vliegangst. Ze heeft weleens gevlogen, maar nooit meer dan een paar uurtjes.

Het betekent dus wel dat we elkaar sporadisch gaan zien.


Dat is lastig zeg! Heb je een erg hechte band met je familie? Dan lijkt het me een ontzettend moeilijke keuze.
Laatst gewijzigd door Femme op 02 Okt 2013 10:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
2019
2022
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 25 Sep 2013 10:33

Re: Emigreren & kinderen

Mijn schoonzus en zwager wonen in het buitenland (andere kant van de wereld). Ik vind het heel erg jammer dat ze onze jongens niet zien opgroeien. En ik zou het oprecht heel erg jammer vinden als zij daar een kindje zouden krijgen, maar het is hun leven hun keuze. De planning is overigens wel dat ze over 1,5/2,5 jaar terugkomen :-)
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem12

Bericht 25 Sep 2013 10:39

Re: Emigreren & kinderen

Mijn broer heeft een kindje aan de andere kant van de wereld en mijn moeder heeft hem nog nooit gezien. Mijn vader is inmiddels overleden, maar had hem ook nooit ontmoet. Het lijkt me echt verschrikkelijk als je je kleinkind nog nooit gezien hebt, nog nooit vastgehouden hebt.

Mijn moeder heeft vliegangst (en nog nooit gevlogen), maar ze wil over een aantal jaren toch wel de stap zetten om erheen te gaan.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 01 Okt 2013 18:33

Re: Emigreren & kinderen

Rush is je broer nooit met zijn gezin naar NL gekomen voor een ontmoeting? Waarom niet?

Wij zien de familie nu ongeveer 1x per jaar, dus t valt wat dat betreft "mee".
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 01 Okt 2013 18:34

Re: Emigreren & kinderen

ps Rush zijn ze ook niet naar de begrafenis gekomen?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers