Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op bezoek bij de (schoon)ouders

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Feb 2015 12:28

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Oh haha bij dit soort topics heb ik altijd het idee dat ik een enorme ongezonde band met mijn moeder heb. Ik eet sowieso iedere dinsdag bij haar en zie haar vaak ook nog in het weekend. Ik denk dat ik haar dagelijks wel even op whatsapp spreek. Mijn schoonmoeder zie ik eens in de twee a drie weken denk ik.

♥♥
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 20 Feb 2015 12:40

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn moeder heel vaak, ongeveer 2 keer per week. Zij werkt part-time en ik werk niet, dus overdag ga ik dan nog wel eens langs. Verder spreek ik haar iedere dag Mijn vader zie ik stuk minder, omdat ik al 2 keer per week bij mijn ouders ben als hij is werken en daardoor minder vaak ook nog eens 's avonds ga of in het weekend.
Mijn schoonouders zien we eigenlijk heel weinig, ongeveer eens per 6 weken. En dat terwijl ze gewoon in ons dorp wonen. Maar mijn man heeft er niet veel behoefte aan om vaker te gaan. Ik spreek over whatsapp mijn schoonmoeder wel iedere week eventjes.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 20 Feb 2015 12:51

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn moeder woont dichtbij, maar ik heb echt heel weinig behoefte om haar veel te zien. Gemiddeld eens in de 2 maanden ofzo denk ik. Komt ook doordat ze nooit maar dan ook nooit naar mij toe wil komen, ze komt alleen met mijn verjaardag, dus 1 keer per jaar. Thats it. Geen idee waarom ze dat niet wil, maar ik vertik het dan ook om daar vaak heen te gaan. Ik spreek haar wel regelmatig op whatsapp.
Heel eerlijk gezegd hoeft het contact van mij ook niet intensiever, ik word doodmoe van haar.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem140

Bericht 20 Feb 2015 13:05

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders 2, 3 keer in de week. Ze eten meestal een dag hier, en ik een andere dag bij hun. Mijn vader zie ik door onze gezemelijke hobby ook nog en dan kom ik vaker op 3 keer in de week uit.
Ik vind eens in de drie weken juist heel erg weinig.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 20 Feb 2015 13:56

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Gemiddeld 1 tot 2x per week ga ik naar mijn vader. Sowieso in het weekend een kopje thee drinken en regelmatig "moet" ik dan ook blijven eten, wat ik dan ook gezellig, lekker én makkelijk vind :wink: En ik schuif door de weeks ook wel eens aan, aan tafel. Dan krijg ik een appje 'We eten ... . Schuif je aan?' ofzo :thumbup: of ik vraag het zelf.

Hij komt niet vaak hier, dat heb ik erg jammer gevonden maar inmiddels leg ik me er bij neer. Met mijn verjaardag komt hij en als er een klusje te doen is (dat gaat ook al steeds sneller haha eerst moest ik wel eens maanden wachten). Zomaar op de koffie eigenlijk nooit. Voorheen belde hij nog wel eens als ik 1 week niet daar was geweest; hij had me nog niet gezien? 'Nee pap, dat klopt. En ik jou ook niet.' Dat doet hij niet meer, al zal ie wel bellen als ik 1 week niet ben geweest en ook niet heb gezegd dat ik niet kom maar dan is ie nu meer belangstellend.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 20 Feb 2015 14:15

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn vader zie ik maar eens per jaar, maar hij woont ver weg. Mijn moeder zie ik denk ik eens per maand/twee maanden, zij woont op ongeveer anderhalf uur rijden. Mijn schoonmoeder eens per maand zo ongeveer, zij woont in dezelfde stad als wij. Mijn man ziet haar elke week omdat hij mijn zoontje dan daarheen brengt voor een dagje oma. Gelukkig zijn ze allemaal redelijk relaxt en eens in de zoveel tijd spreken we gewoon wat af omdat we zin hebben om elkaar te zien. Ben redelijk allergisch voor 'verplichte' bezoekjes en mijn man ook.
<<

Anoniem328

Bericht 20 Feb 2015 16:48

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp dus wij zien ze ongeveer eens per week. M'n vriend ziet ze wat vaker omdat hij er soms even langs gaat om ze ergens mee te helpen. Vaker dan eens per week hoeft voor mij echt niet, maar als we ze zien is het vaak ook gewoon even eten of een kopje koffie drinken, dus geen uren achter elkaar.

Mijn ouders wonen iets verder weg en ik zie ze ongeveer eens per 14 dagen. M'n vriend is daar ook bijna altijd bij. We gaan dan bij ze eten of gewoon een avond/middag naar ze toe, of ze komen bij ons. Mijn moeder spreek ik ook nog geregeld via de Whatsapp of gewoon een keertje bellen.

Ik heb er trouwens ook geen probleem mee om ze langer niet te zien als dat zo uitkomt. Ik had eerder echt dagelijks contact met m'n moeder en ik moest ze ook wel perse eens per week a twee weken zien. De laatste jaren heb ik die behoefte net iets minder en zijn we wat meer op onszelf.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 20 Feb 2015 17:05

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders ongeveer eens in de drie/vier weken denk ik. Heel erg wisselend ook. Soms wat vaker in verband met feestdagen, verjaardagen en andere activiteiten, soms zit er een wat langere tijd tussen. We wonen 1,5 uur uit elkaar dus we gaan niet zomaar eventjes bij elkaar langs. Soms is dat jammer bij bepaalde gelegenheden, maar het is niet anders.

Mijn schoonmoeder zie ik sowieso eens per maand omdat we eens per maand een weekend op mijn neefje passen (hij woont bij mijn schoonmoeder). Buiten dit weekend om (halen en brengen) zien we elkaar eigenlijk niet. Zij wonen twee uur verderop en ze komt eigenlijk nooit naar ons. Mijn vriend vindt het niet nodig om zijn moeder vaker te zien. Sowieso haal ik zijn neefje altijd omdat hij op die dag moet werken. Meestal brengen we hem wel samen weg. Dus hij ziet zijn moeder alleen dan. Ik vind dat ook wel prima zo. Heel erg gezellig is het namelijk verder niet.
<<

Anoniem255

Bericht 20 Feb 2015 17:11

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn ouders zien we zo'n 2x per week. Zij wonen op 20min rijden. Mijn schoonmoeder zien we gemiddeld 1x per 2 weken ofzo. Zij wonen op 2 min lopen afstand. Mijn schoonvader soms 1x per week en soms een maand niet. Hij is weinig thuis.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Feb 2015 19:07

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

mijn ouders zie ik veel. Mijn moeder de ene week dagelijks andere week 2a3 keer. Mijn vader 1a2 keer per week. Wij gaan vaak op zondag bij hun op visite of hun bij ons. En voor de vakantie gaan we ook langs en na de vakantie ook

Schoonouders zien we zelden. Met sinterklaas en kerst gezien en in januari met een verjaardag. En dan zien we ze pas weer op de volgende verjaardag ergens in maart april. We horen ook nooit wat van ze. Bij de broer van mijn man komen mijn schoonouders dagelijks. Hun andere zoon mijn man vergeten ze
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 20 Feb 2015 21:20

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn ex schoonmoeder zag ik echt om de haverklap, ik had ook een supergoede band met haar.

Mijn papa zie ik eens in de zoveel maanden en mijn mama zie ik tegenwoordig sowieso maandelijks. Ze heeft een erg drukke agenda, dus soms springt ze gewoon even binnen of zien we elkaar met het kinderen ophalen/brengen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 21 Feb 2015 10:30

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn moeder zie ik niet zoveel. We wonen 100 km van elkaar vandaan en gaan niet zomaar even bij elkaar langs. Wel blijven we er vaak slapen als we er zijn en zij bij ons.

Mijn schoonouders zie ik iedere dinsdag sowieso want ze passen een middag op.
Mijn schoonmoeder komt door de weeks ook altijd wel een keer zo langs.
En in het weekend gaan we daar heen of zij komen hier heen.

Voor het tijdperk kinderen zagen we mijn schoonouders ook 1 keer in de 2 weken ofzo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Feb 2015 10:58

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Hier wisselt het nogal, maar gemiddeld zie ik mijn ouders zo'n drie keer per maand en mijn schoonouders zo'n twee keer. Nu mijn moeder ziek is probeer ik ze wel wat vaker te zien. Het is nooit een verplichting en altijd gezellig, bij zowel mijn ouders als schoonouders n
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem198

Bericht 21 Feb 2015 11:01

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn ouders zie ik best vaak. Gemiddeld 3 tot 4 keer per maand. Ze wonen ongeveer een half uur rijden bij ons vandaan.
Het is meer dat het zo loopt dat we elkaar vaak zien. Mijn vriend gaat niet altijd mee. Ik denk dat hij ze 1 keer per maand ziet. Ik ga bijvoorbeeld winkelen met mijn moeder of daar naar de kapper. Ook komt mijn moeder wel eens bij ons thuis of als mijn vader voor z'n werk in de buurt is komt hij ook nog wel eens langs. Sinds onze zoon er is zien we elkaar veel vaker.
Daarvoor denk ik 1 keer per maand.


Mijn schoonouders heb ik de afgelopen periode wat vaker gezien maar normaal gesproken zien we die 1 keer per maand. Ze wonen ruim 1 uur bij ons vandaan.
Binnenkort gaan ze voor ruim een maand naar het buitenland en dan zien we ze begin april weer. We hebben ze begin deze maand voor het laatst gezien.
Als we daar heen gaan is het meestal de hele dag zitten.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 21 Feb 2015 11:34

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Wij zien beide vrijwel elke week. Gewoon gezellig en nooit een verplichting :) met mijn moeder spreek ik ook nog wel vaker af om even te gaan winkelen of naar het bos te gaan ofzo.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem164

Bericht 21 Feb 2015 13:29

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders minder vaak tegenwoordig omdat ik verhuisd ben naar de andere kant van het land, maar ik denk dat ik ze nu eens per 4 weken zie. Het ligt er ook aan of er verjaardagen o.i.d. zijn.
Mijn schoonouders zie ik denk ik eens per 2 weken. Mijn vriend gaat best vaak alleen naar zijn ouders, als hij vrij is, even lunchen met zijn moeder, even langs voor een kop thee. Verder belt hij ook veel met ze, ik vind het wel eens een beetje ongezond, maar ik laat het ondertussen maar, ik moet het maar accepteren dat vergeten zijn de navelstreng door te knippen. :palm:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Feb 2015 13:41

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders en schoonouders regelmatig, alleen al omdat iedereen een vaste oppasdag in de week heeft :) Maar tussendoor zien we elkaar ook, maar hier zit geen regelmaat in. Zo gaan we vanavond gezellig met zijn allen bij mijn ouders eten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Feb 2015 13:46

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn vader zie ik iedere dag i.v.m. Werk. Mijn moeder ongeveer 2 X per week en mijn schoonouders eens per week. Wijn zijn echte familiemensen.
<<

Anoniem87

Bericht 22 Feb 2015 14:42

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders en schoonouders ongeveer 1x per 2 weken. Mijn ouders wonen op 20 min afstand en m'n schoonouders op 10 minuten, dus we zijn er zo. Dan ga je toch wat vaker. Ik ga ook regelmatig alleen naar m'n ouders omdat ik een dag per week vrij ben en m'n vriend niet.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Feb 2015 15:12

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie zowel mijn ouders als mijn schoonouders minimaal 1x per week en mijn moeder spreek ik bijna dagelijks aan de telefoon en tussendoor appen we ook nog. Ik ben heel hecht met mijn ouders (en dan vooral mijn moeder), waarschijnlijk mede omdat ik enig kind ben maar ook omdat ik weet dat ik altijd en met alles bij ze terecht kan en ze me/ons altijd zullen helpen. Mijn ouders zijn dan ook de eerste die ik bel als er wat is (zowel positief als negatief).
Ik heb ook nog eens hele lieve schoonouders waar ik heel goed mee op kan schieten en waar ik ook altijd welkom ben. Ze wonen in het centrum van het dorp waar wij ook wonen dus als ik boodschappen ga doen loop ik vaak even binnen voor een kopje thee of ik ga er met J na schooltijd even langs.

Ik snap dat ik veel geluk heb met de band die ik zowel met mijn ouders als met mijn schoonouders heb, maar ik kan me er dus echt niks bij voorstellen dat je je ouders soms weken of zelfs maanden niet ziet. Ik vind het al vreselijk als mijn ouders 2 weken op vakantie zijn :redface:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Feb 2015 15:59

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn schoonouders dagelijks, ga niet altijd op de koffie, maar ze wonen hiernaast dus vandaar. Paar keer in de week doen we samen koffie drinken en heel soms gaan we er echt even zitten. Meestal als er ook andere van de familie zijn.
Mijn ouders zie ik gemiddeld 2 keer per week, soms vaker, soms minder vaak.

Edit: Bij ons zou het dus niet raar zijn om een bericht te krijgen als ik ze twee weken niet gesproken heb.
<<

Anoniem94

Bericht 22 Feb 2015 16:17

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn ouders en schoonmoeder wekelijks. Mijn vriend heeft weinig tot geen contact meer met zijn vader, dus zijn vader zien we 1/2 keer per jaar. Mijn ouders spreek ik wel bijna dagelijks.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 22 Feb 2015 16:17

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik woon niet heel dichtbij mijn ouders, ik zie ze ongeveer elke 3-4 weken. Vind dat wel jammer. Als ik dichterbij zou wonen, zou ik wel vaker gaan.
<<

Edding3000

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 22 Feb 2015 03:29

Bericht 22 Feb 2015 17:12

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Ik zie mijn moeder best vaak, altijd vrijblijvend, geen verplichting oid. M'n schoonouders zie ik vrij weinig. Met hun is het altijd echt "op visite gaan", of ze nou bij ons komen of wij bij hun. Daar heb ik het al nooit zo op, dan voelt het zo verplicht ofzo, ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Buiten dat heb ik ook niet zo'n behoefte aan intensief contact met m'n schoonouders. :angel:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Feb 2015 17:42

Re: Op bezoek bij de (schoon)ouders

Mijn ouders wonen allebei aan de andere kant van het land, dus ik zie ze niet zo vaak. Ik ga gemiddeld eens in de zes weken een weekendje naar mn moeder, soms komt ze ook wel eens bij mij (maar niet zo vaak). Vaak combineer ik dit met afspraken met vriendinnen in die buurt. Ik spreek haar wel meerdere keren per week per telefoon/WhatsApp.

Mijn vader zie ik minder vaak, ik denk gemiddeld eens per twee maanden ofzo? We bellen in principe elke donderdagavond. Tijdje geleden liep het niet zo lekker tussen ons en toen hebben we dit zo afgesproken om een beetje op de hoogte te blijven.

Als ik dichterbij zou wonen, zou ik ze wel vaker zien, maar elke week bijvoorbeeld vind ik niet nodig.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers