Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 17 Jan 2014 20:00

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Razz: mooi! Lijkt me groot en ook een ruime berging/garage. Is dat wel 1 grote ruimte (ivm die 2e deuren)? En ik ben jaloers op je tuin/terras. Ook al zo groot.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem75

Bericht 17 Jan 2014 20:05

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

AM Nee we gaan terug naar mijn geboortedorp zo'n 12 km verderop.

RN het is idd 1 grote ruimte. Als het moet passen er 2 auto's in. De garage loopt ook breder naar achteren toe en er zit nog een mini zoldertje op.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Jan 2014 10:56

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Ik ook zien, ik ook zien!

Wij hebben gisteren bij vier huizen gekeken. Grote favoriet is ook direct grote afvaller geworden. En eentje die ons verrast heeft, maar waar toch nog wel te veel aan moet gebeuren en het waarschijnlijk ook niet wordt, maar toch positieve ervaring. Je liep vanuit die tuin zo het bos in, echt letterlijk, dat was echt heel erg gaaf. Ons echte droomhuis nog niet gevonden, maar het was echt een leuke ervaring.
<<

Anoniem75

Bericht 18 Jan 2014 12:38

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Ik zal 'm vanavond nog wel een keer plaatsen. Moet zo werken en mijn man heeft de iPad mee.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 19 Jan 2014 09:08

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Razz: jullie krijgen al snel de sleutel zeg , super! ik heb ook de link gemist!!

Marin: Leuk dat jullie huizen hebben gekeken, ik vind het ook erg leuk om te doen en je krijgt steeds meer een beeld wat je wel en juist niet wil!
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jan 2014 11:19

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Nog eventjes dan! :)

-
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 19 Jan 2014 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 11:22

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Wow groot! Het oogt nieuwer dan ik het verwacht. Mooie grote tuin ook zeg.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Jan 2014 11:23

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Mooi Razz, lekker ruim!
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jan 2014 11:36

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Marin schreef:Wow groot! Het oogt nieuwer dan ik het verwacht. Mooie grote tuin ook zeg.



Het huis is 32 jaar oud maar heeft een paar jaar terug nog nieuwe kozijnen gekregen. De buren hebben nog van die enkelglas schuifraampjes en wij hebben dadelijk dubbel glas met kiep ramen en daar waren we gelijk heel blij mee! Ook hebben ze de voor- en achterkant opgeknapt wat veel mensen in de straat hebben gedaan. Dat lichte wat je ziet is geverfd maar de sommige hebben nog van die platen er tegen aan zitten. Wat dus 32 jaar geleden elk huis daar in de straat had.
<<

Anoniem87

Bericht 19 Jan 2014 11:44

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Mooi huis Razz!

Pfff ik kan niet wachten tot m'n huis verkocht is en dat ze het nieuwe huis gaan bouwen! Helaas nog meer gezeik met het nieuwe huis, de koop/aanneemovereenkomst moest weer aangepast worden. We hebben dus nog steeds niet getekend, maargoed.

In ieder geval volgend weekend m'n oude keuken eruit slopen en dan wordt donderdag/vrijdag de nieuwe geplaatst. Ik probeer maar steeds in kleine stapjes vooruit te kijken want anders word ik gek, het duurt allemaal zó lang.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jan 2014 11:56

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Thanks!

Ik weet precies hoe je je voelt Elin. In wat voor prijs catagorie is jullie appartement? Voor starters of de wat hogere klasse? Voor starters begin het nu wel wat aan te trekken. Hier in het dorp zie je echt ineens meer verkocht borden hangen op starterswoningen.

Hebben jullie ook al een oplossing mocht je het eerder verkopen dan dat jullie nieuwe huis klaar is? En als het tegen die tijd dan nog niet is verkocht komen jullie dan niet in de problemen door bijv. een dubbele hypotheek?
<<

Anoniem87

Bericht 19 Jan 2014 12:09

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

De vraagprijs is €135.000, dus echt wel voor starters (en mensen die zijn gescheiden bv). Als we het verkopen gaan we huren. Ik sta zelf al bijna 9 jaar ingeschreven bij de woningbouw, dus eerst willen we dat proberen en anders vrije sector. Zijn gelukkig genoeg huizen te huur, vooral in de plaats van ons nieuwe huis. Mochten we het niet verkopen komen we gelukkig niet in de problemen, we kunnen het beide betalen (ik het oude huis, m'n vriend het nieuwe zegmaar) dus dat is wel fijn.
Maarja, we willen het liefst gewoon zsm verkopen, dan zijn we er gewoon vanaf en scheelt een hoop stress natuurlijk.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 19 Jan 2014 15:26

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Wat een lekker groot huis Razz. Ziet er goed uit.

Marin: Het bij andere mensen binnenkijken vond ik zelf ook erg leuk. Het is wat Flower inderdaad ook zegt, hoe meer je gezien hebt hoe beter je weet wat je wilt. Verder had ik ook wel huizen bekeken waar ik heel veel van verwachtte dat ik echt dacht "dit gaat 'm worden" dat dat vaak de grootste tegenvallers waren.

Afgelopen vrijdag ben ik weer bij ons huis geweest voor de bouwtechnische keuring. Het was best wel een leerzaam ochtendje. De bouwkundige vertelde echt ontzettend veel nuttige dingen. Ik vond het ook wel leuk om te zien hoe zo'n kerel nou te werk ging.

Verder hebben we nog een ding om over na te denken. De ouders van mijn vriend die willen ons een behoorlijk bedrag lenen om in de hypotheek te stoppen. We zouden het geld van hun kunnen lenen en dan hoeven we er geen rente over te betalen. We mogen zelf weten hoe lang we erover doen om het terug te betalen. Mijn vriend heeft het liever niet, hij wijst echt alle financiële steun van zijn ouders af. Toch denk ik dat het helemaal niet zo'n heel gek idee is, al heb ik dan ook weer het gevoel dat ik overkom als de hebberige schoondochter.
<<

Anoniem73

Bericht 19 Jan 2014 18:44

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Pancake als je het wordt aangeboden zou ik het doen hoor dat komt niet over als hebberig. Toen wij voor huizen gingen kijken zouden wij de overwaarde van mijn schoonouders huis mogen gebruiken voor de hypotheek, helaas is de rabobank de enige bank die deze contructie niet meer heeft en we konden het niet rond krijgen dus is het niet door geggaan.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 19 Jan 2014 19:53

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Mooi Razz!!
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 19 Jan 2014 19:55

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Pancake let goed op met welke voorwaarden dit gebeurt, want je mag niet meer lenen dan je maximale hypotheek. Dus bijv met extra geleemd geld kun je niet altijd nog een extra duur huis kopen. Je zou het bijv ook kunnen lenen voor de verbouwing oid.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 19 Jan 2014 22:36

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Nou, wij gaan ook de koophuizen-route in!
We moeten ons huurhuis min of meer uit, dus besloten te kopen. En we hebben een huis gezien en we vinden het allebei geweldig! Morgen ga ik bellen voor een eerste bezichtiging. Ik twijfel nog over een aankoop makelaar. We hebben zelf niet zoveel verstand ervan, maar een huis zoeken lukt ons nog wel. Dus eigenlijk vind ik het zonde van de kosten.
De eigenaar van dit huis is trouwens overleden, was een jonge meid. Dit was in april (Google). Maar huis wordt pas vijf weken aangeboden. Zij heeft het in 2007 gekocht voor 220. Nu wordt er 175 gevraagd. Ben benieuwd wat er van de prijs overblijft.
Ohh, zo op papier is het huis en ligging perfect! Ben zo benieuwd!!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 19 Jan 2014 23:41

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Als je goed weet wat je wilt qua huis en ook stalen zenuwen hebt voor het onderhandelen dan zou ik geen aankoopmakelaar nemen.
Wij hebben wel een makelaar ingeschakeld en ik ben er nog steeds blij mee. We hebben het onder andere gedaan omdat we 50km verderop gaan wonen en daar de buurt niet goed kennen. Verder vond ik het ook prettig dat er iemand met ons mee ging die een neutrale kijk heeft op huizen en ook weet waar je op moet letten. In het begin waren we echt blind voor allerlei kleine gebreken. Als laatste het onderhandelen natuurlijk. Hier heeft hij ook echt goed werk geleverd. Ik had dit echt niet zelf gekund. Wij zouden echt al veel eerder akkoord zijn gegaan.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jan 2014 23:54

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Onze eigen makelaar heeft ons geholpen. We hadden een link doorgestuurd en het max. bedrag wat we ervoor wilde geven en hij heeft toen op basis van de foto's zijn mening gegeven. Ook heeft hij ons geholpen met het openingsbod. Zelf zaten we wat hoger maar we hebben zijn advies gevolgd en ik denk achteraf maar goed ook. Verder heeft hij ons ook meerdere tips gegeven. Bijv. waar we naar moesten kijken en dat we bepaalde dingen moesten vragen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 20 Jan 2014 15:54

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Helaas, het huis is verkocht onder voorbehoud. We gaan er dus maar niet meer vanuit.

Nu hebben we aanstaande zaterdag een afspraak staan voor een nieuwbouwhuis. Het is het laatste hoekhuis, dus ik heb hoop :) Ik ben heel benieuwd in ieder geval.

Zijn er hier meiden die een nieuwbouwhuis hebben gekocht? En hoe werkt dat nou precies?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem173

Bericht 03 Feb 2014 10:04

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Hoe is het bij iedereen met klussen? Hier gaat het ontzettend goed! We hebben in 2,5 week tijd al zoveel gedaan :smile:
Vooral de benedenverdieping begint al aardig wat te worden! Alle elektra is daar vervangen, de keuken is er bijna uit, de riolering wordt vandaag aangepakt en woensdag wordt er geisoleerd. Dan wordt er zaterdag nog een muur uitgeslagen en half maart de nieuwe keuken geplaatst. Dan is dat in ieder geval geregeld.
Moeten we vooral nog door met de bovenverdieping!
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 03 Feb 2014 23:23

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Wat fijn dat het klussen zo voorspoedig gaat AM.

Wij hebben vorige week het voorlopig koopcontract ondertekend en zijn nu bezig met het regelen van de hypotheek. Alle papieren zijn de deur uit, dus het is nu maar weer afwachten. Ik hoop dat alles nog geregeld kan worden voordat we op vakantie gaan.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Feb 2014 23:48

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Spannend Pancake! Wij hebben alles gelukkig vrij vlot rond gekregen.
AM jullie hebben idd al veel gedaan. Fijn hoor!

Wij krijgen woensdag de 19e de sleutel en moeten 6 maart uit ons huidige appartement zijn. We hebben dus 2 weken de tijd om een beetje te klussen en over te verhuizen en dat moet makkelijk lukken.

Wat we laten doen :
- vloer boven en beneden wordt gelegd door een bedrijf incl. plinten
- er wordt boven een muurtje terug gezet incl. een deur en het muurtje wordt ook gestuukt.
- mijn moeder en tante komen de boel poetsen.

Wat we zelf moeten doen :
- 4 muren moeten geverfd worden
- spullen oververhuizen en inruimen (deels met hulp)
- huidige appartement schoon achterlaten
- nog een heel groot deel inpakken

Na de bevalling/verhuizing (misschien nog) :
- zolder/wasruimte schilderen/opknappen
- beneden een deur vervangen
- keuken overschilderen van antracietgrijs naar jasmijnwit
- garage en tuin aanpakken
- op pad voor overal nieuwe raambekleding
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 04 Feb 2014 14:22

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Mooi huis hor Razz!
En als je een goede plannign maakt gaat het jullie zeker lukken.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Feb 2014 08:26

Re: Wat zijn jouw tips mbt een huis kopen?

Razz: dan valt het relatief gezien inderdaad nog wel mee wat jullie moeten doen aan jullie nieuwe huis. Ik kan mij wel voorstellen dat het erg druk wordt nu met de baby op komst.

Wij hebben een optie op een nieuwbouwhuis :) We zijn van de hoekwoning geswitcht naar de tussenwoning maar nu toch weer terug naar de hoekwoning. De voorlopige koopakte wordt nu opgemaakt en gaan we volgende week tekenen. En volgende week hebben we ook ons tweede hypotheekgesprek. We zijn drie hypotheekaanbieders langs geweest en hebben nu een goede keuze kunnen maken, hoop ik!
Ik vond de verschillen tussen de verschillende aanbieders wel groot! Zeker op de manier hoe ze de studieschuld berekenen. Bijv. de Rabobank is echt enorm streng en rekent de schuld zwaar in mijn ogen. Maar we hebben nu sowieso voor een onafhankelijke gekozen, omdat we zo denken de goedkoopste maandlasten te kunnen krijgen.

Volgende week meer nieuws!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers