Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Normaal tijdstip uit eten gaan.

<<

Anoniem119

Bericht 14 Feb 2015 18:36

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Ik vind zelf rond 19.30 altijd wel fijn, kan je eerst even ergens een borrel drinken. En bijv op stedentrips kan je dan nog even langs het hotel om op te frissen.

Iig vind ik voor 19 uur wel erg vroeg, vind een beetje drukte in een restaurant bij binnenkomst altijd wel fijn.
<<

Anoniem148

Bericht 14 Feb 2015 18:39

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Half 6, 6 uur vind ik een mooie tijd. 7 vind ik te laat.
thuis eten we tussen 5 en 6. Dus snap dat iemand dan 7 te laat vindt.
<<

Anoniem88

Bericht 14 Feb 2015 18:41

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Ik vind 19:00 normaal, maar als iemand eerder wil, dan vind ik dat geen probleem.

Edit: ik vind láter dan 19:00 zelfs nog prettiger. Ik hou ervan om rustig te tafelen, gezellig te kletsen, wijntje erbij en dan het restaurant om je heen steeds leger te zien worden. Met m'n schoonouders zijn we ooit om 19:30 bij een restaurant aangeschoven en tegen twaalven weer vertrokken, gewoon omdat het zo gezellig was.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 14 Feb 2015 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Feb 2015 18:42

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Liv schreef:Als wij uiteten gaan, reserveren we meestal tussen 19:00 uur en 20:00 uur.


Wij ook, maar als ik in gezelschap ben van iemand die eerder wilt eten dan pas ik mij moeiteloos aan.

Ooh Marin, het idee van vooraf borrelen staat me heel erg aan; het is al ruim twee jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan :drunken:
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 14 Feb 2015 18:45

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

mzcharlotte schreef:
Liv schreef:Als wij uiteten gaan, reserveren we meestal tussen 19:00 uur en 20:00 uur.


Wij ook, maar als ik in gezelschap ben van iemand die eerder wilt eten dan pas ik mij moeiteloos aan.

Ooh Marin, het idee van vooraf borrelen staat me heel erg aan; het is al ruim twee jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan :drunken:


Hahaha heerlijk! Ik ga bijv graag eerst naar een wijnbar of ergens een biertje drinken ofzo. Zo rek je de avond juist ook een beetje. Vind t zelf altijd jammer als je om negen uur alweer buiten staat en denkt 'en nu?'
En na het eten heb ik daar dan minder zin in, dus dan liever voor t eten.

Maar wij eten thuis meestal ook vrij laat moet ik zeggen, tussen 19 en 21 uur meestal. Zal met kinderen bijv wel lastiger zijn.
<<

Anoniem130

Bericht 14 Feb 2015 19:35

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Dandelion schreef:Half 6, 6 uur vind ik een mooie tijd. 7 vind ik te laat.
thuis eten we tussen 5 en 6. Dus snap dat iemand dan 7 te laat vindt.


Maar dan is dat hele restaurant nog leeg? Ik vind dat ZO ongezellig. Komt iedereen binnen als jijje dessert bijna op hebt.

Ik reserveer ook altijd om 19, liever nog half8 zelfs. Snap ook niet dat iemand als dat te laat is dan niet even een snack neemt om 17. Je gaat toch uit eten voor een gezellige avond, niet om om jouw etenstijd in een kaal restaurant te zitten waar ze bij wijze van nog met de prep bezig zijn? En wat Marin ook zegt, dam sta je ook om 20 weer zo loos buiten..

Middenweg om half7 dan maar lijkt me.
<<

Anoniem88

Bericht 14 Feb 2015 19:42

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Whatever schreef:
Dandelion schreef:Half 6, 6 uur vind ik een mooie tijd. 7 vind ik te laat.
thuis eten we tussen 5 en 6. Dus snap dat iemand dan 7 te laat vindt.


Maar dan is dat hele restaurant nog leeg? Ik vind dat ZO ongezellig. Komt iedereen binnen als jijje dessert bijna op hebt.

Ik reserveer ook altijd om 19, liever nog half8 zelfs. Snap ook niet dat iemand als dat te laat is dan niet even een snack neemt om 17. Je gaat toch uit eten voor een gezellige avond, niet om om jouw etenstijd in een kaal restaurant te zitten waar ze bij wijze van nog met de prep bezig zijn? En wat Marin ook zegt, dam sta je ook om 20 weer zo loos buiten..

Middenweg om half7 dan maar lijkt me.

Ik stel me overdag al in op het uit eten gaan, dan eet ik geowon wat later tussen de middag. Thuis eten we rond half 7-7uur, maar ik vind het niet erg om in een restaurant later te eten. Voor de hele meute uit eten vind ik niet gezellig trouwens. Ik zit liever in een rustig restaurant 's avonds laat dan dat ik in een rustig restaurant zit aan het eind van de middag/begin van de avond.
<<

Anoniem148

Bericht 14 Feb 2015 21:28

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Valt wel mee hoor. Hier is het blijkbaar normaal in de regio. Ik vind het juist fijn als het nog rustiger is. Kan er niet tegen als het zo'n herrie is, sommige praten zo hard en dat wordt later op de avond bijna roepen. Dat vind ik storend. Hoor dan echt slecht, piepen mijn oren en doet het pijn.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Feb 2015 21:41

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Een discussie over dit onderwerp? Zal een gezellig etentje worden :no:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Feb 2015 21:56

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Twellie schreef:Een discussie over dit onderwerp? Zal een gezellig etentje worden :no:


:smile:

Hier ook meestal tussen 18.30 en 19.30 uur.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 14 Feb 2015 22:00

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Mij maakt het niet veel uit, maar ik ben meer van het wat vroeger eten.
We eten thuis eigenlijk altijd rond 18.00uur, dus om nog eens om 19.30uur te reserveren, dan eet je opeens, voor wat je gewend bent, wel laat. Reservering ergens tussen 18.00 en 19.00uur vind ik wel prima meestal.
Nu ik zoveel ziek ben van de zwangerschap, merk ik dat ik graag eerder eet. We zijn vorige week uit eten geweest en hebben toen om 17.30uur gereserveerd. Waren rond 20.00uur thuis en toen ik was ook echt kapot..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Feb 2015 23:31

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Nou om het nog mooier te maken, het werd 17.30 uur!
De andere tijden waren allemaal bezet en dit restaurant had als enige nog een plekje. Ik had toch wel trek en het was een gezellige avond. Er zaten nogal wat gezinnen met jonge kinderen dus niet leeg gelukkig.
Vlg keer gaan we om 18.30 uur. We waren nu al om 19.15 uur klaar...
04-2014
10-2015
<<

Anoniem123

Bericht 15 Feb 2015 07:19

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Zo tussen 18.30 en 19.00 uur.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Feb 2015 10:54

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Ik vind 19:00-19:30 een normale tijd om uit eten te gaan. Thuis eet ik meestal rond 18:30, maar dat heeft er verder niks mee te maken vind ik. Als ik weet dat ik later ga eten, zorg ik wel dat ik mijn tussendoortje 's middags ook wat later neem bijvoorbeeld.

Veel eerder dan deze tijd vind ik op de een of andere manier ook minder gezellig ofzo, beetje kindertijd haha.
❤ 7 juni 2018
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 15 Feb 2015 11:09

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Ik meestal rond 19:30/20:00. Ik vind het ongezellig om eerder ergens te zitten. Vooraf borrelen inderdaad vind ik ook het leukst, liefst erna ook nog ;). 17:30 in een restaurant zitten vind ik wel heel vroeg hoor, early bird special deal pakken ofzo.
<<

Anoniem152

Bericht 15 Feb 2015 11:41

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Tussen 18.30-19.30 uur vind ik een mooie tijd.
Als je vroeg gaat, is het naar mijn idee zo ongezellig rustig.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Feb 2015 14:43

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Bij ons favoriete eetcafe kun je alleen reserveren om 18:00 uur, dus dat doen we dan vaak. Het is dan niet ongezellig rustig, het is er juist altijd heel druk, vandaar dat we willen reserveren :)
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 15 Feb 2015 14:54

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

19.00/20.00 maar ik eet zelf normaal ook rond deze tijd. 17.30 vind ik wel erg vroeg, dan zit je ook alleen in het restaurant volgens mij.
Smile, it's free!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Feb 2015 15:01

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Milou schreef:Nou om het nog mooier te maken, het werd 17.30 uur!
De andere tijden waren allemaal bezet en dit restaurant had als enige nog een plekje. Ik had toch wel trek en het was een gezellige avond. Er zaten nogal wat gezinnen met jonge kinderen dus niet leeg gelukkig.
Vlg keer gaan we om 18.30 uur. We waren nu al om 19.15 uur klaar...


en toen naar huis gegaan? of nog ergens wat gedronken? Dat is inderdaad wel vroeg voor een avondje uit.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Feb 2015 15:07

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Marin, wij eten vaak laat en dat is geen probleem hoor. Ravi is dit gewoon gewend. Wij willen niet om vijf uur ons naar huis haasten omdat hij honger heeft.

Hij slaapt ook vaak pas rond half negen, negen uur. Heel makkelijk, heb je tenminste nog wat aan de avond.

Uit eten doen wij rond half acht. Als Ravi mee gaat dan rond zeven uur, dan zijn er net wat meer kinderen om mee te spelen.

Om vijf uur eten vind ik zo ongezellig voelen op een of andere manier.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 15 Feb 2015 15:39

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Wij aten ook altijd heel laat. Toen dochter klein was ook. Maar op een gegeven moment kon dat echt niet meer. Ze kan niet om 21.00 naar bed gaan en om 07.00 uit bed gaan om naar school te gaan. Dan krijgt ze echt een slaaptekort.
<<

Anoniem123

Bericht 15 Feb 2015 17:13

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Als de kinderen mee uit eten gaan, gaan we altijd erg vroeg. Omdat mijn zoon gewend is om rond half 7 / 7 uur op bed te liggen en hij gaat dan echt stieren als het later word. Dus als we gaan wokken dan zitten we er al rond 17:00 uur. Ik kijk niet of er dan andere mensen zijn, gezellig hebben we het ook als ons gezin er alleen zit.
Maar ik ga liever zonder kinderen uit eten :angel:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Feb 2015 18:01

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Wij gaan Meestal dan tussen 18.30/19.00.
Ook als onze dochter mee gaat. Een keer wat langer wakker blijven houdt ze dan goed vol!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Feb 2015 18:45

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Ik ga graag wat later. Gisteren met m'n man uit eten gegaan, van 20h tot 23.30.
#teammaple🍁
<<

Anoniem154

Bericht 15 Feb 2015 19:07

Re: Normaal tijdstip uit eten gaan.

Gister zaten we om 17.30 in het restaurant en uur later zat alles vol. Vond prima, maar liever later...hadden geen keus ivm oppas.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers