Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zieke collega blijft werken..

<<

Anoniem170

Bericht 16 Feb 2015 20:41

zieke collega blijft werken..

Ik zit in een team van 4,op een kamer van zo'n 12 mensen. Naast mij zit iemand uit mijn team, en die is constant ziek lijkt het wel. Een soort constante gorgel, echt heel vies. Daarnaast is ze nu constant aan het hoesten, en ontzettend verkouden. Ik begin het een beetje irritant te vinden, ook omdat ze zo iedereen aansteekt. Hoewel ze er misschien ook weer niks aan kan doen.. Ik vind beetje lastig, aan de ene kant wil ik haar echt aansporen om thuis te blijven als ze zich niet goed voelt, aan de andere kant, is niet aan mij.. toch?
Ook speelt mee dat we nogal een onderbezetting hebben dus eigenlijk kunnen we haar gewoon niet missen..
<<

Anoniem86

Bericht 16 Feb 2015 20:44

Re: zieke collega blijft werken..

Maar ze kan moeilijk thuisblijven, omdat haar collega's het vervelend vinden lijkt me? Ik zou me voor alleen hoesten en verkouden ook niet ziek melden, heb sowieso 2 wachtdagen namelijk, en voel me dan niet ziek genoeg om thuis te blijven, kan moeilijk voor elke keer verkouden zijn thuis blijven.. Snap dat het vervelend is voor jullie, maar gezien de onderbezetting zou ik juist blij zijn dat ze er is!
<<

Anoniem170

Bericht 16 Feb 2015 20:49

Re: zieke collega blijft werken..

Ja ik vind het ook heel fijn dat ze er is! Maar wat voor geluid er allemaal wel niet uitkomt.. kan toch ook niet zo zijn dat ze nu iedereen gaat aansteken? Pff ik vind het lastig.. als ik zelf zoveel zou hoesten zou ik een enorme fles hoestdrank meenemen, geloof ik.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Feb 2015 20:50

Re: zieke collega blijft werken..

Maar voelt ze zich niet goed, of klinkt ze hooguit irritant?
<<

Anoniem170

Bericht 16 Feb 2015 20:58

Re: zieke collega blijft werken..

Ze zegt zelf dat ze beter had kunnen thuisblijven. Maarja wat misschien meespeelt, uitzendkracht, dus wachtdagen.
Hoe slecht ze zich echt voelt weet ik niet, maar hetklinkt echt niet gezond in ieder geval.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Feb 2015 21:02

Re: zieke collega blijft werken..

Oke, ik heb namelijk weleens luchtweginfecfies, en dat klinkt voor m omgeving echt niet fijn. Maar ikzelf heb er dan weinig laat van, vandaar dat ik het vroeg. Ik hoest dan enorm veel, net een zeehond, luidruchtigere ademhaling, maar vind het voor m'n omgeving erger dan ik het voor mezelf vind, dan zeg ik idd ook weleens dat ik beter thuis had kunnen blijven.

Maargoed, je kunt er op inspelen he, als ze het zelf an aangeeft, kun je toch zeggen: waarom doe je dat dan niet, want dit klinkt inderdaad niet gezond?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Feb 2015 21:12

Re: zieke collega blijft werken..

Ik ben nu extreem verkouden (als in 7 pakjes zakdoekjes gebruiken op 1 dag) en ik ben ook gewoon gaan werken. Ik voelde me niet echt lekker maar een stevige verkoudheid is geen griep dus vond ik het onzin om me ziek te melden. We hadden ook een belangrijke meeting. Voor mijn collega's was dat genies en gesnotter vast niet heel fijn, maar ik ben er ook tegen om me ziek te melden terwijl ik best kan functioneren.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Feb 2015 11:00

Re: zieke collega blijft werken..

Ik ben ook zo iemand die zich niet snel ziekmeld. Ik ben nooit echt ziek ziek, ik heb vaak een heftige verkoudheid of hoofdpijn ofzo, maar geen griep of andere ziekte. En ik vind een fikse verkoudheid geen reden om me ziek te melden.
Momenteel zit ik ook verkouden op m'n werk, al vermoed ik nu dat ik een voorhoofdsholteontsteking heb. Zo'n pijn boven mijn ogen en druk op mijn hoofd.. Ik denk dat als dit morgen nog zo is, ik wel een dagje thuisblijf. De hele dag achter een PC zitten is niet bevorderlijk voor m'n gestel.

Maar, de conclusie van m'n verhaal: Ik kan me wel voorstellen dat jouw collega gewoon op het werk is.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Feb 2015 11:02

Re: zieke collega blijft werken..

Ik vind het wel stom om te gaan en dan op je werk te gaan zeggen dat je beter thuis had kunnen blijven, dat vind ik een beetje van 'kijk mij eens een bikkel zijn'. Ga dan gewoon echt naar huis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Feb 2015 11:03

Re: zieke collega blijft werken..

Overigens heb ik wel eens gelezen dat je van een verkoudheid nog beroerder kan zijn dan van griep. De ene verkoudheid is de andere niet, je kunt er echt wel flink ziek van zijn. Ik snap dus ook wel dat mensen balen als iemand met zo'n heftige verkoudheid gewoon op het werk komt, want het is natuurlijk ook gewoon heel besmettelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Feb 2015 11:05

Re: zieke collega blijft werken..

Susan schreef:Ik vind het wel stom om te gaan en dan op je werk te gaan zeggen dat je beter thuis had kunnen blijven, dat vind ik een beetje van 'kijk mij eens een bikkel zijn'. Ga dan gewoon echt naar huis.

Ja hier ben ik het wel mee eens, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook wel eens heb gedaan. Toen voelde ik me écht heel beroerd maar had ik pas een nieuwe baan. Ik wilde me niet meteen ziekmelden in mijn eerste paar weken, maar wel even duidelijk maken dat ik me echt niet goed voelde in de hoop dat iemand me naar huis zou sturen.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Feb 2015 11:09

Re: zieke collega blijft werken..

Ik heb het vast ook wel eens gedaan, iedereen wel eens denk ik, maar ik vind dat altijd zo'n puntje van ergernis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem170

Bericht 17 Feb 2015 12:32

Re: zieke collega blijft werken..

Na een hele ochtend echt heel hard hoesten (op een gegeven moment dacht ik echt van, dit is gewoon niet goed, alsof dr hele longen eruit kwamen) zei ik tegen haar: Meiske, ga alsjeblieft naar de dokter, dit is gewoon niet goed. Nu zegt ze dus dat ze geweest is, dat die haar paracetamol voorgeschreven heeft.
Ik vind dat echt vreemd, welke dokter schrijft dat nou voor..

Nu zijn er dus al meerdere collegas aan het hoesten, hoeft natuurlijk niet gelijk door haar te komen, maar feit is wel dat dit heel besmettelijk is.
Omdat we onderbezet zijn en al zoveel werk hebben wil ik graag geconcentreerd kunnen werken, merk ook bij mezelf dat het me gewoon echt begint te irriteren dit :(
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Feb 2015 12:43

Re: zieke collega blijft werken..

De incubatietijd(dat je besmettelijk bent) van griep/verkoudheid ligt zover ik weet een aantal dagen voordat je zelf uberhaupt ziek word, iemand kan je dus allang besmetten zonder dat die persoon zelf weet dat ze ziek is/word.
Het kan wel heel naar klinken, maar er hoeft niks anders aan de hand te zijn dan een verkoudheid. En ja wat kan je dan anders slikken dan eventueel pcm? En als ik me niet ziek voel ga ik ook gewoon werken.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Feb 2015 13:00

Re: zieke collega blijft werken..

Volgens mij is de incubatietijd niet per se hetzelfde als de besmettelijke periode. Daarbij lijkt het mij dat de kans dat je iemand besmet een stuk groter is als je aan het hoesten en proesten bent dan als je gewoon normaal ademhaalt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 17 Feb 2015 15:51

Re: zieke collega blijft werken..

Het heerst overal enorm; je kan er bijna niet omheen in ruimtes met meerdere mensen. Als je heel huiverig bent voor besmetting, zou je kunnen vragen of ze in haar elleboog wil hoesten (arm/elleboog), zoals dit in ziekenhuizen ook wordt gedaan om op die manier besmettingsgevaar te verminderen middels deurklinken et cetera et cetera. Maar goed, ik zou het niet snel aan iemand vragen, als diegene niet iemand is bij wie ik me erg op m'n gemak voel. ;-)

Met 2 wachtdagen, snap ik wel dat je niet zo snel thuis wil blijven. Zelf heb ik ook wel eens zo op m'n werk gezeten en ik vond het behoorlijk irritant dat ik medelijdende blikken kreeg alsof ik daadwerkelijk iets ernstigs had. Goedbedoelde opmerkingen erbij, maar ik wilde ook niet naar huis in m'n proefperiode (dus nog niet eens wachtdagen).

Iedereen heeft een andere grens met naar werk gaan of thuis blijven. Ik denk alleen dat als er bepaalde virussen heersen, dat je het amper voorkomt en niet per se aan je collega hoeft te liggen als je over een aantal dagen ook hevig verkouden bent.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Feb 2015 15:58

Re: zieke collega blijft werken..

Susan schreef:Volgens mij is de incubatietijd niet per se hetzelfde als de besmettelijke periode. Daarbij lijkt het mij dat de kans dat je iemand besmet een stuk groter is als je aan het hoesten en proesten bent dan als je gewoon normaal ademhaalt.


Zoek maar op, van verkoudheid is het 2-5 dagen. Van een aantal dagen ervoor tot je zelf op je piek zit qua ziek zijn, daarna zakt het af.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem185

Bericht 17 Feb 2015 16:12

Re: zieke collega blijft werken..

Incubatietijd is de tijd vanaf dat jij zelf besmet bent tot je ziekte tot uiting komt. Je bent inderdaad die tijd al besmettelijk voor anderen, maar dat ben je na je incubatietijd ook.
Van griep is de incubatietijd 2 tot 5 dagen geloof ik, terwijl je besmettelijk bent 1 dag voor je daadwerkelijk ziek wordt tot 4/5 dagen daarna.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 17 Feb 2015 18:32

Re: zieke collega blijft werken..

Roos' schreef:Na een hele ochtend echt heel hard hoesten (op een gegeven moment dacht ik echt van, dit is gewoon niet goed, alsof dr hele longen eruit kwamen) zei ik tegen haar: Meiske, ga alsjeblieft naar de dokter, dit is gewoon niet goed. Nu zegt ze dus dat ze geweest is, dat die haar paracetamol voorgeschreven heeft.
Ik vind dat echt vreemd, welke dokter schrijft dat nou voor..

Nu zijn er dus al meerdere collegas aan het hoesten, hoeft natuurlijk niet gelijk door haar te komen, maar feit is wel dat dit heel besmettelijk is.
Omdat we onderbezet zijn en al zoveel werk hebben wil ik graag geconcentreerd kunnen werken, merk ook bij mezelf dat het me gewoon echt begint te irriteren dit :(



Ik heb ook hoestbuien gehad en ik heb van huisarts ook paracetamol maar dan met codeïne voorgeschreven gekregen
<<

Anoniem114

Bericht 17 Feb 2015 19:12

Re: zieke collega blijft werken..

Oh kom op, dit is zoiets waarbij iemand 't nooit goed kan doen. Je bent onderbezet; als ze zich ziek meldt met hoestproblemen, dan mis je een werknemer en is 't niet goed en als ze er wel is en hoest, leidt ze je af.

Zet je muziek wat harder, zet een fruitmandje op tafel neer en get over it.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Feb 2015 19:36

Re: zieke collega blijft werken..

JustMeDaan schreef:
Susan schreef:Volgens mij is de incubatietijd niet per se hetzelfde als de besmettelijke periode. Daarbij lijkt het mij dat de kans dat je iemand besmet een stuk groter is als je aan het hoesten en proesten bent dan als je gewoon normaal ademhaalt.


Zoek maar op, van verkoudheid is het 2-5 dagen. Van een aantal dagen ervoor tot je zelf op je piek zit qua ziek zijn, daarna zakt het af.


Ik weet dat er een incubatietijd is, maar die incubatietijd is niet per se hetzelfde of even lang als de besmettelijke periode. Plus dat griep en verkoudheid via speeksel wordt overgedragen en als je nog niet aan het niezen en hoesten bent gebeurt dat een stuk minder snel via de lucht, dus dat je voordat je ziek bent al besmettelijk bent vind ik persoonlijk niet echt een argument.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 17 Feb 2015 19:40

Re: zieke collega blijft werken..

Bij ons op de afdeling lopen ze ook altijd te zeiken als je verkouden naar het werk gaat. Als ik me goed voel dan ga ik gewoon werken, voor een verkoudheid ga ik niet thuis blijven. En als je niet komt, zitten ze inderdaad weer met onderbezetting en dan is het ook niet goed :eyes:
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Feb 2015 19:43

Re: zieke collega blijft werken..

Overigens zeg ik daarmee niks over of ze wel of niet moet gaan werken. Ik snap ook wel dat veel mensen zich niet ziek willen melden als ze verkouden zijn. Maar ook bij andere dingen hoor ik vaak dat 'je bent al besmettelijk voor je het krijgt, dus het maakt niet meer uit' maar ik vind het dan wel logisch dat als je eenmaal weet dat je iets onder de leden hebt en dat je dus andere mensen aan kan steken, je voorzichtiger wordt en niet denkt: ach, ik heb mogelijk toch al mensen aangestoken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Feb 2015 19:46

Re: zieke collega blijft werken..

Haha ik weet niet of ze nou beter naar huis kan gaan of niet, maar ik kan me voorstellen dat je je ergert aan die geluiden, dat zou ik ook hebben! Als er in mijn klas kinderen steeds zitten te rochelen, zeg ik er ook echt wat van :P

Was trouwens afgelopen week zelf ook strontverkouden, maar ik blijf daar niet om thuis. Heb wel lekker lopen niesen en snotteren de hele week.
❤ 7 juni 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Feb 2015 20:27

Re: zieke collega blijft werken..

Ik blijf ook niet thuis voor een verkoudheid dus ik snap je collega wel. Ik zit nu ook de hele dag te snotteren, heb me er ook een dag echt een stuk minder fit door gevoeld. Maar ik moet me wel echt ziek voelen, wil ik me ook ziek melden.
Ja, je kunt collega's aansteken, maar volgens mij is op het moment bijna iedereen verkouden dus je ontkomt er toch haast niet aan. Je kunt ook aangestoken worden in het openbaar vervoer, de supermarkt of waar dan ook dus dan zou je nergens meer kunnen komen als je verkouden bent. Je collega weet zelf het best waar haar grens ligt wat betreft ziek zijn.
Ik snap overigens wel dat het niet fijn is om vieze geluiden te horen, maar hoesten etc daar kun je weinig aan doen natuurlijk. (Rochelen uiteraard wel, dat zou ik in het bijzijn van collega's niet eens durven)
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers