Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doemscenario's: Waarom?!

<<

Anoniem216

Bericht 22 Feb 2015 22:25

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Niet herkenbaar. Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen enge horrorverhalen gehoord. Ik heb wel 2x van dichtbij mee gemaakt dat een 20 weken echo echt niet goed (niet levensvatbaar) en dat een kindje binnen een paar weken overleed na de geboorte door een defect. Dat heeft altijd in mijn achterhoofd gezeten tijdens de zwangerschap en was ik blij met elke mijlpaal. Maar mensen die je dat bewust gaan vertellen, nee niet meegemaakt.
<<

Anoniem118

Bericht 22 Feb 2015 22:48

Re: Doemscenario's: Waarom?!

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 22 Feb 2015 23:03

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Ook niet heel herkenbaar, net als Exo heb ik mij vanaf halverwege afgesloten voor negatieve (bevallings)verhalen.
Ik heb als mensen begonnen ook gewoon aangegeven dat ik niet op dat soort verhalen zit te wachten, dan was het gelijk afgelopen. Normaal ben ik niet zo assertief op die manier, maar toen lukte het goed.
<<

Anoniem140

Bericht 23 Feb 2015 08:57

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Totaal niet herkenbaar.
En al helemaal niet in de mate dat het zou storen of vervelend is.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Feb 2015 09:03

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Voor mij is het ook totaal niet herkenbaar. Lijkt me erg vervelend, maar geen enkel persoon heeft dergelijke verhalen aan mij verteld. En verder heb ik verhalen in tijdschriften en zo wel gelezen, maar heb bewust de film 'De gelukkige huisvrouw' vermeden, die toen net uit was, omdat velen mij dat had aangeraden.

Overigens denk ik er ook wel hetzelfde over als eerder gezegd werd: misschien heeft die persoon zelf op dat moment ook even behoefte aan het doen van haar verhaal. Jammer dat enkele personen altijd negatieve verhalen vertellen, maar voor de meesten zal het heus niet met opzet zijn bedoeld om jou eens even lekker bang te maken of zo.
<<

Anoniem90

Bericht 23 Feb 2015 09:23

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Herkenbaar. Vanishing twin, TTTS, vroeggeboorte, bevallingen waarbij nummer 2 dwars gaat liggen etc.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Feb 2015 10:45

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Pfff wat bizar dat mensen dat doen zeg. Steeds weer met doenscenario's komen. Maar ja... je hebt al rrn zwangerschap meefemaakt toch dus ja... dan heb en ben je zelf het positieve voorbeeld.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Feb 2015 14:11

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Wel apart dat het voor de helft hier niet herkenbaar is en voor de andere helft wel. Of zouden de vrouwen voor wie het niet herkenbaar is zelf de verhalen vertellen? :suspect:

Ik vind het wel bijzonder om te zien dat er dus bepaalde types rondlopen die er echt een sport van lijken te maken om andere vrouwen bang te maken. Andere vrouwen, zoals mijn moeder en ook alle professionele mensen die ik tegenkom, zoals echoscopisten en verloskundigen lijken juist heel erg voorzichtig met dergelijke negatieve informatie en stellen me juist heel erg gerust.
<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2015 14:15

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Nougat schreef:Wel apart dat het voor de helft hier niet herkenbaar is en voor de andere helft wel. Of zouden de vrouwen voor wie het niet herkenbaar is zelf de verhalen vertellen? :suspect:

.


In mijn vorige zwangerschap en was ik zelf veel minder bang voor doemscenario's, ook toen heb ik niet meegemaakt dat mensen zulke dingen tegen me zeiden. Misschien omdat ze weten dat ik dan een rot opmerking terug maak.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Feb 2015 14:21

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Nougat schreef:Wel apart dat het voor de helft hier niet herkenbaar is en voor de andere helft wel. Of zouden de vrouwen voor wie het niet herkenbaar is zelf de verhalen vertellen? :suspect:


Knap staaltje onderzoekswerk en een mooie conclusie Nougat. Hulde!

♥♥
<<

Edding3000

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 22 Feb 2015 04:29

Bericht 23 Feb 2015 14:34

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Ik denk dat het meer te maken heeft met dat mensen over het algemeen vaker negatieve dingen onthouden en kwijt willen en de positieve dingen als normaal/standaard en dus misschien niet boeiend genoeg zien.
Beetje gekke vergelijking misschien, maar als je iemand vraagt hoe z'n vakantie is geweest en er is niks negatiefs gebeurd, maar het is 'gewoon' een mooie, leuke vakantie geweest, dan is het antwoord vaak "ja goed, lekker weer gehad!", zoiets. Maar als er bv vertraging is geweest en het hotel was niet goed en de reisleiding kwam niet opdagen etc. (ik noem maar wat), dan hoor je daar vaak wel hele verhalen over. Aard van het beestje misschien?
<<

Linvi

Bericht 23 Feb 2015 14:35

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Ik wist gewoon bij voorbaat al dat je er zo'n conclusie aan zou gaan hangen, Nougat.

Begin is bij jezelf met niet altijd maar jou mening/ oordeel te verkondigen want eigenlijk doe jij exact hetzelfde als de mensen die jij "beschuldigd".
<<

Anoniem90

Bericht 23 Feb 2015 14:36

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Nougat schreef:Wel apart dat het voor de helft hier niet herkenbaar is en voor de andere helft wel. Of zouden de vrouwen voor wie het niet herkenbaar is zelf de verhalen vertellen? :suspect:

Ik vind het wel bijzonder om te zien dat er dus bepaalde types rondlopen die er echt een sport van lijken te maken om andere vrouwen bang te maken. Andere vrouwen, zoals mijn moeder en ook alle professionele mensen die ik tegenkom, zoals echoscopisten en verloskundigen lijken juist heel erg voorzichtig met dergelijke negatieve informatie en stellen me juist heel erg gerust.

Geruststelling zocht ik juist niet, ik zocht feiten. En dat hield in dat de berichten van gyn/kinderarts/echoscopiste niet altijd stralend en vol optimisme waren. Maar goed, was ook een risicovolle zwangerschap.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2015 14:38

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Elliot schreef:
Nougat schreef:Wel apart dat het voor de helft hier niet herkenbaar is en voor de andere helft wel. Of zouden de vrouwen voor wie het niet herkenbaar is zelf de verhalen vertellen? :suspect:


Knap staaltje onderzoekswerk en een mooie conclusie Nougat. Hulde!


Aan de statistiek valt wel iets op te merken: 7 mensen vind het herkenbaar tegenover 15 mensen die aangeven het niet te herkennen. Om dan van een 50-50 verdeling te spreken lijkt wensdenken. Maar inderdaad, verder is het een goed onderbouwde en gedurfde vraagstelling, en een scherpe conclusie. Knap gedaan.

Ik moest maar weer eens aan het werk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Feb 2015 15:56

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Tja, ik ben iemand met die doemscenario's, maar ja ik heb van dichtbij meegemaakt dat een 20 week echo einde zwangerschap betekende. Dus ik ben sindsdien daarin wat harder geworden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem125

Bericht 23 Feb 2015 16:07

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Stofzuiger schreef:
Nougat schreef:Wel apart dat het voor de helft hier niet herkenbaar is en voor de andere helft wel. Of zouden de vrouwen voor wie het niet herkenbaar is zelf de verhalen vertellen? :suspect:

Ik vind het wel bijzonder om te zien dat er dus bepaalde types rondlopen die er echt een sport van lijken te maken om andere vrouwen bang te maken. Andere vrouwen, zoals mijn moeder en ook alle professionele mensen die ik tegenkom, zoals echoscopisten en verloskundigen lijken juist heel erg voorzichtig met dergelijke negatieve informatie en stellen me juist heel erg gerust.

Geruststelling zocht ik juist niet, ik zocht feiten. En dat hield in dat de berichten van gyn/kinderarts/echoscopiste niet altijd stralend en vol optimisme waren. Maar goed, was ook een risicovolle zwangerschap.

Ik neem aan dat ze mij de feiten vertellen. Gelukkig is er tot noch toe geen enkele aanleiding geweest om mij niet gerust te stellen. De zwangerschap verloopt prima, eigenlijk zonder gekke dingen of complicaties. Dus ja, wel de feiten, maar nee geen negativiteit hier bij de pro's.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Feb 2015 16:12

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Silly-One schreef:Tja, ik ben iemand met die doemscenario's, maar ja ik heb van dichtbij meegemaakt dat een 20 week echo einde zwangerschap betekende. Dus ik ben sindsdien daarin wat harder geworden.

Je bent er wat harder in geworden, maar dat hoeft geen reden te zijn om dat verhaal te vertellen aan iemand die zwanger is? Ik denk dat iedereen die zwanger is zich wel realiseert dat het ook mis kan gaan, daar hoef je echt niet voortdurend aan herinnerd te worden door iemand die 'daar wat harder in is geworden' ...
<<

Anoniem140

Bericht 23 Feb 2015 16:24

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Hahahaha Nougat, neem je jezelf nog wel serieus?
Haha, ik moet zo lachen om jouw conclusies iedere keer. Echt zo puberaal, als iemand links zegt is het voor jou meteen rechts.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Feb 2015 16:26

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Ik zeg gewoon al vanaf het begin van dit topic hetzelfde. Guess what? Omdat dat mijn mening is. Ik vind echt dat mensen wel wat zorgvuldiger mogen zijn, in plaats van alles er maar uit te flappen. Juist vrouwen die zelf al moeder zijn, zouden toch moeten weten dat het niet echt handig is om zulke negatieve verhalen op te hangen en dat veel vrouwen tijdens hun zwangerschap extra gevoelig zijn voor dit soort informatie.
<<

Anoniem140

Bericht 23 Feb 2015 16:31

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Nougat, je bent op dit hele forum de enige die er zomaar wat uitflapt.
Dat jouw conclusie is dat de mensen die geen ervaring hebben met het constant horen over doemscenario's dan vast degene zijn die die doemscenario's vertellen is echt iets wat ik deed toen ik 15 was, proberen te provoceren en reacties uit te lokken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Feb 2015 16:33

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Nougat schreef:Ik zeg gewoon al vanaf het begin van dit topic hetzelfde. Guess what? Omdat dat mijn mening is. Ik vind echt dat mensen wel wat zorgvuldiger mogen zijn, in plaats van alles er maar uit te flappen. Juist vrouwen die zelf al moeder zijn, zouden toch moeten weten dat het niet echt handig is om zulke negatieve verhalen op te hangen en dat veel vrouwen tijdens hun zwangerschap extra gevoelig zijn voor dit soort informatie.


Iets met een bord? Spiegel? :palm:

OT: ik kan me niet herinneren dat ik mijn zus gehoord heb over zulke verhalen. Lijkt mij ook niet prettig om zoiets te horen te krijgen, maar aan de andere kant is het belangrijk er wel rekening mee te houden dat er iets kan zijn.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Feb 2015 17:02

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Nougat schreef:
Silly-One schreef:Tja, ik ben iemand met die doemscenario's, maar ja ik heb van dichtbij meegemaakt dat een 20 week echo einde zwangerschap betekende. Dus ik ben sindsdien daarin wat harder geworden.

Je bent er wat harder in geworden, maar dat hoeft geen reden te zijn om dat verhaal te vertellen aan iemand die zwanger is? Ik denk dat iedereen die zwanger is zich wel realiseert dat het ook mis kan gaan, daar hoef je echt niet voortdurend aan herinnerd te worden door iemand die 'daar wat harder in is geworden' ...

Ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat je zo iets van dichtbij meegemaakt moet hebben om daar over te kunnen oordelen.
Het is namelijk iets wat je je ergste vijand niet toewenst.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Feb 2015 17:13

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Maar Silly, ga jij dan echt, als een vrouw zwanger is en bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet voor haar 20 weken echo, dat verhaal vertellen? Dat is toch een beetje onnodig?
Ik snap dat je er anders in staat als je zoiets van dichtbij hebt meegemaakt, maar dan nog kan ik me niet voorstellen waarom je het nodig zou vinden om zulke verhalen tegen zwangere vrouwen te vertellen. Nou wil ik niet zeggen dat je zo'n verhaal NOOIT tegen een zwanagere vrouw mag vertellen, maar ik stel me nu een beetje dit gesprek voor tussen jou en bijvoorbeeld een zwangere collega:

Collega: Ik heb morgen mijn 20 weken echo, ben zo zenuwachtig! Hopelijk is alles goed.
Jij: Zeker spannend, ik hoop ook dat alles goed is voor je. Ik heb namelijk van dichtbij meegemaakt dat het niet goed was, dat is zo heftig.

Ik snap wel dat je zoiets wilt vertellen, maar je ziet toch zelf neem ik aan ook wel in dat zoiets heel raar en angstaanjagend over kan komen?

Misschien vul ik nu teveel in voor je hoor, en in dat geval neem ik alles terug, maar dit is het beeld wat ik er nu bij krijg en dat lijkt mij echt heel vervelend voor de zwangere dame in kwestie.

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 23 Feb 2015 17:20

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Eens met Elliot. Ik vind het een groot verschil om zoiets te denken als een vrouw vertelt dat ze een echo heeft, en het ook daadwerkelijk zeggen. Wat levert zo'n verhaal de vrouw in kwestie op behalve extra stress voor de echo. Iedere zwangere vrouw weet dat het verkeerd kan lopen, maar het heeft mijns inziens totaal geen zin om dit nog eens te benadrukken door zo'n vervelend verhaal te vertellen.
Ik zou het als zwangere vrouw ook echt niet kunnen waarderen als iemand mij zo'n verhaal zou vertellen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Feb 2015 17:28

Re: Doemscenario's: Waarom?!

Je vult het iets teveel in. Ik heb het hier niet snel over met vreemde, maar vrienden die het weten, weten hoe ik er over denk. Toen hun vertelde zwanger te zijn, kon ik niet oprecht blij zijn totdat de 20 weken echo was geweest. Dit nemen ze me ook niet kwalijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers