Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel...

<<

Anoniem154

Bericht 22 Feb 2015 21:38

Stel...

Je moet binnen vijf minuten jouw huis verlaten voor het tot op de grond afbrandt....welke tien dingen zou je meenemen?

1. Kinderen en man
2. Paspoorten
3. Administratiemappen
4. Hard discs
5. Televisie
6. Mijn fiets
7. Portemonnees
8. Camera
9. Telefoons
10. Curver met dingen van kids ( tekenngen, geboortekaartjes, etc...)

Ik hecht weinig waarde aan spullen, dus dan maar wat het meest waard is. Heb weinig in huis wat emotionele waarde heeft.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Feb 2015 21:40

Re: Stel...

M'n vriend.

Als het lukt foto albums, hard discs en geheugenkaartjes.

En als het lukt telefoon, paspoort en portemonnee omdat het me praktisch lijkt. Als het niet lukt, is het vervangbaar natuurlijk.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Feb 2015 21:45

Re: Stel...

M'n vriend en m'n katten, de rest kan me allemaal gestolen worden. Heb alleen een secretaire van m'n opa en oma waar ik veel waarde aan hecht, maar die is te zwaar om te tillen.
Laatst gewijzigd door Scandic op 22 Feb 2015 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Feb 2015 21:46

Re: Stel...

1. zo veel mogelijk foto's
2. laptop
3. telefoon
4. tablet
5. zo veel mogelijk schoenen
6. paspoort
7. portemonnee
8. handtassen
9. bril/lenzen (afhankelijk van wat ik op dat moment draag)
10. sieraden

Zoiets denk ik?
❤ 7 juni 2018
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 22 Feb 2015 21:52

Re: Stel...

* Man en kinderen
* Foto's en sd-kaartjes
* Telefoon en tablet

En dat is het wel denk ik? Als we er zelf maar ongedeerd uitkomen.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 22 Feb 2015 21:59

Re: Stel...

Vriend, katten, doos met fotoalbums, wij allebei onze telefoon (we hebben allebei een hoesje erom waar bankpas en ID ook in zit :^^: ), externe harde schijf, iPad, laptops.
<<

anoniem213

Bericht 22 Feb 2015 22:30

Re: Stel...

Ik verwacht eigenlijk dat mijn vriend gewoon zelf loopt. Ik zou proberen vooral dingen mee te nemen die niet vervangbaar zijn (mijn vriend is dat ook niet hoor) zoals mijn externe harde schijf met alle gegevens, foto's en souvenirs. Daarnaast heb ik wat cadeaus die ik gekregen heb van een vriendin die onlangs overleden is. Die zou ik ook proberen te redden, omdat die heel waardevol voor me zijn.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 22 Feb 2015 22:36

Re: Stel...

Ligt een beetje verspreid door het hele huis dus denk niet dat het verstandig zou zijn om de fotoalbums op zolder op te zoeken als er al brand is. Maar stel dat dat veilig kon:

fotoalbums
laptop met de foto's die daar op staan
schilderij(en)
souvenirs
kleding zodat ik wat eigen dingen aan kan de eerste dagen
mappen met administratie
portemonnee met bankpas en ander pasjes
poeziealbums van de lagere school

Bij elkaar dus al meer dan 10 dingen, in de praktijk zal ik bij brand denk ik vooral wat dingen uit de woonkamer beneden grissen voor ik naar buiten ren, denk niet dat ik nog naar boven de trap op ga.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Tooky Tooky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 15 Feb 2015 14:33

Bericht 22 Feb 2015 23:04

Re: Stel...

Ik ben een aantal jaar geleden alles kwijt geraakt. Dus nu heb ik niet veel belangrijke spullen meer die van waarde zijn uit het verleden. Ik heb wel mooie meubels, maar deze zijn te zwaar om snel naar buiten te tillen. Die zal ik wel missen.
Dus alleen de honden eruit, en de rest domweg weer achterlaten. Wat maakt het uit?
Ohja, laptop gaat wel mee voor de foto's!
<<

Anoniem118

Bericht 22 Feb 2015 23:07

Re: Stel...

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem118

Bericht 22 Feb 2015 23:08

Re: Stel...

Jeetje Tookie Tookie, lijkt me zo zwaar om dat mee te moeten maken!
<<

Anoniem149

Bericht 22 Feb 2015 23:59

Re: Stel...

Kat.
Briefje wat op mijn schouw staat wat door mijn opa is geschreven. Paar maanden later is hij overleden dus is me heel dierbaar.
Mijn verzilverde schoentje die ik van mijn oma gekregen, + een kop en schotel waar ik vroeger bij opa&oma altijd 'koffie' uit dronk. Die dingen zijn me erg dierbaar.
Heel stom, maar knuffel die ik al bijna 30 jaar heb wil ik ook graag 'redden'.

Dit zijn denk ik wel de belangrijkste dingen. Foto's staan nog steeds bij mijn ouders en de rest is vervangbaar.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 23 Feb 2015 00:07

Re: Stel...

Ik ben ook bijna alles verloren een paar jaar geleden, dus aan dingen van vroeger ofzo hoef ik niet eens te denken.
Ik zou wel mijn kinderknuffel meenemen (1 van de weinige dingen die ik nog wel heb), mijn dieren uiteraard, iphone, vest van mijn vader, fotoboek van mijn vader. De rest zal me wat.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem173

Bericht 23 Feb 2015 00:52

Re: Stel...

June schreef:Ik verwacht eigenlijk dat mijn vriend gewoon zelf loopt.

Je kon me opvegen na deze opmerking :lol:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 23 Feb 2015 03:22

Re: Stel...

Man en kinderen
Fotoaobums
Harde schijf met foto's
Herinneringsdozen van ons alle vier
Oude, onvervangbare boeken
Doos met platen en casettebandjes
Beeldjes die ik van mijn oma's heb gekregen.

Denk niet dat ik meer mee krijg in vijf minuten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Feb 2015 04:56

Re: Stel...

Katten
Laptop
Externe harde schijf
Computer
Portemonnee
Fotoboeken
Auto sleutels
Mijn knuffel
Foto toestellen
iPad
Afbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 23 Feb 2015 08:56

Re: Stel...

Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat de katten wel wegrennen.. Anders wil ik die eruit halen. Ook ik ga er vanuit dat m'n vriend een brand doorheeft en het huis verlaat.. En verder weet ik 't niet.
<<

Anoniem97

Bericht 23 Feb 2015 08:56

Re: Stel...

Vriend en kinderen
Fotoalbums
Externe hardeschijf

Dat is belangrijkste

Daarna:

iPad en MacBook
Camera
Kleding en speelgoed

Eigenlijk geen idee, foto's en kinderen/vriend vind ik belangrijkste en ik denk dat als je dan buiten bent dat je dan niet meer terug gaat, of nou ja dat weet ik wel zeker. Materiële dingen zijn wel weer vervangbaar, maar foto's zijn toch wel heel dierbaar.
Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2015 09:18

Re: Stel...

1. Mijn vriend (al kan hij denk ik wel gewoon zelf meelopen, maar als dat niet lukt red ik hem als eerste)
2. De katten
3. De foto's van mijn vader en mijn fotoalbum dat ik van mijn moeder heb gekregen toen ik uit huis ging (alle oudere fotoalbums liggen nog bij mijn moeder thuis wegens gebrek aan ruimte).
4. De spulletjes voor de bruiloft, m'n bruidslingerie, sluier, de versiering etc.

Verder kan ik niks bedenken. Ja, het is heel erg zonde van m'n meubels en de tv en de laptop enzo, maar die zijn vervangbaar en ik neem aan dat die ook grotendeels vergoed worden door de verzekering.

Mijn stiefvader heeft het meegemaakt op zijn 26e, hij woonde toen nog bij zijn ouders en hun hele boerderij is tot de grond afgebrand. Hij heeft nog een paar foto's die bewaard zijn gebleven omdat ze in een blikken trommeltje opgeborgen waren. Verder heeft hij helemaal geen spullen meer van vroeger. Het is nu bijna 30 jaar geleden en hij kan nog steeds niet naar vuur kijken.

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Feb 2015 09:27

Re: Stel...

Mijn man (hoewel ik ervan uitga dat hij zichzelf het huis wel uit krijgt. Die gaat waarschijnlijk eerst nog kijken of hij buren moet helpen)
De NAS
De echo's van de baby
Onze telefoons
Fotoalbum
Laptop
Ons trouwboekje

Dat zijn de belangrijkste dingen wel denk ik. Met de NAS hebben we in ieder geval eigenlijk alle foto's, dat vind ik het belangrijkst.
Dingen als autosleutels en portemonnee zijn ook wel handig. Oh en in de winter m'n jas!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 23 Feb 2015 09:30

Re: Stel...

Man en kind, laptop, telefoon, camera, map met diploma's en andere belangrijke paperassen, foto-albums van mezelf en ons kind.
04-2014
10-2015
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Feb 2015 10:42

Re: Stel...

Man uiteraard, handtas met portemonnee en mobiel, kistje met pasjes, laptop, ipad en de rest red je denk ik niet op zo'n moment... we hebben de documenten van het huis en school etc in de brandkluis zitten.
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 23 Feb 2015 11:51

Re: Stel...

Ik zet de kooi van het konijn buiten, rol de kooi van onze vogel naar buiten en ga dan buiten de kippen loslaten zodat die het bos in kunnen vluchten en laat in de schuur de vogels uit de volière los zodat die er ook vandoor kunnen. De rest interesseert me echt niets, als mijn diertjes maar veilig zijn!
Vriend zal vast zelf wel naar buiten gaan lijkt me, anders probeer ik hem uiteraard als eerste naar buiten te krijgen!
10.04.17
<<

Anoniem140

Bericht 23 Feb 2015 12:01

Re: Stel...

Ik zou mij zoon en dieren in veiligheid brengen en mijn telefoon heb ik sowieso al in de aanslag om de brandweer te bellen. Verder denk ik niet dat in in staat ben om na te denken wat er nog meer mee zou moeten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 23 Feb 2015 12:09

Re: Stel...

Uit ervaring weet ik dat ik daar niet eens over nadenk bij brand, dan denk ik alleen maar aan levende personen/dieren die uit het pand moeten. Destijds (bedrijfspand) dacht ik pas aan mijn tas met alle spullen toen ik buiten stond....

Mocht ik er wel aan denken dan mijn harde schijf met foto's en paspoorten denk ik. Mijn fotoboeken (hoe slecht ook) staan ergens achter het schot op zolder.. Toch maar eens digitaliseren denk ik.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers