Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ryan air

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Feb 2015 22:30

Ryan air

Zijn ze bij Ryan air erg streng qua afmetingen en gewicht van de bagage? Weet iemand dat?

We mogen ieder 10 kilo handbagage en een kleine tas. Samen hebben we nog 1 koffer waar 15 kilo in mag
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem273

Bericht 20 Feb 2015 22:36

Re: Ryan air

We hebben regelmatig gehad dat we onze handbagage moesten laten opmeten en wegen, ja.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Feb 2015 22:45

Re: Ryan air

Ja daar zijn ze heel streng in. Er staan van die rekken waar je koffer in moet passen en vaak ook een weegschaal.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 20 Feb 2015 22:48

Re: Ryan air

Ja, men zegt vaak dat Ryanair verdient aan mensen die zich niet aan de bagageregels houden (en dan dus ter plekke flink moeten bij betalen). Handbagage moet in zo'n rek passen en het wordt gewogen, maar volgens mij gebeurd het niet standaard beide (maar zou de gok ieder geval niet wagen om niet aan de regels te voldoen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Feb 2015 22:54

Re: Ryan air

Qua maten klopt het. Ik dacht meer aan of ze heel moeilijk doen over een halve kilo meer. Maar ook dat ga ik maar niet uitproberen
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 20 Feb 2015 23:02

Re: Ryan air

Bij ons deden ze dus helemaal niet moeilijk. Ik had me er superstrikt aangehouden, 10 dagen vakantie met 10 kg, in een weekendtas. Stonden er gewoon mensen trolleys van het formaat die je normaalgesproken incheckt in het vliegtuig in het bagagerek te proppen...

Dus ja, ik vind het heel dubbel.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Feb 2015 23:28

Re: Ryan air

Normaal zou ik aan tien kilo voor twee weken ook genoeg hebben. Nu gaan we ook mega veel sporten dus twee keer zoveel mee. Het weer werkt ook nog niet heel erg mee. Extra vest en zo. Morgen maar eens alles wat er nu ligt inpakken en even wegen. Hopelijk blijft er nog wat plek voor vriendjelief ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 21 Feb 2015 00:54

Re: Ryan air

Ik heb echt al tig keer met ryanair gevlogen, maar heb serieus nog nooit meegemaakt dat ze m'n bagage wilden wegen. Wel moet ik soms m'n trolley in zo'n rek doen. Misschien kun je veel laagjes aandien, en tegenwoordig mag je ook een kleine handtas meenemen waar misschien net nog wat shirtje/ondergoed/whatever in gepropt kunnen worden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Feb 2015 01:48

Re: Ryan air

Meten doen ze eigenlijk wel altijd, tenminste, de keren dat ik er mee vloog wel. Wegen weet ik eigenlijk niet meer. Wel is het zo dat als ze wegen/meten ze superstreng zijn, en je dus flink moet bijbetalen als je je er niet aan houdt. Ik zou de gok dus niet nemen als ik jou was.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Feb 2015 07:44

Re: Ryan air

Vooral als er van tevoren al bekend is dat er vertraging is is het irritant. Dan moet vaak iédereen meten/wegen om tijd te doden :)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 21 Feb 2015 09:54

Re: Ryan air

De eerste keer dat wij met Ryan Air vlogen hebben we ons zo vergist, dat we echt heel veel moesten bijbetalen.
Daarna hebben we ons heel goed aan alle regels gehouden!
Ze zijn erg streng.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Feb 2015 10:11

Re: Ryan air

Je moet je idd gewoon aan de eisen houden. Ze zijn best streng als ze controleren.
<<

Anoniem119

Bericht 21 Feb 2015 16:59

Re: Ryan air

Oh ze zijn zo streng! Ik heb honderden euro's aan Ryanair gedoneerd aan extra bagage.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Feb 2015 18:03

Re: Ryan air

Ik check online in en ben verder nog nooit gevraagd, maar heb dan ook een tas die aan de meetafspraken voldoet en een klein rugzakje die ik in nood in de handbagage prop
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 21 Feb 2015 20:44

Re: Ryan air

Je kunt geluk hebben, maar bij zo'n meetmoment gaat je koffer echt niet zonder bijbetaling mee als die te groot of te zwaar is. Volgens mij verschilt het per luchthaven hoe streng ze zijn, heb het idee dat ze bij London Stansted bijvoorbeeld echt heel erg strikt zijn.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 21 Feb 2015 20:48

Re: Ryan air

Ik heb nog nooit controle gehad bij Ryanair. Ik vlieg trouwens nooit met te grote/zware handbagage, dus als het wel gecontroleerd wordt is er geen probleem.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 23 Feb 2015 12:19

Re: Ryan air

Ik werd wel op formaat gecontroleerd, maar niet op gewicht. Dat je weer dat extra tasje mee kan nemen is wel echt heel fijn!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Feb 2015 12:31

Re: Ryan air

Onze handbagage koffertjes mochten er gratis inchecken. Achteraf niet zo handig. Als dit koffertje kwijtraakt zitten daar belangrijke spullen in voor de vakantie. We zullen zien. Verder nergens wat hoeven meten of wegen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem321

Bericht 23 Feb 2015 14:54

Re: Ryan air

Mijn vriend en ik hebben eerder met Ryanair gereisd en we hebben met de ingecheckte bagage wel eens gedonder gehad. De ingecheckte bagage woog op de heenweg net geen 15 kg, op de terugweg (terwijl er precies hetzelfde in zat) was het ineens 17 kg. Daar plaats ik dan wel mijn vraagtekens bij.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers