Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag over plek kweekkastje in bovenwoning

<<

Anoniem238

Bericht 14 Feb 2015 18:35

Vraag over plek kweekkastje in bovenwoning

Een vriendin heeft mij uitgenodigd om samen deze workshop te gaan doen:

https://www.ideevankarwei.nl/klusdag/

Je gaat dan onder begeleiding een kweekkastje bouwen.

Maar nu woon ik een bovenwoning zonder balkon.
Ik vraag mij dan af of het haalbaar is om een kweekkastje binnen te hebben, het zou dan in de woonkamer moeten, en welke plek dan het beste zou zijn.
We hebben een grote houten stellagekast aan 1 kant van de muur, dan zou het vlak onder het raam staan.
De andere mogelijkheid is vlak naast de verwarming.

Is het een haalbaar idee of deze workshop overslaan?
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 14 Feb 2015 19:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 14 Feb 2015 19:09

Re: Vraag over plek kweekkastje in bovenwoning

Zo'n kastje als wat jij hier hebt staan, hebben wij nooit gehad, maar wel van die kleine kweekkassen. We hadden die in de vensterbank staan. Verder stonden er beginnende tomatenplanten in de vensterbank, een komkommerplant, paprikaplantjes. Op zich kan er best wel veel in je woonkamer, het ging binnen juist erg goed.

Ik denk dat het kastje wat te groot is voor de vensterbank, maar op een krukje achter het raam kan ook wel. Je moet je meer bedenken wat je erin wilt hebben, omdat je geen ruimte hebt om grote planten uiteindelijk over te plaatsen naar buiten. Ik zou dan voor kruiden en een paar kropjes sla gaan ofzo. Sla wordt in potten/bakken niet heel groot en het is erg makkelijk en lekker.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers