Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenallergie

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Feb 2015 21:36

Kattenallergie

Stel; je komt een leuke man tegen en je gaat wat daten. Het klikt allemaal leuk, het is gezellig etc. Alleen hij heeft een behoorlijke kattenallergie en jij 2 katten.
Dat is natuurlijk allemaal wel te behelpen maar wat als je samenwoon plannen hebt? Wat doe je dan?
<<

Anoniem119

Bericht 17 Feb 2015 21:44

Re: Kattenallergie

Ik heb in deze situatie gezeten. Mijn vriend was zo allergisch voor mijn kat dat hij nooit bij mij langs kon komen. Samenwonen met een kat kon dus ook niet. Ik vond het heel moeilijk, maar heb uiteindelijk besloten een nieuw huisje voor m'n kat te zoeken. Via het forum, want ik wilde niet dat ze terug moest naar het asiel (daar had ik haar vandaan en ze was al vrij oud toen ik haar uit het asiel haalde). Gelukkig heeft ze een paar jaar fijn bij een forummer kunnen wonen voordat ze is overleden, die wetenschap vind ik heel fijn, dat ze een goed thuis heeft gehad.

Ik vond het lastig maar uiteindelijk vond ik het wel belangrijk dat m'n relatie kon groeien, dus vandaar die keuze.

Er zal vast wel discussie over komen maar die is er destijds ook al geweest dus hoop dat dat nu niet hoeft. Het is nooit makkelijk, zo'n beslissing in elk geval.
<<

Anoniem255

Bericht 17 Feb 2015 21:48

Re: Kattenallergie

Mijn man is ook altijd enorm allergisch geweest. Toen wij samenwoonde wilde ik na een tijdje graag een kitten. Ik had beloofd 2x per dag te stofzuigen. Toen ze er eenmaal waren (we gingen uiteindelijk met 2 kittens naar huis) heeft hij nergens meer last van gehad. Hij is er dus overheen gegroeid.

Ik durf overigens niet te zeggen wat ik in jouw situatie zou doen.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 17 Feb 2015 21:59

Re: Kattenallergie

Ah is Mitzi overleden, dat had ik niet meegekregen :(

Mijn vriend is niet persee allergisch voor katten, maar krijgt er wel vaal verstopte neus van.
Helaas voor hem toch twee katten hier :P Ik heb altijd katten gehad en zal ze ook altijd hebben. Dus als mijn vriend echt niet had gewild ofzo, tja... dan was het toch einde verhaal geweest. Ik vraag zoiets dan ook heel vroeg in de relatie al haha. En bijna 5 jaar later is hij net zo gek op de katten als zij op hem zijn :)
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem87

Bericht 17 Feb 2015 22:16

Re: Kattenallergie

Ik zou m'n date eerst volstoppen met antihistaminica (tsja, tis m'n beroep hè :P) maar als dat niet helpt zou het toch einde verhaal zijn denk ik. Ik heb ook met iedere jongen/man waarmee ik gedate heb het over katten gehad eigenlijk, maar ik selecteerde er ook al op op de datingsite haha. Ik ging eigenlijk niet eens op date in dat geval, erg he.
<<

Anoniem132

Bericht 17 Feb 2015 22:26

Re: Kattenallergie

Ben zelf allergisch voor katten en honden, krijg tranende ogen wordt verkouden en het slaat op m'n keel, dus voor mij geen dilemma. Mijn vriend hoeft ook niet perse huisdieren dus wij hebben dat probleem niet gehad.
Ik ben zelf trouwens ook niet zo'n dierenvriend dus ik snap niet dat iemand zijn of haar dieren belangrijker vindt dan een relatie. Maar goed dat kan natuurlijk ook aan mijn allergie liggen.
<<

Anoniem148

Bericht 18 Feb 2015 03:02

Re: Kattenallergie

Ik vind een relatie toch belangrijker dan een kat. Zielig voor de man als er toch een kat in huis komt ondanks de allergie. Prioriteiten stellen denk Ik dan.
Ik zou wel een hond willen en heb 2 maanden geleden de mogelijkheid gekregen om de hond van een overleden familielid in huis te nemen maar niet gedaan. Man is ook allergisch voor dieren en vind mijn relatie toch echt belangrijker.
<<

Anoniem178

Bericht 18 Feb 2015 08:30

Re: Kattenallergie

Ik heb of had een allergie en mijn ex had een kat. Ik kwam er prima doorheen met pillen en er is zelfs een 2e gekomen. Toen het uitging heb ik die meegenomen, bleek niet alleen te kunnen zijn, dus er weer eentje bij. Mijn vriend had er ook eentje, dus nu zijn er 3.
Eigenlijk heb ik amper last meer van die allergie. Pillen moet ik sowieso slikken omdat ik meer allergieën heb, dus ik weet niet zo goed hoe het ervoor zou staan zonder katten. Ik heb nu nog weleens reacties, maar dat zijn meestal pollen of huisstofmijt.

Ik zou een kat niet wegdoen voor een relatie. Kat was eerst en ik kapte dat soort dingen vrij snel af als dat niet klikte. Ik heb tussendoor nog wel gedate met iemand met een allergie, maar het is nooit in me opgekomen ze weg te doen. Ik ben bang dat ik het mijn relatie zou verwijten als ik ze zou missen, waardoor het alsnog stukloopt.
<<

Anoniem87

Bericht 18 Feb 2015 08:31

Re: Kattenallergie

Jill en Dandelion, het gaat over daten, niet over een relatie. Neem aan dat iedereen na een jarenlange relatie haar vriend boven de kat verkiest.
<<

Anoniem148

Bericht 18 Feb 2015 08:44

Re: Kattenallergie

Verkeerd gelezen. Ik dacht dat ze op het punt stond om te gaan samen wonen.
Maar dan nog als hij de liefde van jouw leven is? Zal je dan niet altijd spijt krijgen als je het niet geprobeerd hebt? Een vriendin is nog vrijgezel en had hetzelfde soort probleem. Ze heeft niet voor die jongen gekozen en denkt nu alleen maar dat hij de man voor haar was en deze heeft laten lopen. Ze wil graag kinderen maar de tijd begint te dringen voor haar dus ze is niet gelukkig.
Dadelijk krijg je dat gevoel ook?
<<

Anoniem131

Bericht 18 Feb 2015 13:58

Re: Kattenallergie

Mijn dieren gaan voor een man. Ik selecteer ik er ook op en vraag gelijk de eerste date hoe ze tegenover dieren staan. Het is ook een must dat ze paarden leuk vinden.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Feb 2015 14:48

Re: Kattenallergie

Francaise schreef:Mijn dieren gaan voor een man. Ik selecteer ik er ook op en vraag gelijk de eerste date hoe ze tegenover dieren staan. Het is ook een must dat ze paarden leuk vinden.


Eens, als iemand al aangeeft allergisch te zijn is het voor mij einde verhaal. Ik heb twee honden en twee katten, die ga ik niet weg doen.
<<

Anoniem260

Bericht 18 Feb 2015 22:22

Re: Kattenallergie

Wat een stellige reacties "mijn huisdier gaat voor een man". Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen als je een kindje zou krijgen die allergisch blijkt te zijn :eyes:
<<

Anoniem87

Bericht 18 Feb 2015 22:31

Re: Kattenallergie

Jerry schreef:Wat een stellige reacties "mijn huisdier gaat voor een man". Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen als je een kindje zou krijgen die allergisch blijkt te zijn :eyes:


Dat is toch niet te vergelijken? Als mijn vriend nu allergisch zou blijken/worden voor de katten en het is echt een flinke allergie, zeg ik toch ook niet dat hij z'n koffers moet gaan pakken? Maar als je gaat daten heb je een keuze en dan is de keuze snel gemaakt (voor mij dan).
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 18 Feb 2015 22:31

Re: Kattenallergie

Katten en dieren in het algemeen zijn toch wel heel belangrijk voor mij dus ik zou niet daten met een man die allergisch is.

Jerry, een date of je eigen kinderen vind ik nogal een verschil.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Feb 2015 10:38

Re: Kattenallergie

Ik zou wel overwegen om een huisdier weg te doen voor een super leuke man, maar dan wel echt in een serieus stadium. Ook voornamelijk omdat ik denk dat een huisdier op een andere plek ook een leuk thuis kan hebben. Ik denk dat het missen voornamelijk bij het baasje ligt en niet perse bij het dier.

De hond van mijn zus werd ontzettend waaks toen ze bevallen was van haar tweede zoon, zo erg dat hij op een bepaald moment mensen ging bijten die te dicht bij de kinderen kwamen (of de kinderen een aai over de bol wilde geven ofzo). Uiteindelijk is haar hond naar een nieuwe thuis gegaan, mensen die aan de rand van het bos wonen en dat beestje is nog nooit zo gelukkig geweest. Hij heeft ruimte, alle aandacht weet ik veel hoe vaak per dag in het bos wandelen. Hij is er gewoon op vooruit gegaan.
<<

Anoniem140

Bericht 19 Feb 2015 10:50

Re: Kattenallergie

Jerry schreef:Wat een stellige reacties "mijn huisdier gaat voor een man". Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen als je een kindje zou krijgen die allergisch blijkt te zijn :eyes:


Als ik net iemand leer kennen en die geeft aan allergisch te zijn of niet van dieren te houden dan houdt het voor mij op ja. Ik ga niet 4 huisdieren weg doen voor een potentiele partner. Als je kindje allergisch blijkt is dat een situatie die je hiermee totaal niet kunt vergelijken.
<<

Anoniem260

Bericht 19 Feb 2015 14:13

Re: Kattenallergie

Een 'losse flodder'-date reken ik dan niet mee, je gaat je huisdieren niet wegdoen als een relatie na een half jaar niks blijkt te zijn. Maar als je allebei stapelverliefd bent, je je rest van je leven met diegene voor kunt stellen, dan vind ik het nogal wat om het geen kans te geven vanwege huisdieren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Feb 2015 14:18

Re: Kattenallergie

Ik zou ook niet direct een date opgeven. Op een eerste date ga ik ook niet vragen "ben je allergisch", "ja? dan doei date". Ik bedoel leer iemand eerst kennen en dan kan je kijken of je die man belangrijker vind in je leven, dan een kat in huis.

Ik heb het idee dat de TO al een poos date met deze jongen met allergie, anders heb je toch geen samenwoon plannen? Nou mijn kat woont dus bij mijn ouders. Ook opgelost :wink: Heb ik altijd mijn kat en mocht ik dan ooit samenwoon plannen heb met een allergisch persoon, is er ook geen probleem :dance:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Feb 2015 16:00

Re: Kattenallergie

We hebben een samenwoon plannen ofzo maar inmiddels wel wat verder dan daten. Precies zoals Marin zegt; hij komt gewoon vrij weinig bij mij vanwege de katten. Het ging me mee meer om stel dát we ooit gaan samenwonen en mn katten leven nog. Wat doe je dan?

Mn katten zijn echt mn kindjes maar verkies ik ze boven (misschien wel) de man van mn dromen? Weet het niet. Het blijven wel katten. Lastig!
Gelukkig hoef ik er nog niet over na te denken.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Feb 2015 16:14

Re: Kattenallergie

Dat is ook heel lastig, Kees.

Wist je van te voren wel dat hij zo allergisch was? M'n vriend wist wel dat ie allergisch was, maar niet dat het zo erg was. Hij wist van te voren wel dat ie heel erg allergisch voor paarden was (daar is ie een keer met op de eerste hulp beland), maar voor katten was nog niet zo duidelijk omdat ie nooit daar mee in aanraking kwam tot ie mij kende. Hij kon gewoon niet bij mij blijven slapen, omdat z'n lichaam er zo op reageerde.

Toen we eenmaal wilden samenwonen was dat wel een lastig punt, maar inderdaad, ik koos er zelf voor om mijn liefde niet op te geven. Ik gunde mijn kat ook een beter huisje dan een huis waarbij ze maar op één kamer had mogen komen, bijvoorbeeld.

Natuurlijk is het lastig en controversieel en alles, maar het heeft gewoon twee kanten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Feb 2015 17:51

Re: Kattenallergie

Kees schreef:We hebben een samenwoon plannen ofzo maar inmiddels wel wat verder dan daten. Precies zoals Marin zegt; hij komt gewoon vrij weinig bij mij vanwege de katten. Het ging me mee meer om stel dát we ooit gaan samenwonen en mn katten leven nog. Wat doe je dan?

Mn katten zijn echt mn kindjes maar verkies ik ze boven (misschien wel) de man van mn dromen? Weet het niet. Het blijven wel katten. Lastig!
Gelukkig hoef ik er nog niet over na te denken.


Ik zou eerst lekker verder daten en er eerst achter komen of het de man van je dromen is :smile: En daarna zie je wel weer.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Feb 2015 21:45

Re: Kattenallergie

Haha sowieso hoor Tabbie! Vroeg me gewoon af hoe andere het (zouden) oplossen.

Ik wist niet dat hij allergisch was en hij niet dat het zo erg was. Als hij hier is zitten we aan de eettafel omdat de katten daar wat minder komen maar na een half uur beginnen ze ogen te tranen, zn handen te jeuken en zn eczeem (? Daar lijkt het iig op) op te spelen. De enige plaats waar hij een beetje veilig is voor de katten is de slaapkamer :^^:
<<

Anoniem87

Bericht 19 Feb 2015 21:51

Re: Kattenallergie

Kees, heeft hij wel eens medicatie geprobeerd? Hij zou bijvoorbeeld cetirizine kunnen proberen, kan je kopen bij de drogist/apotheek en dan een tabletje innemen voor hij naar jou komt. Kan zomaar het verschil maken. Je kunt er alleen wel een beetje suf van worden, das iets om rekening mee te houden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Feb 2015 23:05

Re: Kattenallergie

Weet ik eigenlijk niet. Zal het eens vragen. Goeie!!
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers