Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vraag; baas werktijden wijzigen

<<

Linvi

Bericht 15 Feb 2015 11:03

vraag; baas werktijden wijzigen

Ik zit ergens mee en ben benieuwd wie mij kan helpen.

Mijn man heeft een spierziekte, hij is daardoor een jaar of 5 geleden minder gaan werken, zijn werkdagen zijn verkort, zo is hij 2 uur later gaan beginnen en gaat hij 1,5 uur eerder naar huis. Dit is allemaal in overleg met het bedrijf, een jobcoach en een arbo arts gegaan. De keuze is op deze uren gevallen omdat dat voor mijn man gewoon de beste tijden zijn ivm moeilijk opstarten en snel vermoeid zijn.

Het bedrijf van mijn man is aan het reorganiseren geweest en nu willen ze dat hij zijn uren gaan aanpassen. ipv 10-half 4 willen ze dat hij van 1 tot 6 gaat werken. Mijn man heeft aangegeven dit niet te willen en eigenlijk vooral niet te kunnen.

Hij heeft inmiddels verschillende gesprekken gehad en moet komende week mijn zijn directeur bij de hoogste baas komen. Ik zou zo graag willen weten wat hun hem mogen en kunnen verplichten?

Niet om te dreigen maar de kans is erg groot dat als ze zijn uren veranderen, hij binnen de kortste keren verder moet inleveren of zichzelf ziek zal moeten melden.
<<

Anoniem152

Bericht 15 Feb 2015 11:37

Re: vraag; baas werktijden wijzigen

Wat staat er in de arbeidsovereenkomst? Is er een cao?
De werkgever mag niet zomaar (eenzijdig) arbeidstijden aanpassen, tenzij hij daarvoor een zwaarwegend belang heeft.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 15 Feb 2015 12:27

Re: vraag; baas werktijden wijzigen

Ik zou ik dit geval vooral ook contact met de bedrijfsarts zoeken en die hier een advies in laten geven. Ivm de medische achtergrond is dit toch een wat andere situatie dan voor een werknemer die niet ziek is.
03/2019
11/2020

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers