Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe handig vriezer ontdooien

<<

Anoniem301

Bericht 12 Feb 2015 17:15

Hoe handig vriezer ontdooien

Hoi!

De vriezer moet hoognodig weer ontdooid worden, er zit veel ijsvorming in waardoor de ruimte steeds beperkter wordt. Maar ik zie er een beetje tegenop, ik probeer het vocht altijd op te vangen door er handdoeken onder te leggen en deze dan steeds te verversen.

Kan dit niet handiger? Hoe doen jullie dat? Want wat ik doe geeft zo'n rommel en klinkt niet erg efficient.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Feb 2015 17:20

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Bij ons staat de vriezer in de schuur dus ik trek meestal 's avonds de stekker uit de vriezer en dan issie de volgende ochtend ontdooid. Al dat vocht is dan ook wel opgedroogd, laat ik gewoon op de vloer van de schuur 'stromen' want dat is toch beton. Maar daar heb jij niks aan, haha.
Misschien wat meer werk, maar als je het ijs er nou afbikt voordat het smelt, zou dat niet schelen?

♥♥
<<

Anoniem86

Bericht 12 Feb 2015 17:27

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Wij hebben koelkast en vriezer in 1 dus kunnen niet echt ontdooien maar hakken het ijs er zachtjes uit met een plamuurmes, werkt perfect haha!
<<

Anoniem301

Bericht 12 Feb 2015 17:33

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Elliot schreef:Bij ons staat de vriezer in de schuur dus ik trek meestal 's avonds de stekker uit de vriezer en dan issie de volgende ochtend ontdooid. Al dat vocht is dan ook wel opgedroogd, laat ik gewoon op de vloer van de schuur 'stromen' want dat is toch beton. Maar daar heb jij niks aan, haha.
Misschien wat meer werk, maar als je het ijs er nou afbikt voordat het smelt, zou dat niet schelen?


Oh ideaal, probleem meteen opgelost ja!

Hm ja het erafbikken zou een hoop schelen inderdaad!
<<

Anoniem301

Bericht 12 Feb 2015 17:33

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Pippa schreef:Wij hebben koelkast en vriezer in 1 dus kunnen niet echt ontdooien maar hakken het ijs er zachtjes uit met een plamuurmes, werkt perfect haha!


Oh! En dan een plamuurmes en dan met een hamer op het uiteinde slaan ofzo? Slim!
<<

Anoniem86

Bericht 12 Feb 2015 17:39

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Nee gewoon met de hand, precies met punt onder ijs dan wipt het zo los. Wel voorzichtig dat je de vriezer niet beschadigd dan werkt ie niet meer.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Feb 2015 17:40

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

We hebben een vriesgedeelte boven het koelkastgedeelte. Ik zet altijd een pan heet water in de vriezer en dan na 10/15 minuten komt het ijs los en dan kun je het er vrij makkelijk uithalen zonder dat het een kliederboel wordt. Emmer met losgekomen ijs zet ik dan op het balkon zodat het kan smelten en dan het water door de gootsteen.
<<

Patsy

Bericht 12 Feb 2015 17:54

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Carrie schreef:
Pippa schreef:Wij hebben koelkast en vriezer in 1 dus kunnen niet echt ontdooien maar hakken het ijs er zachtjes uit met een plamuurmes, werkt perfect haha!


Oh! En dan een plamuurmes en dan met een hamer op het uiteinde slaan ofzo? Slim!


Dat zou ik niet doen! Als je het plamuurmes per ongeluk in de binnenkant van de vriezer slaat heb je een probleem.

Ik heb geen efficiënte tip voor je.
<<

Anoniem86

Bericht 12 Feb 2015 17:55

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Daarom zei ik ook voorzichtig; gaat bij ons al ruim 7 jaar goed hoor..
<<

Patsy

Bericht 12 Feb 2015 17:58

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Sorry hoor, het was niet vervelend bedoeld.
Iemand die ik ken kon de vriezer weg doen daardoor, vandaar dat ik het even zei.
<<

Anoniem86

Bericht 12 Feb 2015 18:03

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Nee goed dat je zegt hoor, zei ik ook al idd, want stukje mis en dan is die kapot!
<<

Patsy

Bericht 12 Feb 2015 18:11

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Pippa schreef:Nee goed dat je zegt hoor, zei ik ook al idd, want stukje mis en dan is die kapot!


Dat zou zonde zijn :)
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 12 Feb 2015 18:32

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik gebruik een föhn en handdoeken.
Gaat mooi snel!
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 12 Feb 2015 18:35

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik leg altijd de groentela van de koelkast onderin, die vangt dan een groot gedeelte van het ijs/water op en dan op de grond nog een dikke handdoek. Verder gewoon wachten en af en toe de handdoek uitwringen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 12 Feb 2015 18:36

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik doe het ook meestal met een föhn en handdoeken of een teil.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 12 Feb 2015 19:01

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Josephine schreef:Ik gebruik een föhn en handdoeken.
Gaat mooi snel!

Ik ook. De stekker kan er bij onze vriezer niet uit :palm:
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 12 Feb 2015 19:49

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik heb er de laatste keer een bak met heet water in gezet, hielp opzich ook wel. Met de fohn vind ik wel slim bedacht, ga ik de volgende keer eens proberen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Feb 2015 20:34

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Het is gewoon rotwerk. Ik doe het net zoals jij Carrie en dan ook nog met de föhn. Gaat wat sneller. Ik doe het alleen wanneer het vriest buiten, dan kunnen de spullen daar liggen zonder dat het ontdooit.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 12 Feb 2015 20:35

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik doe het ook altijd met een föhn
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 12 Feb 2015 20:39

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Wij hebben een koelvries combinatie. Ik zet dan de hele combinatie uit, laat de koelkastdeur zoveel mogelijk dicht. De diepvries wijd open, onderin zit een stukje wat we uit kunnen schuiven, handdoek + emmer eronder.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem147

Bericht 12 Feb 2015 21:17

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Met de Föhn en ik gooi een beetje kokend water over de stukken die niet normaal dik bevroren zijn. Is volgens mij wel slecht haha. En oude handdoeken inderdaad.

Prut werk.

Ik zorg daarna ook echt dat die vriezer zo droog is, dat ik zeker weet dat hij niet direct weer begint te ijzen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Feb 2015 21:21

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik heb de vriezer hier echt nog nooit ontdooit..
Maar zie ook helemaal geen ijs zitten, dus dat scheelt!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Feb 2015 22:52

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik vind dat ook zo'n kutklus hè! Paar maanden geleden gedaan, de lades gingen bijna niet meer open :palm: Ik heb dus ook een koel/vriescombi, dus kan de stekker er niet zomaar uit trekken. Heb er een pan kokend water in gezet, handdoeken om het op te vangen, maar het duurde me veel te lang. Uiteindelijk een poos languit op mn rug op grond gelegen om het ijs weg te föhnen, grr. Maar ik was blij met het resultaat!
❤ 7 juni 2018
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 12 Feb 2015 22:59

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik zet er ook altijd een pan kokend water in en bik het voorzichtig los met een plamuurmes.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Feb 2015 23:07

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Elke maand even met een warme handdoek erdoor en daarna heel goed afdrogen. Werkt hier goed en kost zo'n 10-15 min tijd ipv dat je alles echt compleet moet ontdooien 1x in de zoveel tijd en er komen dan geen hele plassen water uit.
Afbeelding

I & N juni 2010
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip