Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op bezoek bij de (schoon)ouders

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Feb 2015 07:15

Op bezoek bij de (schoon)ouders

Hoe vaak ga je op bezoek bij je ouders of schoonouders?
En dan ook nog altijd voor je op vakantie gaat?

Wij gaan eens in de drie weken op bezoek bij mijn moeder en iets vaker, eens in de twee weken denk ik, bij mijn schoonouders. Die laatsten wonen ook heel dichtbij. Dan eten we mee. De laatste tijd waren we heel druk en was ik erg moe. Toen is mijn vriend op donderdagavond, ik werk dan, een keer bij zijn ouders gaan eten. Dat vind iedereen goed en begrijpelijk. Ik app dan wat vaker met mijn schoonmoeder zodat ze ook contact met mij houdt. Iedereen blij.

We hadden elk weekend wat op elke dag, dus toen mijn moeder vroeg, nouja...klaagde, wanneer we eindelijk weer eens kwamen eten heb ik gezegd dat ik een keer een dag in het weekend niet weg wilde in de avond. Nu stuurde ze er op aan dat we toch echt voor de vakantie moeten komen. Dus vanavond, wanneer het eigenlijk helemaal niet uit komt, moeten we daar naar toe. Eigenlijk is dat elke vakantie zo, ook al zijn we de week ervoor nog geweest.

Ik baal er een beetje van dat ik het niet duidelijk durf te maken dat heen en weer rijden en daar de hele avond gezellig zitten doen, soms even te veel kan zijn. Lekker met een dekentje op de bank is ook wel eens heerlijk!
Ze voelt zich dan meteen teleurgesteld dat we niet willen. Dat zegt ze ook. En dat ze ons te weinig ziet. Nou ik vind eens in de drie weken toch best vaak. Als we vragen of ze bij ons willen komen, dan kan dat eigenlijk nooit. Dat leek mij wel een keer fijn.
Laatst gewijzigd door Jip op 20 Feb 2015 09:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Feb 2015 07:25

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik vind om de 2 of 3 weken echt vaak hoor. Nou wonen wij niet bij (schoon)ouders in de buurt, maar toen dat wel zo was zag ik hen ook niet zo veel. Hier is het gewoon hoe het uitkomt. Soms weken of maanden niet en soms 2 weekenden achter elkaar. Ik zou proberen die regelmaat eruit te halen, dan wek je ook minder verwachtingen. En probeer wel gewoon eerlijk te zijn, als je het niet trekt moet je niet gaan. Misschien dan telefonisch bijpraten?
<<

Anoniem304

Bericht 20 Feb 2015 07:44

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik kom wekelijks bij m'n moeder. M'n vriend ziet haar gemiddeld 1x per maand, maar dan vaak op een verjaardag. We komen er samen eigenlijk nooit tussendoor.

M'n schoonouders zien we apart van elkaar regelmatig, het zijn onze buren. Maar samen komt ook niet vaak voor.

Wij zijn niet echt 'op bezoek gaan' types. :)
<<

Anoniem119

Bericht 20 Feb 2015 07:45

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Mijn moeder zie ik eens in de paar maanden. We wonen vrij ver weg van elkaar, dus eens in de zoveel tijd gaan we daar voor een weekendje heen, of komt zij bij mij. Altijd super gezellig. M'n vriend heeft ook een goede band met haar. Omdat we elkaar niet veel zien, bel ik wel veel met haar.

Naar m'n vader gaan we maar twee a drie keer per jaar, die zien we niet zo veel.

Mijn schoonouders zie ik veel vaker, maar daar wonen we ook echt dichtbij, praktisch in hetzelfde dorp tegenwoordig. Daar hebben we juist bewust voor gekozen, zodat we ze wat vaker zien. We gaan vaak bij hen borrelen, maar tegenwoordig komen ze vaak ook even hier buurten. Vanavond komen ze borrelen en nemen we ze mee uit eten als bedankje voor hun grote hulp bij de verhuizing, toen kwamen ze constant helpen namelijk. M'n vriend ziet z'n ouders nog vaker, omdat hij daar ook vaak eet als ik s avonds werk. Als we op vakantie gaan, gaan we inderdaad altijd nog even langs hen om gedag te zeggen. Langs m'n moeder zal ik dat niet zo snel doen want dat is gewoon veel verder weg en kan je niet echt op en neer.

Ik zou gewoon tegen je moeder zeggen dat het te druk is en dat het niet uit komt en dat je na de vakantie graag al je verhalen komt vertellen.
<<

Patsy

Bericht 20 Feb 2015 08:03

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Mijn vader zie ik heel vaak. Hij woont hier vlakbij en helpt ons veel in de periodes dat mijn man veel werkt. Ook belt mijn man hem snel als hij even 2 sterkere armen nodig heeft met klussen. Sowieso sinds mijn vader alleen is proberen we niet te lange tijd elkaar niet te zien.

Mijn schoonouders wonen iets verder weg, hun zie ik sowieso elke maand een keer als ze hier de stad in gaan. Sinds onze zoon er is komen ze vaker. Meestal komen ze doordeweeks dus mijn man ziet ze een stuk minder vaak.

Als wij op vakantie gaan zorgen we altijd wel dat we elkaar nog even gezien hebben. Je weet immers maar nooit wat er gebeurt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 20 Feb 2015 08:10

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Mijn ouders en schoonouders wonen vlak bij elkaar, voor ons is dat twee uur reizen. Wij gaan nooit zomaar die kant op, we hebben ook nog veel vrienden daar dus we combineren bezoek aan onze ouders altijd met verjaardagen, vriendinnendagjes, stapavondjes enz en blijven dan het hele weekend daar en nemen dan ook ruim de tijd voor onze ouders. Soms komen we er 3 weken achter elkaar en soms 6 weken niet.

Zelf zie ik niet in waarom je voor een vakantie nog verplicht langs moet, gaan jullie lang op reis? En ik ben ook blij dat het hier niet alleen maar van een kant komt, onze ouders komen ook regelmatig hier heen (zeker nu met de baby).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 20 Feb 2015 08:12

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik zie mijn schoonouders eens in de paar maanden. Ze wonen ver weg en wij hebben het druk. Zelf komen ze niet vaak deze kant op, meestal gaan wij naar hen toen. Maar dat is dus eens per drie maanden ongeveer. Ik vind dat genoeg en mijn man ook.
Wat betreft dat 'moeten': niemand vertelt mij wat ik in mijn spaarzame vrije tijd zou moeten doen. Ik bepaal dat zelf. Ik zou daar helemaal niet gevoelig voor zijn, als mijn schoonmoeder daarover zou klagen. En voor de vakantie langs is ook maar zo een regeltje, waarom zou dat gelden? Ik zou dus uitleggen dat dat er niet in zit wegens te druk (en eventueel als dat beter past, haar bij ons uitnodigen).
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 20 Feb 2015 08:18

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Mijn ouders zie ik meerdere keren in de week, omdat zij op M. passen. (M'n moeder dan voornamelijk, vader werkt overdag). Echt op bezoek samen met man, is ongeveer 1 keer per maand, maar kan soms ook langer tussen zitten omdat we elkaar door de weeks dus ook vaak zien. Dan gaan we op zondagmiddag even een uurtje ofzo.
Schoonouders is ook ongeveer 1 keer per maand. Die zien we door de weeks niet zo vaak. Soms komt schoonmoeder wel op mijn vrije dag even langs of op die van m'n man. Maar dat is niet standaard.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Feb 2015 08:53

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik heb het wel eens geprobeerd aan te geven. Dat werd niet echt gewaardeerd. Vervolgens gaat ze dan een berichtje sturen 'leven jullie nog? we zien jullie zo weinig' Dan denk ik wel eens...joh twee weken geleden nog!

Mijn schoonouders zijn daar wat makkelijker in. Wel plannen zij dan wat vaker dat iedereen er is en dan worden we echt speciaal uitgenodigd. Mijn zwager werkt veel in het buitenland, dus daar wordt het dan het meeste op afgestemd. Als we dan aangeven dat we er pas om 17u zijn ivm de planning thuis, dan is dat geen probleem.

Ik moet ook aan mijn moeder alle gegevens van de vakantie achterlaten. Mijn schoonouders willen dat niet persé. Met alle mobiels tegenwoordig is dat toch ook niet echt meer nodig?

We gaan maar twee weken weg, dus geen lange reis inderdaad. En na de vakantie moeten we weer langskomen, want ja...dan moeten we onze vakantieverhalen vertellen. Zucht ;-)

Ik ga voortaan maar eens proberen aan te geven dat het niet uit komt en dat ze naar ons mogen komen. Of met een tegenvoorstel komen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Feb 2015 08:59

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Onze ouders wonen op 1,5 tot 2,5 uur rijden bij ons vandaan.
Voor we een kind hadden gingen wij vaker hun kant op dan andersom. Vooral mijn schoonouders vinden het teveel moeite om onze kant op te komen. Mijn ouders zijn daar makkelijker is.
Nu met kind komen beide ouders vaker langs, maar als wij richting het noorden gaan combineren we beide ouders vaak in een weekend. Ene dag mijn ouders, andere dag schoonouders. Dan zijn we maar 1 weekend per maand 'kwijt'.

Verplicht voor een vakantie nog langs gaan doen wij niet. Alleen als we langer dan 3 weken weg gaan zou ik dat misschien doen. Ik bel wel altijd even met m'n ouders en vluchtgegevens mail ik ook door. Dat vinden ze fijn en voor mij is het een kleine moeite. Zo appen we ook altijd even als we bij hun vandaan komen nadat we daar zijn geweest. Een kleine moeite waardoor m'n moeder rustig kan slapen.

Ondanks dat het op sommige momenten vervelend is dat je hun hulp niet in de buurt hebt, ben ik blij dat we niet in de buurt van onze ouders wonen. Wekelijks bij ze langs (moeten) om te eten of wat ook maar zou mij vreselijk irriteren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem148

Bericht 20 Feb 2015 09:14

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders 2 soms 3 keer in de week. 1 keer met man. Nu ik hele dagen thuis zit ga ik daar zitten anders duurt de dag erg lang. Maar anders zie ik ze ook 2 keer in de week.
Mijn schoonouders zie ik 1 keer in de week. Wij gaan daar dan eten. Maar mijn man gaat tussendoor een keer op de koffie als schoonvader is werken. Kan hij met alleen schoonmoeder praten, vinden ze beide fijner. Dan ga ik vaak ook mee als ik toevallig thuis ben, anders gaat hij alleen.
Als ik werk, werk ik onregelmatig. Dus op dagen dat ik een avonddienst heb, gaat hij bij schoonouders eten.
We zien onze ouders dus best veel. Zal dadelijk wel anders worden als de baby er is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Feb 2015 09:20

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik sms inderdaad wel altijd als we thuis gekomen zijn of op vakantie adres aangekomen zijn. Kleine moeite inderdaad!
Ik stuur de vluchtgegevens ook altijd door als ze er om vraagt, zelf vergeet ik het altijd...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem193

Bericht 20 Feb 2015 09:22

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders elke dag. Mijn schoonmoeder 3/4x per jaar.
Mijn man komt 1 a 2x per week bij mijn ouders, hij gaat juist in het weekend of 's avonds even koffie doen zonder mij, omdat ik ze elke dag al zie ivm werk. Hij gaat dan met de kids of alleen, net hoe het uit komt.
Voor de vakantie gedag zeggen doen we eigenlijk altijd wel, maar dat komt ook omdat we gewoon heel dicht bij wonen (1 km) en omdat de kinderen dat dan graag willen. Als we terug komen gaan we ook altijd eerst weer naar hen toe.
Mijn man komt 1x per maand bij zijn moeder.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Feb 2015 09:27

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Ik zie mijn vader dagelijks, en mijn moeder wel 4x per week denk ik. Dat is zo gekomen ook sinds ik kinderen heb.
Het zijn mijn schoonouders nu dan wel niet meer, maar dat zag ik zeker 3 keer per week. En nu nog wel 1 à 3 keer per week.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Feb 2015 09:35

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Zeker 1x per week. Zowel ouders als schoonouders, maar zij passen dan ook op de kinderen. Wij gaan juist heel weinig zomaar even op de koffie, omdat we elkaar al zoveel zien. Mijn opa en oma zie ik ook elke week. Elke zaterdag ga ik daar in principe even koffie drinken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 20 Feb 2015 09:47

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn ouders wonen heel dichtbij, dus daar fiets ik dan zo wel eens langs. Dan ben ik er even een paar minuten en ga ik ook weer weg. Dat we er eten is eens in de zoveel tijd, maar ik spreek mijn ouders wel regelmatig. Verplicht om de zoveel weken komen eten is niks voor mij..

Mijn man spreekt zijn ouders ook regelmatig, maar die zien we wel wat minder vaak. Ze wonen wat verder weg, dus daar fiets ik niet zomaar langs. Als we er zijn is dat wel gelijk wat langer, terwijl ik mijn ouders dus ook wel eens maar 5 minuutjes zie. Het is ook maar net hoe het uitkomt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 20 Feb 2015 10:27

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn ouders wonen dichtbij. Nog geen 2km.
Ik zie ze denk ik wel wekelijks. Mijn moeder past ook regelmatig op doordeweeks en vaak eten we er ook 1 keer per week/2 weken. Soms gaat mijn vriend mee, maar hij werkt ook vaak avonden en dan ga ik alleen met de kinderen.

Mijn schoonouders wonen een uur verderop, die zien we daardoor veel minder. Mijn schoonmoeder past heel soms in het weekend wel eens op. Maar dan is eens in de 2 maand gemiddeld. Wij gaan denk ik 1 keer in de maand daarheen en zij komen eens in de paar maand even hier eten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 20 Feb 2015 10:37

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn schoonouders bijna wekelijks, omdat ze om de week een dag op onze dochter passen. Daarnaast mag ik haar vaak even een paar uurtjes door de deur schuiven zodat ik kan paardrijden, want m'n paard staat daar vlakbij. Maar het is niet zo dat ik daar dan ook blijf hangen en ga koffiedrinken of blijf eten. Dat gebeurt maar een paar keer per jaar.

Mijn eigen ouders zie ik minder vaak. Ze wonen wat verder weg en mijn man brengt onze dochter daar om de week heen. Ik zie ze gemiddeld eens per maand.
<<

Anoniem216

Bericht 20 Feb 2015 10:44

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn ouders en dan met name mijn moeder zie ik 1 keer per week/ per 2 weken. Ik ga dan met mijn zoon daar lunchen of thee drinken. mijn man ziet mijn ouders minder vaak. Vaak met verjaardagen of als mijn moeder door de weeks een keertje oppast. Als mijn ouders op vakantie gaan, dan ga ik nog snel even langs om gedag te zeggen.

Mijn schoonmoeder zien we 1 keer per 4 weken, soms wat vaker. Dan combineren we een bezoekje aan haar gelijk met een bezoekje aan de oma van mijn man. Tussendoor app ik veel met haar.

Mijn schoonvader en zijn vrouw zien we 1 keer per maand, maar vaak minder. Zeker als de camping open gaat, zien we ze niet zo vaak, omdat ze elk weekend op de camping zitten. En wij hebben niet zo'n zin om elke keer daar heen te gaan. We zien ze dan op verjaardagen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 20 Feb 2015 10:55

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders en mijn schoonouders iedere week. We hebben vaste dagen waarop we bij hen eten. Mijn ouders zijn daar wel wat vrijblijvender in. Wij vinden het fijn om onze ouders wekelijks te zien en ik zou één keer in de drie weken dan ook echt te weinig vinden. Ook voor vakanties gaan we altijd nog even bij onze ouders langs. Ik vind dat wel normaal eigenlijk. Even een fijne vakantie wensen en gedag zeggen.
<<

Anoniem126

Bericht 20 Feb 2015 11:17

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Feb 2015 11:22

Re: Op bezoek bijde (schoon)ouders

Jip schreef:Ik heb het wel eens geprobeerd aan te geven. Dat werd niet echt gewaardeerd. Vervolgens gaat ze dan een berichtje sturen 'leven jullie nog? we zien jullie zo weinig' Dan denk ik wel eens...joh twee weken geleden nog!

......

Ik ga voortaan maar eens proberen aan te geven dat het niet uit komt en dat ze naar ons mogen komen. Of met een tegenvoorstel komen.


Oh, het is je eigen moeder, ik ging te snel van een klassiek schoonmoeder-verhaal uit ;)
Maar eh, ik zou niks proberen aan te geven, maar gewoon aangeven. 'Mam, ik kom niet. Dan en dan kom ik weer.'
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Feb 2015 11:34

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Haha nee, mijn schoonouders lijken hier wel relaxter in. Mijn schoonmoeder lijkt zich erbij neergelegd te hebben dat ik niet de schoondochter ben die zomaar koffie kom drinken. Met haar heb ik de laatste tijd juist leuk whatsapp contact. Krijg ik ineens foto's doorgestuurd van plantjes die ze gekocht heeft of zo. Best leuk!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem148

Bericht 20 Feb 2015 11:53

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik denk dat het ook komt doordat je juist minder contact hebt met s.o. Dat juist het app contact meer aanwezig is op een ontspannen manier.
Mijn s.o. kunnen dat niet maar met schoonzus app Ik juist vaker omdat ik haar zo weinig zie.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 20 Feb 2015 12:20

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders heel wisselend, soms 3 keer in de week en soms 3 maanden niet, net hoe het uitkomt of waar we zin in hebben. Mijn schoonouders willen nog weleens zeuren als mijn vriend al 2 weken niet is geweest, maar dat werkt alleen maar averechts en hij heeft ze dat ook gezegd. Mijn vriend gaat wel veel vaker dan ik, maar daar heb ik ze nog nooit over gehoord. Ze komen zelden bij ons, eigenlijk alleen als we jarig zijn, dat vind ik wel jammer. Mijn ouders komen wel regelmatig.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers