Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 17 Feb 2015 14:32

Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

Ik krijg binnenkort een onderzoek om te kijken of ik coeliake heb.
Wat de uitslag ook is ik wil daarna zo en zo een periode de gluten laten staan om te kijken of ik me zonder beter voel.
Nu wil ik daarbij ook suikervrij en zoveel mogelijk lactosevrij eten.

Zijn er meer die zo eten?
Of hebben jullie lekkere recepten die hier in passen, dan lees ik ze graag van jullie.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem119

Bericht 17 Feb 2015 14:54

Re: Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

Is het wel slim om zoveel voedingsstoffen tegelijk te elimineren? Stel dat je je beter voelt, is dat heel fijn, maar ligt dat dan aan de gluten, de suiker, of de lactose? Ik zou zelf eerst het onderzoek in het ziekenhuis afwachten. Coeliakie is niet niks, dus als je dat echt blijkt te hebben, lijkt me daar je levensstijl op aanpassen al lastig genoeg, zonder ook nog al die andere dingen te schrappen.

Neemt niet weg dat je niet bewust daar mee om kan gaan natuurlijk, maar als je echt ziek bent door de gluten en er niet tegen blijkt te kunnen, Lijkt me dat prioriteit.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 17 Feb 2015 15:26

Re: Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

Dank je wel voor je reactie.
Eet zo en zo al zoveel mogelijk suikervrij en gebruik geen melk en eet heel af en toe yoghurt.
Omdat ik als er geen coeliakie er uit komt, even goed gevoelig kan zijn voor gluten, wat voor mij eigenlijk al bevestigd is, wil ik daarom een periode echt glutenvrij eten.
Zo en zo wacht ik eerst het onderzoek af, maar verdiep me alvast in gezonde recepten.
De kant en klare dingen glutenvrij, daar zitten mij teveel toevoegingen en suiker in. Vind ik voor af en toe niet erg, maar niet voor dagelijks gebruik
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Feb 2015 15:57

Re: Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

Lactose zit in meer dan yoghurt en melk alleen he ;) het zit in best wel veel dingen (ik ben lactose intolerant).
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem178

Bericht 17 Feb 2015 19:03

Re: Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

Ik ken iemand die niet tegen lactose en gluten kan en zo'n dieet moet je niet willen als het niet nodig is. Die kan écht bijna niks eten. Ik was een keer met haar bij een kantine en ze kon ondanks de uitgebreide kaart gewoon geen enkel gerecht pakken. Ze heeft toen uit losse ingrediënten aan mogen wijzen wat ze wel kon hebben, dat was wat rauwkost, een eitje en gerookte zalm. Toch was ze dolgelukkig, want meestal moet ze het doen met zelf meegenomen snacks.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Feb 2015 19:58

Re: Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

Rovine schreef:Ik ken iemand die niet tegen lactose en gluten kan en zo'n dieet moet je niet willen als het niet nodig is. Die kan écht bijna niks eten. Ik was een keer met haar bij een kantine en ze kon ondanks de uitgebreide kaart gewoon geen enkel gerecht pakken. Ze heeft toen uit losse ingrediënten aan mogen wijzen wat ze wel kon hebben, dat was wat rauwkost, een eitje en gerookte zalm. Toch was ze dolgelukkig, want meestal moet ze het doen met zelf meegenomen snacks.


Dit ja..
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 21:50

Bericht 17 Feb 2015 20:41

Re: Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten

Ik heb vorig jaar een eleminatiedieet gedaan om te kijken waar ik uiteindelijk niet tegen kon. Ik at toen geen gluten, rijst, aardappelen, suiker maar mocht wel lactose. Na een aantal weken voegde ik een voedingsmiddel per keer toe dat at ik dan een paar dagen (of minder als ik er meteen last van kreeg). Hieruit is gekomen dat ik een glutenintolerantie heb en te veel suikers ook niet goed verdraag. Ik heb toen veel paleo recepten gegeten hierin zit volgens mij ook nooit lactose. S'ochtends een maakte ik een smoothie van fruit, als lunch een salade en s'avonds courgetteslierten als pasta en bloemkoolrijst bij de nasi bijv.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers