Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toeval of…?

<<

Anoniem287

Bericht 17 Feb 2015 20:39

Toeval of…?

Iedereen maakt het wel eens mee, dat er iets gebeurt wat zo toevallig is dat je je afvraagt of het nog wel toeval is. Ik had het afgelopen zaterdag weer. Ik was samen met mijn beste vriendin naar de uitvaart van onze lievelingsdocent die is overleden aan die rotziekte, slechts 3 weken na de diagnose. Tijdens de uitvaart stond er op de bar waar je drinken kon halen een enorme schaal met tumtum snoepjes. Ik denk dat ze dat zelf bedacht had, aangezien ze wist dat ze snel zou komen te overlijden. Na de uitvaart gingen wij lunchen in een restaurantje vlakbij mijn huis. Toen we gingen afrekenen kregen we de rekening op een schaaltje gepresenteerd met daarop geen pepermuntjes o.i.d., maar…je raad het al: tumtum snoepjes. Echt zo bizar. Wij zaten allebei echt even helemaal stil daarnaar te kijken en de serveerster dacht waarschijnlijk dat we niet spoorden. Ik heb in mijn hele leven nog nooit tumtummetjes bij de rekening gepresenteerd gekregen, altijd pepermuntjes of zuurtjes ofzo. Ik weet niet, maar ik vind dit dan net iets te toevallig dat ik het geen toevel meer kan vinden.

Hebben jullie nog voorbeelden van dit soort gebeurtenissen waarbij je je afvroeg of het nog wel toeval kan zijn?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Feb 2015 20:57

Re: Toeval of…?

Wat bijzonder. Ik hoop dat je het als een fijne/positieve ervaring ziet.

Na de dood van m'n vader zijn er een hoop kleine dingetjes gebeurd waardoor ik weet dat er meer is. Zo voelt dat tenminste. Dat kan geen toeval meer zijn.

Ik heb dat als heel fijn ervaren. Als een soort troost voor dat we geen afscheid hebben kunnen nemen. Dat hij er nu vanuit waar dan ook er nog even wat grappen tegenaan gooit om te laten weten dat het zo goed is.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Feb 2015 21:03

Re: Toeval of…?

Ik zie dat soort dingen echt als toeval. Té rationeel ingesteld. Hoe bizar het soms ook over komt. Maar het is fijn dat je er een soort troost uit kunt halen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 17 Feb 2015 21:17

Re: Toeval of…?

Oh Cotton, wat heb je meegemaakt dan?

@to: wel erg toevallig ja. Apart van die tum tummetjes.
04-2014
10-2015
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Feb 2015 21:27

Re: Toeval of…?

Mijn vader was altijd dol op sneeuw. Hoe meer hoe beter.

Toen we met zijn uitvaart vanaf de kerk naar het crematorium reden, begon het opeens te sneeuwen. Zijn crematie was de dag nadat hij jarig zou zijn, maar ik kan me geen jaar herinneren dat er rond zijn verjaardag sneeuw lag. Tot die bewuste donderdag in februari 2005. Voor ons voelde dat heel bijzonder.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem91

Bericht 17 Feb 2015 22:23

Re: Toeval of…?

Vanmiddag op de uitvaart hingen twee ballonnen aan het mandje van de kleine man, ik dacht toen nog.. Dat kan nooit goed gaan en waarom weet ik niet, maar had wel zoiets als jullie willen spoken doe het dan later.. Nu hoorde ik van mijn tante net dat de ballonnen in de auto waren geknald, alle twee tegelijk. Gelukkig hadden ze er rekening mee gehouden dat het kon gebeuren. En toen mijn kleine neefje en nichtje de ballonnen los lieten op de begraafplaats bleven de twee ballonnen de hele tijd om elkaar heen cirkelen iedereen bleef er ook naar kijken en het duurde echt heel lang voordat ze niet meer te zien waren. Vond het zo apart...
<<

Patsy

Bericht 18 Feb 2015 08:18

Re: Toeval of…?

Apart hé, dat soort dingen?


De broer van een vriendin van mij is overleden toen hij 6 was, hij was gek op vlinders. Op zijn graf staat een grote vlinder, op de kaart stond een vlinder etc. Toen mijn vriendin trouwde vloog er binnen een vlinder rond. Ik geloof dan niet dat het toeval is, maar dat hij bij het huwelijk van zijn kleine zusje wilde zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Feb 2015 08:27

Re: Toeval of…?

Katrien schreef:Apart hé, dat soort dingen?


De broer van een vriendin van mij is overleden toen hij 6 was, hij was gek op vlinders. Op zijn graf staat een grote vlinder, op de kaart stond een vlinder etc. Toen mijn vriendin trouwde vloog er binnen een vlinder rond. Ik geloof dan niet dat het toeval is, maar dat hij bij het huwelijk van zijn kleine zusje wilde zijn.



Zulke dingen geloof ik ook echt!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Patsy

Bericht 18 Feb 2015 08:28

Re: Toeval of…?

Ik ook, vond het zo bijzonder en mooi.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Feb 2015 08:28

Re: Toeval of…?

Ik geloof ook heel erg in dat soort dingen. Ik heb er ook verschillende voorbeelden van.

Deze zomer is het alweer 10 jaar geleden dat mijn oom, heel plotseling, doodging. Hij stierf rond zijn verjaardag op 13 juli en in 2005 was het in die week extreem warm. Volgens mij was er zelfs sprake van een hittegolf. Dit weet ik nog goed, omdat mijn oom thuis stond opgebaard en de warmte zorgde voor best wat problemen bij het koel houden van zijn lichaam. In ieder geval, op de dag van zijn uitvaart was het wederom warm en zonnig, tussen de 25 en de 30 graden denk ik. Alleen op het moment dat we de aula uitliepen en naar het graf liepen om hem te begraven, begon het ineens te regenen. Nadat de kist was gezakt en wij weer terug in de aula waren stopte het accuut en was het weer zonnig en warm. Het kan niet anders dan dat mijn oom daarvoor heeft gezorgd (hij zei altijd dat het 'begrafenisweer' was als het regende).

Toen ik 16 was ging de moeder van mijn toenmalige beste vriendin dood. Ze had longkanker en we wisten dat het heel slecht ging. Vlak voor 10 uur 's avonds ging de (huis)telefoon. Hij ging één keer over maar er was niemand aan de lijn. Ongeveer een kwartier later belde mijn vriendin op mijn mobiel; haar moeder was net voor 10 uur overleden. Heel bizar.
Zij was trouwens ook gek op vlinders (er staat ook een vlinder op haar grafsteen) en op haar begrafenis vloog er ook telkens een hele mooie witte vlinder om ons heen. Beetje hetzelfde verhaal als bij Katrien. Ik vind dat zo mooi, dat soort dingen!

Oh en wat ik vaker heb gehad is dat ik een droom had over mijn vader en midden in de nacht wakker schrok en dat dan ineens het licht aanstond.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Feb 2015 08:39

Re: Toeval of…?

Ik weet niet zo goed of ik nou geloof in dit soort dingen, maar vind het wel bijzonder. Bij mijn broertjes begrafenis vloog er ook een vlinder door de kerk, dat was voor ons ook heel symbolisch. Zijn grafsteen is ook in de vorm van een vlinder.

Ik heb verder ook wel echt vaak van die dingen die zo toevallig zijn, dat ik ook wel eens denk: 'hoe is het mogelijk?!', maar dat zal toch wel gewoon toeval zijn dan.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Feb 2015 09:06

Re: Toeval of…?

Ik geloof er niet in. Dat soort dingen valt je op dat moment extra op, en in combi met een heftige gebeurtenis geef je er dan veel meer betekenis aan.

Oftewel: je interpretatie wordt anders van zo'n toevallige gebeurtenis. Neemt niet weg dat het prachtig kan zijn natuurlijk :)
#teammaple🍁
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 18 Feb 2015 09:56

Re: Toeval of…?

Ik geloof ook niet in zulke dingen. Naar mijn idee zijn voor zulke gebeurtenissen altijd een verklaring. Ik vind het wel bijzonder dat mensen er troost uit halen, ik laat mensen daarin wel gewoon in hun waarde. Maar zelf geef ik geen extra betekenis aan, naar mijn idee, 'toevalligheden'.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 18 Feb 2015 10:17

Re: Toeval of…?

Ik werk op een gesloten afdeling voor dementerenden. Regelmatig gaan er mensen dood. Op de 1 of andere manier 'weet' ik dat van te voren, ik krijg dan een apart gevoel bij die persoon en het klopt eigenlijk altijd. Ook kan ik een soort van voorspellen hoe lang het nog duurt voordat iemand overlijdt, van een paar dagen tot een week ofzo.

Als er iemand op sterven ligt bij ons en ik loop de kamer binnen, dan voel ik een heel apart soort energie. Het lijkt dan net alsof er een elektrische spanning hangt in de kamer, ik voel het dan ook echt tintelen op mijn lichaam.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:15

Bericht 18 Feb 2015 13:42

Re: Toeval of…?

Zelda schreef:Ik werk op een gesloten afdeling voor dementerenden. Regelmatig gaan er mensen dood. Op de 1 of andere manier 'weet' ik dat van te voren, ik krijg dan een apart gevoel bij die persoon en het klopt eigenlijk altijd. Ook kan ik een soort van voorspellen hoe lang het nog duurt voordat iemand overlijdt, van een paar dagen tot een week ofzo.

Als er iemand op sterven ligt bij ons en ik loop de kamer binnen, dan voel ik een heel apart soort energie. Het lijkt dan net alsof er een elektrische spanning hangt in de kamer, ik voel het dan ook echt tintelen op mijn lichaam.


Herkenbaar!
In plaats van voelen merk ik het aan een geur, niet iedereen ruikt dat.
<<

Anoniem321

Bericht 18 Feb 2015 13:54

Re: Toeval of…?

Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik heb niet echt behoefte om hiermee 'geconfronteerd' te worden. Ik doe dergelijke 'toevalligheden' dan ook altijd af als gewoon toevallig.

Maar toch.. Ik weet nog dat mijn oma overleed in september 1999. Ik was op school en 's middags zou ik met een vriendin de stad in gaan. Om half 1 liepen we in de stad en toen wist ik ineens zeker: nu is het gebeurd. En inderdaad, toen ik later die middag thuiskwam hoorde ik dat ze om half 1 overleden was.
Rationeel zeg ik: natuurlijk wist ik het, ze lag al een paar dagen in coma en het ging steeds slechter met haar, dus het zat er aan te komen. En dat ik precies de tijd wist, dat is gewoon stom toeval.
Maar ik houd ook andere opties open..
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Feb 2015 21:42

Re: Toeval of…?

orchidee schreef:
Zelda schreef:Ik werk op een gesloten afdeling voor dementerenden. Regelmatig gaan er mensen dood. Op de 1 of andere manier 'weet' ik dat van te voren, ik krijg dan een apart gevoel bij die persoon en het klopt eigenlijk altijd. Ook kan ik een soort van voorspellen hoe lang het nog duurt voordat iemand overlijdt, van een paar dagen tot een week ofzo.

Als er iemand op sterven ligt bij ons en ik loop de kamer binnen, dan voel ik een heel apart soort energie. Het lijkt dan net alsof er een elektrische spanning hangt in de kamer, ik voel het dan ook echt tintelen op mijn lichaam.


Herkenbaar!
In plaats van voelen merk ik het aan een geur, niet iedereen ruikt dat.



Ik voelde en rook het ook. Een hele aparte gewaarwording idd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 18 Feb 2015 22:04

Re: Toeval of…?

Op de dag dat mijn moeder zoveel jaar geleden was overleden liep ik door de winkel. In de winkel stond de radio aan, waar op een gegeven moment het nummer op was die op haar begrafenis is gedraaid. Ik geloof wel dat dit gewoon toeval was, maar ook wel een beetje bijzonder, omdat ik dit nummer eigenlijk nooit op de radio hoor (De steen, gezongen door Paul de leeuw).

15-11-2019
14-05-2023
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 18 Feb 2015 22:06

Re: Toeval of…?

Ik geloof daar wel in. In mijn huis is twee keer duidelijk iets voorgevallen waardoor ik denk dat hier soms iets of iemand is en soms is het gewoon een gevoel. Ik denk dat mijn opa soms een bezoekje brengt omdat bij mijn oma soms ook onverklaarbare dingen gebeuren en mijn moeder heeft hem toen ze zwanger was van mij 'gezien'.

Ook heb ik vaak een onbestemd gevoel als er iets is met mijn familie. Op het moment zelf kan ik het gevoel niet plaatsen, ben ik gewoon onrustig, maar achteraf kan ik het wel verklaren meestal.
<<

Anoniem148

Bericht 19 Feb 2015 03:11

Re: Toeval of…?

Ik weet niet, ik twijfel hieraan.

Toen mijn ene opa overleed reden we langs de instelling waar hij verbleef, ik zei tegen mijn vriend dat we wel op de koffie konden gaan want hij had hem nog nooit gezien. Dit uiteindelijk niet gedaan omdat we gereserveerd hadden in een restaurant en daarna een verjaardag. Toen wij tussen het eten en feestje even thuis kwamen, werd ik gebeld dat mijn opa was overleden.

Bij mijn andere opa ging ik ook regelmatig op bezoek. Ik zou die donderdag met mijn moeder weer mee gaan maar maandag was mijn man vrij dus zijn we samen gegaan. Had het gevoel dat het niet kon wachten tot donderdag en ik wilde dat mijn opa Nog even met mijn man kon praten. Hij vraagt aan hem altijd Hoe het op zijn werk is, hoe het met mij en de baby gaat. Echt interesse dus ook die maandag werdmijn man helemaal uit gehoord. Dinsdag is mijnmoeder met mijn vader daar geweest en hij hgaf aan dat hij het zo fijn vond dat mijn man weer een keer mee ging terwijl hij dit nooit aan gaf, emoties besprak hij nooit. Hij was zo trots op onze baby en mij, dat ik het zo goed deed. Die avond is hij geheel onverwachts overleden. Helaas heeft hij onze baby nooit mogen zien, zijn eerste achterkleinkind.

En die opa had wat met dieren en dan voornamelijk kippen. Wij hebben kippen en ik gaf die maandag aan dat de kippen slecht leggen, maar 1 ei per dag terwijl we 5 kippen hebben. Sinds hij is overleden hebben we weer 5 eieren per dag, van de ene op de andere dag.
<<

Anoniem148

Bericht 19 Feb 2015 03:14

Re: Toeval of…?

Ow ja en een keer toen mijn nichtje viel en haar arm brak, kreeg ik opeens een hele erge pijnscheut in mijn arm. Echt gemeen zeer en totaal onverwachts. Op dat moment was ze dus gevallen en de pijn stopte toen ze in het gips zat. Ik had het nog besproken met mijn moeder. Daarna belde mijn nichtje om dat te vertellen en de tijden klopte precies. Wanneer mijn pijn begon en eindigde.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2015 18:40

Re: Toeval of…?

Ik geloof niet in toeval en denk dat alles gebeurd met een reden
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Feb 2015 20:31

Re: Toeval of…?

orchidee schreef:
Zelda schreef:Ik werk op een gesloten afdeling voor dementerenden. Regelmatig gaan er mensen dood. Op de 1 of andere manier 'weet' ik dat van te voren, ik krijg dan een apart gevoel bij die persoon en het klopt eigenlijk altijd. Ook kan ik een soort van voorspellen hoe lang het nog duurt voordat iemand overlijdt, van een paar dagen tot een week ofzo.

Als er iemand op sterven ligt bij ons en ik loop de kamer binnen, dan voel ik een heel apart soort energie. Het lijkt dan net alsof er een elektrische spanning hangt in de kamer, ik voel het dan ook echt tintelen op mijn lichaam.


Herkenbaar!
In plaats van voelen merk ik het aan een geur, niet iedereen ruikt dat.


Ik heb dat ook met de geur. Maar denk dat het bij mij ook een deel klinische blik is, die ik in de loop der jaren heb ontwikkeld.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Feb 2015 06:24

Re: Toeval of…?

Ik had het bij de eerste zwangerschap van mijn zus. Ik kon niet oprecht blij zij dat ze zwanger was. Terwijl ik haar oprecht een gezin gunde. Ik schreef het af op een jaloers gevoel, want ik had geen rede om niet blij te zijn voor hun. Totdat de 20 weken echo kwam en het kind dusdanig gehandicapt was dat het een kleine kans had op overleven, al in de baarmoeder. Alsof ik gevoelsmatig wist dat het niet goed was. Ik snap het nog steeds niet en het liefst schuif ik het maar af op jaloezie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 26 Feb 2015 12:43

Re: Toeval of…?

Ik gooi het maar op toeval, al zijn sommige dingen toch echt te toevallig. Ik ben eens op vakantie geweest met een vriendin van mij omdat zij een hele nare periode had gehad(vriend verongelukt). Wij daar in Turkije wachten op de bus stopt er een klein busje met vlinders erop en de naam van haar verongelukte vriend voor onze neus. Dat was ook wel even een shock momentje.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers